Psykopatologia kirjoitti:Ei kai fobia "tule" (ulkoa), vaan ao. alkaa pelätä yms.
.Kissi"Luulen sosiaalisen fobian olevan sitä, ettei ole saanut tarpeeksi turvallisissa oloissa, tarpeeksi kauan, tutustua muiden ihmisten kanssa olemiseen
Minulla väärä sana. Tarkoitin diagnoosiin tulemista, mikä hölmö ilmaisutapa.
Hilppa kirjoitti:Minulla on käsitys/luulo, että todella ahdistuneessa tilassa olevasta potilaasta hoitohenkilökunnalle voi tulla helposti käsitys, että kyse on sos. tilanteiden pelosta/paniikkihäiriöstä. Koska kaikki kun ahdistaa, on vaikea erotella ja jäsentää, mistä se ahdistus oikein tulee. Esim. Itselläni oli pahimmillaan tunne, että en voi puhua puhelimessa enkä kerta kaikkiaan saa sanaa suustani, vaikka en ole mikään sosiaalisten tilanteiden pelkääjä. Ahdistus nyt vain oli sellaista yleistä ahdistuneisuutta, joka estää lähes kaiken toiminnan. Tuolloin hoitaja voi mennä siitä, mistä aita matalin, ja saada älynväläyksen, ai sä pelkäät sosiaalisia tilanteita. Just joo.

Pinja kirjoitti:Minusta psykiatriset diagnoosit tuntuvat leimaavilta. En halua ajatella itseäni diagnoosien kautta.
Missä asioissa ja miten sinulla ilmenee tuo ahdistuneisuushäiriö?trisse kirjoitti:Eniten subjektiivista kärsimystä aiheuttaa yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Toimintakyvyn alenemaa aiheuttaa ahdistushäiriö ja persoonallisuushäiriö suunnilleen saman verran paitsi persoonallisuushäiriö kroonisemmin. (Ilman sitä olisi ehkä ahdistushäiriöstä pystynyt toipumaan).
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa