Ryysy kirjoitti:Gabriel kirjoitti:(- -) Lopputuloksena nainen saa turpaansa. Näin tapahtuu aika-ajon, mutta pariskunta kuitenkin jatkaa yhdessäoloa. Yhteisön tuki on naisen puolella koska naisella on musta silmä, hänellä on fyysiset todisteet siitä, että mies on väkivaltainen ja hakkaa. Siis ainakin näin nainen kertoo.
Tuo on aika normaali kuvio ja itse olen sivusta seurannut kahta tapausta.
Lopulta tulee ero jomman kumman aloitteesta. Nainen jatkaa kuitenkin katkerana elämäänsä, mutta pyrkii näkemään epämieluisissa kommunikaatio tilanteissa niitä ominaisuuksia mitä näki miehessään. Jos ei pysty verbaalisesti vastaamaan tiettyihin asioihin tulkitaan se naisten alistamiseksi tai kukkoiluksi, siitä sitten ei ole pitkä matka tulkita se huonoksi miehiseksi itsetunnoksi. (- -)
Miten tämä pitäisi tulkita? Onko siis olemassa ihmisiä, jotka 'ansaitsevat' saada turpaan? Jos joku on tosi manipulatiivinen, 'painelee' oikeita nappeja tai on vain liian älykäs, että sille pärjäisi verbaalisesti, niin sittenkö on ihan oikein tai hyväksyttävää käyttää väkivaltaa?
Hilppa kirjoitti:Heikko itsetunto naisella on siinä tapauksessa, jos hän jatkaa suhdetta hakkaamisesta huolimatta eikä kykene irtautumaan.
Ryysy kirjoitti:Vihaiset suomalaiset naiset http://www.psykoterapia-lehti.fi/teksti ... nen215.pdf (6 s.)
Onko aggressiivinen nainen anti-nainen? Saako nainen olla aggressiivinen? Onko miehen ja naisen
aggressiivisuudessa eroa? Jos on, onko se kulttuurista vai biologista?
Harri Virtanen Psykoterapia (2015), 34(2)
Ryysy kirjoitti: Toisin sanoen ollaan aika
lähellä ajatusta, että naisen aggressiivisuus oli-
si maskuliinista. Tässä tapauksessa aggressio
mielletään Toiseksi, sellaiseksi joka ei olisi omaa
ja josta ei tarvitsisi olla vastuussa.
Gabriel kirjoitti:... Minun mielestäni on usein niin, että nainen kanavoi aggressiivisuutensa "hyväksyttyyn tai lailliseen" kohteeseen. Eli ihmisoikeudet, maahanmuutto, esinahat, feminismi, perussuomalaiset jne...
Gabriel kirjoitti:... Eli ihmisoikeudet, maahanmuutto, esinahat, feminismi, perussuomalaiset jne. Toisinaan näkee silkkaa vihaa ja kipunoita kun joku asia noista nousee puheenaiheeksi. Ja yksikään niistä ei kosketa itseä yleensä mitenkään...
Gabriel kirjoitti:... Henkilöä ei välttämättä kiinosta nuo asiat tai oikeudet sen suuremmin, mutta se on kanava toteuttaa sosiaalisesti näkyvästi ja hyväksytysti omaa agressiivisuuttaan. (tämä on omaa tulkintaani)...
Gabriel kirjoitti:... Tälläkin palstalla ilmiö on näkyvissä.
Sateentekijä kirjoitti:Minua alkaa vähitellen tympiä Gabrielin kaikkitietävä puolivillainen kotifilosofointi. Naisen motiiveista, naisena olemisesta, keskustelusta naisten kanssa ym ym. Onko hän mies lainkaan kun tuntuu tietävän paremmin naisten ajatukset kuin nainen itse?
Sateentekijä kirjoitti:Minua alkaa vähitellen tympiä Gabrielin kaikkitietävä puolivillainen kotifilosofointi. Naisen motiiveista, naisena olemisesta, keskustelusta naisten kanssa ym ym. Onko hän mies lainkaan kun tuntuu tietävän paremmin naisten ajatukset kuin nainen itse?

Gabriel kirjoitti:Viittaan kokemuksiini maailmassa yleensä. (Myös netissä). Täälläkin minä olen aggressionne "laillinen" kohde. Muutama erittäin kuuma nainen tässäkin ketjussa. Eli kokeukseni myös tällä palstalla tukee ajatustani.
Gabriel kirjoitti:Sinusta alkaa paljastua uusia ulottuvuuksia.
Gabriel kirjoitti:Tähän poimintaan täytyy kuitenkin tarttua. Minun mielestäni on usein niin, että nainen kanavoi aggressiivisuutensa "hyväksyttyyn tai lailliseen" kohteeseen. Eli ihmisoikeudet, maahanmuutto, esinahat, feminismi, perussuomalaiset jne. Toisinaan näkee silkkaa vihaa ja kipunoita kun joku asia noista nousee puheenaiheeksi. Ja yksikään niistä ei kosketa itseä yleensä mitenkään.
Gabriel kirjoitti:Henkilöä ei välttämättä kiinosta nuo asiat tai oikeudet sen suuremmin, mutta se on kanava toteuttaa sosiaalisesti näkyvästi ja hyväksytysti omaa agressiivisuuttaan. (tämä on omaa tulkintaani) Naiset usein pyrkii purkamaan aggressiivisuuttaan yleisesti hyväksyttyihin kohteisiin. Silloin ei riskeeraa itseään tai riskeeraa vain vähän. Tälläkin palstalla ilmiö on näkyvissä.
Ryysy kirjoitti: Kai siis asia voi olla läheinen tai siitä voi kantaa huolta, vaikka ei se itseä ihan konkreettisesti koskettaisi. Tai siis en nyt oikein tajua, mitä tarkoitat. Ja anteeksi, kun olen kahviövereissä, mutta tuo lista vähän naurattaa, esim. mistä nuo perussuomalaiset nyt tuli?
.
Se on ihan järkevän ihmisen toimintaa pyrkiä purkamaan aggressiota hyväksyttyihin kohteisiin, ettei esim. joudu vankilaan.
Ryysy kirjoitti:Vaikuttaako kohteen valintaan jokin muukin kuin yleinen hyväksyttävyys? Ei niitä ihan mielivaltaisesti kai valita kuitenkaan. Mutta kai tajuan mitä ehkä tarkoitat, osittain. Eli jos henkilö X purkaa aggressiota Y:hyn vaikka sanomalla, että Y on kauhean manipulatiivinen, niin hän ei vaan vielä olekaan tunnistanut ko. ominaisuutta itsessään - niinkö? Mutta mitä jos on tunnistanut ja on sujut ominaisuuden kanssa, onko aggression purkaminen silloin aidompaa?
Gabriel kirjoitti:... Ajan siis tällä takaa sitä, että omalle aggressiolle täyttyy hakea kohde. Kohde on usein kuitenkin vain kohde ja se olemassaolo on tärkeää koska siihen voi purkaa kiukkaan ja aggresiivisia tunteitaan...
Gabriel kirjoitti:... Aggressiivinen ihminen hakee AINA kohteen. Joskus siinä voi joutua kärsimään vaikka syytön blogisti tai autoliikkeen pääjohtaja hieman sovinistisemmalla lausunnolla...
Gabriel kirjoitti:... Jos itsellä on joku tietty ominaisuus tai heikkous jonka vastakkaisuutta toisen mieltymykset (yleiselläkin tasolla) tai ilmaisu edustaa niin siinä on myös oiva kohde, joka tuolloin perustuu tavallaan omaan aitouteen...

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa