Äijämentaliteetti

Re: Äijämentaliteetti

ViestiKirjoittaja Gabriel » 30.06.2015 17:35

Sateentekijä kirjoitti:Gabriel kirjoitti:
Muuten mistä johtuu, että naisen pitää korostetusti tuoda esiin jos jossain asiassa on pärjännyt miestä paremmin? Jos nuorena koripalloa harrastanut Äiti voittaa koriskisassa kahdeksan ja yhdeksän vuotiaat poikansa niin miksi se on brassailun aihe? Tuskin tuo nainen aivan harjoittelematon aloitusviestissä kuitenkaan oli. Miksi naiset tekee asioista sukupuolisia kilpailukysymyksiä vaikka ne ei usein sitä edes ole?

Esitän vastakysymyksen:- Miksi miehen pitää pyrkiä todistamaan, että hän pärjää miehisyyden perusteella joissakin (esim peleissä) naista paremmin?

Ei minun ainakaan tarvitse, mutta tuosta avauksesta tuli kuitenkin maku, että jos nainen jossain asiassa onnistuu miestä paremmin täytyy se kuuluttaa pitkin maailmaa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 30.06.2015 17:39

Mirri kirjoitti:Noin on elävässä elämässä yleensä: jos ihminen haluaa tulla kuulluksi ja saada ajatuksensa noteeratuiksi, hänen on pystyttävä ilmaisemaan itseään niin, että ihmiset sukupuolestaan riippumatta kiinnostuvat hänen ajatuksistaan ja sanomisistaan.

No onko ollut jotain ongelmaa, että mun sana ei esimerkiks tällä palstalla kuuluisi?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2015 17:43

Gabriel kirjoitti:Ei minun ainakaan tarvitse, mutta tuosta avauksesta tuli kuitenkin maku, että jos nainen jossain asiassa onnistuu miestä paremmin täytyy se kuuluttaa pitkin maailmaa.

Minulle aloitusviestistä tuli sellainen käsitys, että tarkoituksena oli pohtia miehisiä uhoamiseen taipuvaisia reaktioita.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 30.06.2015 17:51

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Ei minun ainakaan tarvitse, mutta tuosta avauksesta tuli kuitenkin maku, että jos nainen jossain asiassa onnistuu miestä paremmin täytyy se kuuluttaa pitkin maailmaa.

Minulle aloitusviestistä tuli sellainen käsitys, että tarkoituksena oli pohtia miehisiä uhoamiseen taipuvaisia reaktioita.

Siinä oli lainattu toisen tekstiä, viittasin siihen. Aloittaja myös tunnusti negatiivisävytteisen ajatusmallinsa jossain vaiheessa tätä keskustelua. Itse olit sitä myös muotoilemassa. Siis että äijäily on jotenkin negatiivinen ilmiö.

Minä olen mielestäni koittanut selittää äijäilyä kokonaisvaltaisempana ilmiönä ja tuonut esimerkkejä henkilöistä joita lasken myös "äijiksi". Sekä myös naistoimittajan kohtalaisen neutraalia pohdintaa äijäilystä. John Steinbeckin lainaukset on myös hyvä esimerkki siitä, että vaatimattomuus ei kaunista.

Liitin myös keskusteluun oman kirjoitukseni "äijäilystä", "Kivenpyörittäjän piha" jonka voi halutessaan ymmärtää kamppailuksi alkoholismia vastaan. Mitään tarkkaa rajaa "äijäilylle" tuskin voi tai kannattaa vetää.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 30.06.2015 18:05

Tässä esim. äijämäinen veto tähän aiheeseen.

https://www.youtube.com/watch?v=sypdtdcZ1XQ
Johanna Tukiainen twerkkaa 1:04
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 30.06.2015 18:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2015 18:07

Äijämäinen vai lapsellinen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 30.06.2015 18:14

Mirri kirjoitti:Äijämäinen vai lapsellinen?

Jos mietit tarkemin niin jäätävä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2015 18:18

Ok. Gabriel, miksi laitoit jäätävän vedon tähän keskusteluun/aiheeseen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.06.2015 19:38

Kyllästynyt on sen (omassa mielessäni) mulle opettanut ja kerron sen nyt teille: ei äijäilyn tarvitse olla toisia loukkaavaa, aliarvioivaa, mitään tollaista. Siinähän se vasta äijyyden pulma ja koetinkivi onkin, kun on helpointa pitää yllä äijyyttään suhteessa naisiin / tietynlaiseen feminiiniseen. Se on oikeasti (ei leikisti) helpoin tapa. Kuvitelkaa miten helppoa on loukata naisia tai naiseutta, katsoa naiseutta ylhäältä päin ja ulkopuolelta; ulkoistettuna. Mutta onko se järkevää, onko se paras tapa tuoda julki äijyyttä tai pippeliä venytellä?

Kun tulin palstalle, olin valmis perustamaan Jaskan kanssa dorkien äijäkerhon, mutta tein sen ihan väärin! En ymmärtänyt silloin, että pippelini oli jo pahasti mutkalla väärään suuntaan, olin alkamassa jo nähdä naiset, jos en huonompana, niin sellaisena, että minun on hyvä heitä äijäporukassa arvostella (mukaan lukien tukiaisvideot, ylisuuret pyllyt, feminiinisten piirteiden negatiivinen korostaminen). Kyllästyneen (oman tulkintani mukaisen) selostuksen vuoksi, olin kriisissä. Elämäni oli suuren kriisin äärellä: mihinkäs nyt pippelini laitan? Sitten hoksasin: ei tarvitsekaan minkään ominaisuuden perusteella ihmisiä loukata, tuomita tai haukkua tai ei tarvitse edes välttämättä hassutella heidän kustannuksellaan. Heureka! Mutta sitten... kohtasin jälleen ongelman: se oli Flower, jonka penis oli vielä paisuvaisempi kuin omani. Nyt tämän vuoksi oma pippelini on jälleen kipsattuna ja käy säännöllisesti lääkärin vatsaanotolla.

Muoks: Lisäsin kahdet sulut oman turvallisuuden tunteen vuoksi : )
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 30.06.2015 20:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.06.2015 19:59

Gabriel kirjoitti:https://fi.wikipedia.org/wiki/Sokrates

Äijämeininkiä, kannattaa lukea jos kiinostaa.

Mikä oli tämän heiton pointti? Mikä Wikipedian artikkelissa on erityisen "äijää"? Vai onko tämä vähän niin kuin "tykkään tästä ajattelijasta, hän on mun suosikki muuten vain ilman perusteita ja suosittelen sitä muillekin"?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.06.2015 20:21

Ei Tukiaisella mikään erityisen suuri pylly ole; on vain "kehittyneet" pyllyn tukielimet.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2015 20:25

Psykopatologia kirjoitti:Ei Tukiaisella mikään erityisen suuri pylly ole; on vain "kehittyneet" pyllyn tukielimet.

Varmaan tärkeä asia tiedettäväksi. Toivottavasti keskustelu ei kuitenkaan siirry otsikosta ja aloitusviestistä (naisten) pyllyjen kokoon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.06.2015 23:09

Gabriel kirjoitti:Minun mielestäni heikon itsetunnon negatiivisia muotoja taas EI sanota äijäilyksi. Äijäily on eneminkin semmosta punaniskaisuutta ja miehekkäitä käsityksiä ja miehuutta korostavia asioita. Niinku feministisen "piipityksen" vastakohta. Vaatimattomuus ei muuten tuo tulosta toivotulla tavalla, siitä on tutkimustietoa. Äijäily ja terve uho taas tuo tulosta.

Mielestäni voidaan sanoa tai ainakin voidaan tulkita. Mutta mikä on tämän (feat. bold) heiton sanoma?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.06.2015 23:27

Psykopatologia kirjoitti:Ei Tukiaisella mikään erityisen suuri pylly ole; on vain "kehittyneet" pyllyn tukielimet.

Tuosta voit laittaa Seiskaan ilmoituksen ja saatat saada rahaa. Mutta jos kerrot tämän ei-yksityishenkilönä, saatat saada hieman enemmän.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.07.2015 07:41

Sateentekijä kirjoitti:Filosofina hän lienee vailla vertaistaan, mutta mikä hänestä muka tekee äijän?

Monet asiat, hän ei kumarrellut kuvia vaan teki niinkuin oikeaksi tunsi. Keräsi myös matkan varrella runsaasti vihamiehiä pitäessään kiinni omasta tyylistään ja tavastaan kommunikoida ja mieltää asioita. Kohtasi loppunsa tyynesti ja joi myrkkymaljan kieltäytyen pakenemasta.

Mikä sinun mielestäsi tekee Vesku Loirista äijän?
Mieshän on myös julkisesti myöntänyt että on kärsinyt "pienen miehen" syndroomasta, joten siltä suunnalta on ilmeisen paljon uhoa ja henkseleiden paukuttelua ollut näkyvillä. Minä arvostan Veskua suuresti taiteilijana ja myös tuota vanhuuden mukanaan tuomaa rehellisyyttä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.07.2015 07:52

Ryysy kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Minun mielestäni heikon itsetunnon negatiivisia muotoja taas EI sanota äijäilyksi. Äijäily on eneminkin semmosta punaniskaisuutta ja miehekkäitä käsityksiä ja miehuutta korostavia asioita. Niinku feministisen "piipityksen" vastakohta. Vaatimattomuus ei muuten tuo tulosta toivotulla tavalla, siitä on tutkimustietoa. Äijäily ja terve uho taas tuo tulosta.

Mielestäni voidaan sanoa tai ainakin voidaan tulkita. Mutta mikä on tämän (feat. bold) heiton sanoma?

Ihan se mikä siinä lukee. EN nimittän näe feminismiä jokapaikkaan vietynä ja äärimuotoinaan mitenkään hedelmällisenä kasvualustana yhtään millekkään. Kaikkien asioiden katselu feministisestä näkökulmasta on myös sitonut joitain miehiä jotka kuvittelevat saavansa naiseten suosiota tai hyväksyntää sitä kautta.
Äijämeninki on ihan tervetullutta vastapainoa ylttiöfeminismille.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 01.07.2015 08:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.07.2015 08:03

Sateentekijä kirjoitti:Mielestäni Tukiaisen ylisuuren pyllyn pyöritys ei millään tavoin kuulu tähän ketjuun.

Mielestäni kuuluu, se on esimerkki äijämäisestä vedosta tällaiseen keskusteluun, joka kuvastaa äijäilyä konkreettisesti. Se on myös irvikuva naisellisuudesta jonka tarkoitus on oivalluttaa, että monen käsitys "äijäilystä" on irvikuva miehisyydestä. Äijäily nyt vaan ei mahdu konkreettisesti siihen huono "itsetunto, vaimonhakkaaja pakettiin" mitä täälläkin on pyritty vaivihkaa tarjoilemaan, vaan äijäily on paljon laajempi asia tai toimintatapa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2015 09:55

Gabriel, voiko feminismiä kannattava mies olla äijä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.07.2015 11:01

Monet asiat, hän ei kumarrellut kuvia vaan teki niinkuin oikeaksi tunsi. Keräsi myös matkan varrella runsaasti vihamiehiä pitäessään kiinni omasta tyylistään ja tavastaan kommunikoida ja mieltää asioita. Kohtasi loppunsa tyynesti ja joi myrkkymaljan kieltäytyen pakenemasta.

Kiitos selonteosta, kun just ihmettelin, kun on näin laaja aihe, että mitä näistä tarkoitat, niin siis tapaa, jolla hän eli.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.07.2015 13:11

Mirri kirjoitti:Gabriel, voiko feminismiä kannattava mies olla äijä?

Sukupuolten tasa-arvoa kannattava mies voi olla äijä, kuitenkin niin että tunnistaa ja ymmärtää miehen ja naisen oleelliset erot. Mites sinun mielestäsi?
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet