Enne1 kirjoitti:...Ei anna itsensä kuohahdella...ja he hee
Niinpä. Ei muuten millään syke- tai askelmittarilla niitä kierroksia alenneta. Kaikkinainen rauhoittuminen edistää kierrosten tasaamista.
Enne1 kirjoitti:...Ei anna itsensä kuohahdella...ja he hee
.Kissi kirjoitti:no, asetun löysissä vaatteissa sänkyyn ja laitan soimaan jonkun rentoutus ohjelman. ("hengität syvään ja rauhallisesti, sinun on hyvä olla.." )Hypnoottinen ääni ohjaa minut täysin rentoon ja rauhalliseen oloon, joskus nukun sen päälle ja kun herään, olen voimisani.
Sateentekijä kirjoitti:Enne1 kirjoitti:...Ei anna itsensä kuohahdella...ja he hee
Niinpä. Ei muuten millään syke- tai askelmittarilla niitä kierroksia alenneta. Kaikkinainen rauhoittuminen edistää kierrosten tasaamista.

Mirri kirjoitti:Hilppa, kertoisitko miten kierrokset laskevat niitä mittaamalla?
Sateentekijä kirjoitti:Kyllä minulla ainakin kierrokset kiihtyisivät jos jatkuvasti kyttäisin jonkun mittarin lukemia,
Mutta kukin tavallaan, ei siinä mittään...
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa, kertoisitko miten kierrokset laskevat niitä mittaamalla?
Miksi ihmeessä minun pitäisi vastata kysymykseesi?

(lihavointi minun)Hilppa kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Kyllä minulla ainakin kierrokset kiihtyisivät jos jatkuvasti kyttäisin jonkun mittarin lukemia,
Joo. Ja sauna ei sovi kaikille, mutta niillä, jotka pitävät saunasta, se rauhoittaa ja on miellyttävä kokemus.
Itse muuten totesit tässä ketjussa taannoin, että olisi hyvä, kun olisi jokin keino. Ehdotin sellaista. Mutta ei siihen tarvitse takertua. Eikä kaikkea tarvitse ymmärtää.

Sateentekijä kirjoitti:Voisiko täällä rakentaa jotain kierroksten laskemissysteemiä? Siis ihan oikeasti. Sen sijaan, että aletaan heti tukkanuottasille...Tämä ketju on hyvä aloitus.

Mirri kirjoitti:(lihavointi minun)Hilppa kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Kyllä minulla ainakin kierrokset kiihtyisivät jos jatkuvasti kyttäisin jonkun mittarin lukemia,
Joo. Ja sauna ei sovi kaikille, mutta niillä, jotka pitävät saunasta, se rauhoittaa ja on miellyttävä kokemus.
Itse muuten totesit tässä ketjussa taannoin, että olisi hyvä, kun olisi jokin keino. Ehdotin sellaista. Mutta ei siihen tarvitse takertua. Eikä kaikkea tarvitse ymmärtää.
Missä kohdassa Sateentekijä on todennut, että olisi hyvä, jos olisi jokin keino kierrosten mittaamiseen?
Sinä ehdotit keinoja kierrosten mittaamiseen, et keinoja niiden laskemiseen.

Mirri kirjoitti:Hilppa, tämän ketjun otsikko ei ole ollenkaan outo, vaan oikein hyvin ymmärrettävissä. Sinun käsityskyvyssäsi on ongelmia, jos et tajua mitä otsikossa sanotaan.
Hilppa kirjoitti:Tarkalleen ottaen laskeminen voi olla myös vaikkapa numeroiden laskemista. Kaiken kaikkiaan "kierrosten laskeminen" on selkeämmin määrittelemättömänä ilmaisuna outo, joka antaa mahdollisuuden ymmärtää monilla tavoilla. Laskemisen ja mittaamisen välillä on tuolloin hyvin pieni välimatka merkityksellisesti.

Sateentekijä kirjoitti:Ketjun otsikointi on hyvä samoin ketjun tarkoitus. On ihan turhaa alkaa kinata joistain sivuseikoista.
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Tarkalleen ottaen laskeminen voi olla myös vaikkapa numeroiden laskemista. Kaiken kaikkiaan "kierrosten laskeminen" on selkeämmin määrittelemättömänä ilmaisuna outo, joka antaa mahdollisuuden ymmärtää monilla tavoilla. Laskemisen ja mittaamisen välillä on tuolloin hyvin pieni välimatka merkityksellisesti.
Ketjun otsikko: Miten saatte kierrokset laskemaan?

Hilppa kirjoitti:Onhan noita sykemittareita. Etteikös te käytä?

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa