Haluan pois

Re: Haluan pois

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.01.2016 23:55

Toinen vaihtoehto on käydä kurkkuun kiinni. Kumpi parempi?
Pinja

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 06.01.2016 01:49

Eihän rajatuissa ketjuissa tapahtuvia riitelyitä tarvitse lukea tai niihin ei tarvitse ottaa kantaa, jos ei halua.
Mitä haittaa (vahtivelvollista lukuunottamatta) kenellekään on kahden ihmisen välien selvittelystä, jos riita ei leviä joka ketjuun...
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 02:07

Koulunpihalla käytyjen tappeluiden ympärille kerääntyi aina rinki huutamaan "Tappelu, tappelu, tappelu...".
Täällä on sama meininki, paitsi että täällä sivustaseuraajat vuoroin osallistuvat potkimiseen ja vuoroin jeesustelevat, että taas täällä tapellaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 02:11

Ei riitely tai tappelu koskaan hyvästä ole. Pitäisi kai pyrkiä vaimentamaan riitaa pikemmin kuin kiihdyttämään sitä. Mutta valitettavasti hyssyttelykin on ärsyttävää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2016 02:42

Tässä käytetty sanasto ei ollut missään suhteessa mitättömään teemaan. Tämä on mt-foorumi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 13:48

Kyllästynyt on täällä jatkuvia väittelyitä järjestänyt. Varmaan PP valitsit hänet tuon tyranni ominaisuuden takia valvojaksi, mielestäsi erittäin hyvä vahvatahtoinen ihminen valvojaksi. Huono valinta!
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 13:58

Pinja kirjoitti:Kyllästynyt on täällä jatkuvia väittelyitä järjestänyt.

Kyllästynyt on osallistunut keskusteluihin ja esittänyt voimakkaitakin mielipiteitään suoraan. Hänellä on sama oikeus mielipiteidensä esittämiseen kuin muillakin kirjoittajilla. Ei hän mitään väittelyitä ole järjestänyt. Provosoivasti ovat esiintyneet monet kirjoittajat, jotka ovat oman pahan olonsa vuoksi tai huomiota herättääkseen avanneet ketjuja. Ei Kyllästynyt sellaista ole tehnyt.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 14:03

Hilppa kirjoitti:

Kyllästynyt on osallistunut keskusteluihin ja esittänyt voimakkaitakin mielipiteitään suoraan. Hänellä on sama oikeus mielipiteidensä esittämiseen kuin muillakin kirjoittajilla. Ei hän mitään väittelyitä ole järjestänyt. Provosoivasti ovat esiintyneet monet kirjoittajat, jotka ovat oman pahan olonsa vuoksi tai huomiota herättääkseen avanneet ketjuja. Ei Kyllästynyt sellaista ole tehnyt.

Näkee selvästi ettet sinä ole paljoa Kyllästyneen kanssa keskustellut. On hänellä oikeus mielipiteisiin, mutta hän ei sitä oikeutta toiselle suo, jolloin se pitää viedä häneltäkin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 14:16

Pinja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Näkee selvästi ettet sinä ole paljoa Kyllästyneen kanssa keskustellut. On hänellä oikeus mielipiteisiin, mutta hän ei sitä oikeutta toiselle suo, jolloin se pitää viedä häneltäkin.

Omituinen päätelmä tuo mielipideoikeuden poisotto-vaatimus. Olethan sinä saanut sanoa mielipiteesi täällä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 14:23

Sä oot tyhmä!
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 14:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Ulriika kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Minä en Kyllästynyt usko sinua enkä PP:a, aivan mitä sanotte asiasta niin olen edelleen sitä mieltä mitä tuossa sanon. Uskon ainostaan omaan johtopäätökseeni tilanteesta.

Voit uskoa tai olla uskomatta mitä haluat, muttei ole sinun asiasi esittää omia tulkintojasi toisten ajatuksista sellaisella varmuudella kuin sinä niitä esität.

Kyllästynyt, jos edes joskus muistaisit tuon itsekin!

Jatkuvastihan sinä olet kymmenen vuotta tulkinnut minunkin elämääni viisaammin ja oikeammin kuin mihin itse olen "pystynyt". Tulkinnut tapahtumia, ihmisten mielipiteitä ja motivaatioita (joita et ole ikinä nähnyt), kykenemisiäni tai kyvyttömyyttäni johonkin, ajatuksiani & persoonallisuudenpiirteitäni jne. Samaa olet tehnyt muillekin mutta minulle erityisesti.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 14:44

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Sitä, että silloinen (akuelli) informaatiosi on ollut joiltain osin puutteellista.

Mikä ihmeen silloinen aktuelli informaatio? Mistä sinä puhut ja mihin viittaat?

Kyllästynyt tulkitsee kirjoittajien kerrontaa virheellisesti ja vääristellen, muokaten sitä omiin ajatuksiinsa ja tarpeisiinsa sopivaksi. Ei tämä asia muutu miksikään, vaikka miten yrittäisit väittää minun antaneen omasta psykoterapiastani jotakin 'puutteellista informaatiota' tällä foorumilla.

Viittaan niihin kahteen kertaan, jolloin muistan nyt(kin) esillä olevan terapia-teeman olleen tapetilla: vasta nyt kertomasi on (tarpeeksi) tarkkaa.

Onko ihmisellä joku velvollisuus selkeyttää jokainen asia joka täällä on esillä?. Joku voi kertoa sisaruksestaan ja toinen muodostaa käsityksen että kyseessä on sisar. Ehkä kyseessä onkin veli. Jos sisareksi luuleva luulee olevansa sataprosenttisesti oikeassa käsityksessään on virhe yhä hänen. Kaikkea ei huomaa korjata taikka jaksa eikä toisten virheellisiä käsityksiä kaikkia voi etukäteen tietääkään. Ihmisellä pitäisi olla nöyryyttä sen ymmärtämiseen että vieraiden ihmisten elämästä tulee täällä esille vain pieni osa. On paljon piiloon jäävää. Ei palstaihmisten tekstejä voi lukea kuin romaaneja olettaen että kertoja tuo kaiken tiedettävän esille lauseina ja lukija tietää sen jälkeen yhtä paljon kuin kertoja ja voi tämän kanssa tasavertaisena kinata faktoista.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 14:47

trisse kirjoitti:Jatkuvastihan sinä olet kymmenen vuotta tulkinnut minunkin elämääni viisaammin ja oikeammin kuin mihin itse olen "pystynyt"...

En ole sinun elämääsi tulkinnut vaan arvostellut käytöstäsi. Eikä sinun käytöstäsi ole missään vaiheessa voinut kutsua hyväksi, aikuismaiseksi, vastuulliseksi tai muita ihmisiä huomioon ottavaksi.
trisse kirjoitti:... Tulkinnut tapahtumia, ihmisten mielipiteitä ja motivaatioita (joita et ole ikinä nähnyt), kykenemisiäni tai kyvyttömyyttäni johonkin, ajatuksiani & persoonallisuudenpiirteitäni jne...

Lue vastaus yllä. En ole tulkinnut sinun tai muidenkaan ihmisten motivaatioita tai mielipiteitä vaan kommentoinut käytöstä.
Persoonallisuudenpiirteidesi kommentointi liittyy samaan asiaan. Sinä väität olevasi hiljainen ja kiltti hissukka, mutta hyökkäät törkeällä tavalla täysin syyttömien ihmisten kimppuun. Uskon ja luotan enemmän siihen mitä olen nähnyt sekä itse joutunut kokemaan, kuin sinun omia väitteitäsi hyväntahtoisuudestasi tai hyväkäytöksisyydestäsi.
trisse kirjoitti:... Samaa olet tehnyt muillekin mutta minulle erityisesti.

Koska sinun käytöksesi on ollut erityisen huonoa - erityisesti minua kohtaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 06.01.2016 14:54

Tuollaisille puolustuksille ei ole oikeutta, mitkä eivät pidä paikkaansa, olen edelleen trissen kanssa samaa mieltä.
Pinja

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 14:55

Kyllästynyt kirjoitti:Lue vastaus yllä. En ole tulkinnut sinun tai muidenkaan ihmisten motivaatioita tai mielipiteitä vaan kommentoinut käytöstä.
Persoonallisuudenpiirteidesi kommentointi liittyy samaan asiaan. Sinä väität olevasi hiljainen ja kiltti hissukka, mutta hyökkäät törkeällä tavalla täysin syyttömien ihmisten kimppuun. Uskon ja luotan enemmän siihen mitä olen nähnyt sekä itse joutunut kokemaan, kuin sinun omia väitteitäsi hyväntahtoisuudestasi tai hyväkäytöksisyydestäsi.

Taas kerran omaa tulkintaasi. En ole missään väittänyt olleeni hyväkäytöksinen... olen ainoastaan sanonut ettei käytökseni ole ollut nuorena & netin ulkopuolella erityisen ongelmallista taikka huonoa. Olin lapsena nyrpeä eikä minua huvittanut availla opettajille ovia. En kuitenkaan ollut riidoissa ihmisten kanssa vaan olin rauhallinen ja omissa maailmoissani. Minulle on sama mihin sinä uskot mutta voisit uskoa vähän hiljaisemmin kun vituttaa kinata tuntemattoman ihmisen kanssa omasta elämästään kuin se olisi jokin ulkopuolisen kirjoittama romaani josta minä ja muut voivat muodostaa keskenään tasavertaisia tulkintoja.
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2016 15:01

Trisse.
Ei, mutta epäselkeys yms. voi aiheuttaa sotkua yms, joka tulee myöhemmin esiin, kuten nyt, jolloin sotku tulee selvittää, kuten nyt. Selvittäminen ei vaan tapahtunut oikein hyvällä tavalla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 15:03

trisse kirjoitti:Taas kerran omaa tulkintaasi. En ole missään väittänyt olleeni hyväkäytöksinen... olen ainoastaan sanonut ettei käytökseni ole ollut nuorena & netin ulkopuolella erityisen ongelmallista taikka huonoa...

Voin laittaa lainausmerkit sanaan "hyväkäytöksinen", mutta oletko myöntänyt käyttäytyväsi vastuuttomasti, törkeästi ja suorastaan sadistisesti?
Et.
trisse kirjoitti:... Minulle on sama mihin sinä uskot mutta voisit uskoa vähän hiljaisemmin kun vituttaa kinata tuntemattoman ihmisen kanssa omasta elämästään kuin se olisi jokin ulkopuolisen kirjoittama romaani josta minä ja muut voivat muodostaa keskenään tasavertaisia tulkintoja.

Olen hiljaa sitten kun sinä otat vastuun kaikesta siitä mitä olet mm. minulle tehnyt, etkä enää jatkossakaan samanlaista paskaa kenellekään tee tai aiheuta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 06.01.2016 15:08

Ole hiljaa koska haluat mutta voisit ymmärtää sanomani yleisellä tasolla koskien kaikkia kirjoittajia. Sinä et tiedä näistä mitään muuta kuin mitä nämä ovat kertoneet. Kirjoitettu on aina monitulkintaista ja ihmiset johtavat toisiaan harhaan vahingossa lukuisista syistä. Toisten ihmisten elämästä puhuessa pitäisi olla aina varovainen.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.01.2016 15:16

trisse kirjoitti:Ole hiljaa koska haluat mutta voisit ymmärtää sanomani yleisellä tasolla koskien kaikkia kirjoittajia. Sinä et tiedä näistä mitään muuta kuin mitä nämä ovat kertoneet...

En tiedä, enkä ole väittänytkään tietäväni.
trisse kirjoitti:... Kirjoitettu on aina monitulkintaista ja ihmiset johtavat toisiaan harhaan vahingossa lukuisista syistä...

On, mutta sangen selkeää ja yksiselitteistä huonoa käytöstä on esimerkiksi haistatella jollekin tai nimitellä jotakuta. En myöskään usko, että sinun käytöksesti on ollut jotakin mikä on tapahtunut vahingossa.
trisse kirjoitti:... Toisten ihmisten elämästä puhuessa pitäisi olla aina varovainen.

Kyllä. Ja silloin esimerkiksi oma-aloitteinen diagnoosien jakaminen, koska on omasta mielestään "käytännössä valmis psykologi", ei edusta minkäänlaista varovaisuutta tai hienotunteisuutta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2016 15:18

trisse kirjoitti:Ole hiljaa koska haluat mutta voisit ymmärtää sanomani yleisellä tasolla koskien kaikkia kirjoittajia. Sinä et tiedä näistä mitään muuta kuin mitä nämä ovat kertoneet. Kirjoitettu on aina monitulkintaista ja ihmiset johtavat toisiaan harhaan vahingossa lukuisista syistä. Toisten ihmisten elämästä puhuessa pitäisi olla aina varovainen.

Tuon kyllä jo tiesinkin, että on syytä olla varovainen tulkitessa toisen ihmisen elämää. Mutta onko oikein tulkita toista ihmistä analysoimalla toista sanoen "olet aina askeleen muita jäljessä täällä" siis vajaa järjenjuoksultasi, lähinnä retardiin viitaten?
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet