Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Kahvi » 12.10.2014 17:19

Iltasanomat kirjoitti:Veeti Kallio kuntoilustaan: ”Löytyi parempi päihde!”

Kuva
Veeti Kallio

Julkaistu: 12.10.2014 12:00

Muusikko-näyttelijä Veeti Kallio vaihtoi viinan kuntourheiluun. 48-vuotiaana mies on elämänsä kunnossa.
Laittomien huumeiden jälkeen kuvioon astuivat lailliset huumeet eli lääkkeet. Kallio saattoi syödä samaan aikaan kahdeksaa eri lääkettä. Yhtä pilleriä tarvittiin parantamaan muiden lääkkeiden aiheuttamia vatsavaivoja.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288749159682.html

Tossapa vähän esikuvaa ja/tai jonkunmoista motivaattoria vaihtaa päihteet raudan kiusaamiseen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.10.2014 17:51

Ei hullumpi esimerkki tuo Kahvin esittelemä.

Liikuntaa yleensä kehutaan (tai haukutaan, näkökulmasta riippuen...) tehokkaaksi koukkuunnuttajaksi, joka oikeasti voi synnyttää himon, mutta minäkin panisin juuri kuntosalin ykkössijalle muiden liikuntamuotojen ohitse. Silloin kun tarkoituksena on pyristellä riippuvuutta aiheuttaneesta aineesta eroon. Siellä on suht helppo nollata päänsä ja purkaa aggressioita punnertamalla painojen kanssa. Mielestäni psyykkisen puolen hyvänolontunne tulee nopeammin, kun kilpailee itsensä kanssa painoja vastaan. Psyykkisellä puolella tuloksia ja myös koukkuuntumista punnertamisen synnyttämään hyvänolontunteeseen saattaisi salilla syntyä tehokkaammin kuin aerobista liikuntaa opeteltaessa. Siksi kai kuntosaleja löytyy psykiatrisista sairaaloista ja erilaisista vieroitusyksiköistä sun muista psyykkisen puolen kuntoutuspaikoista; se on erittäin hyväksi havaittu hoitomuoto taisteltaessa erilaisia aineriippuvuuksia vastaan.

P-free, kerroit, että sinulle on ehdoteltu punttisalia ilmeisesti jo lukemattomat kerrat. Eivät ehdottajat ole ollenkaan hakoteillä, koska juuri sieltä voisi löytyä terveellinen riippuvuus entisen tuhoisan tilalle. Se vain, että siinä missä alko tuo helpotusta hetkessä, punnertaminen vaatisi ensin epämukavan olon sietämistä, ja vasta sen kohdan ylittymisen jälkeen alkaa tulla mukava olo ja sitten suoranainen pakko päästä saman 'huumeen' ääreen kerta toisensa jälkeen.

Onko sinulla kokemusta liikunnasta niin, että tiedät mitä se on, ja tiedät, ettei kannata edes yrittää... Jos ei, niin miettisit ainakin sitä mahdollisuutta, että voisit oikeasti tehdä itsesi riippuvaiseksi liikunnasta ja saada itsesi himoitsemaan kuntosalille pääsyä. Pää nollaantuisi punttisalilla kerta toisensa jälkeen elimistön omien 'huumeiden' vaikutuksesta, etkä enää tarvitsisikaan muuta kuin liikunnan tuottamat mielihyväaineet.

Miksi haluaisit korvata alkon nimenomaan jollakin elimistön ulkopuolisella aineella, kun samat vaikutukset voisivat olla saatavissa paljon terveellisemmin ja hyödyllisemmin? En kaipaile vastausta (paitsi, jos itse haluat kertoa), heitin vain kysymyksen ilmaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.10.2014 17:57

Kyllä punttisali(kin) on useimmiten miltei kokonaan aerobista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 12.10.2014 18:22

Psykopatologia kirjoitti:Kyllä punttisali(kin) on useimmiten miltei kokonaan aerobista.

Kuntosali voi ollakin, mutta kyllä minusta punttisalilla käydään melko usein anaerobisella puolella. Tai riippuu siitä tietty, että miten kukin reenaa. (Sitä taas en ymmärrä, että kuinka tämä aerobisuus liittyy aiheeseen, mutta ei anneta sen häiritä.)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 12.10.2014 18:26

Liikunta on semmosta hommaa, että sillä saa kropan omat hormoonit liikkeelle. Lähinnä endorfiini, tuo kehon oma kipulääke, voi koukuttaa pahastikin - ja voi myös toimia päätä nollaavasti.

Sen lisäksi, että endorfiini poistaa kivun, se tuo myös hyvänolon tunteen. Morfiini on tiemmä endorfiiniin ihan pilipalikamaa...

Eikä sen liikunnan tarvi olla just punttisalia, vaikka lieneekin vaivattomin näillä leveysasteilla ja urbaanissa ympäristössä. Onhan noita liikuntalajeja vaikka kuinka: juoksu, uinti, lukuisia kamppailulajeja ja vaikka mitä. Semmosta tietty kannattaa tehdä, mistä itse tykkää ja kokee mielenkiintoiseksi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.10.2014 18:39

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kyllä punttisali(kin) on useimmiten miltei kokonaan aerobista.

Kuntosali voi ollakin, mutta kyllä minusta punttisalilla käydään melko usein anaerobisella puolella. Tai riippuu siitä tietty, että miten kukin reenaa. (Sitä taas en ymmärrä, että kuinka tämä aerobisuus liittyy aiheeseen, mutta ei anneta sen häiritä.)

Riippuu myös punnertajasta. Mitä huonompi (kestävyys)kunto sitä helpommin pääsee/joutuu anaerobiselle alueelle. Ja tosiaan kuntosaleilla on monenmoista punnertajaa; varsinaisilla punttisaleilla (vapaapainosaleilla) treenaavat eniten ne, jotka tarvitsevat hirmuiset määrät painoja päästäkseen treenaamaan omalle anaerobiselle alueelleen.

Siitäkin olen Kahvin kanssa samaa mieltä, että mikä tahansa liikunta olisi hyväksi, jotta ihminen pääsisi koukkuuntumaan elimistön omiin mielihyväaineisiin ja tulemaan niistä riippuvaiseksi. Kuntosali vain on suht helppo ja nopea keino siinä asiassa. Toisaalta yhtä hyvin voisi laittaa kävelyjalkineet jalkaan ja lähteä kävelemään niin pitkälle kuin sielu sietää ja kroppa antaa myöten... Sama vaikutus syntyisi, tarvittaisiin vain pitempi aika yhtäjaksoiseen liikuntaan.

Mielestäni se on oleellinen asia, että liikunta aivan oikeasti - kemiallisesti - pystyisi korvaamaan elimistön ulkopuolisten aineiden aiheuttamat riippuvuudet.
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 12.10.2014 19:13

On todella valitettavaa ,kuinka Kyllästynyt purkaa omaa ahdistuneisuuttaan tässäkin ketjussa. Tässä on tarkoitus kannustaa p-freetä ja miettiä yhdessä hänen kansaan elämälle muuta sisältöä kuin päihteet. Sinä olet kumminkin koko ajan joko syyttänyt p-freetä tai syyllistänyt milloin ketäkin toista kirjoittajaa.
Etkö sinä huomaa, mitä teet, vai oletko vain niin hemmetin turhautunut ja kaavoihisi kangistunut, ettet enää näe mitä muut kirjoittavat?

Mielestäni p- free, voisit hyvin aloittaa salilla käynnin vaikka ensin ihan kuuntelu- ja katseluoppilaana, tehdä mitä haluat ja sitten kunnon kohotessa lisätä suorituksia. Pääasiahan olisi että saisit toimintaa ja muuta miettimistä.
Ja ala tosiaan käymään niissä korva-akupunktioissa , se on hauskaa ja rentouttavaa.Ja ihan tavallinen lenkkeilykin on mieltä kohentavaa.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 12.10.2014 19:53, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

ViestiKirjoittaja Golden flower » 12.10.2014 23:55

Kyllästynyt, tiesitkö, että minuakin on täällä toistuvasti nimitelty?

Kaikenlainen henkinen pahoinpitely on väärin, sitä mieltä minä olen. Ja kaikenlaiseen henkiseen väkivaltaan tulee puuttua, myös sellaiseen, jossa pahoinpitelijä ei itse ymmärrä toimivansa väärin. Uhrius ei anna mitään ylimääräisiä oikeuksia.

Olen pahoillani Kyllästynyt, että sinua on kohdeltu huonosti nimittelemällä ja toivon kovasti, että ymmärtäisit oman toimintasi vaikutukset vielä joskus.

Pahoittelen p-free, että jatkan tätä ot:ia vielä tässä ketjussa.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 00:05

p-free kirjoitti:Joo, harkitsen kaikkia vaihtoehtoja. Kiitoksia teille jotka olette jaksaneet kannustaa :)

Tänään en ole jaksanut tähän ketjuun pahemmin paneutua kun on vituttanut, päätä ja hammasta särkenyt koko päivän. :( Ja tiedoksi Kyllästyneelle, EN ole krapulassa vaikka sinä nyt saisit varmaan hammassärynkin väännettyä krapulaoireeksi...

Ei ole tapanani väännellä mitään miksikään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 00:24

Golden flower kirjoitti:Kyllästynyt, tiesitkö, että minuakin on täällä toistuvasti nimitelty? ...

En tiennyt, mutta haluaisin kuulla miten ja missä.
Mutta se, ettet sinä ole ryhtynyt kokemastasi nimittelystä puhumaan, ei tarkoita sitä, etten minä - tai kuka tahansa - saisi omasta asiastaan puhua.
Golden flower kirjoitti:... Kaikenlainen henkinen pahoinpitely on väärin, sitä mieltä minä olen. Ja kaikenlaiseen henkiseen väkivaltaan tulee puuttua, myös sellaiseen, jossa pahoinpitelijä ei itse ymmärrä toimivansa väärin...

Mikset sitten ole puuttunut "kaikenlaiseen henkiseen pahoinpitelyyn"?

Todelliseen henkiseen väkivaltaan et ole reagoinut, mutta ryhdyt syyttämään minua ja viestejäni henkiseksi väkivallaksi, vaikka ne eivät sisällä nimittelyjä, solvauksia tai muutakaan asiatonta, väkivaltaista tai muuten kiellettyä. Viestistä ei tee kiusaamista tai henkistä väkivaltaa se, ettei vastaanottaja niistä pidä.
Golden flower kirjoitti:... Ja kaikenlaiseen henkiseen väkivaltaan tulee puuttua, myös sellaiseen, jossa pahoinpitelijä ei itse ymmärrä toimivansa väärin...

Millä perusteella minä sinun mielestäsi toimin väärin? Silläkö, että otin puheeksi huorittelun ketjussa josta siitä ei aiemmin ollut puhuttu?
Off topicia se tietenkin oli, mutta eipä ole ensimmäinen kerta, kun ketjussa puhutaan muusta kuin sen otsikko edellyttäisi.
Golden flower kirjoitti:... Uhrius ei anna mitään ylimääräisiä oikeuksia...

Minun mielestäni oikeus puolustaa itseään/pitää puolensa ei ole mikään ylimääräinen oikeus, eikä sitä voi keneltäkään evätä sillä perusteella, etteivät uhrin kirjoitukset miellytä muita (kuten mm. niitä jotka ovat kyllä nähneet mitä on tapahtunut, mutta eivät ole juuri korvaansa lotkauttaneet).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.10.2014 00:59

Golden shower
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 08:21

Psykopatologia kirjoitti:Golden shower

Aivan, tosiaan. Kuinka monta kertaa tuollaista tapahtui?
Goldenflowerin kokemasta nimittelystä en osaa nyt sanoa mitään, koska en muista kuinka kauan ja kuinka usein häntä nimiteltiin, mutta jos siihen ei kukaan puuttunut, se oli virhe ja väärin.

Goldenflowerin omasta kokemuksesta huolimatta/tai ehkä juuri sen takia, minusta on käsittämätöntä, että hän ryhtyy syyttämään minua henkisestä väkivallasta - ja vieläpä sellaista kirjoittajaa kohtaan joka on edellisenä päivänä kirjoittanut "Huutonaurua" vastauksena minua kroonisesti kiusaavan kirjoittajan viestiin. Viestiin jossa toivotaan minun kärsivän mahdollisimman paljon viimeisimästä huorittelusta - solvaamisesta, jonka kroonisesti minua rääkkäävä Tristan aloitti, vaikka minä en edes ollut paikalla ja jossa minulla niin ollen ole voinut olla mitään osuutta tämän(kään) kertaiseen episodiin.

Mitään "henkiseen väkivaltaan puuttumista" ei Goldenflower ole noihin liittyen tehnyt - ei niin minkäänlaista, vaikka hurskasteleekin, että henkiseen väkivaltaan pitää puuttua aina.
Ja miksei ole tehnyt? En tiedä, mutta ehkä siksi ettei häntä itseään ilmeisesti liiemmin häiritse tai haittaa, jos minua solvataan huoraksi.
Sen sijaan häntä näyttää suuresti häiritsevän se, että minä yritän pitää puoleni. Ja hänen puheistaan olenkin nyt saanut sen käsityksen, ettei hänen mielestään minulla ole siihen oikeutta, koska ymmärtääkseni hänen mielestään minä nautin siitä, että minua solvataan ja että haluan olla uhri ja vain omaksi ilokseni "meuhkaan vaahto suusta roiskuen".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2014 08:43

Kyllästynyt kirjoitti:
Golden pää kirjoitti:Kyllästynyt, sinä harjoitat henkistä väkivaltaa täällä. Enkä ymmärrä, miksi ylläpito sen suvaitsee.
http://www.e-mielenterveys.fi/haikeat%20-elamantilanteet/vain/henkinen-vakivalta-satuttaa-sisaltapain/

Kyllästynyt, kuka kirjoittaja on Golden pää? Nimitys löytyy sinun siteerauksestasi, ei muualta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 08:50

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Golden pää kirjoitti:Kyllästynyt, sinä harjoitat henkistä väkivaltaa täällä. Enkä ymmärrä, miksi ylläpito sen suvaitsee.
http://www.e-mielenterveys.fi/haikeat%20-elamantilanteet/vain/henkinen-vakivalta-satuttaa-sisaltapain/

Kyllästynyt, kuka kirjoittaja on Golden pää? Nimitys löytyy sinun siteerauksestasi, ei muualta.

Tuossa lienee tapahtunut jokin sellainen virhe, että kursori on loikannut väärään kohtaan ja tarkoitettu kirjoitus (flower) on korvautunut kirjaimilla "pää).
Missään nimessä tuo ei ole ollut tarkoitus, korjaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.10.2014 09:13

p-free kirjoitti:Joo, harkitsen kaikkia vaihtoehtoja. Kiitoksia teille jotka olette jaksaneet kannustaa :)

Tänään en ole jaksanut tähän ketjuun pahemmin paneutua kun on vituttanut, päätä ja hammasta särkenyt koko päivän. :( Ja tiedoksi Kyllästyneelle, EN ole krapulassa vaikka sinä nyt saisit varmaan hammassärynkin väännettyä krapulaoireeksi...

Tosiaan kannattaa alkaa harrastamaan sellaista juttua (liikuntaa tms), mikä tuntuu kiinnostavalta. Jo pelkän liikunnan puolelta löytyy roppakaupalla vaihtoehtoja, pelkästään kamppailulajien kirjo on suorastaan valtava: on itämaisia budolajeja, keskiaikaista miekkailua, moderneja itsepuolustuslajeja ja vaikka mitä.

Niinkin yksinkertainen asia kuin kävely voi hyvinkin sopia jollekin. Ainakin se on halpa ja helppo toteuttaa, kengät jalkaan ja ulos tassuttelemaan. Tietty joutuu kävelemään melko pitkiä matkoja, että kropan omat hormoonit alkaa jylläämään (endorfiinit ym), mutta eihän se vaadi muuta kuin jalan toisen eteen laittamista.

Jos ajatellaan sitä pään nollaamista, niin ihan hyvin joku haastava peli voi toimia nollaajana. Siis semmonen, johon enempivähempi koukuttuu ja joutuu pelatessaan keskittymään täysillä pelaamiseen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.10.2014 09:43

Obelixin juttuja, johon puutuin ja joka loppui sitten.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Golden flower » 13.10.2014 10:32

Kyllästynyt kirjoitti:

Goldenflowerin kokemasta nimittelystä en osaa nyt sanoa mitään, koska en muista kuinka kauan ja kuinka usein häntä nimiteltiin, mutta jos siihen ei kukaan puuttunut, se oli virhe ja väärin.

Goldenflowerin omasta kokemuksesta huolimatta/tai ehkä juuri sen takia, minusta on käsittämätöntä, että hän ryhtyy syyttämään minua henkisestä väkivallasta - ja vieläpä sellaista kirjoittajaa kohtaan joka on edellisenä päivänä kirjoittanut "Huutonaurua" vastauksena minua kroonisesti kiusaavan kirjoittajan viestiin. Viestiin jossa toivotaan minun kärsivän mahdollisimman paljon viimeisimästä huorittelusta - solvaamisesta, jonka kroonisesti minua rääkkäävä Tristan aloitti, vaikka minä en edes ollut paikalla ja jossa minulla niin ollen ole voinut olla mitään osuutta tämän(kään) kertaiseen episodiin.

Mitään "henkiseen väkivaltaan puuttumista" ei Goldenflower ole noihin liittyen tehnyt - ei niin minkäänlaista, vaikka hurskasteleekin, että henkiseen väkivaltaan pitää puuttua aina.
Ja miksei ole tehnyt? En tiedä, mutta ehkä siksi ettei häntä itseään ilmeisesti liiemmin häiritse tai haittaa, jos minua solvataan huoraksi.
Sen sijaan häntä näyttää suuresti häiritsevän se, että minä yritän pitää puoleni. Ja hänen puheistaan olenkin nyt saanut sen käsityksen, ettei hänen mielestään minulla ole siihen oikeutta, koska ymmärtääkseni hänen mielestään minä nautin siitä, että minua solvataan ja että haluan olla uhri ja vain omaksi ilokseni "meuhkaan vaahto suusta roiskuen".

En muista kuinka monta kertaa nimittelyä tapahtui, en laskenut. Se loppui, kun ilmaisin, etten pidä siitä, jolloin PP puuttui asiaan (kuten on puuttunut Trissenkin nimittelyihin). Häiritsevintä asiassa oli minulle se, että nimittelijä kertoi olevansa jonkinlainen terapeutti. Toivon, että se oli valetta.

Eniten minua häiritsee sinun toiminnassasi se, että tunnut hyväksyvän sellaiset kiusaamisen muodot, joissa itse olet niskan päällä. Ja niin kauan kuin olet itse niskan päällä. Kun asetelma vaihtuu, vaihdat uhrimarttyyrirooliin. Provosoit toista niin kauan kunnes toisella napsahtaa ja sitten ryhdyt uhriksi oikein antaumuksella. Minulle tällainen kiusaamisen muoto on ikävämpää kuin nimittely, koska siihen on vaikeampi puuttua. Suorastaan intohimoisesti tunnut kääntävän kaiken uhrin syyksi. Sinulle epämieluisat viestit "tulkitset auki" tarkoituksiisi sopiviksi, vääristämällä todellisuutta (kuten tässäkin ylläolevassa viestissäsi teet). "Puolustautumisesi" on vähintään riistäytynyt hallinnasta ja täyttänee vähintään hätävarjelun liioittelun tunnusmerkit. Tämä on minun vilpitön näkemykseni.

Edelleen toistan, etten suvaitse nimittelyä, mutta en suvaitse myöskään muuta henkistä häirintää, jota sinun toimintasi mielestäni on. Sinun on aivan turha syyttää minua siitä, mitä en ole tehnyt eilen tai viime vuonna, kun et itse tunnu olevan aikeissa ottaa minkäänlaista vastuuta omista toppäilyistäsi tänään. Minä puutun nyt, ota sinäkin vastuu toiminnastasi nyt.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2014 14:12

Golden flower ilmaisi asian niin selkeästi, että mitäpä siihen lisäämään. Olen hänen kanssaan samaa mieltä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 14:17

Golden flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

En muista kuinka monta kertaa nimittelyä tapahtui, en laskenut. Se loppui, kun ilmaisin, etten pidä siitä, jolloin PP puuttui asiaan (kuten on puuttunut Trissenkin nimittelyihin)...

Se ei kuitenkaan ole loppunut - kiitos mm. niiden Tristanin tukijoiden joiden mielestä minä olen se joka harjoittaa henkistä väkivaltaa kun Tristanin minulle osoittamista huoritteluista puhun, eikä suinkaan Tristan joka huorittelee minua vuodesta toiseen - eikä tietenkään missään nimessä niiden Tristanin tukijoukkoihin kuuluvien kirjoittajien, joiden mielestä on huutonaurun paikka, kun Tristan sanoo toivovansa, että hänen sanansa ovat tuottaneet minulle maksimaalisen määrän pahaa.
Golden flower kirjoitti:... Häiritsevintä asiassa oli minulle se, että nimittelijä kertoi olevansa jonkinlainen terapeutti. Toivon, että se oli valetta...

Valitettavasti ei ollut.
Mutta mikäli se yhtään lohduttaa, hän ei sentään sinusta levittänyt väitettä, että jaat persettä ilmaiseksi tai jopa maksat miehille - ja siihen liittyen levittänyt netissä (onneksi anonyymiä sähköpostiosoitettasi) sekä väitettä, että olet alkoholin vuoksi potkut saanut ylipainoinen, Korsossa asuva ja sen pubeissa hyvin tunnettu hieltä haiseva punatukkainen entinen sairaala-apulainen.
Golden flower kirjoitti:... Eniten minua häiritsee sinun toiminnassasi se, että tunnut hyväksyvän sellaiset kiusaamisen muodot, joissa itse olet niskan päällä. ...

Kuten mikä? Viesteistäni ei tee kiusaamista se, ettei niiden vastaanottaja (tai esimerkiksi sinä) niistä pidä.
Golden flower kirjoitti:... Ja niin kauan kuin olet itse niskan päällä...

En tiedä minkälaista tilannetta tarkoitat, minulla ei ole niskan päällä -oloa ollut.
Jos tarkoitat sitä, ettei vastapuoli pysty perustelemaan minulle/minusta esittämäänsä, ja sen vuoksi häviää väittelyssä, siinä(kään) ei ole kyse kiusaamisesta kuin vain silloin kun vastapuoli esittää perustelemattomia väitteitä minulle ja minusta.
Golden flower kirjoitti:... Kun asetelma vaihtuu, vaihdat uhrimarttyyrirooliin. Provosoit toista niin kauan kunnes toisella napsahtaa ja sitten ryhdyt uhriksi oikein antaumuksella...

Provosoin miten? Kirjoittamalla viestejä jotka eivät sisällä perättömiä väitteitä, ovat asiallisella kielellä ilmaistu ja kirjoitettu - mutta joista viestini vastaanottaja ei pidä?

Ei viesteistäni tee provosointia, kiusaamista tai häiriköintiäkään se, etteivät ne sinua, vastaanottajaa tai jotakuta muuta miellytä tai ilahduta.
Golden flower kirjoitti:... Minulle tällainen kiusaamisen muoto on ikävämpää kuin nimittely, koska siihen on vaikeampi puuttua...

Se ei ole kiusaamista, tuntui se sinun mielestäsi kuinka ikävältä tahansa.
Ja vaikeahan on puuttua, koska ei ole mitään mihin pitäisi puuttua - huolimatta siitä, että se ei sinua miellytä.
Golden flower kirjoitti:.... Suorastaan intohimoisesti tunnut kääntävän kaiken uhrin syyksi...

Anteeksi kuinka???
Kuka sinun mielestäsi on uhri?
Golden flower kirjoitti:... Sinulle epämieluisat viestit "tulkitset auki" tarkoituksiisi sopiviksi, vääristämällä todellisuutta (kuten tässäkin ylläolevassa viestissäsi teet)...

Mikä on yllä olevan viestin vääristelty todellisuus?
Golden flower kirjoitti:... "Puolustautumisesi" on vähintään riistäytynyt hallinnasta ja täyttänee vähintään hätävarjelun liioittelun tunnusmerkit. Tämä on minun vilpitön näkemykseni...

Millä perusteella sinä tuollaista esität?
Olenko muka solvannut jotakuta, käyttänyt asiatonta kieltä, solvauksia tai herjauksia - tai muuten kirjoittanut niin, että se täyttää hätävarjelun liioittelun tunnusmerkit?
Uskon, että se on sinun vilpitön näkemyksesi, mutta sinä et ole mikään objektiivinen arvioija - etkä ole vielä tähän mennessä perustellut, miksi minun viestini muka ovat 1. Henkistä väkivaltaa 2. Kiusaamista ja 3. Hätävarjelun liioittelua - muuten kuin väittämällä, että sinun mielestäsi ne sitä ovat.
Mutta se, että sinusta jokin tuntuu joltakin, ei ole mikään perustelu.
Golden flower kirjoitti:... Edelleen toistan, etten suvaitse nimittelyä...

Et kuitenkaan ole pannut tikkua ristiin sen hyväksi, että se loppuisi. Päinvastoin, olet tukenut nimittelijöitä ja (ymmärtääkseni nyt) väittänyt, että he ovatkin minun uhrejani, eikä päinvastoin.
Golden flower kirjoitti:... Edelleen toistan, etten suvaitse nimittelyä, mutta en suvaitse myöskään muuta henkistä häirintää, jota sinun toimintasi mielestäni on...

En ole koskaan sanonut puolta poikkipuolista sanaa kenellekään tai kenestäkään ihmisestä joka ei ole minun kimppuuni hyökännyt, minua vastaan hyökänneitä tukenut, minulle tai minusta perättömiä väitteitä levittänyt.
Jos sinulla on esittää yllä olevien väitteidesi tueksi jotakin muuta kuin vain oma antipatiaa tihkuva mielipiteesi, olisi tässä vaiheessa hyvä ne tuoda esiin.
Golden flower kirjoitti:... Sinun on aivan turha syyttää minua siitä, mitä en ole tehnyt eilen tai viime vuonna, kun et itse tunnu olevan aikeissa ottaa minkäänlaista vastuuta omista toppäilyistäsi tänään...

En ole töppäillyt tänään, eilen, toissapäivänä tai viime viikollakaan. Se, että kirjoitin p-freen ketjussa huorittelusta vaikka se ei ollut ketjun aihe, ei mielestäni ole mitenkään poikkeuksellinen teko tällä foorumilla. En mm. itse huomannut, että niissä ketjuissa joissa Tristan ryhtyi minua jälleen kerran nimittelemään, sellainen olisi otsikossa sanottu - paitsi tietenkin siinä Tristanin perustamassa gallupissa jossa hän kyseli mielipiteitä siitä, onko hän tehnyt riittävästi tiliä huoritteluistaan vai ei. Kumma juttu, mutta sekään ei näyttänyt sinun mielenkiintoasi tai sosiaalista omatuntoasi herättäneen - vai oliko sekin minun syytäni, että Tristan ryhtyi jälleen kerran minua nimittelemään, vaikka en ollut edes paikalla???
Golden flower kirjoitti:... Minä puutun nyt, ota sinäkin vastuu toiminnastasi nyt.

Mistä tarkkaan ottaen minun pitäisi sinun mielestäsi nyt vastuu ottaa, ja millä tavalla?

En ole ketään nimitellyt, mutta silti sinä et vaadi nimittelijöitä ottamaan vastuun toiminnastaan nyt - etkä tietääkseni ole heiltä koskaan sellaista vaatinut.
Kannan kyllä vastuun sanoistani, kunhan minulle sanotaan mikä niissä on ollut vikana.

Jos sanani ovat asiallisia, korrekteja eivätkä sisällä perättömiä väitteitä, ei se ettet sinä (tai joku muu) sanoistani pidä, ole mikään peruste sille, etten minä olisi saanut niitä sanoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 14:18

Mirri kirjoitti:Golden flower ilmaisi asian niin selkeästi, että mitäpä siihen lisäämään. Olen hänen kanssaan samaa mieltä.

Sinulle siis samat sanat kuin Goldenflowerillekin; missä olen kirjoittanut asiattomasti tai muuten epäkorrektisti, ja mikä niissä on asiatonta ollut?
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet