Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.10.2014 23:13

13.10.2014 23:13
trisse kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi

trisse:
Syytä vaan PP:tä joka otti alati ajankohtaisen huorateeman esille. Sama seuraus saattaa tapahtua vastedeskin vastaavissa tilanteissa.

trisse 11.10.2014 23:11
Minulle henkilökohtaisesti sopii mainiosti sekin ettemme puhu huorista tai huoraamisesta tässä ryhmässä enää koskaan.

trisse "lupaa" noin, mutta hän on aiemmin esittänyt varauksen, että minun provosoimanani hän voi toistaa saman.

Tällä kerralla hän oikein "pyytää" bannia. Aiemmin hän oli mielisään siitä, että minua (muka) "vituttaa" enemmän kuin häntä.
Jostain kai hän sitten kuitenkin vittuuntui ajan myötä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 13.10.2014 23:43

Kun tässä nyt on menty täysin sivuraiteille, tässäkin ketjussa, jatkan samaan tyyliin:

Tämähän on trisselle vain hauska arvausleikki ja ajankulua.
-tuleeko banni
-eikö tule-
-tuleeko viikko
-tuleekö päivä-
-tuleeko iltapäivä
-pannaanko koko saitti hänen vuokseen yöksi kiinni...
Kahdenvälistä kissa- hiiri-leikkiä.
Näin hän hallitsee koko foorumia ylläpitoa myöten.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 13.10.2014 23:45, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.10.2014 23:44

Psykopatologia kirjoitti:13.10.2014 23:13
trisse kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi

trisse:
Syytä vaan PP:tä joka otti alati ajankohtaisen huorateeman esille. Sama seuraus saattaa tapahtua vastedeskin vastaavissa tilanteissa.

trisse 11.10.2014 23:11
Minulle henkilökohtaisesti sopii mainiosti sekin ettemme puhu huorista tai huoraamisesta tässä ryhmässä enää koskaan.

trisse "lupaa" noin, mutta hän on aiemmin esittänyt varauksen, että minun provosoimanani hän voi toistaa saman.

Tällä kerralla hän oikein "pyytää" bannia. Aiemmin hän oli mielisään siitä, että minua (muka) "vituttaa" enemmän kuin häntä.
Jostain kai hän sitten kuitenkin vittuuntui ajan myötä.

Sinun mielestäsikö kyseiseen vitutukseen on olemassa jokin palstan aiheuttama/sisäinen syy?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.10.2014 00:00

En tiedä. Tämän foorumin tapahtumat eivät ole koskaan olennaisimpia "syitä" jollekin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.10.2014 00:02

saara kirjoitti:Kun tässä nyt on menty täysin sivuraiteille, tässäkin ketjussa, jatkan samaan tyyliin:

Tämähän on trisselle vain hauska arvausleikki ja ajankulua.
-tuleeko banni
-eikö tule-
-tuleeko viikko
-tuleekö päivä-
-tuleeko iltapäivä
-pannaanko koko saitti hänen vuokseen yöksi kiinni...
Kahdenvälistä kissa- hiiri-leikkiä.
Näin hän hallitsee koko foorumia ylläpitoa myöten.

Varmaan juuri noin on; "ajankulua" yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2014 06:17

Psykopatologia kirjoitti:Tämän foorumin tapahtumat eivät ole koskaan olennaisimpia "syitä" jollekin.

Aivan. Kuten eivät nettifoorumit yleensäkään. Ei Kyllästyneenkään kohdalla.
Luulevat vain ne, jotka syyttelevät nettifoorumeita kirjoittajineen omasta kurjasta olostaan ja loputtomasta loukkaantuneisuudestaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.10.2014 08:40

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Tämän foorumin tapahtumat eivät ole koskaan olennaisimpia "syitä" jollekin.

Luulevat vain ne, jotka syyttelevät nettifoorumeita kirjoittajineen omasta kurjasta olostaan ja loputtomasta loukkaantuneisuudestaan.

Vaikka olisikin vaikeata, ei kuitenkaan ole oikeutta taantuessaan kaksivuotiaan tasolle haukkumaan toisia palstan kirjoittajia. Eihän se palstalaisten vika ole, että on vaikeata.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Golden flower » 14.10.2014 09:00

Kyllä, olet oikeassa, eihän täällä pitäisi olla kenelläkään oikeutta harjoittaa minkäänlaista henkistä väkivaltaa.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.10.2014 10:15

Mirri kirjoitti:

Millä valtuuksilla, ammattitaidolla tai osaamisella sinä Mirri väität, ettei nettifoorumilla tapahtunut kiusaaminen ole minun vointiini vaikuttanut tai edes voinut vaikuttaa???? Tai että minä vain luulen, että se niin on tehnyt. Sinun puheesi ovat törkeää kiusaamisen puolustelua ja kiusatuksi joutuneen vähättelyä!

Minulla, niin kuin ei kenelläkään muullakaan, ole minkäänlaista velvollisuutta vastaanottaa/sietää tai kestää loputonta nimittelyä, solvaamista, herjaamista, panettelua, perättömiä väitteitä jne.

On suorastaan röyhkeää esittää, ettei nettifoorumilla koetusta kiusaamisesta ole "olennaiseksi syyksi" ihmiseen kurjaan oloon. Ihan uskomatonta paskaa!
Ja miksi niistä ei voisi/saisi/ole syytä olla vaikka kuinka "loputtoman loukkaantunut"? Siksikö, että sinua häiritsee kun kiusattu niistä puhuu ja pitää esillä?
Golden flower kirjoitti:Kyllä, olet oikeassa, eihän täällä pitäisi olla kenelläkään oikeutta harjoittaa minkäänlaista henkistä väkivaltaa.

Et ole vieläkään kertonut millä perusteella sinä syytät minua henkisen väkivallan harjoittamisesta ja kiusaamisesta.
Ilmeisesti sinulla ei ole perusteita syytöksillesi esittää - ja perättömien syytösten ja väitteiden esittäminen jostakusta on henkistä väkivaltaa ja kiusaamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Golden flower » 14.10.2014 10:48

Henkisen väkivallan piirteitä:
•Nöyryyttävä kohtelu, kuten

•syyttely
•arvostelu tai aliarvioiminen
•haukkuminen tai nimittely
•muuten loukkaaminen
•Välinpitämätön kohtelu

•Välinpitämättömyys väkivallan uhrin tunteita kohtaan.
•Oikeuksiasi tasa-arvoiseen kohteluun ei kunnioiteta.
•Hallintaan pyrkiminen
, kuten

•uhkailu, kiristäminen tai pelottelu. Perheessä puoliso voi esimerkiksi kohdella lapsianne ilkeästi saadakseen sinut tekemään asiat niin kuin haluaa. Henkinen väkivalta perheessä aiheuttaa vahinkoa myös lapsille.
•tarkkailu ja toiminnan rajoittaminen. Perheessä sinun esimerkiksi odotetaan olevan ”tilivelvollinen” menemisistäsi ja tekemisistäsi puolisollesi etkä saa itse päättää asioistasi.
•vaatimukset tai pakottaminen toimimaan kuten toinen haluaa esimerkiksi väkivallalla uhkaamalla.
•eristäminen, esimerkiksi ihmissuhteisiin vaikuttamalla tai niistä kieltämällä.

Tuossa on aiemmin laittamani linkin takaa lainaus, josta olen boldannut ne kohdat, jotka sopivat sinuun Kyllästynyt. Tuo hallintaan pyrkiminen on myös kohdallasi ilmeistä, mutta noista esimerkeissä ei ole oikein osuvaa kohtaa. Tässä vielä linkki uudelleen:http://www.e-mielenterveys.fi/vaikeat-elamantilanteet/vakivalta/henkinen-vakivalta-satuttaa-sisaltapain/
Golden flower

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2014 11:52

11.10.2014 23:05
Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:...
Tuo nyt taas ei kuulu tähän ketjuun lainkaan tuo sinun "huorittelusi."! Turha sitä on joka ketjuun vetää. Mielstäni esimerkki ja seurausten tiedostaminen alkotoomuudessa on aina parempi vaihtoehto kuin suoralta kädeltä lyttääminen.

Miksei kuuluisi tähän keskusteluun.
Enhän minä ollut täällä eilisiltana lainkaan, mutta silti jouduin huoritelluksi - ja p-free vieläpä kannusti Tristania huorittelussa, eikä puhunut sanaakaan siitä, kuinka väärin tuollainen jatkuva solvaaminen ja nimittely on. Nyt hän sitten on kovin loukkaantunut kun minä kyseenalaistan hänen prioriteettinsa kuupan sekoittamisen ja lasten huomioon ottamisen välillä ja kitisee, etten minä tunne tai tiedä hänen tai hänen lastensa tilanteesta mitään.

Kummallista, ettei p-freetä lainkaan häiritse se, että jotakuta huoritellaan, mutta itse raivoaa ja repii pelihousujaan kun minä kommentoin hänen päännollaamiskeinojen kyselyjään.

Ei huorittelu minustakaan kuulu mitenkään oleellisesti tämän ketjun alkuperäiseen aiheeseen, minusta on typerää tuoda tuollainen 100% off-topic -asia ketjuun. Varsinkin kun ko huorittelun käsittelyyn on käsittääkseni avattu ihan oma ketjunsa.

MUTTA vielä typerämpää on se, että tuohon off-topiciin jotkut lähtivät mukaan ja taas on yksi ketju täysin rämettynyt kuka-sanoi-mitä-ja-mitä-sillä-tarkoitti yms länkyttämiseen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.10.2014 11:54

Vielä yksi pointti pään nollaamiseen päihteillä:

Yksi (lisä)näkökulma voisi olla se, että jos tarve pään nollaamiseen johtuu siitä, että psyykkinen paine/stressi/tms on kasvanut sietämättömäksi, niin voisi myös koittaa vähentää moisen kasvamista.

Tiedän toki, että aina se ei ole helppoa, välttämättä se ei ole edes mahdollistakaan. Ja varmaan on myös semmoinen pitkän juoksun ratkaisu, eli ei auta tässä-ja-nyt.

Mutta yhtenä pointtina kuitenkin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Lette » 14.10.2014 11:56

Psykopatologia kirjoitti:En tiedä. Tämän foorumin tapahtumat eivät ole koskaan olennaisimpia "syitä" jollekin.

Hyvin sanottu.
Kun joku yrittää loukata minua, voin kokea pahastumista tai reagoida hämmästyneen kiinnostuneesti ajatellen, että kas kun tuo noin kummallisesti käyttäytyy.
Lette

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2014 12:15

Kyllästynyt kirjoitti:Millä valtuuksilla, ammattitaidolla tai osaamisella sinä Mirri väität, ettei nettifoorumilla tapahtunut kiusaaminen ole minun vointiini vaikuttanut tai edes voinut vaikuttaa???? Tai että minä vain luulen, että se niin on tehnyt. Sinun puheesi ovat törkeää kiusaamisen puolustelua ja kiusatuksi joutuneen vähättelyä!

Minulla, niin kuin ei kenelläkään muullakaan, ole minkäänlaista velvollisuutta vastaanottaa/sietää tai kestää loputonta nimittelyä, solvaamista, herjaamista, panettelua, perättömiä väitteitä jne.

On suorastaan röyhkeää esittää, ettei nettifoorumilla koetusta kiusaamisesta ole "olennaiseksi syyksi" ihmiseen kurjaan oloon. Ihan uskomatonta paskaa!
Ja miksi niistä ei voisi/saisi/ole syytä olla vaikka kuinka "loputtoman loukkaantunut"? Siksikö, että sinua häiritsee kun kiusattu niistä puhuu ja pitää esillä?

Varmaan törkeää ja röyhkeää tämäkin, mutta sanonpa kuitenkin: jos nettifoorumilla oleminen aiheuttaa kovasti kurjaa oloa ja jopa vuodesta toiseen, kenties kannattaisi miettiä omaa netin käyttöään - ties vaikka olisi lipsahtanut riippuvuuden puolelle.
Ihminen on kuin satimessa, kuten riippuvuuksissa yleensä: tulee paha olo ja aina vain pahemmaksi vointi ajanmittaan menee, muttei koukkuuntunut pääse irti vaikka miten pyristelisi.

Aineriippuvuudet on yksi asia, toiminnalliset riippuvuudet toinen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.10.2014 12:23

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Millä valtuuksilla, ammattitaidolla tai osaamisella sinä Mirri väität, ettei nettifoorumilla tapahtunut kiusaaminen ole minun vointiini vaikuttanut tai edes voinut vaikuttaa???? Tai että minä vain luulen, että se niin on tehnyt. Sinun puheesi ovat törkeää kiusaamisen puolustelua ja kiusatuksi joutuneen vähättelyä!

Varmaan törkeää ja röyhkeää tämäkin, mutta sanonpa kuitenkin: jos nettifoorumilla oleminen aiheuttaa kovasti kurjaa oloa ja jopa vuodesta toiseen, kenties kannattaisi miettiä omaa netin käyttöään - ties vaikka olisi lipsahtanut riippuvuuden puolelle.
Ihminen on kuin satimessa, kuten riippuvuuksissa yleensä: tulee paha olo ja aina vain pahemmaksi vointi ajanmittaan menee, muttei koukkuuntunut pääse irti vaikka miten pyristelisi.

Aineriippuvuudet on yksi asia, toiminnalliset riippuvuudet toinen.

Olet Mirri mestari etsimään syitä kiusatusta. Mutta aika on auttamattomasti ajanut ohi tuon analyysimallin. Sitä ei enää tarvita eikä se mitään paranna. Kiusaamisen olemukseen kuuluu, että aina löytyy uusi syy ja uusi kohde kiusattavaksi. Kun yksi kiusattu lopettaa kirjoittamisen palstalla, siirtyy kiusaajaluonne kiusaamaan muita jäljellejääneitä kirjoittajia, koska kiusaaminen on sijaistoimintoa, mikä tuottaa mielihyvää kiusaajalleen ja antaa vallantunnetta kypsymättömälle luonteelle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.10.2014 12:54

Golden flower kirjoitti:
Henkisen väkivallan piirteitä:
•Nöyryyttävä kohtelu, kuten

•syyttely
•arvostelu tai aliarvioiminen
•haukkuminen tai nimittely
•muuten loukkaaminen
•Välinpitämätön kohtelu

•Välinpitämättömyys väkivallan uhrin tunteita kohtaan.
•Oikeuksiasi tasa-arvoiseen kohteluun ei kunnioiteta.
•Hallintaan pyrkiminen
, kuten

•uhkailu, kiristäminen tai pelottelu. Perheessä puoliso voi esimerkiksi kohdella lapsianne ilkeästi saadakseen sinut tekemään asiat niin kuin haluaa. Henkinen väkivalta perheessä aiheuttaa vahinkoa myös lapsille.
•tarkkailu ja toiminnan rajoittaminen. Perheessä sinun esimerkiksi odotetaan olevan ”tilivelvollinen” menemisistäsi ja tekemisistäsi puolisollesi etkä saa itse päättää asioistasi.
•vaatimukset tai pakottaminen toimimaan kuten toinen haluaa esimerkiksi väkivallalla uhkaamalla.
•eristäminen, esimerkiksi ihmissuhteisiin vaikuttamalla tai niistä kieltämällä.

Tuossa on aiemmin laittamani linkin takaa lainaus, josta olen boldannut ne kohdat, jotka sopivat sinuun Kyllästynyt. Tuo hallintaan pyrkiminen on myös kohdallasi ilmeistä, mutta noista esimerkeissä ei ole oikein osuvaa kohtaa. Tässä vielä linkki uudelleen:http://www.e-mielenterveys.fi/vaikeat-elamantilanteet/vakivalta/henkinen-vakivalta-satuttaa-sisaltapain/

Mutta edelleenkään sinä et ole kertonut, mikä minun viesteissäni on ollut uhkailua, kiristämistä, väkivallalla uhkailua tai muuta henkisen väkivallan tai kiusaamisen tuntomerkit täyttävää.

Mitä väkivaltaan tulee, p-freehän on uhkaillut minua väkivallalla jos en kirjoita sillä tavoin joka hänelle (ja Tristanille) sopisi sekä mm. ilmoittanut, ettei minulla ole oikeutta elää vaan minut pitäisi tappaa. P-free on myös kerta toisensa jälkeen ilmoittanut tukevansa Tristania, eikä ole yhtään ainoaa kertaa arvostellut tai tuominnut Tristanin harjoittamaa kiusaamista vaan on päinvastoin Tristania siinä kannustanut ja itsekin kiusaamiseen osallistunut.
Tristan puolestaan on ilmoittanut toivovansa, että sairastuisin syöpään ja kokisin mahdollisimman tuskallisen kuoleman. Lapsiani Tristan on nimitellyt mm. vesipäisiksi idiooteiksi.

En ole koskaan p-freetä uhkaillut, nimitellyt tai todennut mitään hänen oikeudestaan elää.

Ei ole mikään ihme, ettet ole luettelon esimerkeistä ole "osuvaa kohtaa" löytänyt, koska en ole henkistä väkivaltaa tai kiusaamista harjoittanut. p-free sekä Tristan ovat kiistatta sitä tehneet vuosikausia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.10.2014 13:01

Kahvi kirjoitti:Vielä yksi pointti pään nollaamiseen päihteillä:

Yksi (lisä)näkökulma voisi olla se, että jos tarve pään nollaamiseen johtuu siitä, että psyykkinen paine/stressi/tms on kasvanut sietämättömäksi, niin voisi myös koittaa vähentää moisen kasvamista.

Tiedän toki, että aina se ei ole helppoa, välttämättä se ei ole edes mahdollistakaan. Ja varmaan on myös semmoinen pitkän juoksun ratkaisu, eli ei auta tässä-ja-nyt.

Mutta yhtenä pointtina kuitenkin.

"Päännollaus" on menetelmänä hyödytön ja typerä. "Päännollaus" alkoholin tai päihteiden avulla on ajastaan jälkeenjäänyt menetelmä, jonka hyvyydelle on turha keksiä mitään syitä, koska päännollauksessa alkoholin tai päihteiden avulla ei yksinkertaisesti ole mitään tavoiteltavaa eikä hyvää kestovaikutusta aikaansaavia aspekteja. Alkoholi on keskushermoston relaksantti, joka lievässä humalatilassa rentouttaa ja vähentää estoja, mutta jonka pitkäaikaiset vaikutukset ja jälkiefektit ovat yksinomaan negatiiviset. Jo yhdestä illalla nautitusta rentouttavasta alkoholiannoksesta seuraavan yön unen laatu kärsii ja vaikutukset ovat negatiiviset. Säännöllinen keskeytymätön riittävän pitkä uni on yksi tärkeimmistä terveyteen vaikuttavista tekijöistä. Unihäiriöt ovat metabolisen oireyhtymän yksi vakava riskitekijä. Päihteiden käyttöön liittyy aina huipputila, jota tavoitellaan ja kuvitellaan sen olevan ihmeellisempi ja ihanampi kuin se onkaan. Valitettavasti on niin, että jokaista koettua huipputilaa vastaa aina jonkinlainen romahdus ja alamäki. Päihteellä lisätään tunnekokemusten voimakkuutta keinotekoisesti. Päihteetön vaihtoehto on opetella kuuntelemaan kehoaan, mieltään ja tunnistamaan niissä olevia tuntemuksia rentoutumisen avulla ilman päihteitä. Kun käyttää päihteitä, keho tottuu ja turtuu jatkuviin ylä- ja niitä seuraaviin alamäkikokemuksiin ja samalla persoona muokkautuu ja ihminen alkaa vaatia näitä kokemuksia sekä kokee ne jatkuvat ylä- ja alamäet tarpeellisiksi itselleen. Usein alkoholisti puhuu tunteistaan tavalla, joka muista tuntuu liioittelevalta puheelta sekä korostaa omaa herkkyyttään muihin ihmisiin verrattuna. Adjektiivit korvautuvat voimakkaammilla adjektiiveilla. Lisäksi päihteet vähentävät ihmisen psyykkistä kestävyyttä muutoksiin ja stressitilanteisiin. Koska pitkäaikaiseen vaikutukseen kuuluu mielentilan ja subjektiivisen kokemuksen jonkinasteinen muutos, voivat ympäristön negatiiviset muutokset tuntua voimakkaammilta ja epämiellyttävämmiltä kuin ne ovatkaan.

Korjaus 13.14: Ensimmäinen ja toinen virke.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 14.10.2014 13:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.10.2014 13:12

Mirri kirjoitti:Varmaan törkeää ja röyhkeää tämäkin, mutta sanonpa kuitenkin: jos nettifoorumilla oleminen aiheuttaa kovasti kurjaa oloa ja jopa vuodesta toiseen, kenties kannattaisi miettiä omaa netin käyttöään - ties vaikka olisi lipsahtanut riippuvuuden puolelle...

Niin on. Onneksi osasin sinulta juuri tuollaista kommenttia odottaa.

Kyse on siitä, että jos minä olisin lopettanut ja poistunut nettifoorumilta sen vuoksi, että vointiini on oleellisesti ollut vaikuttamassa mm. Tristanin harjoittama krooninen kiusaaminen, nimittelyineen, herjaamisineen, huoritteluineen jne. minähän olisin silloin antanut kiusaamista harjoittavan Tristanin voittaa!

Miksi ihmeessä minun pitäisi poistua? Mikset sano Tristanille, että hänen pitää lopettaa kiusaaminen, solvaaminen ja nimittely - tai jos hän ei siihen pysty, poistuttava palstalta pysyvästi???? Mikset Tristanille vittuile nettiriippuvuudesta, hänhän on ymmärtääkseni sen jopa myöntänyt? Tai ainakaan en muista sinun koskaan hurskastelleen Tristanin "lipsahtamisesta riippuvuuden puolelle". Kerropa Mirri, oletko koskaan sitä tehnyt?

Ellet ole, miksi minun nettiriippuvuuteni on sinun mielestäsi syy jonka vuoksi minun pitäisi poistua???
Mirri kirjoitti:... Ihminen on kuin satimessa, kuten riippuvuuksissa yleensä: tulee paha olo ja aina vain pahemmaksi vointi ajanmittaan menee, muttei koukkuuntunut pääse irti vaikka miten pyristelisi...

Miksi sinun mielestäsi minun pitäisi poistua - mutta kiusaaja saisi jatkaa? Tuohan on täysin verrannollinen siihen, mitä kouluissa tapahtuu kun kiusattu joutuu väistymään, mutta kiusaajat saavat jäädä ja jatkaa niin kuin ennenkin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.10.2014 13:20

Hilppa, mukavaa, että korjasit viestisi alkua. Korjauksesi huomattuani jätin provosoituneen vastauksen kirjoittamatta, se kävi tarpeettomaksi. Hyvä niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.10.2014 13:30

trisse on joitain kertoja tuonut esiin, että kun hän ei päässyt käsiksi minuun,
hän on käynyt Kyllästyneen kimppuun.

Edelleen hän on penännyt selityksiä ja pyrkinyt tuomaan esiin, mitä hänelle
on tehty yms. Hän ei ole mielestäni oivaltanut sitä, että samalla hän "avaa"
keskusteluun myös omat aiemmat rikoksensa, jotka ovat moninkertaisesti
liittyneet minuun. Niiden julkinen käsittely ei olisi hänenkään kannalta
hyväksi.
13.35
Psykopatologia