Miten saatte kierrokset laskemaan?

Re: Miten saatte kierrokset laskemaan?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.08.2016 20:52

Enne1 kirjoitti:...Ei anna itsensä kuohahdella...ja he hee

Niinpä. Ei muuten millään syke- tai askelmittarilla niitä kierroksia alenneta. Kaikkinainen rauhoittuminen edistää kierrosten tasaamista.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.08.2016 21:14

.Kissi kirjoitti:no, asetun löysissä vaatteissa sänkyyn ja laitan soimaan jonkun rentoutus ohjelman. ("hengität syvään ja rauhallisesti, sinun on hyvä olla.." )Hypnoottinen ääni ohjaa minut täysin rentoon ja rauhalliseen oloon, joskus nukun sen päälle ja kun herään, olen voimisani.

Outoa ettei onnistu minulta tuollainen rentoutuminen. Olenko sitten joka puolelta niin ylijännittynyt, en tiedä.
Muistan kun yritimme rentoutusharjoituksia lapseni kanssa , laitoin juuri jonkun tuommoisen rentoutuskasetin soimaan, kävimme selinmakuulle lattialle ja kuuntelimme. Seuraus oli se, että lapseni kasetin päättyessä juoksi kiireellä sänkyynsä ja minä vaivoin pääsin lattialta ylös kun joka paikkaan sattui niin :shock:

- Muokattu 30.8, klo 22.19
-korjailtu kirjoitusvirheitä
-Sateentekijä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 30.08.2016 21:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.08.2016 21:17

Sateentekijä kirjoitti:
Enne1 kirjoitti:...Ei anna itsensä kuohahdella...ja he hee

Niinpä. Ei muuten millään syke- tai askelmittarilla niitä kierroksia alenneta. Kaikkinainen rauhoittuminen edistää kierrosten tasaamista.

Eiköhän tuo ole aika perskohtainen juttu, millä ne kierrokset laskevat.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.08.2016 21:28

Hilppa, kertoisitko miten kierrokset laskevat niitä mittaamalla?
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.08.2016 21:40

Kyllä minulla ainakin kierrokset kiihtyisivät jos jatkuvasti kyttäisin jonkun mittarin lukemia,
Mutta kukin tavallaan, ei siinä mittään...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.08.2016 21:49

Mirri kirjoitti:Hilppa, kertoisitko miten kierrokset laskevat niitä mittaamalla?

Miksi ihmeessä minun pitäisi vastata kysymykseesi?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.08.2016 21:52

Sateentekijä kirjoitti:Kyllä minulla ainakin kierrokset kiihtyisivät jos jatkuvasti kyttäisin jonkun mittarin lukemia,

Joo. Ja sauna ei sovi kaikille, mutta niillä, jotka pitävät saunasta, se rauhoittaa ja on miellyttävä kokemus.

Itse muuten totesit tässä ketjussa taannoin, että olisi hyvä, kun olisi jokin keino. Ehdotin sellaista. Mutta ei siihen tarvitse takertua. Eikä kaikkea tarvitse ymmärtää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.08.2016 21:57

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Hilppa, kertoisitko miten kierrokset laskevat niitä mittaamalla?

Miksi ihmeessä minun pitäisi vastata kysymykseesi?

Siinäpä pulma.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.08.2016 22:02

Enhän minä mihinkään takerru.Ei pidä heti närkästyä, On ihan ok. jos Hilppa rentoutuu katselemalla sykemittaria. Totesinhan tuossa jo, että kukin tyylillään.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.08.2016 22:07

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Kyllä minulla ainakin kierrokset kiihtyisivät jos jatkuvasti kyttäisin jonkun mittarin lukemia,

Joo. Ja sauna ei sovi kaikille, mutta niillä, jotka pitävät saunasta, se rauhoittaa ja on miellyttävä kokemus.

Itse muuten totesit tässä ketjussa taannoin, että olisi hyvä, kun olisi jokin keino. Ehdotin sellaista. Mutta ei siihen tarvitse takertua. Eikä kaikkea tarvitse ymmärtää.
(lihavointi minun)

Missä kohdassa Sateentekijä on todennut, että olisi hyvä, jos olisi jokin keino kierrosten mittaamiseen?
Sinä ehdotit keinoja kierrosten mittaamiseen, et keinoja niiden laskemiseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.08.2016 22:12

Sateentekijä kirjoitti:Voisiko täällä rakentaa jotain kierroksten laskemissysteemiä? Siis ihan oikeasti. Sen sijaan, että aletaan heti tukkanuottasille...Tämä ketju on hyvä aloitus.

Mielestäni Sateentekijän viestissä puhutaan (ketjun otsikon mukaisesti) kierrosten alentamisesta, ei niiden mittaamisesta.
Olenko ymmärtänyt oikein vai väärin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.08.2016 22:22

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

(lihavointi minun)

Missä kohdassa Sateentekijä on todennut, että olisi hyvä, jos olisi jokin keino kierrosten mittaamiseen?
Sinä ehdotit keinoja kierrosten mittaamiseen, et keinoja niiden laskemiseen.

Tarkalleen ottaen laskeminen voi olla myös vaikkapa numeroiden laskemista. Kaiken kaikkiaan "kierrosten laskeminen" on selkeämmin määrittelemättömänä ilmaisuna outo, joka antaa mahdollisuuden ymmärtää monilla tavoilla. Laskemisen ja mittaamisen välillä on tuolloin hyvin pieni välimatka merkityksellisesti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.08.2016 22:32

Hilppa, tämän ketjun otsikko ei ole ollenkaan outo, vaan oikein hyvin ymmärrettävissä. Sinun käsityskyvyssäsi on ongelmia, jos et tajua mitä otsikossa sanotaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.08.2016 22:34

Mirri kirjoitti:Hilppa, tämän ketjun otsikko ei ole ollenkaan outo, vaan oikein hyvin ymmärrettävissä. Sinun käsityskyvyssäsi on ongelmia, jos et tajua mitä otsikossa sanotaan.

En ole siinä mitään ongelmia sanonut olevankaan. Eikä käsityskyvyssäni ole mitään vikaa. Toin vain esiin toisen tavan ymmärtää otsikko. Onko siinä sinulle jotain ongelmia?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.08.2016 22:37

Ketjun otsikointi on hyvä samoin ketjun tarkoitus. On ihan turhaa alkaa kinata joistain sivuseikoista.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.08.2016 22:40

Hilppa kirjoitti:Tarkalleen ottaen laskeminen voi olla myös vaikkapa numeroiden laskemista. Kaiken kaikkiaan "kierrosten laskeminen" on selkeämmin määrittelemättömänä ilmaisuna outo, joka antaa mahdollisuuden ymmärtää monilla tavoilla. Laskemisen ja mittaamisen välillä on tuolloin hyvin pieni välimatka merkityksellisesti.

Ketjun otsikko: Miten saatte kierrokset laskemaan?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.08.2016 06:57

Sateentekijä kirjoitti:Ketjun otsikointi on hyvä samoin ketjun tarkoitus. On ihan turhaa alkaa kinata joistain sivuseikoista.

Kinaatko sinä jostain nyt? Mitä tarkoitat tuolla, että on ihan turha kinata jostain sivuseikoista? Toivottavasti et määrittele minun kirjoittamistani kinaamiseksi, mikä tarkoittaisi, että et halua, että tänne joku kirjoittaa ketjuun ehdotuksiaan, joita sinä et ymmärrä. Olet itse monesti todennut, että kaikki sopivat joukkoon, mutta se taitaakin tarkoittaa vain itseäsi. Sinä sovit kaikkialle (ainakin omasta mielestäsi), mutta miten on muiden laita? Hekö eivät sovikaan sinun joukkoosi?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.08.2016 07:12

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Tarkalleen ottaen laskeminen voi olla myös vaikkapa numeroiden laskemista. Kaiken kaikkiaan "kierrosten laskeminen" on selkeämmin määrittelemättömänä ilmaisuna outo, joka antaa mahdollisuuden ymmärtää monilla tavoilla. Laskemisen ja mittaamisen välillä on tuolloin hyvin pieni välimatka merkityksellisesti.

Ketjun otsikko: Miten saatte kierrokset laskemaan?

Tarkalleen ottaen vastaukseni "laskemisesta" oli Sateentekijälle, joka kysyi näin:
"rakentaa jotain kierroksten laskemissysteemiä? Siis ihan oikeasti. Sen sijaan, että aletaan heti tukkanuottasille...Tämä ketju on hyvä aloitus."

Laskemissysteemi voidaan käsittää hyvin monella tavalla. Nimenomaan viitaten numeerisen laskemiseen jollain laitteella tai mitä hyvänsä. Kysymys oli siten asetettu, että se ei rajannut vastauksia pois itse menetelmän suhteen.

Kun katsoo sykemittariin, joku voi tietää, että tuolloin voisi kannattaa hengähtää. Mielestäni kaikki laskemissysteemit viittaavat mekaanisiin yksinkertaistettuihin toimintapoihin. Siksi tuo vastaukseni. Irmeli ymmärsi heti, mistä on kyse, mutta jotkut ilmeisesti eivät.

Eikä kaikkia ehdotuksia tarvitse mollata (tietoviisaan toteamus: "Ei millään syke- tai askelmittarilla niitä kierroksia alenneta."), vaikka niitä ei ymmärtäisikään. Sehän oli ainoastaan ehdotus, ja ketjun yleishenki on ollut, että sellaisia etsittäisiin ja pohdittaisiin. En ole komentanut ketään tekemään niin, ajatus oli teoreettinen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.08.2016 13:56

Hilppa, tämän otsikon alla sana laskemissysteemi voidaan ymmärtää vain yhdellä tavalla: alentamissysteemi. Otsikon perusteella on yksiselitteistä se, että tämän ketjun asiayhteydessä laskemisella tarkoitetaan alentamista. Sitä paitsi sama asia selviää myös Sateentekijän kirjoituksesta: hän kaipasi jotakin kierrosten alentamissysteemiä, joka hillitsisi tukkanuottasille ryhtymistä.

Käsitit Sateentekijän viestin väärin, vaikka miten kinastelisit voidaksesi olla myöntämättä väärinkäsitystäsi. Et tarkastellut Sateentekijän käyttämää sanaa laskemissysteemi ketjun otsikon antamassa asiayhteydessä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.08.2016 13:59

Hilppa kirjoitti:Onhan noita sykemittareita. Etteikös te käytä?

Tuli mieleeni... Ehkä tuo viesti olikin tarkoitettu vitsiksi, ja jotkut (kuten minä) eivät käsittäneet sitä.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet