Hyvästit peniskateudelle!

Re: Hyvästit peniskateudelle!

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.09.2014 23:28

trisse kirjoitti:En ole tuollaisenaan antamassa tekstiä psykologille. Ja jos teen kanteen johtavalle niin pitänee välittää...

Mutta eihän sinulla ole esittää mitään konkreettista todistetta siitä, että sinua on kohdeltu asiattomasti. Ei johtaja(kaan) niin tyhmä ole, että ottaisi vakavasti sellaisen asiakkaan valituksen joka käyttäytyy niin kuin sinä olet kertomasi mukaan tehnyt.
trisse kirjoitti:... Mutta oikeastaan on sama vaikka määräisivät keskitysleirille - jos sen akan päivä pilaantuu ja miettii "Kuka vittu tuo kusipää kuvittelee olevansa?!" niin päämääräni on saavutettu...

Mutta kun "sen akan" päivä ei pilaannu vaan päinvastoin hän voi sekä tuntea että osoittaa olleensa oikeassa sinun suhteesi; et hyödy terapiasta, koska et kykene mihinkään sellaiseen joka ei ole hauskaa ja helppoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.09.2014 23:46

trisse Kyllästynyt ei ymmärrä ongelmaasi kuten ongelman kuuluu ratkaista. Kyllästyneen kommentit viittaavat osin aikaisempaan käytökseesi palstalla, ei realistiseen tähän hetken, josta puhut. Olet täysin oikeassa purkauksesi kanssa, tee huonosta kohtelustasi loppu kuten olet tekemässä, jos sitä et tee kärsit heidän aiheuttamistaan loukkauksista lopun elämääsi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.09.2014 23:48

trisse kirjoitti:Miten sinun oma tyytymättömyytesi eroaa minun sellaisesta?...

Siten, että minulla oli osoittaa, etten ollut saanut hoitoa lainkaan ja/tai saamani hoito oli laadultaan sellaista, ettei sitä voinut pitää "käypänä hoitona" -sairauteeni.
trisse kirjoitti:... Ei minulla ole mitään ehdotonta haluttomuutta mennä päiväsairaalaan mutta valitettavasti olen materialtani siinä määrin jälkijättöinen että pystyn olemaan ainoastaan yhdessä paikassa samaan aikaan! ...

Eihän tässä siitä ole kysymys. Kyse on siitä, etteivät he kykene sinulle oman toimintansa puitteissa terapiaa järjestämään, eivätkä halua nähdä sitä vaivaa, että lähtisivät sinulle sairaanhoitopiirin kustantamaa terapiaa yrittämään - etenkin, kun et ole kyennyt heitä vakuuttamaan terapian toimivuudesta sinun kohdallasi.

Se, menetkö päiväsairaalaan tai töihin vai et kumpaankaan, ei heitä kiinnosta. Päiväsairaala on pelkkä säilytyspaikka ja hoidon pahvikulissi. Se on kuitenkin heille helppo ja vaivaton ratkaisu; tyrkkäävät sinut päiväsairaalajonoon ja siinäpä sitten odottelet.

Jos kuitenkin menet töihin, sekin osoittaa toimintalinjan olleen oikea; olet ainakin siinä määrin työkykyinen, että pystyt hankkimaan itsellesi työpaikan ja ehkä jopa selviävänkin siellä. Tuokin on heille vaivaton ja helppo ratkaisu.
trisse kirjoitti:... Eli tämä töihin meno syö vitusti sitä päiväsairaalamahdollisuutta!...

Ei sillä ole merkitystä, kysehän on vain tilastoista ja suoritteiden määrästä. Laadustahan ei heidän tarvitse välittää mitään.
trisse kirjoitti:... Myöskin työkyisyyttäni heidän on mukavaa ajatella jatkumona jossa en ansaitse mitään työkyvyttömien etuuksia... jos en ansaitse niin menen töihin. Ansainnen onnentoivotuksia! :P

Onnea!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.09.2014 23:53

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:En ole tuollaisenaan antamassa tekstiä psykologille. Ja jos teen kanteen johtavalle niin pitänee välittää...

Mutta eihän sinulla ole esittää mitään konkreettista todistetta siitä, että sinua on kohdeltu asiattomasti. Ei johtaja(kaan) niin tyhmä ole, että ottaisi vakavasti sellaisen asiakkaan valituksen joka käyttäytyy niin kuin sinä olet kertomasi mukaan tehnyt.
trisse kirjoitti:... Mutta oikeastaan on sama vaikka määräisivät keskitysleirille - jos sen akan päivä pilaantuu ja miettii "Kuka vittu tuo kusipää kuvittelee olevansa?!" niin päämääräni on saavutettu...

Mutta kun "sen akan" päivä ei pilaannu vaan päinvastoin hän voi sekä tuntea että osoittaa olleensa oikeassa sinun suhteesi; et hyödy terapiasta, koska et kykene mihinkään sellaiseen joka ei ole hauskaa ja helppoa.

Mitä sitten ehdotat että teen? Menen sinne ja sanon "sori se viime kertainen - vika on pelkästään minussa". Olen RAIVOISSANI! Voin jättää suuttumukseni ilmaisematta pääpiirteittäin mutta sitten jatketaan psykologinkin kanssa jostain vanhasta ja se tärkein mikä tunteitani verottaa jää puhumatta läpi. Eli käyn siellä puhumassa jostain vanhoista vammoista ja saan pahempia vammoja. JUTULLE ON PAKKO TULLA LOPPU! EI minua vaan voi loputtomiin loukata - tai minäkin kohta menen jollekin pommintekosivustolle oppimaan uusia taitoja ihmisten kanssa toimimiseen....

En minä osaa tuota ongelmaa ratkaista; sivusta seuraten vaikuttaa siltä, että olet jo ampunut jalkasi tohjoksi.

Voit olla raivoissasi, mutta niin kauan kuin sinulla ei ole esittää ja osoittaa selkeitä puutteita tai virheitä saamassasi hoidossa, raivollasi ei ole painoarvoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.09.2014 23:54

Loukkaat trisseä Kyllästynyt. Ei trissen tarvitse osoittaa hyötymistään terapiasta, terapiassa sen vasta näkee. Ei minunkaan tarvinnut aikoinani pystyä osoittamaan hyötyväni terapiasta, ainostaan se piti osoittaa, että tarvitsen terapiaa. trisse tarvitsee terapiaa, häneltä ei voi ottaa hoitoa pois, jos hän sitä tarvitsee.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.09.2014 00:09

trisse kirjoitti:Miten sinun oma tyytymättömyytesi eroaa minun sellaisesta? ...

Kuten sanoin, minulla oli esittää konkreettisia todisteita siitä, että "hoitooni" liittyen oli tehty virheitä.

Enkä minä olisi yksin pystynyt hankkimaan minkäänlaista hoitoa. Ilman omalla alallaan nimekästä ja kansainvälistä asiantuntemusta edustavaa esimiestäni en olisi päässyt terveyskeskusta pitemmälle.
Sittemmin hoidon jatkumiseen vaikutti ratkaisevasti terapeuttini joka kirjaimellisesti pisti itsensä likoon minun puolestani.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 14.09.2014 00:14

No on se ihme ettei se korkeantasonterapia ala jo tuottaa tulosta.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.09.2014 00:15

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Miten sinun oma tyytymättömyytesi eroaa minun sellaisesta?...

Siten, että minulla oli osoittaa, etten ollut saanut hoitoa lainkaan ja/tai saamani hoito oli laadultaan sellaista, ettei sitä voinut pitää "käypänä hoitona" -sairauteeni.

En minäkään ole saanut hoitoa! Siitähän kirjoitin!...

Sinullehan on tarjottu hoitoa, mutta olet itse valinnut olla ottamatta sitä vastaan. Julkinen terveydenhuolto ei ole valintamyymälä jossa asiakas voi itse vapaasti valita koriinsa mitä ikinä haluaa.
Eikä käytöksesi ole edesauttanut hoitoosi liittyvien vaatimustesi toteuttamista, sen varmaan tiedät sanomattakin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.09.2014 00:25

trisse kirjoitti:Olenko aivan kauhistuttavan naiivi kun luulen että olen oikeutettu hyvään hoitoon ja että viimeistään valitukseni sen takaa? En ole perehtynyt lakipykäliin mutta varmaan löytyy sellaisiakin...

Olethan sinä periaatteessa oikeutettu, mutta resurssipula tarkoittaa käytännössä hoidon priorisoimista niille jotka sitä eniten tarvitsevat ja joiden ajatellaan siitä eniten hyötyvän.

Olet nelikymppinen drop out jolla ei ole lapsia, puolisoa tai edes sinusta riippuvaisia lähisukulaisia. Hoitojonossa ohitsesi menevät kaikki nuoret - päihdeongelmaisetkin, pienten lasten vanhemmat sekä työssäkäyvät ja koulutetut aikuiset.

Vaikka sinä kuinka kiukuttelisit siitä, ettet pidä tavasta jolla sinua on kohdeltu, se ei tuota toivomaasi tulosta. Kaivat vain itseäsi syvemmälle huonon hoidon suohon.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.09.2014 00:34

Minä olen kasvotusten nähnyt trisseä ja hän on normaalisti käyttäytyvä henkilö, ei mikään häirikkö kuten Kyllästynyt antaa täällä ymmärtää henkilöä koskaan näkemättä. trisse on käyttäynyt haastattelu tilanteissa normaalisti olematta vaikea ihminen. trisse on hyväntahtoinen ihminen, ei koskaan loukkaisi ketään tahallaan.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.09.2014 00:39

trisse kirjoitti:Ei tuolla ole tietoa kuin YTHS:n hoidosta. Ja kuten sanottua niin menisin mielelläni päiväsairaalaan mutta kun tämä työmahdollisuus tuli vastaan niin mielummin sitä kokeilen.

Potilaskertomuksesi sisältää merkinnät jokaiselta käynniltäsi ja jos olen oikein ymmärtänyt, viimekertainen episodi ei ole ainutkertainen tapahtuma.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.09.2014 10:40

p-free kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Minä olen kasvotusten nähnyt trisseä ja hän on normaalisti käyttäytyvä henkilö, ei mikään häirikkö kuten Kyllästynyt antaa täällä ymmärtää henkilöä koskaan näkemättä.

Komppaan 100%

En ole Tristania koskaan tavannut, mutta se ei muuta miksikään hänen käytöstään minua kohtaan netissä.

Toisin sanoen, on aivan turhaa vakuutella minulle kuinka ihastuttava ihminen on minua kiusannut nimimerkki on; eivät teidän väitteenne, vakuuttelunne tai kokemuksenne mitätöi tai poista tapahtunutta. Ja vaikka Tristanin tapaisin, sekään ei muuta minun kokemuksiani millään tavalla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.09.2014 10:41

trisse kirjoitti:Minun ei olisi pitönyt olla tyytymätön. Kysyn äidiltä pääsisinkö sairaalaan.

Mitä tuo tarkoittaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.09.2014 12:00

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:Minun ei olisi pitönyt olla tyytymätön. Kysyn äidiltä pääsisinkö sairaalaan.

Mitä tuo tarkoittaa?

Eikö sulla pallopäällä vois olla jotain tärkeämpääkin sanottavaa keskusteluun?

Kuinka kauniisti ja normaalisti sinä taas käyttäydytkään...

Sokea täytyy olla sen, joka pitää sinua miellyttävänä tai hyväkäytöksisenä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.09.2014 12:22

trisse:

Minusta epäloogisuuksien yms. huomaaminen on paljon tärkeämpää kuin ystävien epäloogiset todistelut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.09.2014 12:50

Psykopatologia kirjoitti:trisse:

Minusta epäloogisuuksien yms. huomaaminen on paljon tärkeämpää kuin ystävien epäloogiset todistelut

Oli aika ihme veto puhua päiväsairaalasta ja äidin aktiivisuudesta sinne toimittajana. Kun olethan itse menossa kohta töihin?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.09.2014 14:39

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:trisse:

Minusta epäloogisuuksien yms. huomaaminen on paljon tärkeämpää kuin ystävien epäloogiset todistelut.

epaloogisuus on vaistamatonta - olenhan toihinkin menossa vaikken jaksa itse siivota asuntoa. mutta siita - olen mielenterveyspotilas eika minun kai tarvi saada arvosanaa jossain modaalilogiikassa!

trissen tilanteessa epäloogisuuden on aiheuttanut psykiatri. Psykiatrin epäloogisen ulosannin seurauksena trissen käytös on muuttunut normaalista epänormaaliin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.09.2014 14:54

Viittasin (myös) kahden ystävän puutteelliseen relevanssi-tajuun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 14.09.2014 15:09

Psykopatologia kirjoitti:Viittasin (myös) kahden ystävän puutteelliseen relevanssi-tajuun.

Missä kohtaa meiltä puuttuu relevanssi-taju?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.09.2014 15:23

Ette puhu netti-käyttäytymisestä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet