Narsistit ja markkinavoimat määräävät hoidon julkisella

Re: Narsistit ja markkinavoimat määräävät hoidon julkisella

ViestiKirjoittaja ritalin » 01.06.2017 10:16

Noolan kirjoitti:On hyvin eri asia tutkia ja valvoa lokitietojen seuraamisen mahdollistavan järjestelmän lainmukaisuutta kuin kuvitella terveydenhuollon henkilöstö ihmisoikeuksia sieppaavaksi järjestelmäksi.

Mitäs minä olen nyt kuvitellut? Omassa tilanteessani kaikki tapahtunut on faktaa.
ritalin

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.06.2017 10:44

ritalin kirjoitti:
Noolan kirjoitti:Hyvin erikoinen käsitys sinulla terveydenhuollon toiminnasta.

Sisä Suomen poliisilaitoksella näyttäisi olevan täysin sama näkemys, kuin minulla, koska se on nyt aloittanut poliisitutkinnan TAYS:n potilastietorekistereistä, jotka ovat sen mukaan lainvastaiset. Tutkinnassa on kyse nimenomaan samasta asiasta, kuin mistä minä tässä aloituksessa ja ketjussa olen kirjoittanut.
Tällä hetkellä juuri ulkopuoliset voivat Tampereen seudulla vaikuttaa henkilön saamaan hoitoon vieläpä ilman, että henkilö itse saa tietää tästä.

Uutistietojen mukaan Taysissa kyse on siitä, että potilasta hoitavat Taysin ammattilaiset (eivät ulkopuoliset!) pystyvät lukemaan ja tekemään muutoksia potilastietoihin niin, ettei siitä jää tiedostoon jälkeä. Eli kyse on aivan eri asiasta kuin mistä sinä olet kirjoittanut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Tyy » 02.06.2017 10:09

Mä arvelin sulla olevan huonot geenit sun mainitsemien terveysongelmien takia, siis suhteessa sun ikään. Kuolemisella ei ole juuri mitään tekemistä geenien kanssa. Toki jos Suomessa joku ensin 10 vuotiaana sairastuu leukemiaan ja sitten 8 vuotta myöhemmin keuhkokuume tulee ja vie lopullisesti, oli kyllä syy näihin varmasti pitkälti geneettinen alttius.

Jos sulla ei ole mielenterveydellisiä ongelmia niin miksi sä käyt jossain psykiatrilla?
Tyy

ViestiKirjoittaja ritalin » 03.06.2017 23:07

Tyy: mun vatsavaivat on varmasti perinnöllisiä. Suvussani on paljon vatsavaivoja ja olen voinut periä niitä sekä isän, että äidin puolelta. Sydämen tulehtuminen olis luultavasti voinut tapahtua aivan jokaiselle ja syy siihen ei ollut niinkään geenit, vaan olosuhteet, väärä harjoittelu ja heikko käsitys ylikuntotilasta.

Psykiatrilla en käy. Kuten kirjoitin, minusta on joku väittänyt julkiseen terveydenhuoltoon, että olisin käynyt yksityisellä psykiatrilla, vaikka todellisuudessa en ole käynyt.
ritalin

ViestiKirjoittaja Noolan » 29.07.2017 14:18

Tämä on sitä todellista arkipäivää Suomessa. Omaisten puheisiin saa parhaimmillaankin vain osanotot.

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201707292 ... 7_u0.shtml
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja ritalin » 30.07.2017 09:37

Jees, ilmeisesti tässä on takana universaali splitting ja järjestelmä rankaisee minua tämän yliajajan pahoista teoista, heijastaa tällaisten paskahousujen teot helppoihin kohteisiin, kuten minuun.
ritalin

ViestiKirjoittaja Noolan » 03.08.2017 16:33

Tässä toinen esimerkki realiteeteista:

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005312512.html
[PP:] Äiti etsii kirveen kanssa liikkunutta poikaansa Helsingissä: ”Nyt odotetaan, missä kosahtaa ja millä tavalla” – Tällaista on Marjan elämä mielenterveyspotilaan läheisenä
Elämä mielenterveyspotilaan omaisena on äidin mukaan niin raskasta, ettei tavallinen ihminen pysty sitä ymmärtämään. Hän haluaa kertoa tarinansa luettuaan Helsingin perjantaisesta yliajosta.

Ja näitä on tuhansia lisää mutta vaitiolovelvollisuuden tai häpeän takana.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.08.2017 21:21

Noolan kirjoitti:Ja näitä on tuhansia lisää mutta vaitiolovelvollisuuden tai häpeän takana.

Noin voi hyvin olla. Marjan kertomus on järkyttävä ja koskettava - ainakin minun näkökulmastani katsottuna. Kiittelen onneani, etten ole joutunut kokemaan vastaavaa, mutta toisaalta tulevaisuudesta ei ole mitään takeita.

Artikkelissa peräänkuulutettiin läheisten (kuten äitien) näkemysten ja tuntemusten parempaa huomioon ottamista, mutten toistaiseksi (oman hämeenlinnalaiskokemukseni vuoksi) usko pahimpien ongelmien olevan siinä, ettei läheisiä uskota eikä kuunnella. Psykiatrian resurssipula on vakava ja todellinen. Mitä hyödyttää kuunnella ja uskoa esimerkiksi potilaan perhettä, jos potilaalle ei ole tarjolla asumis-/hoitopaikkaa, jossa hänet saataisiin pysymään ja jossa hän saisi tarpeidensa mukaista hoitoa?

Käsittääkseni Helsingissä tilanne on erityisen huono; täällä ei yksinkertaisesti ole sairaala- ja avohoidon välissä tarpeeksi hoitopaikkoja, joissa potilaat saisivat niin hoidon kuin myös turvalliselta tuntuvan kodin.
Lähiomaisena saatan olla 'poikkeusyksilö' puolustaessani psykiatrian ammattilaisia. Minulle kuitenkin hämeenlinnalaiskokemusteni perusteella on syntynyt käsitys, jonka mukaan ammattilaiset tekevät potilaansa eteen parhaansa - kaiken minkä pystyvät. Tehdäänkö sama Helsingissä, sitä en tiedä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Noolan » 04.08.2017 08:18

Minunkaan tarkoitukseni ei ole kritisoida ammattilaisia vaan realisoida ketjun aloittajan pelkoja siitä, että omaiset määrittelisivät hoidon ja omaisilla olisi valta sulkea ihmisiä sairaaloihin ym. Tilanne on todellisuudessa aivan päinvastainen eikä syy löydy yksittäisistä ammattilaisista vaan laista ja resursseista.
-J. K. Rowling
Noolan

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet