Jouduin sairauslomalle!

Re: Jouduin sairauslomalle!

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2015 19:49

Ryysy kirjoitti:Kyllä nyt nuo tajuan, kai. Oksettaa vaan, että ihmiset joutuvat perustelemaan terapiassa käyntejä toisilleen tai työkykyisyyttä toisilleen ja terapian onnistumista mitataan työvuosissa ja mitä vielä...

Sinäpä sen sanoit. Kukaan ei ainakaan nettifoorumilla tiedä toisten työkuntoisuudesta/-kunnottomuudesta, eikä psykoterapioiden syistä ja onnistumisista. Eivät sittenkään, vaikka ihmiset itse kertoisivat itsestään ja elämästään mitä.

Ja vielä: myös depressiota sairastava ihminen voi olla sillä tavoin sairaudentunnoton, että luulee olevansa työkykyinen vaikkei todellisuudessa ole sitä. Mitä vaikeampi depressio sitä vähemmän potilas itse kykenee luotettavasti arvioimaan omaa tilaansa. Hän voi hyvin tahtoa töihin pitäessään itseään työkuntoisena olematta silti työnarkomaani...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2015 20:05

Pinja kirjoitti:Kannattaisi kuunnella terapeuttia.

Mitä jos työn ja työyhteisön tunteva työterveyslääkäri osaakin arvioida potilaansa työterveyden - tai työterveyden puutteen - tämän psykoterapeuttia paremmin?
Nykyisin työterveyslääkäreillä on velvollisuus tutustua potilaidensa työpaikkoihin erittäin tarkasti, joten ammattitaitoisella työterveyslääkärillä lienee painavat perustelut suositellessaan sairauslomaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:13

Jokos juopon olo parani?
Hienosti Luukkonen sun koko päivän herjat vaan poisti, kun kävit kerjäämässä säälipisteitä siltä.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:16

Mitäs jos ottasit vauhtia ja hyppäisit parvekkeelta alas?
toope

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.09.2015 20:16

Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Kannattaisi kuunnella terapeuttia.

Mitä jos työn ja työyhteisön tunteva työterveyslääkäri osaakin arvioida potilaansa työterveyden - tai työterveyden puutteen - tämän psykoterapeuttia paremmin?
Nykyisin työterveyslääkäreillä on velvollisuus tutustua potilaidensa työpaikkoihin erittäin tarkasti, joten ammattitaitoisella työterveyslääkärillä lienee painavat perustelut suositellessaan sairauslomaa.

Itse luotan terapeuttiin enemmän.
Pinja

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:17

Hei juoppo. Hirtä itsesi vaikka.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:20

VITTU SAATANAN JUOPPO ÄLÄ PUHU MULLE MITÄÄN.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:24

jUOPPO JA SOSIAALIPUMMI.
itketkö kohta taas ja hyppäät parvekkeelta alas.
toope

ViestiKirjoittaja popi » 24.09.2015 20:25

On tämäkin keskustelufoorumi. Muutama keskustelijaa ja hekin vähän väliä riitelee ja huutaa toisilleen.
popi

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:27

Mitä saaralle kuuluu muutä? Vai sanonko sateentekijä?
toope

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2015 20:30

Toope, johtuuko sinunkin käyttäytymisesi nyt siitä, että tahdot itsellesi bannin?
Mirri

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:31

Haista Mirri vittu.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 24.09.2015 20:33

Näkemiin menen nukkumaan.
Tulen seuraavan kerran foorumille ensi vuonna.

Äläkä saara- sateentekijä aloita lässytystäsi.
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2015 20:36

Trisse kirjoitti:No olen vaan peilannut arviotani tilanteestasi suhteutettuna äitini tilanteeseen. Hänelle on kertynyt käsittääkseni noin 1100 eläke mutta hän on tehnyt pienipalkkaista siivous/ravintola-alan työtä...

Ilmeisesti äitisi saa melko hyvää eläkettä. Minulle ei ole vielä kertynyt noin paljon.
Trisse kirjoitti:... Kerrot olevasi "nettomaksaja". Ymmärsin tuon niin että palkkasi on sen verran korkea että verotuksen suhteen kuulut korkeimpiin verotuskasteihin...

Nettomaksajalla tarkoitan sitä, että maksan enemmän veroja kuin yhteiskunnan palveluina käytän. Tie- ja katuverkoston kustannuksia per capita on vaikea laskea, mutten kuitenkaan usko, että kulutan katuja tai viemäriputkia niin tehokkasti, että niistä kertyisi vuosittain kovin suuret kustannukset. Ja koska en ole kovin usein tai pitkään sairastanut (muita sairauksia kuin masennusta), en ole käynyt yhteiskunnalle kovin kalliiksi.
Trisse kirjoitti:... Kenties vain sitä että psykoterapiaasi menee valtiolta vähemmän rahaa kuin mitä maksat veroja? Jos tuosta on kyse niin keksisin jonkun muun vähemmän harhaanjohtavan sanonnan asiasta...

Ei se minun mielestäni ole harhaanjohtava termi.
Trisse kirjoitti:... Nimittäin se yhtälö tuntuu jossain määrin erikoislaatuiselta että teet 18 vuotta duunia korkeimpaan verokastiin kuuluen jonkinlaisena sairaanhoitoalan erityistyöntekijänä eikä sinulle kerry sinä aikana tuon enempää eläkettä...

Ei ole kertynyt tuon enempää eläkettä vaikka veroja maksankin enemmän kuin yhteiskunnan palveluina käytän - eli olen nettomaksaja.
Trisse kirjoitti:... Tietenkin voi olla että olet laskenut tuohon 18 vuoteen opiskeluaikoinasi tekemäsi pienipalkkaiset osa-aikatyöt mutta muistan sinun kehuskelleen nettomaksajuudellasi vuosikaudet ja olen myös saanut sen kuvan että olet ollut iät ja ajat samassa työpaikassa. (Olet kertonut että pomosi huomaavat aina kun vointisi on huono jne). Minä en ihan kässää tätä hommaa.
Et näköjään kässää.
Olen ollut "iät ja ajat" samassa työssä, mutta pienipalkaisen eläkekertymäkin on pieni - etenkin kun työhön ei kuulu vuoro- tai ylityökorvauksia.
Pomoni ovat huomanneet ja ottaneet huomioon sairauteni. Se ei liene kovin kummallinen tai outo juttu, koska kaikki esimieheni ovat olleet lääkäreitä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2015 20:50

Trisse kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Toope, johtuuko sinunkin käyttäytymisesi nyt siitä, että tahdot itsellesi bannin?

Ei täältä niin vain bännejä saada. Jossain vaiheessa ylläpitäjä jakeli niitä mutta huomasi sitten että on ihmisille huomattavasti suurempi rangaistus joutua jäämään tänne...

Tai ehkä terapeuttisempaa kuin ulkopuolelle lykkääminen...

Sitä paitsi täällä on meitä, jotka emme tahdo emmekä hyväksy sitä, että tätä foorumia tarvitseva mt-ongelmainen ihminen pantaisiin noin vain pihalle - eristettäisiin - sen vuoksi, että aina välillä 'ratkeaa liitoksistaan'. Joten ihan hyvä, jos täällä ei heru kirjoituskieltoja kovin helposti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2015 20:53

Trisse kirjoitti:Jep, jep. Yks oksetuttaa yhtä ja toinen toista. Tämä minun harjoittamani oksetuttaminen on silkkaa kostoa minun vuosikausien kovistelusta & rääkkäämisestäni...

Miten kummassa sinä aina pystytkin väittämään itseäsi uhriksi, kun totuus on kuitenkin se, että sinä olet hyökännyt minun kimppuuni???
Trisse kirjoitti:... Minulle on henkilökohtaisesti on samantekevää käykö Kylläsynyt terapiassa ja käykö hän töissä vai missä ihmeessä hän käy...

Se tästä vielä puuttuisikin, että sinä ryhtyisit arvioimaan minun terapiantarvettani tai työkykyäni.
Trisse kirjoitti:... Henkilökohtaisesti pidän paljon suurempana osoituksena terapian epäonnistumisesta sitä ettei hän ole tullut yhtään empaattisemmaksi ihmiseksi terapiassaan ...

Taidanpa kuitenkin ollla paljon empaattisempi kuin sinä.
Terapian onnistumisena voi nähdä sen, että olen vihdoinkin uskaltanut ja jaksanut pitää puoliani kimppuuni hyökänneitä kiusaajia (kuten sinua) vastaan.
Trisse kirjoitti:... kuin sitä että hän on kaikenlisäksi päätynyt terapiansa myötä/siitä huolimatta työkyvyttömäksi...

Asia ei ole noin yksioikoinen; terapia on varmasti parantanut, lisännyt ja ylläpitänyt työkykyäni.
Trisse kirjoitti:... Mutta voihan olla että empatiaa tulee ajanmyötä lisäämään enemmän tuo työkyvyttömyys kuin mihin terapia kykeni...
Kuten jo sanoin, olen todennäköisesti paljon empaattisempi kuin sinä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2015 21:12

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Miten kummassa sinä aina pystytkin väittämään itseäsi uhriksi, kun totuus on kuitenkin se, että sinä olet hyökännyt minun kimppuuni???

Nyt vai koska? Ehdotin sinulle uutta rauhaa tuossa pari päivää sitten mutta silloin se ei sinulle käynyt...

Ensin sinä nimittelet ja solvaat minua, sitten sinä tai Psykopatologia poistaa viestisi ja sinä sanot vain "Sori" (etkä yleensä edes sitä!) - ja luulet sillä asioiden kuittaantuvan?
Homma ei toimi noin. Jos muistat, sinä olet kymmeniä kertoja ilmoittanut, että kaikki minulle osoittamasi anteeksipyynnöt ovat mitättömiä.
Trisse kirjoitti:... Kuten tuotu tänne esille copy-pasteja myöten niin sinä häiriköit vuosikaudet blogini kommenttipalstalla ja annoit sinä aikana korkojen kanssa sen alkuperäisen hyökkäykseni (jota en edes muista). Puhumattakaan tästä palstasta.

En ole häiriköinyt blogissasi. Miten olisin edes voinut, koska sinä pystyit poistamaan kaikki viestini - ja olit vieläpä tieten tahtoen valinnut palstaformaatin jolla ei ole Suomessa ylläpitäjää, eikä sinua niin ollen saanut millään tavalla vastuuseen siitä paskasta mitä sinä mm. minuun liittyen kirjoitit. Sinä vieläpä riekuit, miten hauskaa on kun voit laittaa roskakoriin kaikki blogisi johdosta kirjoitetut valitukset ja oikaisupyynnöt.
Jos olet jostain syystä "unohtanut" missä ja miten sinä olet kimppuuni hyökännyt, voin kyllä kertoa sen sinulle.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2015 21:13

Trisse kirjoitti:Ei tarvi jankata niitä tuttuhuttujuttuja enää uudestaan mitkä olen satoja kertoja kuullut. En jaksa kuitenkaan lukea niitä enää joten pidä sisälläsi tai kerro terapeutillesi. Hän saa niin hyvän tuntipalkan että joutaa olla se joka ne joutuu kuulemaan miljoonat kerrat. Minulle täällä olosta ei makseta mitään.

Huomaatko itse lainkaan, ettet taaskaan suostu kantamaan minkäänlaista vastuuta teoistasi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2015 21:27

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En ole häiriköinyt blogissasi. Miten olisin edes voinut, koska sinä pystyit poistamaan kaikki viestini

ÄLÄ SAATANA PUHU PASKAA JA VALEHTELE!!! ...

Kaikki varmaankin muistavat ja tietävät, että bloginpitäjä pystyy poistamaan kaikki ne kommentit joita ei blogissaan halua säilyttää.
Trisse kirjoitti:... Muistanet kuinka täälläkin oli pitkä ketju siitä kun tulit minua syyllistämään ja solvaamaan siitä kun lähdin kesken A-klinikan katkolta...

En ole sinua solvannut, ja olen edelleen samaa mieltä kuin silloin: Se, että lähtee katkolta jos ei saa omaa yhden hengen huonetta tai koska ruoka on mielestäsi pahaa, on törkeää yhteiskunnan tarjoaman hoitomahdollisuuden väärinkäyttöä.
Trisse kirjoitti:... Mikäli vuosien aikana kirjoitit blogeihini n. 500 viestiä (puhdas veikkaus, myönnän, mutta valtava määrä se oli ja tuo arvio on alakanttiin) niin niistä poistetuksi päätyi maksimissaan 10%. Luultavasti alle 5...

Sinä puhut täyttä pötyä.
Trisse kirjoitti:... Teit niin loistavaa peeär-työtä itseäsi vastaan ettei minulla ollut mitään syytä poistella viestejäsi! Mitä enemmän kirjoitit - sitä enemmän sinua vihattiin! Miksi olisin alkanut niitä poistelemaan?

Poistit mm. kaikki ne viestit joissa osoitin sinun hyökänneen minun kimppuuni - eikä päinvastoin. Lisäksi poistit/ignoroit kaikki ne viestit jotka kirjoitin vastineeksi niille solvauksille ja herjauksille joita sinä mm. minuun liittyen kirjoitit.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2015 21:27

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Ei tarvi jankata niitä tuttuhuttujuttuja enää uudestaan mitkä olen satoja kertoja kuullut. En jaksa kuitenkaan lukea niitä enää joten pidä sisälläsi tai kerro terapeutillesi. Hän saa niin hyvän tuntipalkan että joutaa olla se joka ne joutuu kuulemaan miljoonat kerrat. Minulle täällä olosta ei makseta mitään.

Huomaatko itse lainkaan, ettet taaskaan suostu kantamaan minkäänlaista vastuuta teoistasi?

Ans miettii... hmm... en?

Niinpä niin.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet