Missä haluaisit käydä?

Re: Missä haluaisit käydä?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.08.2016 13:31

Psykopatologia kirjoitti:Saanen lisätä virkkeen?

Oletko lisännyt jotain? Jos et, saat toki vielä lisätä. Oletan, että et ole viestiäni muutellut, koska et ole jättänyt mitään jälkeä/selitettä.

Mirrille huomautuksena, että itse omin sormin olen näpytellyt otsikkooni yhden sanan. Eli lisäys ei ole tapahtunut ylläpidon toimesta, mutta ylläpitäjän kohteliaan huomautuksen alkusysäyksenä tuo lisäys on tapahtunut. Yleensä ylläpito myös kohteliaasti ilmoittaa [Pp]-merkinnällä, että on (henkilökohtaisesti) tehnyt viestiin tai otsakkeen jonkin lisäyksen.

Voit vielä mirri tarkistaa kellonajoista ja päiväyksistä, milloin olen lisäykseni tehnyt.

Mirri tämä on niin kovin hellyttävää tuo sinun pikkuylläpitona toimimisesi. Ei sinun mirri tarvitse erikseen ilmoittaa, että et pidä juttelustani palstalle etkä kirjoittamisestani (aloittamassani ketjusta), mikä on lähes sama kuin, että sanoisit suoraan, että et pidä minusta persoonana, kirjoittajana täällä. Ainakin mielikuva syntyy kertomasi negatiivisen mielipiteen perusteella, että haluat tällaiset ketjut pois palstalta tai vähintäänkin pois ne täältä minun aloittamanani. Loppujen lopuksi aika harvoin aloitan täällä ketjuja eli usein et joudu minua näkemään aloittajan valokeilassa. Tuo pieni elämän särö palstalla on hyvä sinunkin oppia kestämään.

Tällä ketjulla en halua mitään pahaa kenellekään. Haaveilu ja myös julkinen sellainen on täysin vapaaehtoista, mutta mielestäni on tärkeätä, että se on sallittua. Pakollista suunnittelu, haaveilu, nojatuolimatkailu ei tietenkään ole.

Korjattu korrelaattivirhe, joka johtui oikeinkirjoitusohjelman tekemästä automaattisesta väärinkorjaamisesta.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 13.08.2016 13:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 13.08.2016 13:41

Hilppa kirjoitti:Tyttö nainen neiti hyvä, kirjoitin, että "juuri siihen rahaa" häivyttäen todellisen taloudellisen tilan johonkin epämääräiseen toteamukseen, jonka todellisella tilalla ei ole mitään tekemistä palstan tai muun julkissävytteisen nykymaailman kaiken rahvuksen tietoisuuden kanssa. Riittääkö tuo sinulle, vai pitääkö oikein kovasti ojentaa? Uteliaisuus on osin tyhmyyden merkki. Sitä joutaisi vähän hävetäkin.

Sinusta on tullut vanhemmiten ilkee.. :| Sanotaan sitten alkuperäiseen kysymykseen että Lontoo, Pariisi, Antarktis tai USA.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.08.2016 13:58

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Tyttö nainen neiti hyvä, kirjoitin, että "juuri siihen rahaa" häivyttäen todellisen taloudellisen tilan johonkin epämääräiseen toteamukseen, jonka todellisella tilalla ei ole mitään tekemistä palstan tai muun julkissävytteisen nykymaailman kaiken rahvuksen tietoisuuden kanssa. Riittääkö tuo sinulle, vai pitääkö oikein kovasti ojentaa? Uteliaisuus on osin tyhmyyden merkki. Sitä joutaisi vähän hävetäkin.

Sinusta on tullut vanhemmiten ilkee.. :| Sanotaan sitten alkuperäiseen kysymykseen että Lontoo, Pariisi, Antarktis tai USA.

Angry bird ja Hottie, kun aallot puhaltelee! USA on niin laaja käsite, että voisi ehkä vähän kuvailla sitä kohdetta tarkemmin. Antarktis Jaques Costeaun pojan tai Greenpeacen veneellä? Huh huh. Ainakin kuumat aallot viilenisivät ja jos ensin mainitun porukan vene, niin punaviiniä ja tasokasta sellaista riittäisi ranskalaisten herkkujen kanssa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2016 14:13

Hilppa, olen samaa mieltä haaveilusta: se on tärkeää.
Alkuperäinen ketjun otsikko oli konstikas, koska lukijalle jäi tilaisuus päättää miten kesken jäänyt lause jatkuu. Minulla ensimmäiseksi tuli mieleeni, että missä haluaisit kuolla, toiseksi että missä haluaisit viettää vanhuutesi... Etenkin se ensimmäinen mielleyhtymäni oli niin rajussa ristiriidassa aloitusviestin kanssa, että minulla oli vähän huonot lähtökohdat ryhtyä lukemaan mitä otsikon alla sanotaan. Otsikkohan täällä näkyy ilman aloitusviestiä; viestin pääsee lukemaan vasta klikattuaan otsikon auki, joten mistään en voinut tietää mitä aloitusviestissä sanotaan.

Pyydän sinulta anteeksi ylireagointiani.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 13.08.2016 14:21

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Angry bird ja Hottie, kun aallot puhaltelee! USA on niin laaja käsite, että voisi ehkä vähän kuvailla sitä kohdetta tarkemmin. Antarktis Jaques Costeaun pojan tai Greenpeacen veneellä? Huh huh. Ainakin kuumat aallot viilenisivät ja jos ensin mainitun porukan vene, niin punaviiniä ja tasokasta sellaista riittäisi ranskalaisten herkkujen kanssa.

New York tai New Orleans (tai muut etelävaltioiden kaupungit). Serkku asuu Arkansasissa mutten ole koskaan päässyt sinne asti. Antarktis tuntuu jotenkin upealta. Olen kai katsonut "The thing" -leffan liian monta kertaa. Sama miten kunhan on tarpeeksi päällä.
trisse

ViestiKirjoittaja pöö » 13.08.2016 14:32

Madeiran saarella haluaisin asustella. http://www.madeira-live.com/fi/index.html
pöö

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.08.2016 00:06

Kyllästynyt kirjoitti:Kiinassa on lumoavan kaunis Guilinin alue (ei itse Guilinin kaupunki, vaan sen ympäristö). Yangshuon pikkukaupungissa on hostelli josta sinä varmasti pitäisit: Yangshuo Sudder Street Guesthouse.

Suosittelen myös Kuubaa (muttei Varadeiroa). Maailmanperintökohteen Trinidadin (kaupunki, ei saari) Casa particulare -majoitukset vanhan kaupungin yläosassa ovat myös elämys.
Rantahotellit ovat tavanomaisia.

Kävin Yangshuossa (Googlen avustuksella) imaginaarisella matkalla. Aika kiva.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tyy » 15.08.2016 00:23

En haluaisi käydä missään.
Tyy

ViestiKirjoittaja Rane » 15.08.2016 16:51

Minä olen lopettanut haaveilut matkoista kauan sitten. Jos saisin matkustaa ajassa taaksepäin, voisin haluta käydä Kivennavalla, jos voisin matkata - ei incognito, vaan kokonaan näkymättömänä:

Kuva
Olisi mukava kävellä tuolla, käydä taloissa ja katsella ihmisiä...
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.09.2016 22:27

Haluaisin joskus käydä Malediiveilla ennen kuin ne hautautuvat veden alle. Mutta ei tuonkaan haaveen ole pakko toteutua. Ja ehkä on olemassa jokin vielä viehättävämpi saari, vaikkapa Kuubassa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja pöö » 15.09.2016 22:32

Venuksella , mielenkiintoinen paikka.
pöö

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.09.2016 01:08

Minä haluaisin matkustaa pääni sisään ja ymmärtää, mitä siellä tapahtuu...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.09.2016 05:54

En uskalla lähteä mihinkään, koska en tiedä miten lääkkeiden kanssa toimitaan. Varsinkin lentokoneella liikkuminen kauhistuttaa, kun en tiedä miten sillä mennään. Huumekoirat tulevat nuuskimaan ja lääkkeeni viedään ja joudun johonkin iranilaiseen vankilaan kivitettäväksi. Laivatkin kammottavat. Samoin Venäjä. Ruotsiin uskallan mennä autolla kyytiläisenä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kaapo » 18.09.2016 06:36

Lääkkeitten kanssa voi matkustaa.
Originaalit pakkaukset mukana ja reseptit osoittamaan, että lääkkeet on itselle.
Lentoyhtiöt muuten neuvoo näissäkin asioissa, meiliä sinne niin saa varmaa tietoa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.09.2016 15:06

pöö kirjoitti:Venuksella , mielenkiintoinen paikka.

Todella!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 18.09.2016 15:15

Haluasin matkustaa "genomia pitkin" esi-isieni alkujuurille ja nähdä eletyt elämät.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.09.2016 18:35

Psykopatologia kirjoitti:
pöö kirjoitti:Venuksella , mielenkiintoinen paikka.

Todella!

http://ilmatieteenlaitos.fi/venus
Lämpötila Venuksen pinnalla vaihtelee vain vähän yön, päivän, päiväntasaajan ja napojen välillä. Keskimäärin pintalämpötila on noin 464° C. Korkean lämpötilan takia vettä ei esiinny nestemäisenä planeetalla, vaan ainoastaan vesihöyrynä kaasukehässä. Venuksen kaasukehässä on lähes sadan maapallon ilmakehän verran massaa. Pintapaine on noin 92 baaria, joka vastaa hydrostaattista painetta maapallon merissä noin kilometrin syvyydellä. Venuksen kaasukehä koostuu pääosin hiilidioksidista (CO2 96,5 %) ja molekulaarisesta typestä (N2 3,5 %). Kaasukehässä on myös pieniä määriä rikkidioksidia (SO2), argonia (Ar), vettä (H2O), hiilimonoksidia (CO), heliumia (He) ja neonia (Ne). Venuksen suuren lämpötilan aiheuttaa voimakas kasvihuoneilmiö. Hiilidioksidi, vesi ja rikkidioksidi sitovat Auringon säteilyn energiaa kaasukehään nostaen lämpötilaa usealla sadalla asteella tasapainotilasta, joka planeetalla vallitsisi ilman näitä kasvihuonekaasuja.

Realistisia mahdollisuuksia päästä edes Venuksen läheisyyteen ei ole olemassa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja pöö » 19.09.2016 10:57

Sateentekijä kirjoitti:Minä haluaisin matkustaa pääni sisään ja ymmärtää, mitä siellä tapahtuu...

Realistisia mahdollisuuksia ei ole pääsi sisälle matkustamiseen koska et mahdu sinne.
pöö

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.09.2016 12:28

Metaforassa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.09.2016 12:56

Venuksessa seireenit ovat odottamassa (minua).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet