Helmenkalastaja kirjoitti:Ei ole esittää muuta eikä minulla ole tarvetta olla oikeassa. Tiedän itse, mitä ajattelin...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Se tilanne, josta minä puhun, ei liipannut alunperin läheltäkään noita "väitteitä", joihin sinä kyllä liukkaasti asian käänsit...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Toisin sanoen olen saanut käsityksen, että jos sinun kanssasi ei ole asioita selvittänyt sinun tyydytykseksesi (minkä olen todennut kutakuinkin mahdottomaksi), ei saa kirjoittaa palstalla mitään muutakaan ilman, että saa sinut niskaansa.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Ei ole esittää muuta eikä minulla ole tarvetta olla oikeassa. Tiedän itse, mitä ajattelin...
Minä en tiedä mitä sinä ajattelit, mutta tiedän mitä sinä sanoit.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Se tilanne, josta minä puhun, ei liipannut alunperin läheltäkään noita "väitteitä", joihin sinä kyllä liukkaasti asian käänsit...
Vaan mitä?
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Toisin sanoen olen saanut käsityksen, että jos sinun kanssasi ei ole asioita selvittänyt sinun tyydytykseksesi (minkä olen todennut kutakuinkin mahdottomaksi), ei saa kirjoittaa palstalla mitään muutakaan ilman, että saa sinut niskaansa.
Varsin epämääräinen syytös, joka kuitenkin (sinun kannaltasi) sangen mukavasti sallii sinun luikerrella tilanteesta niin, ettei sivullinen helposti huomaa mistä lopultakin on kyse.
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Empaattisuudesta vielä sen verran, että kyse on minun omasta käsityksestäni. En yritä uskotella kenellekään mitään, enkä myöskään etsi tai pyydä kenenkään arviota tai vertailua empaattisuudestani.
Miksi sitten ihan itse totesit olevasi todennäköisesti empaattisempi kuin Trisse?
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Ei ole esittää muuta eikä minulla ole tarvetta olla oikeassa. Tiedän itse, mitä ajattelin...
Minä en tiedä mitä sinä ajattelit, mutta tiedän mitä sinä sanoit.
Kerro se sitten! Sanasta sanaan. Kas kun muisti helposti kääntää asiat itselle edullisempaan muotoon. Tämä koskee niin minua kuin sinuakin...
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Se tilanne, josta minä puhun, ei liipannut alunperin läheltäkään noita "väitteitä", joihin sinä kyllä liukkaasti asian käänsit...
Vaan mitä?
Tähän luuhun en nyt tartu. Ei ole minun asiani. Olen nimen ilmoittanut, kun vaadittiin, se riittäköön...
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Toisin sanoen olen saanut käsityksen, että jos sinun kanssasi ei ole asioita selvittänyt sinun tyydytykseksesi (minkä olen todennut kutakuinkin mahdottomaksi), ei saa kirjoittaa palstalla mitään muutakaan ilman, että saa sinut niskaansa.
Varsin epämääräinen syytös, joka kuitenkin (sinun kannaltasi) sangen mukavasti sallii sinun luikerrella tilanteesta niin, ettei sivullinen helposti huomaa mistä lopultakin on kyse.
Olkoon sitten niin. Tätä palstaa on kuitenkin seuraamassa ihmisiä, jotka osaavat ihan itse päätellä olenko oikeassa vai väärässä vai kenties jopa jotakin siltä väliltä.
" Ryysy kirjoitti:Jos henkilö sanoo, että
"apua, näin tänään ihan hirveän hämähäkin. Alkoi ahdistaa todella paljon... yritin monta kertaa mennä sitä lähelle, että voisin ottaa siitä kuvan. Lopulta pystyin siihen ja tässä on se kuvakin: ...
...niin mitä hänelle vastaatte?
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Empaattisuudesta vielä sen verran, että kyse on minun omasta käsityksestäni. En yritä uskotella kenellekään mitään, enkä myöskään etsi tai pyydä kenenkään arviota tai vertailua empaattisuudestani.
Miksi sitten ihan itse totesit olevasi todennäköisesti empaattisempi kuin Trisse?
Koska kyse on omasta käsityksestäni, ja kerroin sen Tristanille vastineena hänen syytöksiinsä epäempaattisuudestani.
Miksen sinun mielestäsi olisi saanut sitä sanoa?
Helmenkalastaja kirjoitti:Totta kai sait kertoa. Ja minä sain kommentoida.
Ryysy kirjoitti:Oho.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Totta kai sait kertoa. Ja minä sain kommentoida.
Tietenkin saat, mutta mielestäni käsitit tarkoitukseni väärin; en minä yrittänyt "uskotella mitään".
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Totta kai sait kertoa. Ja minä sain kommentoida.
Tietenkin saat, mutta mielestäni käsitit tarkoitukseni väärin; en minä yrittänyt "uskotella mitään".
Et siis uskotellut, mutta halusit kuitenkin tuoda asian esiin.
Gabriel kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Ryysy kirjoitti:Oho.
???
Tyylipoliisi pelkää hämähäkkejä - hysteerisesti.
Käytin samaa tapaa jolla olen yrittänyt häntä rauhoitella jos/kun kuulen vertahyytävän kirkaisun, jonka syy on se, että hän on nähnyt huoneensa seinällä/katossa/lattialla hämähäkin.
Yritän saada hänet uskomaan sen, että vaikka hämähäkki olisi ollut (ja todennäköisesti onkin) hänen huoneessaan koko päivän/yön, ei hänelle ole käynyt kuinkaan.
Tottakai ihminen järjellään sen tietää että ei käy kuinkaan. Mielestäni tuo tapasi kuitenkin vain ruokkii pelkoa. Lyö siinä sitten päätä tyynyyn kun on varmus siitä että hämähäkki ON huoneessa. Äiti sanoi niin.
Kyllästynyt kirjoitti:Ryysy kirjoitti:Oho.
??? (...)
Kyllästynyt kirjoitti:Urpo ei koskaan pystynyt nimeämään tai kertomaan minkäänlaista perätöntä asiaa jonka minä olisin kertonut - eli ei ollut mitään syytä käyttää sanaa "kun".

Gabriel kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Gabriel kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:???
Tyylipoliisi pelkää hämähäkkejä - hysteerisesti.
Käytin samaa tapaa jolla olen yrittänyt häntä rauhoitella jos/kun kuulen vertahyytävän kirkaisun, jonka syy on se, että hän on nähnyt huoneensa seinällä/katossa/lattialla hämähäkin.
Yritän saada hänet uskomaan sen, että vaikka hämähäkki olisi ollut (ja todennäköisesti onkin) hänen huoneessaan koko päivän/yön, ei hänelle ole käynyt kuinkaan.
Tottakai ihminen järjellään sen tietää että ei käy kuinkaan. Mielestäni tuo tapasi kuitenkin vain ruokkii pelkoa. Lyö siinä sitten päätä tyynyyn kun on varmus siitä että hämähäkki ON huoneessa. Äiti sanoi niin.
Eihän äiti ole sanonut, että hämähäkki ON huoneessa. Älä nyt sentään tuollaista väitä.
Mitä sinä tuossa ylhäällä sanoit?
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Urpo ei koskaan pystynyt nimeämään tai kertomaan minkäänlaista perätöntä asiaa jonka minä olisin kertonut - eli ei ollut mitään syytä käyttää sanaa "kun".
Olisi pystynyt, jos olisi halunnut. Mutta koska ne sinun esittämät perättömät väitteet koskivat häntä itseään ja hänen elämäänsä, hänen olisi samalla pitänyt kertoa itsestään, 'avautua' raadeltavaksesi. Joten ymmärrettävistä syistä hän jätti nimeämättä ja kertomatta...
Mirri kirjoitti:... Sehän siinä jutussa hullunkurisinta olikin, että sinä esitit Urpon elämästä perättömiä väitteitä...
Mirri kirjoitti:... Minä muistan Urpon joutuneen tosi pahasti sinun uhriksesi ja kiusaamisesi kohteeksi. Ja vain siksi, että hän kertoi sinun hänestä ja hänen elämästään esittämiesi väitteiden olevan perättömiä.
Gabriel kirjoitti:Onneksi "tyylipoliisi" on älykäs ja terävä. Kuinka vanha hän noilla vakuutteluilla oli?...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa