Hermes kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Olet kertonut edeltävässä tekstissä aika monta asiaa. Ymmärsin kuitenkin, että et olisi lievästi masentunut. Onko näin?
Mainitsemasi Bipolaari I tarvitsee olla viiden vuoden oireeton jakso takana, niin saa esimerkiksi useammalta yhtiöltä tapaturma/henki/tai ainakin matkavakuutuksen normaalisti. Eli jos oireetonta jaksoa on kulunut vähintään tuo viisi vuotta, eikö päde joihinkin muihin tilanteisiin myös? Työpaikkahaastattelussa eivät saa kysyä terveydentilasta. Työhöntulotarkastuksessa työterveyslääkäri määrittelee hakijan terveydentilan ja potilas/eli asiakas ei saa valehdella. Jos takana on tuo vähintään viisi oireetonta vuotta, sen pitäisi olla painoarvoltaan oikeudenmukainen vaikutin arviossa, oletko työkykyinen. Lääkäri antaa lausuntonsa, jossa hän antaa päätöksensä, oletko työkykyinen hakemiisi työtehtäviin. Työnantaja päättää, palkkako hän sinut. Koeaikana työnantaja tekee lopullisen päätöksensä.
Noin moninainen kirjo eri diagnooseja vaikuttaa oudolta. Oletko syönyt mielialan tasaajia, Deprakinea tai Litoa?
Olen luullakseni dokumentoinut historiaani ihan tarpeeksi nettiin. En ole esimerkiksi viimeiseen kahteen vuoteen edes nähnyt ketään psykiatria tai psykologia... enkä tahdo nähdä. Miksi ehdotat minulle jotain Deprakinea tai Litoa, jos minulla ei ole kaksisuuntaiseen viittavia ongelmia?
Hilppa kirjoitti:Lätkäistään? Ei kuulosta kovin harkitulta ja huolelliselta toiminnalta.
Huolieilinen kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Lätkäistään? Ei kuulosta kovin harkitulta ja huolelliselta toiminnalta.
Et vastannut kysymykseen.
Hermes kirjoitti:... Onko teidän hulluudelle tai epäloogisuudelle edes mitään sanaa?
Hilppa kirjoitti:Kysyit kuinka niin? Kun olin kirjoittanut, että noin moninainen diagnoosi vaikuttaa erikoiselta. Minusta se (diagnoosirypäs) vaikuttaa erikoiselta, koska ihminen on antanut ymmärtää olleensa oireeton vuosikausia ja ilman lääkkeitä.
Huolieilinen kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kysyit kuinka niin? Kun olin kirjoittanut, että noin moninainen diagnoosi vaikuttaa erikoiselta. Minusta se (diagnoosirypäs) vaikuttaa erikoiselta, koska ihminen on antanut ymmärtää olleensa oireeton vuosikausia ja ilman lääkkeitä.
En nyt lähde analysoimaan kenenkään sairaushistoriaa.
Minua kiinnosti yleisellä tasolla, miksi moinen "diagnoosiyhdistelmä" olisi jotenkin outo? Mutta jos tarkoitit vain henk.koht., niin antaa olla.
Hermes kirjoitti:Psykologini on tosiaan dokumentoinut ja kertonut moneen kertaan lausunnoissaan, että esimerkiksi käytän paljon filosofisia tai tieteellisiä termejä, mutta käytän niitä juuri epäloogisesti, epäjohdonmukaisesti ja niin edelleen. Siellä lukee puolen vuoden psykologisten testien jälkeen, että ajatteluni on epäloogista, paranoidista, epäjohdonmukaista, yms. Jos näin on, niin esimerkiksi miten epäloogisia *te* olette? Onko teidän hulluudelle tai epäloogisuudelle edes mitään sanaa?
Hermes kirjoitti:Psykologini on tosiaan dokumentoinut ja kertonut moneen kertaan lausunnoissaan, että esimerkiksi käytän paljon filosofisia tai tieteellisiä termejä, mutta käytän niitä juuri epäloogisesti, epäjohdonmukaisesti ja niin edelleen. Siellä lukee puolen vuoden psykologisten testien jälkeen, että ajatteluni on epäloogista, paranoidista, epäjohdonmukaista, yms. Jos näin on, niin esimerkiksi miten epäloogisia *te* olette? Onko teidän hulluudelle tai epäloogisuudelle edes mitään sanaa?
Psykopatologia kirjoitti:(- -)
Yhdysvaltojen lääkeviraston tutkimuksen ja Cochrane Collaborationin katsauksen mukaan
kymmenisen prosenttia potilaista hyötyy lääkityksestä. Gøtzschen mielestä luku on liian
optimistinen.
(- -)
Luku on kovin alhainen. Olisi hyvä tietää, k e t k ä 10 %!
Psykopatologia kirjoitti:Tutkimalla.
Psykopatologia kirjoitti:En ala selvittää noin vaikeaa.
Kuutar kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:En ala selvittää noin vaikeaa.
Saako olla masentunut, jos tykkää olla?
Kuutar kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:En ala selvittää noin vaikeaa.
Vastatkaa tähän.
Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:En ala selvittää noin vaikeaa.
Vastatkaa tähän.
Oksymoron.
http://fi.wikipedia.org/wiki/OksymoronOksymoron (kr. oξύμωρος) eli itseristiriita on retorinen kuvio, joka yhdistää kaksi vastakkaista tai toisensa kieltävää käsitettä
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa