Mirri kirjoitti:Irmeli, tässä ketjussa sinä kävit Sateentekijän kimppuun, ei päinvastoin.
irmeli kirjoitti:"Proteiinien saanti on normaalissa ruoassa yleensä taattu ilman mitään lisiä. "
Ei se ole taattu, jos ruokaan ei laita esim. kalaa, lihaa, munaa..
"Nykytietämyksen mukaan hiilihydraatit, jota sokerikin on , ovat pahempia kuin rasvat".
Silti suosittelet puuroa, kasviksia, ruisleipää, kuitua, hedelmiä jne.
KÄVIN KIMPPUUN vai keskustelin.
Sateentekijä kirjoitti:Irmeli. Tuo linkki jonka annoit diabeteksen ruokavaliosta on vuodelta 2008 ja sen jälkeen suositukset ovat moneen kertaan muuttuneet. Minä kerroin omasta kokemukasestani ja uskon siitä olevan nimenpmaan Ryysylle apua hänen tuttavannsa ruokailun kanssa. Älä viitsi vanhentuneitten tietojesi kanssa tulla " pätemään" Minä käyt pari kertaa vuodessa diabeteshoitajalla ja saan hänelä tä tarkat ohjeet.
Sateentekijä kirjoitti:Höpöhöpö taas sinun kanssasi irmeli:)
Noin yleisesti lisäyksenä tuohon ruokasuositukseeni. Ns." nopeita" hiilareita, kuten valkoista viljaa. valkaistua riisiä, pastaa nuudeleita ym tulisi ehdottomasti välttää, Ne nostavat veren sokerin hyppäämällä maksimiin ja se laskee äkkiä myös. Kaikkein pahinta on verensokeri sahaaminen, se tulisi pysyttää mahdollisimman tasaisena noin kokonaisuutena katsoen.
Aterioinnin jälkeen noin tunni parin päästä verensokeri luonnollisesti kohoaa, mutta siksi on tärkeää, että ateriasta saatujen aineitten laatu pitää vaihtelut hoitotasolla.
Sateentekijä kirjoitti:Minä luotan oman diabeteshoitajani ammattitaitoon ja uusimpaan alan tietämykseen.irmeli kirjoitti:Diabetesliitto ei ole julkaisut uusia suosituksia. Jos on niitä linkitä ne mulle.
Turhaan sinä Irmeli tänne noita linkkejäsi heittelet. Minulla on tietoa jota haluan jakaa, kun sitä kysyttiin. En tarvitse sinun linkityksiäsi yhtään mihinkään. Jos tarkoituksesi on taan ainoastaan ärsyttää, et onnistu edes siinäkään.
.muokattu klo22 .05 korjattu kirjoitusvirhe
Sateentekijä kirjoitti:Minä vaan kysyn teiltä trisse ja irmeli, onko teidän täällä foorumilla oloonne mitään muuta syytä kuin ärsyttäminen ja ketjujen sotkeminen? Kummankaan osalta en ole havainnut minkään muun kaltaista toimintaa.
irmeli kirjoitti:Älä jauha tuota samaa paskaasi joka perkeleen ketjussa. Täällä ei kukaan kinastellut ja riidellyt kun sie lomailit Tukiasemalla, joten katso perkele peiliin välillä.
Sateentekijä kirjoitti:irmeli kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Minä luotan oman diabeteshoitajani ammattitaitoon ja uusimpaan alan tietämykseen.irmeli kirjoitti:Diabetesliitto ei ole julkaisut uusia suosituksia. Jos on niitä linkitä ne mulle.
Turhaan sinä Irmeli tänne noita linkkejäsi heittelet. Minulla on tietoa jota haluan jakaa, kun sitä kysyttiin. En tarvitse sinun linkityksiäsi yhtään mihinkään. Jos tarkoituksesi on taan ainoastaan ärsyttää, et onnistu edes siinäkään.
.muokattu klo22 .05 korjattu kirjoitusvirhe
Aivan kuin sun linkittysäsi tarvitaan joskus.
Minulla on tietoa diabetesruokavaliosta näköjään aivan yhtä paljon kuin sinulla. Diabetesliiton sivuilla on kuviakin aterioista joista voi ottaa mallia.
Diabeetikot syövät samaa ruokaa, samalla tavalla kuin normaalitkin ihmiset.
Senkin voisi tässä ketjussa sanoa, kuten taisin sanoakin, ettei Ryysy ruppee laittamaan mitään erityisruokia.
Miksi sinun pitää yrittää päteä joka asiassa, kuten nyt tässäkin ketjussa? Kaikki lautasmallit ovat muunneltavissa ja muuttuvatkin jatkuvasti, kunhan perustiedot ovat selvillä.
irmeli kirjoitti:Kyllä tiedän mutta sinä et taas näyttänyt tietävän mitä kirjoitit.
Elä sitten jatka taas.

irmeli kirjoitti:"Proteiinien saanti on normaalissa ruoassa yleensä taattu ilman mitään lisiä. "
Ei se ole taattu, jos ruokaan ei laita esim. kalaa, lihaa, munaa..
"Nykytietämyksen mukaan hiilihydraatit, jota sokerikin on , ovat pahempia kuin rasvat".
Silti suosittelet puuroa, kasviksia, ruisleipää, kuitua, hedelmiä jne.
KÄVIN KIMPPUUN vai keskustelin.
Mirri kirjoitti:irmeli kirjoitti:Kyllä tiedän mutta sinä et taas näyttänyt tietävän mitä kirjoitit.
Elä sitten jatka taas.
Eikö tämä 08.07.2016 21:26 kirjoittamasi viesti omasta mielestäsi ole kimppuun käymistä tai riidan haastamista?
Minusta se on selkeä yritys provosoida, ja tämän ketjun ensimmäinen epäasiallinen viesti, jota on vaikea sanoa keskustelemiseksi.
Sateentekijä kirjoitti:Hänelle voisi keittää kaurapuuroa se on terveellistä ja ravitsevaa ja sopii 2 tyypin diabeetikolle.Voisilmänkin voi huoletta puuroon laittaa.
Pelkällä puurollahan ei kukaan elä tai ei halua sitä yksinomaan syödä.
Päin vastoin kun luullaan sokeri ei kohota verensokeria enempää kuin muutkaan hiilihydraatit, mutta niitä mieluiten hillitysti.Rasvojakin tarvitaan, mutta rajoitetusti, mieluiten monityydyttämättömiä öljyjä kuten oliivi -tai rypsi- auringonkukka jne
Ravintoon kannattaa lisätä kuituja, siemeniä esim aekä hedelmiä välipalaksi.
Nykytietämyksen mukaan hiilihydraatit, jota sokerikin on , ovat pahempia kuin rasvat.
Pääpainotteisesti voi antaa kasvisvoittoista ruokaa, ei paljon lihatuotteita eikä varsinkaan prosessoitua lihaa, (kuten makkaroita ja leikkeleitä ym) tilalle kalaa ja vaaleata lihaa kuten kanaa sekä juustoja Kevytlevitteet eivät ole yhtään sen terveellisempiä kuin voi.
Ruisleipää tai runsaskuituista kokojyväleipää , maitotuotteita rajoitetusti, maito ei ole aikuiselle välttämättömyys. Ruokajuomana mieluiten vaikka vesi.
Proteiinien saanti on normaalissa ruoassa yleensä taattu ilman mitään lisiä.
Toki kahviin voi maitotilkan lorauttaa.
Olen omat ravintosuositukseni saanut omalta diabeteshoitajaltani.
Itselläni on kakkostyypin diabetes tablettihoidolla. Kontrolloin verensokerini itse pari kertaa päivässä sekä säätelen lääkitykseni sen mukaan. Noudatan, tai ainakin yritän noudattaa kevyttä, kasvispitoista ruokavaliota, mikä on toki terveellistä ihan kaikille.
Toisinaan sorrun herkuttelemaan, mutta silloinkin pidän huolen, ettei verensokeriarvoissa synny liian suuria heittelyitä.
P.S. niin ja alkoholin nauttiminen ainakin kohtuuden rajoissa!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa