Ryysy kirjoitti:Kasvissyönnistä: onko helpompi siis sanoa, että on nirso kuin että on kasvissyöjä vai kumpi on vaikeampaa? Ei saisi olla nirso, koska ruokaa pitää syödä (vaikka monet liharuuat ovat hirveitä ja monet muutkin, kuten banaanikakut, paitsi jotkut banaanikakut). Mutta miksei saisi olla kasvissyöjä tai siis millä perusteella siitä tulee muille jotenkin vaivaantunut tai ylenkatsottu fiilis? Kasvissyöjänä esiintyminen on tavallaan helpompaa, koska siihen voi lukea kaikki liivatteet ja muutkin. Kahvikuppineurootikkona olen erikoistunut ruuasta kieltäytymiseen, eikä se näin pitkällä koulutuksella tunnu itsessä enää oikein miltään (itsessä kai ne muidenkin äkkiä unohtamat ilmeet ja eleet eniten tuntuvat) ja syytkin tulevat luonnostaan ihan hatusta. Joskus on paha jos vetoaa aversioon jauhelihapitsan kohdalla ja seuraavaksi lautasella jo onkin kinkku. Itse en koe, että kasvissyöjä olisi mitenkään yläpuolelle asettuva, kasvissyöjä on vain hankala "kestitettävä". Siis jos on todellinen kasvissyöjä eli ettei edes mitään maitotuotteita käytä.
Hän on vegaani.
Kasvissyöjiä ovat sellaisetkin, jotka syövät maitotuotteita, kananmunia ja kalaa. Jotkut pitävät vaikeana toisen tekemät valinnat, vaikka toinen ei omalla valinnallaan vaadi mitään häneltä, vaan suostuu syömään lihaakin. Kun on pitkään arkiruokanaankin jättänyt lihan syömättä alkaa satunnaisesti nautittu liharuoka maistua ei miltään. (Vaikka ei kertoisi tuota ruuan tarjoajalle, hän saattaa loukkaantua, vaikka olisi itse monesti kieltäytynyt ottamasta vastaan tarjottua ruokaa/juomaa. Mutta tämä oli vain eräs henkilö.)