Typin ja Kelan tapaaminen johon tuli sosiaalityöntekijä mukaan. Tällä oli mukanaan myös psykiatrin kirjoittama lausunto. Sain vaikea-asteisen masennuksen! Yes! Pientä liiotteluahan mulla tilastani oli. Muut diagnoosit f41.1 Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö (joka oli kerran aiemmin mutta sitten se otettiin pois ja nyt tuli uudestaan. Heippa vanha tuttu!

), f40.0 sosiaalisiin tilaanteisiin liittyvä ahdistus, f34.1 pitkäaikainen mielialahäiriö, f61.0 sekamuotoinen persoonallisuuden struktuurihäiriö ja f90.0 piirteitä ADD-oireyhtymästä. Sen mä vaan sanon että aika erikoista jos ei tällä kuntoutustukea heru. Vaikea-asteinen masennus ja se kotikäynti asuntoni sotkusta!
Mutta Trisse-parkaa ei aiota jättää rauhaan

Jos mä saan sen kuntoutustuen niin mun pitää mennä johonkin Kelan työkokeiluun pari päivää viikossa. Jos en saa niin mun pitää mennä typin kautta ilmeisesti uusix-verstaalle pariksi päiväksi. Kysyin että mitä siellä pitäis tehdä. Ensin puhui savitöistä. Sanoin että mulla oli käsityö kutonen ja kukaan ei mun tekemiä savitöitä kyllä osta! No, siellä on myös jotain lehden kirjoittamista. Eli jos haluan sitten aikanaan kuntoutustuelle jatkoa niin jos en mene tuonne en saa jatkoa kun en hoidata itseäni ja jos mulla menee hyvin se pari päivää viikossa niin en varmaan saa kun olen niin hyväkuntoinen. Ainoa mahdollisuuteni ois mennä sinne ja mokata juttu täydellisesti. Vaikeaa tuntuu olevan.
Mutta - saan mennä vaalitoimitsijaksi ääntenlaskijaksi! Olin jo perumassa tuota juttua mutta selvittivät asian ja Kelan kautta laittoivat viestin ettei se vaikuta sairaspäivärahaan! Sosiaalityöntekijä sanoi että hän nostaa metakan jos se ei onnistuisi. (Itse saisin nostella metakoita tämän tästä.) Kehui että olen hyvä ilmaisemaan itseäni ja nopea. Toivottavasti eivät käy lääkärin kanssa hirveästi tilannetta läpi kun se puolestaan kirjoitti että olen "keinoton ja regressiivinen".
Kai mä sit jonnekin voin mennä tyyliin neljäksi tunniksi kaksi kertaa viikossa kun kuulemma se onnistuu klo 12-16. Sosiaalityöntekijä selvittää vielä pääsisinkö jonnekin uniklinikalle. No siellä tulis varmaan yllättävä lopputulos että kärsin viivästyneestä unirytmistä