Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.10.2014 14:20

Minun mielestäni sinua, Kyllästynyt, ei ole kukaan kiusannut.

Koska sinulla on oma määritelmä kiusaamiselle, voi minullakin sellainen olla: mikä voidaan jollain muulla sanalla
täsmällisemmin ilmaista, ei ole kiusaamista. Sinä olet kätevästi rajannut oman määritelmäsi ulkopuolelle
kaiken sellaisen sinun harjoittamasi toiminnan, jonka muut kokevat kiusaamiseksi.
Tästä oli aikoinaan ketjukin, jossa muistan todenneeni, että tajuan nyt, miksi et miellä omaa kirjoitteluasi
vihollisillesi kiusaamiseksi. Valitettavasti en kyseistä ketjua ole ainakaan vielä löytänyt. Mielelläni viittaisin
siihen...

Sinulle on kyllä vittuiltu ja sinua on solvattu ja sinua on huoriteltu, mutta kiusattu sinua ei nähdäkseni ole.
Itse olet omalla käytökselläsi vaikuttanut ja vaikutat siihen, että tällainen käytös sinua kohtaan jatkuu eikä loppua näy.

Aina silloin tällöin joudut jopa sijaiskärsijäksi, kun halutaan vahingoittaa Luukkosta. Kurja juttu, mutta
ne tilanteet ovat sellaisia, että (ainakin) ulkopuoliset pystyvät varsin luotettavasti ennustamaan, milloin niin on käymässä.
Jonkin toisen laisella ajatusmaailmalla varustettu ihminen voisi olla vähät välittämättä kyseisistä nimittelyistä yms.,
koska tietää, mikä niiden tavoite on ja millaisessa mielentilassa ne on kirjoitettu. Sinä valitset liittää ne
sinuun kohdistettujen loukkausten yms. arkistoon, josta ne ovat helposti otettavissa esille tarpeen tullen.

Olen iloinen voidessani sanoa, että tässä viestissäni ei ole yhtään asiatonta sanaa. :)
Helmenkalastaja

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Lette » 15.10.2014 14:21

Psykopatologia kirjoitti:Voinhan esimerkiksi säätää, että ko. nimittelyistä tulee vuoden banni
ja/tai ko. kirjoittajan poistaminen kirjoituksineen.

Tee se. Kaikki h, p, ja v-nimittelyt kieltoon. Ne tuhoavat palstan henkistä tasoa ja kirjoittajien hyvinvointia.
Lette

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.10.2014 14:32

Mitä ovat p ja v?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 14:58

Helmenkalastaja kirjoitti:Minun mielestäni sinua, Kyllästynyt, ei ole kukaan kiusannut...

Aikamoista vähättelyä mm. Tristanin tekoja ja käytöstä ajatellen. Oudointa väitteessäsi on kuitenkin se, että minua sinä kiusaamisesta syytät.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Koska sinulla on oma määritelmä kiusaamiselle, voi minullakin sellainen olla: mikä voidaan jollain muulla sanalla
täsmällisemmin ilmaista, ei ole kiusaamista...

Sinulla voi olla, niinkuin onkin, mielipidevapaus kiusaamisestakin, mutta jos Tristanin teot ja käytös eivät ole kiusaamista, onko sinun mielestäsi ihan hyväksyttävää, jos minä siirryn vastaavaan kielenkäyttöön ja käytökseen? Vai olisiko se kuitenkin minun tekemänäni kuitenkin kiusaamista?
Kysyn siis sinulta lupaa ja hyväksyntää kirjoitteluni suuntamuutokselle?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Sinä olet kätevästi rajannut oman määritelmäsi ulkopuolelle kaiken sellaisen sinun harjoittamasi toiminnan, jonka muut kokevat kiusaamiseksi...

Selvästikin sinulla ja minulla on erilainen käsitys siitä mikä on kiusaamista ja mikä ei, mutta voin kyllä ottaa käyttöön Tristanin käyttämät standardit. Toivottavasti sinä hyväksyt kirjoitukseni sellaisina.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Sinulle on kyllä vittuiltu ja sinua on solvattu ja sinua on huoriteltu, mutta kiusattu sinua ei nähdäkseni ole...

Asia selvä; sinun mielestäsi solvaaminen ja huorittelu ei ole kiusaamista.

Otanko sinun hyväksymäsi kirjoittelustandardit käyttöön heti, vai haluatko vielä kysyä second opinionia vaikkapa Psykopatologialta?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Itse olet omalla käytökselläsi vaikuttanut ja vaikutat siihen, että tällainen käytös sinua kohtaan jatkuu eikä loppua näy...

Millä tavalla olen viime kerralla ollut vaikuttamassa Tristanin aloittamaan huoritteluun? Sitenkö, että minun tiedetään olevan olemassa, ja etten tule koskaan hyväksymään minulle osoitettuja solvauksia ja nimittelyjä?
Entä mikä oli rikokseni alunperin kun en vielä ollut edes kymmentä viestiä kirjoittanut, eikä niistä yksikään ollut Tristanille tai Tristanista, kun hän minun kimppuuni kävi?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Aina silloin tällöin joudut jopa sijaiskärsijäksi, kun halutaan vahingoittaa Luukkosta...

Mutta sinun mielestäsi ei ole kiusaamista että niin tehdään?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Kurja juttu, mutta ne tilanteet ovat sellaisia, että (ainakin) ulkopuoliset pystyvät varsin luotettavasti ennustamaan, milloin niin on käymässä...

Millä perusteella se, että tilanteet ovat ennalta arvattavissa mitätöi niiden merkityksen ja sisällön? Entä miksi ne eivät ole kiusaamista silloin kun ne on suunnattu minulle? Olenko minä sinun mielestäsi luvallinen syntipukki ja luvallinen kohde minkälaiselle kohtelulle ja käytökselle hyvänsä?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Olen iloinen voidessani sanoa, että tässä viestissäni ei ole yhtään asiatonta sanaa. :)

Sepä hyvä, että sinä olet iloinen.

Muista kuitenkin, että perättömien väitteiden esittäminen on kiusaamista - ja niitä sinun viestisi sisältää.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 15.10.2014 15:13

Mielestäni Kyllästynyt ei mene henkilökohtaisuuksiin kirjoittelussaan vaan on asiallinen niin kauan kuin häntä kohtaan ollaan asiallisia, ongelma on ennemminkin se, että muut provosoituvat hänen kirjoittelustaan.

Kyllästyneen älykkyys on ilmiselvää ja hänen tapansa väännellä ja käännellä ja etsiä erilaisia nyansseja ärsyttää muita. Syynä tähän on ehkä se, että ensinnäkin vastapuolen oma älykkyys ei kykene samaan ja toiseksi omat voimavarat eivät ehkä riitä vastaavaan eli asioiden tarkasteluun joka kantilta.

Älkää provosoituko. Itse voi lopettaa.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.10.2014 15:40

Mielestäni asioiden vääntely on eri asia kuin niiden kääntely, ja ennen kaikkea vääntely on eri asia kuin asioiden tarkastelu monelta kantilta.

Vääntely on muokkaamista, ja herkästi muokkaaminen tapahtuu oman mielen mukaiseksi sillä seurauksella, että keskustelukumppani putoaa kärryiltä yrittäessään pysyä perässä toisen väännellessä/muokkaillessa keskustelukumppanin sanomisia itselleen sopivaan muotoon. Vääntely voi olla keino tai yritys puhua keskustelukumppani pyörryksiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 15:55

Mirri kirjoitti:Mielestäni asioiden vääntely on eri asia kuin niiden kääntely, ja ennen kaikkea vääntely on eri asia kuin asioiden tarkastelu monelta kantilta...

Jospa kertoisit, mitä minä olen väännellyt.

Voisit myös täsmentää omia vääntelyistäsi ja täsmentää tähän ketjuun kirjoittamaasi kommentista jossa sanot näin:
Mirri kirjoitti:Kyllästyneen kirjoittelua lukiessani tuli mieleeni, ettei kai toisen kirjoittajan sanomista vittumaiseksi voi pitää asiallisena ja korrektina nettikäyttäytymisenä. Paitsi jos vittumaiseksi nimittäminen on tämän foorumin käytöstapojen mukaan asiallista ja korrektia. Sekin kuulostaa aika pahalta, että toista kirjoittajaa julkisesti sanotaan epämiellyttäväksi, mutta että peräti vittumaiseksi... Vielä pahemmaksi mielestäni menee, että moderaattorin valtuuksin varustettu kirjoittaja tekee niin - ja miltei samaan hengenvetoon kertoo pitävänsä kirjoitteluaan asiallisena ja korrektina.

Tuli vielä sellainenkin mieleen, että mitä jos toisen kirjoittajan sanominen vittumaiseksi, tai vaikka vain epämiellyttäväksi, onkin perätön väite?
Lihavointi minun

Voisitko hyvä Mirri siis selventää, missä (oletan, että viittasit minuun, koska moderaattorioikeuksiin viittasit) minä olen sanonut toista kirjoittaja vittumaiseksi?

Olen kiinnostunut kuulemaan myös, millä tavalla moderaattorioikeuteni tähän keskusteluun liittyvät.

Voisitko tällä kertaa vastata muillakin sanoilla kuin vain OK tai "jätän sinut ihmettelemään" tjsp?
Mirri kirjoitti:... Vääntely on muokkaamista, ja herkästi muokkaaminen tapahtuu oman mielen mukaiseksi sillä seurauksella, että keskustelukumppani putoaa kärryiltä yrittäessään pysyä perässä toisen väännellessä/muokkaillessa keskustelukumppanin sanomisia itselleen sopivaan muotoon. Vääntely voi olla keino tai yritys puhua keskustelukumppani pyörryksiin.

Kumpaa laatua vääntelyä sinä itse harjoitat yllä olevassa viestissäsi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 15.10.2014 16:02

En todellakaan halua vähätellä tai aliarvioida Kyllästyneen tuntemuksia, mutta minulle on jo kauan, kauan sitten tullut tunne, että Kyllästynyt "pitää hauskaa" meidän kustannuksella. Hän on kekseliäs ja todellakin, löytää ihan uudenlaisia piirteitä asioista.
Otan Kyllästyneen "kiusaamiset" (huom! en koe niitä itse kiusaamisiksi) vain hänen tapanaan kuluttaa aikaa ja huvitella meidän muiden kustannuksella.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.10.2014 16:13

Kyllästynyt kirjoitti:Voisitko hyvä Mirri siis selventää, missä (oletan, että viittasit minuun, koska moderaattorioikeuksiin viittasit) minä olen sanonut toista kirjoittaja vittumaiseksi?
Kirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 11:18
Jillin en ole huomannut kohdistaneen vihaa kehenkään, ja saaran käytöstä ei voi rinnastaa kiusaamiseen. Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.10.2014 16:15

SADE kirjoitti:En todellakaan halua vähätellä tai aliarvioida Kyllästyneen tuntemuksia, mutta minulle on jo kauan, kauan sitten tullut tunne, että Kyllästynyt "pitää hauskaa" meidän kustannuksella. Hän on kekseliäs ja todellakin, löytää ihan uudenlaisia piirteitä asioista.
Otan Kyllästyneen "kiusaamiset" (huom! en koe niitä itse kiusaamisiksi) vain hänen tapanaan kuluttaa aikaa ja huvitella meidän muiden kustannuksella.

Siinä onkin ajattelemisen arvoinen näkemys.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.10.2014 16:20

SADE kirjoitti:En todellakaan halua vähätellä tai aliarvioida Kyllästyneen tuntemuksia, mutta minulle on jo kauan, kauan sitten tullut tunne, että Kyllästynyt "pitää hauskaa" meidän kustannuksella. Hän on kekseliäs ja todellakin, löytää ihan uudenlaisia piirteitä asioista.

Lihavoinnit minun.

En usko tuon pitävän paikkansa. Tosin ilmaisit, että kyse on vain tunteestasi ja ottaen huomioon, että et seuraa palstaa kovin intensiivisesti kuin aika ajoin, on hyvin todennäköistä, että erehdyt tulkinnoissasi. Pikemminkin Kyllästynyt on antanut vaikutelman, että on hyvin tosissaan ja pyrkii ehdottomaan asiallisuuteen sekä ottaa vakavasti kaikki itseensä kohdistuneet sanomiset. Tosikkoudelleen kukaan ei voi mitään eikä sen vuoksi ketään saa kiusata.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 16:22

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Voisitko hyvä Mirri siis selventää, missä (oletan, että viittasit minuun, koska moderaattorioikeuksiin viittasit) minä olen sanonut toista kirjoittaja vittumaiseksi?
Jillin en ole huomannut kohdistaneen vihaa kehenkään, ja saaran käytöstä ei voi rinnastaa kiusaamiseen. Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista.

Ahaa, sinä tarkoitit tuota.
Ei siinä kuitenkaan ole nimetty ketään, vaikka sen kieltämättä voi tulkita liittyväksi Jilliin.
Se, ei kuitenkaan ollut tarkoitus, vaan tarkoitukseni oli todeta asia vain yleisellä tasolla.

Pyydän anteeksi Jill, jos ajattelit minun tarkoittaneen sinua. Se ei missään tapauksessa liittynyt sinuun - enkä siksi osannutkaan ennakoida, että sen voi tulkita kohdistuneen johonkuhun tiettyyn kirjoittajaan.

Mirrin naukaisua epäilen tarkoitushakuiseksi vääntelyksi. Mutta koska minulla ei sellaisesta todisteita ole, jää ajatukseni ja epäilyni vain omaksi tulkinnakseni hänen tarkoitusperistään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Maaria » 15.10.2014 16:26

Elä pyytele anteeksi, en kokenut että tarkoitit minua tuolla.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.10.2014 16:35

Golden flower kirjoitti:Kiitos Pinja, luulen, että sinulla on valtavan paljon paremmat mahdollisuudet vaikuttaa trissen toimintaan kuin minulla.

Minä ajattelen ennemminkin niin, että kirjoittajan mahdollisuudet vaikuttaa ovat rajalliset. Ystävä voi vaikuttaa ainoastaan siihen, miten toisia häiriköivä kirjoittaja kohtelee tämän ystävää itseään vaan ei siihen, miten kohtelee muita kirjoittajia, koska ystävykset tuntevat toisensa netin ulkopuolella, mutta muut eivät. Vaikka Pinja kuinka sanoo trisselle, että ei hyväksy sitä tai tätä nimittelyä, ei trisse muuta käytöstään suhteessa muihin kuin Pinjaan, koska tuntee hänet eikä vasten kasvoja kehtaa sanoa pahasti. Me muut sen sijaan olemme "kasvottomia", joiden haukkuminen helposti karkaa käsistä.

Avainasema on ylläpidolla, minkälaiset rajat ja millä tavalla ylläpito ne asettaa. Muut kirjoittajat voivat toki sanoa mielipiteensä, johon heillä on yhtäläinen oikeus ja painoarvo.
Hilppa

ViestiKirjoittaja SADE » 15.10.2014 16:40

Hilppa kirjoitti:

Lihavoinnit minun.

En usko tuon pitävän paikkansa. Tosin ilmaisit, että kyse on vain tunteestasi ja ottaen huomioon, että et seuraa palstaa kovin intensiivisesti kuin aika ajoin, on hyvin todennäköistä, että erehdyt tulkinnoissasi. Pikemminkin Kyllästynyt on antanut vaikutelman, että on hyvin tosissaan ja pyrkii ehdottomaan asiallisuuteen sekä ottaa vakavasti kaikki itseensä kohdistuneet sanomiset. Tosikkoudelleen kukaan ei voi mitään eikä sen vuoksi ketään saa kiusata.

Totta, nykyään olen "perioodari" täällä, mutta roikuin aikoinaan vuosia Tukiasemalla ja "tunnen" Kyllästyneen jo niiltä ajoilta. Erään "kiivaan" keskustelumme jälkeen asia välähti minulle (keskustelimme joulunvietosta tms., en muista enää tarkalleen). Minua todella suuresti inspiroi Kyllästyneen kekseliäisyys meidän keskinäisen keskustelumme jälkeen. Ymmärsin, että Kyllästyneestä se jauhaminen oli yhtä hauskaa kuin minusta, silloin.
SADE

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.10.2014 16:41

Golden flower kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Päännollauskeinoja:

- -

Kiitos Hilppa! Minunkin alkoi tehdä mieli kokeilla jotain uutta tämän viestisi perusteella.

Haluaisi vielä selventää sitä Obelix-keissiä, tarkoitukseni ei ollut pahoittaa mieltäsi sen suhteen, että halusit olla tukenani. Kiitos kauniista ajatuksesta! En vaan siinä kohtaa sellaista tukea kokenut tarvitsevani. Toimin ilmeisesti jotenkin eri logiikalla kuin iso osa muista ihmisistä, joten tällaisia väärinymmärryksiä käy minun kanssani useinkin, ihan ammattilaisia myöden.

Ole hyvä ja kiitos itsellesi kommentistasi. Oli hyvä käydä läpi se keissi. Ajattelin myöhemmin, että toimintani oli myös tarpeen muiden kirjoittajien kannalta ja samalla se oli myös koe, miten suhtaudutaan puolustamiseen ja minkätyyppistä puolustamista halutaan, hyväksytään ja toivotaan, mikä on myös itselleni opettelun aihe. Sen tason kiusaaminen, jota kyseinen kirjoittaja harjoitti, oli lähes halvaannuttavaa palstan toiminnalle ja kirjoittajien halulle kirjoittaa mieltään painavista aremmista asioista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.10.2014 16:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Ahaa, sinä tarkoitit tuota.
Ei siinä kuitenkaan ole nimetty ketään, vaikka sen kieltämättä voi tulkita liittyväksi Jilliin.
Se, ei kuitenkaan ollut tarkoitus, vaan tarkoitukseni oli todeta asia vain yleisellä tasolla.

Pyydän anteeksi Jill, jos ajattelit minun tarkoittaneen sinua. Se ei missään tapauksessa liittynyt sinuun - enkä siksi osannutkaan ennakoida, että sen voi tulkita kohdistuneen johonkuhun tiettyyn kirjoittajaan.

Mirrin naukaisua epäilen tarkoitushakuiseksi vääntelyksi. Mutta koska minulla ei sellaisesta todisteita ole, jää ajatukseni ja epäilyni vain omaksi tulkinnakseni hänen tarkoitusperistään.

Viestissäsi ilmiselvästi mainitaan kaksi kirjoittajaa, mutta syystä tai toisesta pyydät anteeksi vain toiselta.
Kirjoitit näin:
...saaran käytöstä ei voi rinnastaa kiusaamiseen. Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista.

Minun tulkintani viestistäsi on vääntelyä - tai sitten ei.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.10.2014 16:50

SADE kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Lihavoinnit minun.

Totta, nykyään olen "perioodari" täällä, mutta roikuin aikoinaan vuosia Tukiasemalla ja "tunnen" Kyllästyneen jo niiltä ajoilta. Erään "kiivaan" keskustelumme jälkeen asia välähti minulle (keskustelimme joulunvietosta tms., en muista enää tarkalleen). Minua todella suuresti inspiroi Kyllästyneen kekseliäisyys meidän keskinäisen keskustelumme jälkeen. Ymmärsin, että Kyllästyneestä se jauhaminen oli yhtä hauskaa kuin minusta, silloin.

Voihan olla, että kyseinen "kiivas" episodi vanhoilta ajoilta on ollut kyseisellä tavalla inspiroiva ja hauska, ja koen myös, että Kyllästynyt on huumorintajuinen ja älykäs henkilö, jonka huumori ei tosin aina osu kohdilleen omani kanssa. Mutta oikeudenmukaisuuteen pyrkiminen ja millä vakavuudella Kyllästynyt itseensä kohdistuneisiin kirjoituksiin on suhtautunut, on mielestäni todella kaukana huumorista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja saara » 15.10.2014 16:58

Kyllästynyt kirjoitti 15.10 klo 11.18:

"Jillin en ole huomannut kohdistaneen vihaa kehenkään, ja saaran käytöstä ei voi rinnastaa kiusaamiseen. Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista."

Olenko minä siis vittumainen ja epämiellyttävä kirjoittaja?

Voisitko Kyllästynyt vähän valottaa tuota asiaa, minulle kun ei oikein aukea miksi olen epämiellyttävä ja vittumainen kirjoittaja?
Olipas epämiellyttävästi , suorastaan vittumaisesti,sanottu, todella!
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 17:01

saara kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti 15.10 klo 11.18:

"Jillin en ole huomannut kohdistaneen vihaa kehenkään, ja saaran käytöstä ei voi rinnastaa kiusaamiseen. Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista."

Olenko minä siis vittumainen ja epämiellyttävä kirjoittaja?

Voisitko Kyllästynyt vähän valottaa tuota asiaa, minulle kun ei oikein aukea miksi olen epämiellyttävä ja vittumainen kirjoittaja?
Olipas epämiellyttävästi , suorastaan vittumaisesti,sanottu, todella!

Anteeksi saara,

Kuten jo aiemmin sanoin Jillille osoittamassani viestissä, lauseeni ei viitannut kehenkään tiettyyn kirjoittajaan - eikä niin ollen sinuunkaan.

Pahoittelen, että ilmaisin asiani niin epäselvästi, että sinulle tuo (että tarkoitin sinua ja/tai Jilliä) käsitys syntyi.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet