Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 20:01

saara kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ei p-free mikään poikkeus ole, kyllä minun mielestäni on syytä sanoa jokaiselle terveytensä viinalla pilanneelle ja viinan tilalle uusia nupinsekoittamiskeinoja etsivälle, että heidän tapansa elää on itsekäs ja heidän lastensa koko elämään vaikuttava asia.

Jos kenen tahansa kirjoituksista syntyy se vaikutelma, ettei kirjoittaja ymmärrä omien valintojensa merkitystä lastensa elämään, lupaan kommentoida aihetta ja asiaa silloinkin.
(lihavointi minun)

Totuudentorvi uskoo oman vaikutelmansa oikeellisuuteen ja totuudellisuuteen kuin pukki sarviinsa - eikä kaihda käyttää sanallista ruoskaansa ihmisten piiskaamiseksi hänen mielensä mukaiseen kuriin ja nuhteeseen.

Onneksi meidän ei tarvitse taipua hänen ruoskansa alla.

Ei tarvitsekaan. Jatka sinä saara vain päihteidenkäytön ja pään nollaamisen puolustelua ja unohda kokonaan se, että lapset kyllä muistavat kuinka paljon ja millä tavoin heidän isänsä on heidän elämäänsä osallistunut ja kuinka paljon se on häntä kiinnostanut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 20:02

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Enemmän minua häiritsee ja suorastaan säälittää p-freen lasten asema sekä tulevaisuus, kuin oma turhautumiseni veronmaksajana.

Mikä heissä ja tulevaisuudessaan erityisesti sinua säälittää?

Huonon roolimallin vaikutus hänen lastensa elämään ja tulevaisuuteen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 20:08

kiss kirjoitti:Kukaan muut näköjään, kuin Tris ja minä ei oikeesti tajua, mitä viinanhimo on. Ja mitä silloin tarkoittaaa alkoholittomuus. Tuomioita kyllä satelee.

Minä en tuomitse ketään .Ja varsin hyvin tiedän mitä viinanhimo tarkoittaa kun olen itsekin ollut päihdeklinikan asiakkaana aikoinani. Vieläkään en voi olla täysin varma selviytymisestäni päihteettömästä tai osapäihteellisestä elämästä.Olen käsittääkseni päässt kohtuukäyttöön, mutten ikinä tiedä, minä päivänä saatan retkahtaa.
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 11.10.2014 20:13

Psykopatologia kirjoitti:Jos on kokemusta siitä, että känni viikossa rauhoittaa ym,
ei ole kokemusta siitä, että ilman känniä voi saada saman
tuloksen parin kuukauden päästä.

Voi olla niinkin, että ajan kanssa varsinaisen kännin sijaan
muutama kalja ajaa saman asian.

Tähän sanoisin, että kun kerran pitää terveyden takia olla ilman alkoholia, ei voi ottaa oluttakaan jossa on prosentteja. Se on kerralla menoa sitten.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.10.2014 20:16

Kyllästynyt kirjoitti:Jatka sinä saara vain päihteidenkäytön ja pään nollaamisen puolustelua ja unohda kokonaan se, että lapset kyllä muistavat kuinka paljon ja millä tavoin heidän isänsä on heidän elämäänsä osallistunut ja kuinka paljon se on häntä kiinnostanut.
(lihavointi minun)

Kyllästynyt, taitavat asianomaiset tietää ja muistaa sen asian monin verroin sinua paremmin. Sinä luulet tietäväsi ventovieraista ihmisistä lapsineen; sehän sinun kirjoittelussasi niin idioottimaista onkin. Ehkä todellisuudessa mietitkin nyt oman elämäsi miehiä ja tiedät omat kokemuksesi - siirrätkin ne asiat tähän ketjuun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 11.10.2014 20:22

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jatka sinä saara vain päihteidenkäytön ja pään nollaamisen puolustelua ja unohda kokonaan se, että lapset kyllä muistavat kuinka paljon ja millä tavoin heidän isänsä on heidän elämäänsä osallistunut ja kuinka paljon se on häntä kiinnostanut.
(lihavointi minun)

Kyllästynyt, taitavat asianomaiset tietää ja muistaa sen asian monin verroin sinua paremmin. Sinä luulet tietäväsi ventovieraista ihmisistä lapsineen; sehän sinun kirjoittelussasi niin idioottimaista onkin. Ehkä todellisuudessa mietitkin nyt oman elämäsi miehiä ja tiedät omat kokemuksesi - siirrätkin ne asiat tähän ketjuun.

Saarakin sai osansa :) Minulle tulee sama mieleen kuin Mirrillä, oma kokemus saa päreet palamaan.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 20:46

Mirri kirjoitti:
(lihavointi minun)

Voi itku sinun kanssasi Mirri,

Miten se, että p-freen lapset kokevat ja tuntevat (ja tulevat koko ikänsä tuntemaan) asian pahemmin kuin minä, merkitsisi sitä etteivät kommenttini ole valideja tai osuvia.

Vai tarkoitatko sitä, että vanhemman päihteidenkäyttö ei yleensäkään vaikuta lasten elämään? Muistutan, että tietääkseni p-freen tapauksessa on kyse sen kertaluokan päihteidenkäytöstä, että se on jo nyt vaikuttanut hänen terveyteensä niin perusteellisesti, että hengenlähtö on lähellä jos hän vielä jatkaa alkoholinkäyttöään?

Spekulointisi minun elämäni miehillä ja sillä, että muka siirtäisin omat kokemukseni tähän ketjuun, on vailla pohjaa ja perää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.10.2014 21:15

kiss kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Jos on kokemusta siitä, että känni viikossa rauhoittaa ym,

Tähän sanoisin, että kun kerran pitää terveyden takia olla ilman alkoholia,
ei voi ottaa oluttakaan jossa on prosentteja. Se on kerralla menoa sitten.

Noinhan se usein on. Meinaan vaan, että riippuvainen elää paljolti nykyisyydessä
eikä pysty eläytymään siihen, että voisi tulevaisuudessa olla ilman.

Tulisi olla joku vitaali päämäärä tai uusi rakkaus tms. Befreellähän oli vuosi sitten
tiedossa opiskelutkin, jotka ei sitten toteutuneetkaan.

Jointti kai sitten voisi olla vaarattomin vaihtoehto.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Noolan » 11.10.2014 21:21

Minusta on tärkeintä, että ihminen joka ei itse kykene vanhemmaksi, ymmärtää p-freen tavoin tukea sijoitusta ja työskentelee yhteistyössä muiden aikuisten kanssa lasten parhaaksi. Näin lapset saavat eväitä elämään vanhempien päihde- ja mielenterveysongelmista huolimatta.
Noolan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 21:24

p-free kirjoitti:Voi jumalauta, täähän on mennyt ihan käsistä koko keskustelu.

Kyllästynyt. Mistä olet saanut päähäni että en osoita lapsilleni huomiota ja rakkautta heitä tavatessani??? Sinulla on monta viestiä jossa väität niin ja voin sanoa että se mitä väität on täyttä tuubaa!...

Enhän minä ole sellaista väittänyt missään tai kertaakaan. Missä sinä olet tuollaista nähnyt kirjoitetun?
p-free kirjoitti:... Ja kyllä, lapseni ovat sijoitettuja. Minne? Se ei kuulu sinulle alkuunkaan. Voin vaan sanoa että lapseni ovat oikein hyvissä käsissä ja ovat tasapainoisia sekä hyvinvoivia...

Ahaa, tämä oli uutta minulle, koska ainakin joskus taannoin on lastesi äiti kertonut olevansa heidän huoltajansa. Mutta todella hyvä asia, jos sijoitusratkaisu on onnistunut ja lapsesi ovat saaneet kodin jossa heistä pystytään huolehtimaan. Sijoitusratkaisukaan ei kuitenkaan muuta miksikään sitä, että lapsesi tulevat muistamaan koko ikänsä, kuinka kiinnostunut sinä olet heidän elämästään ollut.
p-free kirjoitti:... Olen etäisä mutta tapaan lapsiani joskus monta kertaa viikossa jolloin osoitan heille huomiota sekä rakkautta JA OLEN SILLOIN SELVIN PÄIN ENKÄ OLE EDES KRAPULASSA...

Hyvä asia, mutta kyllä sinä pahan kerran petät itseäsi jos luulet, ettei päihteidenkäyttösi näy tai vaikuta silloinkin kun olet selvinpäin.
p-free kirjoitti:... Tuomitsetko samalla tavalla kaikki vanhemmat jotka esim. pari kertaa kuussa menevät viihteelle ja jättävät lapsensa silloin jonkun toisen hoitoon???...

En tietenkään, mutta eihän sinun kohdallasi olekaan tuollaisesta. Sinähän olet nimenomaan sanonut, että sinun pitää "nollata pääsi" kerran viikossa - ja lapsesi ovat "jonkun toisen hoidossa" enemmän tai vähemmän pysyvästi.
p-free kirjoitti:... Täällä on varmaan kaikki yrittäneet sinulle selittää että minä etäisänä joka satunnaisesti polttaa vaikka jointin poissa lastensa näkyvistä, ei millään tavalla tuhoa lasteni tasapainoisuutta, mielenterveyttä tai tulevaisuutta...

Niinhän sinä haluat ajatella, mutta tähän mennessä kertomasi perusteella en ole siitä vakuuttunut.
p-free kirjoitti:... Ja kuuntele mitä Trisse sinulle kertoo. Hän tosiaankin tuntee minut, lapseni ja min un ja lasteni tilanteen!...

En pidä Tristania kovin luotettavana lastenkasvatuksen, tai ylipäätään minkään ihmisiin ja heidän käytökseensä liittyvän aiheen, asiantuntijana.
p-free kirjoitti:... Joten YSTÄVÄLLISESTI sinulta pyydän: lopeta tuo täysi paskan suoltaminen mikä näppäimistöltäsi tulee!

Huutonaurua...
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 11.10.2014 21:30

Psykopatologia kirjoitti:
kiss kirjoitti:

Tähän sanoisin, että kun kerran pitää terveyden takia olla ilman alkoholia,
ei voi ottaa oluttakaan jossa on prosentteja. Se on kerralla menoa sitten.

Noinhan se usein on. Meinaan vaan, että riippuvainen elää paljolti nykyisyydessä
eikä pysty eläytymään siihen, että voisi tulevaisuudessa olla ilman.

Tulisi olla joku vitaali päämäärä tai uusi rakkaus tms. Befreellähän oli vuosi sitten
tiedossa opiskelutkin, jotka ei sitten toteutuneetkaan.

Jointti kai sitten voisi olla vaarattomin vaihtoehto.

Ehkä, jos on sen luontoinen että tykkää siitä. Alkoholia ei korvaa mikään. Täytyy vaan hyväksyä, että ei enää koskaan ja muistella entisiä kännäämisiä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.10.2014 21:35

Kyllä varmasti korvaa. Mutta ei kaikille tietenkään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 21:35

p-free kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:mutta kiinnostuksen osoittaminen lastensa elämää kohtaan olevan asia jota lapset eivät kaipaa, tarvitse tai jonka "joku muu" voi tehdä hänen puolestaan.

Haista nyt jo!..

Lisää huutonaurua.
p-free kirjoitti:... Sinullahan ei ole alkuunkaan minkäänlaista tietoa kuinka paljon minä kiinnostusta lapsiani kohtaan osoitan...

Ei olekaan, mutta vuosien varrella kirjoittamistasi viesteistä saamani kuvan perusteella tuntuu siltä, ettet ole roolimallina mikään verraton vetonaula. Mutta jos olen väärässä, olen siitä pelkästään iloinen.
p-free kirjoitti:... Juttu nyt vain on niin että en ole lasteni elämässä 24/7. En ole koskaan olettanut että lapseni eivät kaipaisi kiinnostustani heitä kohtaan enkä myöskään olettanut että joku muu tekisi sen puolestani.

Mikä sitten on sinun prioriteettilistallasi ylimpänä; pääsi nollaaminen kerran viikossa vai siihen kuluvan rahan käyttäminen lapsiisi - vai joku muu?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 21:35

p-free kirjoitti:Tänäänkin olen ollut lasteni kanssa koko päivän. Käytiin Falkullan kotieläintilalla päivällä ja olen tässä iltasella pelannut poikani kanssa Sims2 -peliä JA TÄYSIN SELVINPÄIN!

Hienoa!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 21:46

Täällä lienee ihan sama mitä kirjoittaa tai kertoo omista kokemuksistaan tms, kun yksi tiukkapää ei edes vaivaudu lukemaan, vaan jauhaa omia käsityksiään välittämättä pätkääkään, ketä edes kiinnostaa.
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 11.10.2014 21:54

Psykopatologia kirjoitti:Kyllä varmasti korvaa. Mutta ei kaikille tietenkään.

Siis mikään muu huumaava aine ei saa samaa tunnetta aikaan, kuin alkoholi, sille jonka elimistö ja psyyke ovat jo tottuneet siihen.
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 11.10.2014 21:58

Ikinä en ole kokeillut mitään muuta huumaavaa kuin alkoholi enkä bkoskaan tule kokeilemaankaan.Alkoholissa on ihan riittävästi addiktiota aiheuttavaa ainesta.
saara

ViestiKirjoittaja SADE » 11.10.2014 22:00

Hej p-free,
Sinänsä jointti pari kuukaudessa ei varmasti ole pahin mahdollinen vaihtoehto, liuottaa aivoja siinä missä alkoholi, mutta muut subjektiiviset , fyysiset haittavaikutukset ehkä alkoholia pienemmät. Omasta näkökulmastani katsottuna ongelman asiaan tuo aineen laittomuus.
Entäs jos nollaat pääsi unilääkkeellä? Nyt en tarkoita mitään yliannosteluja. Kerran viikossa n. 10 tunnin yöunet nollaa aika hyvin.
SADE

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2014 22:05

p-free kirjoitti:Kyllästynyt. Ainakin olit väittänyt etten osoita lapsilleni tarpeeksi huomiota...

En ole väittänyt sellaistakaan.
p-free kirjoitti:... Se mikä on tarpeeksi on yksilöllistä ja kuten olen sanonut että tilanne nyt vaan on mikä on eli en ole lasteni kanssa 24/7...

Todennäköisesti se on lastesi kannalta hyvä ratkaisu.
Mutta minun mielestäni merkittävintä sinun sekä Tristanin viesteissä on ollut se, että teidän mielestänne lastesi elintaso on nyt niin korkea etteivät he tarvitse sinulta mitään (materiaalista) panostusta ja että sen perusteella sinä voit hyvällä omallatunnolla käyttää vähät rahasi "pääsi nollaamiseen".
p-free kirjoitti:... Tuohan on aivan sama asia tuo muiden vanhempien viihteelle meno kuin minun pääninollaaminen...

No ei se kyllä ole. On aivan eri asia hoitaa itse lapsensa ja käydä satunnaisesti viihteellä, kuin "nollata pää" kerran viikossa lasten ollessa sijoitettuina.
Tuo ei tietenkään tarkoita sitä, ettei huostaanottoja pitäisi tehdä tai että sijoitus olisi huono ratkaisu silloin kun vanhemmat eivät kykene heistä huolehtimaan.
p-free kirjoitti:.. Jos minä esimerkiksi poltan jointin kaksi kertaa kuukaudessa niin se on minun viihteelle menoa eikä ole yhtään sen pahempi juttu kuin muidenkaan vanhempien viihteelle meno...

Kuitenkin lähtökohta on täysin erilainen - ja sen perusteella lopputuloskin.
p-free kirjoitti:... Viinaahan ne sinne viiheelle menevät litkimään...

Ei mitenkään välttämättä; voi ihminen olla viihteellä ilman viinaa (tai jointtiakin). Kumma juttu tuo, että sinun mielestäsi viihteellä oleminen tarkoittaa automaattisesti kännäämistä.
p-free kirjoitti:... Joo, anteeksi, taisin aikaisemmin sanoa että polttaisin kerran viikossa. No, ei se ole niin tarkkaa, joskus voin poltella kolme kertaa kuukaudessa ja joskus vain kerran...

Peruslähtökohta ei oleellisesti muutu, veditpä jointin kerran viikossa tai kolme kertaa kuukaudessa.
p-free kirjoitti:... Mulle on aivan yksi ja vitun hailee oletko sinä vakuuttunut minun kertomani perusteella jostain vai et.

Miksi sitten kitiset kirjoituksistani?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 11.10.2014 22:16

SADE kirjoitti:Hej p-free,
Sinänsä jointti pari kuukaudessa ei varmasti ole pahin mahdollinen vaihtoehto, liuottaa aivoja siinä missä alkoholi, mutta muut subjektiiviset , fyysiset haittavaikutukset ehkä alkoholia pienemmät. Omasta näkökulmastani katsottuna ongelman asiaan tuo aineen laittomuus.
Entäs jos nollaat pääsi unilääkkeellä? Nyt en tarkoita mitään yliannosteluja. Kerran viikossa n. 10 tunnin yöunet nollaa aika hyvin.

Sade puhuu mielestäni asiaa. Kunnollinen säännöllinen syöminen ja pitkät unet ja ulkoilu. Ajan kanssa ne auttavat-oikeesti! Ymmärrän kyllä että tämä tuntuu tyhjän puhumiselta, mutta kun ei voi ottaa viinaa, niin syö, nuku, ulkoile ja älä edes ajattele mahdollisuutta ottaa viinaa. Pääsit kumminkin vähällä varoituksella.
Kissi

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet