Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 22:24

p-free kirjoitti:
SADE kirjoitti:Hej p-free,
Sinänsä jointti pari kuukaudessa ei varmasti ole pahin mahdollinen vaihtoehto, liuottaa aivoja siinä missä alkoholi, mutta muut subjektiiviset , fyysiset haittavaikutukset ehkä alkoholia pienemmät. Omasta näkökulmastani katsottuna ongelman asiaan tuo aineen laittomuus.
Entäs jos nollaat pääsi unilääkkeellä? Nyt en tarkoita mitään yliannosteluja. Kerran viikossa n. 10 tunnin yöunet nollaa aika hyvin.

Kiitos viestistäsi.
Niin, eihän mikään päihde ole millään tavalla terveellinen ainakaan fyysisesti. Joillakin päihteillä voi sitten olla henkisesti hyvinkin positiivisia vaikutuksia, esim. LSD on avannut monille ihan uusia ikkunoita elämään, tosin aiheuttanut myös paljon vakaviakin psyykkisiä vaurioita.
Joo, jointti silloin tällöin ei tuhoa ainakaan haimaa kuin mitä alkoholi tekee, ja se haimahan mun ongelmani juuri onkin. Eli mulla on ollut haimatulehduksia ja nyt lääkäri sanoi etten ikinä saa juoda enää alkoholia.

P-free, haiman toiminnanvajauksen myötä sinulla on seurauksena diabetes ja kaikki sen aiheuttamat komplikaatiot. Se ei ole leikin asia. Ex miehelläni on kakkosvaiheen diabetes, siis elintavoilla itse hankittu, munuaiset lakkasivat toimimasta ja hän käy dialyysissä kaksi kertaa viikossa, lisäksi jaloista on hermostollisten ja verenkierrollisten seikkojen takia amputoitu molemmista kaikki varpaat ja nyt on harkinnassa toisen jalan amputointi polvesta alaspäin. Lisäksi hänelle on tehty sydämeen ohitusleikkaus sunien tukkeutumisen takia, sekin diabeteksen syytä..Diabetes on kavala sairaus jonka etenemistä voi vain hidastaa, ei estää.Alkon ja huumeet lopettamalla voit rajoittaa jo syntyneitä muutoksia, et kumminkaan niitä poistaa. Nyt olisi tärkeintä miettiä mikä on sinulle tässä vaiheessa tärkeintä. Et todennäköisesti ole vanha, joten sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet.
Kerroin tämän, en pelotellakseni vaan siksi että nämä ovat estämättömiä faktoja joitten etenemisen vain sinä itse voit katkaista.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 11.10.2014 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.10.2014 22:26

Kyllästynyt kirjoitti:Voi itku sinun kanssasi Mirri...

Itke vain itsesi kanssa.
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 22:26

Mielestäni moralisointi ja tuomitseminen ei auta ketään, mutta esimerkkien ja faktojen kertominen ehkä saattaa auttaa.
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.10.2014 22:29

Ei ole kakkosvaiheen diabetesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 22:30

p-free kirjoitti:Ei mulla vielä ole haiman toiminnanvajausta eikä ole todettu diabetesta. Lääkäri sanoikin että se alkon käyttö on loputtava ettei tulekaan tällaisia ongelmia.

p-free olet onnekas jossei sinulla vielä ole näitä muutoksia, pidä siis itsestäsi huola itsesi ja lastesi takia!
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 22:43

saara kirjoitti:Mielestäni moralisointi ja tuomitseminen ei auta ketään, mutta esimerkkien ja faktojen kertominen ehkä saattaa auttaa.

Niinhän minä olen tehnytkin, mutta se ei herrasväelle tunnu sopivan.

Ilmeisesti huorittelu on teidän mielestänne sellainen mitätön pikku juttu, joka minun pitäisi jostain syystä vain hyväksyä, mutta auta armias kun kehtaan kyseenalaistaa "päännollaamisen", sehän vasta kamalaa rajoittamista ja moralisoimista on, jos ei saa kännätä tai muuten sekoittaa kuuppaansa säännöllisesti. Hyi hyi, miten kamalaa on sanoa, että nupinnollaaminen millä tahansa päihteellä vaikuttaa kännääjän omaan sekä hänen lastensa elämään koko ajan, eikä vain kännäyspäivinä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 22:48

Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:Mielestäni moralisointi ja tuomitseminen ei auta ketään, mutta esimerkkien ja faktojen kertominen ehkä saattaa auttaa.

Ilmeisesti huorittelu on teidän mielestänne sellainen mitätön pikku juttu, joka minun pitäisi jostain syystä vain hyväksyä, mutta auta armias kun kehtaan kyseenalaistaa "päännollaamisen", sehän vasta kamalaa rajoittamista ja moralisoimista on, jos ei saa kännätä tai muuten sekoittaa kuuppaansa säännöllisesti. Hyi hyi, miten kamalaa on sanoa, että nupinnollaaminen millä tahansa päihteellä vaikuttaa kännääjän omaan sekä hänen lastensa elämään koko ajan, eikä vain kännäyspäivinä.

Tuo nyt taas ei kuulu tähän ketjuun lainkaan tuo sinun "huorittelusi."! Turha sitä on joka ketjuun vetää. Mielstäni esimerkki ja seurausten tiedostaminen alkotoomuudessa on aina parempi vaihtoehto kuin suoralta kädeltä lyttääminen.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 22:58

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei ole kakkosvaiheen diabetesta.

Kaikki eivät ole älykkäitä.

Trisse, ja mitähän tekemistä näillä kahdella asialla on tämän otsakkeen kanssa?
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:05

saara kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Tuo nyt taas ei kuulu tähän ketjuun lainkaan tuo sinun "huorittelusi."! Turha sitä on joka ketjuun vetää. Mielstäni esimerkki ja seurausten tiedostaminen alkotoomuudessa on aina parempi vaihtoehto kuin suoralta kädeltä lyttääminen.

Miksei kuuluisi tähän keskusteluun.
Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi - ja p-free vieläpä kannusti Tristania huorittelussa, eikä puhunut sanaakaan siitä, kuinka väärin tuollainen jatkuva solvaaminen ja nimittely on. Nyt hän sitten on kovin loukkaantunut kun minä kyseenalaistan hänen prioriteettinsa kuupan sekoittamisen ja lasten huomioon ottamisen välillä ja kitisee, etten minä tunne tai tiedä hänen tai hänen lastensa tilanteesta mitään.

Kummallista, ettei p-freetä lainkaan häiritse se, että jotakuta huoritellaan, mutta itse raivoaa ja repii pelihousujaan kun minä kommentoin hänen päännollaamiskeinojen kyselyjään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 11.10.2014 23:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Jill kirjoitti:Ihan kelpo isä voi olla, vaikka kuuppansa välillä nollaisi, kunhan ei kovin usein.

Tai äiti. Ei se aina tosiaan ole lapsilta mitenkään pois, vaikka viihteellä joskus käykin. Etävanhemman osalta tietty vielä vähemmän kun harrastaa röpöttelyä silloin, kun lapset on lähivanhemmalla.

Eri asia on tietty wiinamäen miehet (tai naiset), joilla koko elämä pyörii sen päihteen ympärillä. Ymmärtääkseni p-free ei kuulu heihin.

Äiti tietenkin myös.

Ymmärtääkseni p-free kuuluu juuri niihin ihmisiin joiden koko elämä pyörii, jos ei pelkästään niin ainakin merkittävästi enemmän, päihteiden kuin hänen lastensa elämän ympärillä.

Itse en ole saanut p-freestä tuollaista kuvaa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 23:10

Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Miksei kuuluisi tähän keskusteluun.
Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi - ja p-free vieläpä kannusti Tristania huorittelussa, eikä puhunut sanaakaan siitä, kuinka väärin tuollainen jatkuva solvaaminen ja nimittely on. Nyt hän sitten on kovin loukkaantunut kun minä kyseenalaistan hänen prioriteettinsa kuupan sekoittamisen ja lasten huomioon ottamisen välillä ja kitisee, etten minä tunne tai tiedä hänen tai hänen lastensa tilanteesta mitään.

Kummallista, ettei p-freetä lainkaan häiritse se, että jotakuta huoritellaan, mutta itse raivoaa ja repii pelihousujaan kun minä kommentoin hänen päännollaamiskeinojen kyselyjään.

Kyllästynyt, kukahan täällä on raivonnut ja repinyt pelihousujaan? Se taidat olla yksinomaan sinä, kun sinun moralisointisi ei ota vettä myllyynsä. Onko tullut pieneen mieleen, että ihmisillä on omat aivot joita voi käyttää ilman sinun tätimäistä holhousasennoitumistasi?
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:10

p-free kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Ilmeisesti huorittelu on teidän mielestänne sellainen mitätön pikku juttu,

En mä mielestäni ole koskaan väittänyt huorittelun olevan ok, vai olenko?
Niin ja kenestä "teistä" puhut?

Re: Miksi PP?
ViestiKirjoittaja p-free » 10.10.2014 22:35

Ei helvetti! :D *huutonaurua*

Kyllä sinä tuossa toit selvästi esille sen, ettei sinua millään tavalla häiritse tai haittaa huorittelu.
Nyt sitten kitiset, kun minä kyseenalaistan sinun päännollaamisesi välttämättömyyden ja kirjoitan päihteidenkäyttösi vaikutuksista lastesi elämään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 23:14

trisse kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi

Syytä vaan PP:tä joka otti alati ajankohtaisen huorateeman esille. Sama seuraus saattaa tapahtua vastedeskin vastaavissa tilanteissa.

Minulle henkilökohtaisesti sopii mainiosti sekin ettemme puhu huorista tai huoraamisesta tässä ryhmässä enää koskaan.

Reilu päätös 8-)
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:16

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Jill kirjoitti:Ihan kelpo isä voi olla, vaikka kuuppansa välillä nollaisi, kunhan ei kovin usein.

Tai äiti. Ei se aina tosiaan ole lapsilta mitenkään pois, vaikka viihteellä joskus käykin. Etävanhemman osalta tietty vielä vähemmän kun harrastaa röpöttelyä silloin, kun lapset on lähivanhemmalla.

Eri asia on tietty wiinamäen miehet (tai naiset), joilla koko elämä pyörii sen päihteen ympärillä. Ymmärtääkseni p-free ei kuulu heihin.

Äiti tietenkin myös.

Ymmärtääkseni p-free kuuluu juuri niihin ihmisiin joiden koko elämä pyörii, jos ei pelkästään niin ainakin merkittävästi enemmän, päihteiden kuin hänen lastensa elämän ympärillä.

Itse en ole saanut p-freestä tuollaista kuvaa.

Etpä tietenkään. On vain kurja sattuma, että p-free joka on jo pitkään puhunut siitä, että häneltä on alkoholinkäyttö kielletty - on sitten kuitenkin joutunut sairaalahoitoon nimenomaan alkoholinkäyttönsä takia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 23:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
"Ymmärtääkseni p-free kuuluu juuri niihin ihmisiin joiden koko elämä pyörii, jos ei pelkästään niin ainakin merkittävästi enemmän, päihteiden kuin hänen lastensa elämän ympärillä.[/quote]
Itse en ole saanut p-freestä tuollaista kuvaa.[/quote]
Etpä tietenkään. On vain kurja sattuma, että p-free joka on jo pitkään puhunut siitä, että häneltä on alkoholinkäyttö kielletty - on sitten kuitenkin joutunut sairaalahoitoon nimenomaan alkoholinkäyttönsä takia.[/quote]

Sitä ongelmaa sinä et täällä moralisoinnillasi voi ratkaista, joten anna jo olla.
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:20

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi

Syytä vaan PP:tä joka otti alati ajankohtaisen huorateeman esille. Sama seuraus saattaa tapahtua vastedeskin vastaavissa tilanteissa.

SInä siis syytät Psykopatologiaa siitä, että olet jälleen kerran huoritellut minua!?!?
Uskomatonta, vaikka tunnekin ja tiedän omahyväisyytesi ja itsekkyytesi jo entuudestaan.
Seuraavaksi varmaan syytät minua siitä, että sinä huorittelet minua...

Oletko sinä Tristan koskaan itse joutunut kantamaan vastuuta käytöksestäsi ja tekemisistäsi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 23:23

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:

SInä siis syytät Psykopatologiaa siitä, että olet jälleen kerran huoritellut minua!?!?
Uskomatonta, vaikka tunnekin ja tiedän omahyväisyytesi ja itsekkyytesi jo entuudestaan.
Seuraavaksi varmaan syytät minua siitä, että sinä huorittelet minua...

Oletko sinä Tristan koskaan itse joutunut kantamaan vastuuta käytöksestäsi ja tekemisistäsi?

No niin, pitihän se arvata että Kyllästynyt veti tämänkin kejun tapahtumiin nakki ja NOLLA VUOTENA, et siis osaa yhdessäkään ketjussa pystyä. aiheessa :roll:
saara

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 23:25

trisse kirjoitti:Riippuu siitä että missä mielessä?

???
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:27

saara kirjoitti:Kyllästynyt, kukahan täällä on raivonnut ja repinyt pelihousujaan? Se taidat olla yksinomaan sinä, kun sinun moralisointisi ei ota vettä myllyynsä...

Olen ollut koko ajan täysin rauhallinen. Sivumennen sanoen, en edes omista pelihousuja.
Enkä minä ole mitään moralisoinut vaan ainoastaan kyseenalaistanut "päännollaamisen" hyödyt ja sen väitetyn välttämättömyyden.
saara kirjoitti:... Onko tullut pieneen mieleen, että ihmisillä on omat aivot joita voi käyttää ilman sinun tätimäistä holhousasennoitumistasi?

Koska sinullakin aivot on, miksi ihmeessä piilottelet niitä piironginlaatikossa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 23:31

trisse kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Minulle henkilökohtaisesti sopii mainiosti sekin ettemme puhu huorista tai huoraamisesta tässä ryhmässä enää koskaan.

Kuten sanoin, ei se mene niin, että sinä voit huoritella minua mielesi mukaan - sitten kuitata tekosi parin päivän bannilla, ja sillä perusteella edellyttää, etten minä saa sinun käytöksestäsi ja huoritteluistasi sanoa mitään.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet