Kaapo kirjoitti:Mirri kirjoitti:
Tämän ketjun idioottimaisen aloituksen vuoksi mielestäni sinulle voitaisiin perustellusti sanoa samoin ja ehdotella, että ylläpitäjä bannaisi sinut. Aikamoiselta pelleltä vaikutat.
Vaikutat kaapi-idiootilta. Ehdottaisin lekalla päähän.
Minä en tunne MT-lääkkeitä, mutta on sellanen kutina, että ainakin jotkut MT-lääkkeet saattaa vaikuttaa luovuuteen.
Jos esim. on aivotoimintoja ja tarkkavaisuutta tehostava lääkitys niin se auttaa keskittymisessä, mutta luovuus "kuolee".
Luin juuri vanhan artikkelin jossa toimittaja oli testannut jotain "buusteria" ja hän väitti, että työ onnistui mainiosti, mutta kertakaikkiaan ei löytynyt ainoatakaan uutta ideaa.
Minusta näyttää siltä, että tämä näkyy myös keskustelupalstalla.
Kukaan ei kehittele omia avauksia tai jos niitä on niin ne on lehdistä kopsattuja ja jos kehitteleen niin se tapahtuu hyvin harvoin.
Toisten avauksiin sitten pureudutaan sitäkin tehokkaammin.
Kertokaa te, minä nimittäin en tiedä ja tämä usko perustuu omiin havaintoihin palstalla.
Minä avaan kohtalaisesti uusia avauksia ja valmistelen niitä. Minulla ei ole lääkitystä.
Eli vaikuttaako suuntaan tai toiseen ja jos vaikuttaa niin mikä lääke?

Psykopatologia kirjoitti:Kun ihminen keski-ikäistyy, hänestä tulee useimmiten vähemmän ahdistunut ja tasaisempi mutta myös stereotyyppisempi, ja hänen luovuutensa - tässä psyykkinen liikkuvuutensa - vähenee. (Luovuus on paljolti psyykkistä liikkuvuutta.)
Mirri kirjoitti:Kaapo, riippumatta siitä miltä minä mielestäsi vaikutan ja mitä ehdottelet minulle tehtäväksi olen edelleen sitä mieltä, että tämän ketjun aloitus on idioottimainen.
Kaapo kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kaapo, riippumatta siitä miltä minä mielestäsi vaikutan ja mitä ehdottelet minulle tehtäväksi olen edelleen sitä mieltä, että tämän ketjun aloitus on idioottimainen.
Ja kuka on saannut minulta negatiivisen vastaanoton?
Vain ne henkilöt jotka ovat käyneet päälle!
Mieti sanavalintojasi jos haluat asiallista keskustelua.
Asiat voi sanoa paremmin.
Kaikki asiallisesti kommentoineet ovat saaneet minulta asiallisia vastakommenttteja.

Kyllästynyt kirjoitti:Koen tällaisen avauksen arveluttavaksi.
On ihmisiä joiden on vaikeaa hyväksyä (omaansa tai toisten) lääkityksen tarvetta, eikä tämän kaltainen aloitus ainakaan helpota asian hyväksymistä.
On totta, että joidenkin masennuslääkkeiden väitetään latistavan tunteita, mutta päteneekö sama myös luovuuteen? Mutta jos pätee, niin mitä sinä ehdottaisit lääkityksen tilalle?
Vai onko tarkoituksesi vain hieroa lääkkeidenkäyttäjien naamaan heidän käyttämiensä lääkkeiden mahdollisten sivuvaikutusten koko kirjoa?
Minä luulen, että jokaisella lääkkeellä on myös sivuvaikutuksia, mutta jos pitää valita, saattaa lääkkeen käyttäminen hyvinkin olla kahdesta pahasta se pienempi.
Luovuuden määrä/laatu ei ole vakio - ei edes yhden ihmisen kohdalla. Joskus sitä vain syntyy enemmän, parempia ja omaperäisempiä ideoita kuin esimerkiksi masentuneena, unettomana ja väsyneenä (puhumattakaan mahdollisista psykoottisista tiloista), ja spekulointi mahdollisella luovuuden vähenemisellä on varsin vaikeasti osoitettavissa, todennettavissa tai todistettavissa oikeaksi.

Mirri kirjoitti:Kaapo, kirjoitit toisessa ketjussa näin: "Ja KOSKA vastapuolen ilmaisutyyli pyrkii itsetunnon 'nakertamiseen' se on sitä vimpan päälle".
Tunnistatko tämän ketjun aloitusviestissä ilmaisutyyliä, joka pyrkii oikein 'vimpan päälle' nakertamaan toisten kirjoittajien itsetuntoa?
Kaapo kirjoitti:Ja kuka on saannut minulta negatiivisen vastaanoton?
Kaikki asiallisesti kommentoineet ovat saaneet minulta asiallisia vastakommenttteja.

Mirri kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Ja kuka on saannut minulta negatiivisen vastaanoton?
Miksi Kyllästyneen asiallinen kommentti aloitusviestiisi ei saanut sinulta mitään vastakommenttia?
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Koen tällaisen avauksen arveluttavaksi.
On ihmisiä joiden on vaikeaa hyväksyä (omaansa tai toisten) lääkityksen tarvetta, eikä tämän kaltainen aloitus ainakaan helpota asian hyväksymistä.
On totta, että joidenkin masennuslääkkeiden väitetään latistavan tunteita, mutta päteneekö sama myös luovuuteen? Mutta jos pätee, niin mitä sinä ehdottaisit lääkityksen tilalle?
Vai onko tarkoituksesi vain hieroa lääkkeidenkäyttäjien naamaan heidän käyttämiensä lääkkeiden mahdollisten sivuvaikutusten koko kirjoa?
Minä luulen, että jokaisella lääkkeellä on myös sivuvaikutuksia, mutta jos pitää valita, saattaa lääkkeen käyttäminen hyvinkin olla kahdesta pahasta se pienempi.
Luovuuden määrä/laatu ei ole vakio - ei edes yhden ihmisen kohdalla. Joskus sitä vain syntyy enemmän, parempia ja omaperäisempiä ideoita kuin esimerkiksi masentuneena, unettomana ja väsyneenä (puhumattakaan mahdollisista psykoottisista tiloista), ja spekulointi mahdollisella luovuuden vähenemisellä on varsin vaikeasti osoitettavissa, todennettavissa tai todistettavissa oikeaksi.
Kaapo, Kyllästyneen ensimmäinen kommentti tähän ketjuun on erittäin asiallinen, ja sinä sait siinä myös perusteltua palautetta ketjun aloituksesta. Aivan kuin koko viesti palautteineen olisi jäänyt sinulta huomaamatta, tai muuten vain hissukseen ohitit sen.

Mirri kirjoitti:Kaapo, vastauksesi on huono, oikeastaan kelvoton, ottaen huomioon ettet ole sivuuttanut Kyllästynyttä tässä(kään) ketjussa.
Olisiko sinulla jokin järkevämpi selitys sille, että sivuutit Kyllästyneen asiallisen kirjoituksen perusteltuine palautteineen?
Varmaan nyt jo tiedät mihin viestiin viittaan.
Kaapo kirjoitti:Mirri kirjoitti:Jospa ihmiset käyttävät luovuutensa netin ulkopuoliseen elämään.
Samaa mieltä. Kuka nyt helmiä sioille haaskaisi. Jos on luova niin siitä saa myös usein rahaa.

Kaapo kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kaapo, vastauksesi on huono, oikeastaan kelvoton, ottaen huomioon ettet ole sivuuttanut Kyllästynyttä tässä(kään) ketjussa.
Olisiko sinulla jokin järkevämpi selitys sille, että sivuutit Kyllästyneen asiallisen kirjoituksen perusteltuine palautteineen?
Kyllästyneen viesteihin MINUN on ylipäätään paras olla kommentoimatta yhtään mitään.
Siitä seuraa vain puukko selkään.
Lopeta jankaaminen.

Mirri kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kaapo, vastauksesi on huono, oikeastaan kelvoton, ottaen huomioon ettet ole sivuuttanut Kyllästynyttä tässä(kään) ketjussa.
Kyllästyneen viesteihin MINUN on ylipäätään paras olla kommentoimatta yhtään mitään.
Siitä seuraa vain puukko selkään.
Lopeta jankaaminen.
Ei sinusta oikein heru järjellisiä vastauksia ilman kysymysten toistoa.
Vieläkään ei selvinnyt, miksi sivuutit Kyllästyneen asiallisen viestin palautteineen. Ei selvinnyt sekään, otitko mt-lääkityksiin liittyvän tärkeän palautteen Kyllästyneen viestistä vastaan vai etkö ottanut.
Kaapo kirjoitti:Ylläpito teki päätöksensä ja antoi aiheen jatkua Kyllästyneen "suosituksista" huolimatta.
Minun motiivini ON halu ymmärtää asioita. EI se mitä sinä yrität tarjoilla.
Miksi minun pitäisi lähteä perustelemaan asioita jotka ei ole minun kädessäni?
Kyllästynythän pyrki pelkästään ketjun sulkemiseen.
Katso kuinka ketju on nyt kasvanut.

Mirri kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Mirri kirjoitti:Jospa ihmiset käyttävät luovuutensa netin ulkopuoliseen elämään.
Samaa mieltä. Kuka nyt helmiä sioille haaskaisi. Jos on luova niin siitä saa myös usein rahaa.
Viittaatko lihavoimassani kohdassa tämän foorumin käyttäjiin?

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa