Ylihuolehtiva äiti

Re: Ylihuolehtiva äiti

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.06.2013 23:20

Kyllästynythän selitti asian, jota ystäväsi eivät (muka) ymmärrä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.07.2013 13:48

Lisäksi sinulla on merkillinen harha, että olisit (jostain ihmeellisestä syystä)
erityisen pidetty (kuitenkin).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2013 15:29

Ei ole mahdoton ajatus, että esim. putkiremontin ajaksi vuokranantaja voisi tarjota tilapäisasunnon niille, jotka eivät kykene itse järjestämään asumistaan. Käytäntöjä on monenlaisia; yksi vuokranantaja irtisanoo kaikki vuokrasopimukset remontin vuoksi, eikä auta uuden asunnon löytämisessä millään lailla, toinen järjestää tilapäisen asunnon sitä tarvitseville. Sekin voi hyvin pitää paikkansa, että esim. kaupungilla on aina vapaana olevia 'vara-asuntoja' sitä varten, että jollekin tulee äkillinen asunnon tarve; tässäkin asiassa on monenlaisia käytäntöjä.

Ns. sosiaalisten vuokra-asuntojen vuokranantajilla - etenkin kaupungeilla ja kunnilla - on myös velvollisuus huolehtia siitä, ettei vuokra-asuntojen remonttien vuoksi kukaan joudu asunnottomaksi. Niinpä 'vara-asuntoja' tarvitaan ja niitä pitäisi olla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.07.2013 15:40

Tris kirjoitti:Miksi sinä et kiusaa ja halveeraa samalla tavalla esim. Bethiä?

Vastaaminen tuollaiseen on liian mutkikasta.

Beth voisi olla (ainakin hetkittäin) jopa eri mieltä kanssasi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2013 17:47

Beth kirjoitti:Olin jo lähdössä täältä, mutta onneksi muistin miten Mirri halveksivasti (hänkin) kirjoitti miten minä "tunkeutun" toisten foorumille, enkä lähtenyt, koska päätin lopun asti kirjoitella tuon lauseen hänelle, maksan siis samalla mitalla tästä hänen tunkeutumisesta toisten foorumille.

Ei päästä katsomaan mitä todellisuudessa olen kirjoittanut, koska kyseinen ketju on ilmeisesti poistettu. Minun kirjoittamakseni mainitsemasi lause on kuitenkin syntynyt sinun päässäsi, ei minun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.07.2013 20:32

Beth kirjoitti:
Tris kirjoitti:Miksi sinä et kiusaa ja halveeraa samalla tavalla esim. Bethiä?

...Ja ihmisesta jotka kutsuu kritiikkia "herjaksi" en vitsi sanoa ylipäänsä mitään, jätän omaan arvoonsa . Stalin oli...

Sinulla on ilmeisiä vaikeuksia erottaa kritiikki herjasta. Me emme elä nyt Stalinin aikaa vaan 2000-luvulla, jolloin Venäjällä (huom! Venäjällä, ei Neuvostoliitossa) on demokraattisin vaalien valittu presidentti. Demokratia on länsimaisen arvomaailman mukaan sillä tavalla pyhä, että kansan valitsemaa on kunnioitettava kansan valitsemana. Vapain vaalein valittu naapurivaltion presidentti on sivistysvaltion kansalaisten kunnioittama eikä valheiden ja nettiherjojen kohde. Oltakoon Tarja Halosen presidenttikaudesta mitä mieltä hyvänsä, mutta hän toimi tuolla periaatteella ja loi Putiniin hyvät suhteet. Asiat asioina ja persoonat persoonina.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 01.07.2013 21:34

Beth kirjoitti:Halveerat lukioiden muistinkin, eikä vain minun. Keksisit jotain arvokkampa tekemista vihdoin ja viimein. Minä sentään ajan ihmisoikeuksien asia, sinä vain päästelet jotain, miksihän sitä voisi kutsua...

Ai Mirri? Mirri on kokenut, sopivan fiksu ja kypsä nainen. Osaa sanoa suoraan, mutta osaapa tuo ottaa muutkin huomioon. Sanavalmis.
Emmanuela

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.07.2013 11:09

Kyllästynyt kirjoitti:Putkiremonttien ajaksi tarvitaan useita tilapäisasuntoja, mutta tilapäisasuntojen pitäminen reservissä on huonoa liiketoimintaa.
Kaupungin (Helsinki) tilannetta en tiedä, mutta epäilen vahvasti, ettei sieltä heru putkirempan ajaksi tilapäisasuntoa kuin korkeintaan Helsingin kaupungin omille vuokralaisille.

Putkiremonttihan ei ole "äkillinen asunnon tarve" vaan kuukausia etukäteen tiedossa oleva asia.

Niin.
Ns. sosiaalisen vuokra-asuntotoiminnan vuokranantajat eivät ole ihan verrattavissa muihin vuokranantajiin. Sosiaalisen vuokra-asuntotoiminnan tarkoituksena on osaltaan huolehtia siitä, ettei kukaan jäisi asunnottomaksi. Joten jos vuokranantaja ei ole vapaiden vuokramarkkinoiden vuokranantaja, vaan edustaa sosiaalista vuokra-asuntotoimintaa, voi olla mahdollista saada vuokranantajalta tukea tilapäisasunnon järjestämiseen. Menneinä vuosina on ollut aivan normaali käytäntö, että esim. kunnallisen vuokratalon mennessä remonttiin vuokranantaja järjesti asukkaille tarvittaessa asunnon muualta.

Tämä asia on ollut yksi sosiaalisen vuokra-asuntotoiminnan 'pelisäännöistä'; se vain on valitettavasti viime vuosina unohtunut. Hautautunut 'liiketoimintaideologian' alle. Kuitenkaan sosiaalinen vuokra-asuntotoiminta ei ole lakannut, joten mikään ei estäisi kaivamasta tuotakin 'pelisääntöä' esille.
Minulla on sellainen käsitys, että myös Tris asuu vuokra-asunnossa, jonka vuokranantajalla on velvoitteita enemmän kuin asuntojen vuokraus liiketoimintana edellyttää.
Mirri

Re: Ylihuolehtiva äiti vs saamaton tyttö

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 11.07.2013 01:18

Olisiko enemmän kuitenkin saamaton tytär?
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Hermes » 11.07.2013 03:12

Ei edes varaa ostaa ä- ja ö-vokaalien päälle pisteitä. ;)
Hermes

Re: Ylihuolehtiva äiti vs saamaton tyttö

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.07.2013 23:36

mr jalsan kirjoitti:Olisiko enemmän kuitenkin saamaton tytär?

Nykyaikana ei ole sopivaa nimitellä tyttäriä/poikia saamattomiksi. Sen sijaan (saamattomien jälkeläisten) äitejä voidaan oikein hyvin sanoa ylihuolehtiviksi, dominoiviksi, kontrolloiviksi, jne.
Jos aikuistuneet tyttäret ja pojat ovat saamattomia, syy tietysti on äideissä, joten miksei äitejä saisi syytellä ja nimitellä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.07.2013 01:00

Tris kirjoitti:onko kaikista tämä tarinan alkuosa - johon minä en liity - ihan normaalia taikka jotenkin minun puutteellisuudestani johtuvaa?

Mitä "alkuosaa" tarkoitat?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2013 07:58

Tris kirjoitti:onko kaikista tämä tarinan alkuosa - johon minä en liity - ihan normaalia taikka jotenkin minun puutteellisuudestani johtuvaa?

Ei ole normaalia. Mutta äitisi ei ole äiti isällesi; ketjun otsikko viittaa siihen, että sinä koet äitisi ylihuolehtivaksi, vaikka oletkin käsittääkseni hänestä aikamoisen riippuvainen ja käytät häntä. Muutenhan otsikkona olisi vaikkapa ylihuolehtiva ex-vaimo.
Aikuisena ihmisenä sinulla on ratkaisun avaimet käsissäsi; äitisi huolehtii sinusta niin kauan kuin kokee sinun tarvitsevan hänen huolenpitoaan. Eikä sinulla kai ole ollut mitään sitä vastaan, että äitisi esimerkiksi käy siivoamassa sinun kodissasi tai avustaa sinua rahallisesti. Ei todellakaan ole normaalia, että äiti huolehtii keski-ikäisestä lapsestaan. Päinvastoin huolenpidon pitäisi mennä toiseen suuntaan edes sen verran, ettei kodin siivousta enää teetettäisi äidillä.

Jos ristiriitaisuudesta huolimatta hyödyt äitisi ylihuolehtivuudesta, niin miksipä siitä kannattaisi tehdä loppua. Valitat sitten aina välillä netissä, jos äitisi ei mielestäsi osaa huolehtia sinusta tahtomallasi tavalla. Toistaiseksi en usko, että oikeasti haluaisit äitisi tosissaan lopettavan sinusta huolehtimisen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2013 13:02

Kannustan katkaisemaan äitiä ja tytärtä kahlitsevan napanuoran. Tytär on jo riittävän vanha katkaistakseen sen, jos ja kun äiti ei ole älynnyt tehdä sitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2013 15:27

Tris kirjoitti:älä jaksa mirri aina valehdella noista rahoista.

Olenko kuinkakin usein tehnyt väittämälläsi tavalla?
mitä käytännönsiirtoja ehdotat minun tekevän? olen yhtenä korvana.

Yksi oikein hyvä käytännön siirto olisi, ettet enää ottaisi äidiltäsi vastaan siivousapua; hän on varmaan elämässään siivonnut jo ihan tarpeeksi, eikä ole sinun piikasi, joka tulee kotiisi tekemään töitä sinun mielesi mukaisesti. Sanoisit hänelle, että aikuisena ihmisenä vastaat omasta huushollistasi ihan itse.

Sitä en usko, että äitisi on väkisin työntymässä sotkuiseen kotiisi siivoamaan puolestasi. Hän ilmeisesti tietää sinun kaipailevan häneltä siivouspalvelua, ja pelkää sinun lentävän asunnostasi pihalle ilman hänen apuaan. Tämän ketjun otsikko on äitiäsi kohtaan erittäin kohtuuton ja loukkaava, koska olet hänen huolenpidostaan riippuvainen - jopa niin pahasti, että voit menettää asuntosi, jos äitisi ei huolehtisi sinusta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Säde » 13.07.2013 16:32

Mirri kirjoitti:
Tris kirjoitti:älä jaksa mirri aina valehdella noista rahoista.

Olenko kuinkakin usein tehnyt väittämälläsi tavalla?

Olen kiinnittänyt huomiota samaan. Mirri, olet väittänyt monta kertaa ja jo monena vuonna, että Tris on äidistään taloudellisesti riippuvainen. Tris on korjannut väitteesi melkein joka kerta. En usko että valehtelet, vaan sinulle on jostain jäänyt mieleen väärä kuva, ja unohdat kerta toisensa jälkeen, ettei Tris oikeasti saa äidiltään rahaa. Pari sataa vuodessa on täysin normaalia joulu- ja synttärilahjameininkiä, ei taloudellista riippuvuutta.

Siivousavusta pitäisi kyllä luopua. Tris, olisiko sinun mahdollista vähentää tavaran määrää? Olla ostamatta enää lisää kirpputorilta? Hamstraaminen johtaa sekasortoon. Asunto pysyisi helpommin hallittavana jos kamaa olisi vähemmän.
Säde

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.07.2013 17:21

Minusta kaikki apu tulisi ottaa vastaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 13.07.2013 22:48

Obelix kirjoitti:Totta. Voin tulla auttamaan palstalaisia (nimiä en mainitse enkä auttamisen laatua).

Epäilen, että Obelix odotaa avusta luomu palkintoa.
Riidankylväjä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet