Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

Re: Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

ViestiKirjoittaja saara » 23.09.2014 20:00

Jay kirjoitti:Ei pidä. Mutta ei niitä tule viskaista toisten päällekkään.

vastaus alkuperäiseen kysymykseen

Jay, niin, tässä on harhauduttu melkoisille sivuraiteille alkuperäisestä kysymyksestä ja negatiivisia tunteita on päästetty valloilleen. Toivottavasti se oloa helpottaa. )Itse olen sitä mieltä, ettei negatiivisia tunteita tule torjua, elleivät ne täytä koko elämää. Samoin omien negaatioiden sinkoaminen muitten niskaan ei ole oikea tapa käsitellä niitä.
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.09.2014 23:58

saara kirjoitti:Trissen bannista nousi suunnaton haloo.En ota kantaa siihen. oliko se aiheellinen vai ei. Pahimmat purkaukset tulivat, kun hän oli jo tietoinen tulevasta bannista. Minulla negatiivisia tunteita herättää lähinnä se, kuinka täällä eriarvoistetaan kirjoittajat. Olen siitä ennemminkin maininnut. Enkä ole mielipidettäni muuttanut.

Voisitko vihdoinkin kertoa esimerkin eriarvostamisesta?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2014 00:00

saara kirjoitti:
p-free kirjoitti:
saara kirjoitti: Minulla negatiivisia tunteita herättää lähinnä se, kuinka täällä eriarvoistetaan kirjoittajat. Olen siitä ennemminkin maininnut. Enkä ole mielipidettäni muuttanut.

Kaikki me täällä olemme tasa-arvoisia. Jotkut vaan ovat tasa-arvoisempia kuin muut.

Niinpä :roll:

Kertokaa nyt viimeinkin ne perusteet noille väitteillenne, tai olkaa hiljaa!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.09.2014 00:02

Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:Trissen bannista nousi suunnaton haloo.En ota kantaa siihen. oliko se aiheellinen vai ei. Pahimmat purkaukset tulivat, kun hän oli jo tietoinen tulevasta bannista. Minulla negatiivisia tunteita herättää lähinnä se, kuinka täällä eriarvoistetaan kirjoittajat. Olen siitä ennemminkin maininnut. Enkä ole mielipidettäni muuttanut.

Voisitko vihdoinkin kertoa esimerkin eriarvostamisesta?

Santralta on kelkka kääntynyt muutamassa tunnissa. Kävin syömässä ja sillä aikaa muutit santra näkemystäsi oleellisesti ja otit mukaan tuon eriarvoistamishöpinäsi. Trissen kohtelussa ylläpidon taholta ei ollut mitään väärää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2014 00:05

saara kirjoitti:
Jay kirjoitti:Ei pidä. Mutta ei niitä tule viskaista toisten päällekkään.

vastaus alkuperäiseen kysymykseen

Jay, niin, tässä on harhauduttu melkoisille sivuraiteille alkuperäisestä kysymyksestä ja negatiivisia tunteita on päästetty valloilleen. Toivottavasti se oloa helpottaa. )Itse olen sitä mieltä, ettei negatiivisia tunteita tule torjua, elleivät ne täytä koko elämää. Samoin omien negaatioiden sinkoaminen muitten niskaan ei ole oikea tapa käsitellä niitä.

Lihavointi minun.
Kuitenkin olet tänäänkin sitä toistuvasti tehnyt?

Väität, ettei omien negaatioiden sinkoaminen muiden niskaan ole oikea tapa niitä käsitellä, mutta olet tänäänkin toistuvasti levittänyt loukkaavia ja täysin perusteettomia sekä perustelemattomia väitteitä minun erityisasemastani.

Millä perustelet itsellesi tuollaisen kaksinaismoraalin ja kaksinaamaisuuden?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.09.2014 00:08

Eiväthän ihmiset sosieteetissakaan ole tasa-arvoisia. Pitkälti kirjoittajat luovat itse oman "arvonsa".

Yhdenvertaisuuteen voi pyrkiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.09.2014 00:09

Ihmisiä ollaan kuitenkin (toivottavasti) kaikki.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2014 02:57

Hilppa kirjoitti:Santralta on kelkka kääntynyt muutamassa tunnissa. Kävin syömässä ja sillä aikaa muutit santra näkemystäsi oleellisesti ja otit mukaan tuon eriarvoistamishöpinäsi. Trissen kohtelussa ylläpidon taholta ei ollut mitään väärää.
(lihavointi minun)

Hilppa, minulle ei vieläkään ole valjennut, mitä niin pahaa Trisse teki, että ansaitsi rangaistukseksi peräti viikon porttikiellon. Osaisitko sinä kertoa, koska ilmeisesti tiedät?
Ja toinen kysymys: miten ylläpitäjä varoitti ennen kuin asetti rangaistuksen? Kysyn sitäkin, koska lukijana en huomannut sellaisen rangaistuksen uhkaa; mielestäni mitään selkeitä ja perusteltuja varoituksia ei ollut.

Ylläpitäjä ei ole kertonut mitään, joten kyselen niiltä, jotka näyttävät olevan asiasta perillä niin hyvin, että tietävät viikon porttikiellon tulleen tarpeeseen ja olevan perusteltu rangaistus.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.09.2014 08:10

Lopullinen syy oli trissen ja Kyllästyneen keskustelussa tässä ketjussa 22.9.2014 klo 12.28 ym. (s. 7).
(trissen poistamia viestejä).

8:32
En muista tarkkaan poistettujen viestien sanamuotoja.
Edeltävät "varoitukseni" olivat subliimeja, eivät muotoa "kerran vielä ja sitten banni" (yms.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.09.2014 10:42

Psykopatologia kirjoitti:Lopullinen syy oli trissen ja Kyllästyneen keskustelussa tässä ketjussa 22.9.2014 klo 12.28 ym. (s. 7).

Edeltävät "varoitukseni" olivat subliimeja, eivät muotoa "kerran vielä ja sitten banni" (yms.).

12:06 trisse kirjoitti, että hän ei jatka. - Tietysti Kyllästynytkin olisi voinut olla jatkamatta 12:15

10:48
Vaikutelmani oli, että trisse ei (heti) oivaltanut vastauksensa minä-keskeisyyttä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2014 10:47

p-free kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kertokaa nyt viimeinkin ne perusteet noille väitteillenne, tai olkaa hiljaa!

Vitut me mitään hiljaa ollaan. Suomessa on toistaiseksi mielipiteenvapaus eikä sitä mielipidettä tarvitse perustella kenellekään!

Mielipiteesi saa olla mikä tahansa, mutta jos julkisesti levität väitettä, että minua on hyysätty, pitää sinulla olla edes jokin todistus tai osoitus siitä, että niin on tapahtunut.
Mielipiteeseesi sinulla on täysi oikeus, mutta perättömien väitteiden levittämiseen ei ole.
Joten kerro jo vihdoinkin perustelut väitteellesi tai lopeta niiden levittäminen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2014 10:50

Psykopatologia kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Lopullinen syy oli trissen ja Kyllästyneen keskustelussa tässä ketjussa 22.9.2014 klo 12.28 ym. (s. 7).

12:06 trisse kirjoitti, että hän ei jatka. - Tietysti Kyllästynytkin olisi voinut olla jatkamatta 12:15

Olisin, mutta koska Tristan oli edeltävien päivien ajan useita kertoja viitannut minuun (vaikka en edes ollut paikalla), en pidä kohtuullisena edellyttää, että minun pitäisi olla hiljaa silloin kun Tristan sitä haluaisi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.09.2014 10:53

10:52
Kuten on todettu, tarkkoja viestejä jostain väitetystä asiasta voi olla mahdotonta muistaa ja vaikeaa löytää.
Kuitenkin väitteitä pitäisi ainakin pyrkiä perustelemaan järkevästi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2014 13:08

Kyllästynyt kirjoitti:

Olisin, mutta koska Tristan oli edeltävien päivien ajan useita kertoja viitannut minuun (vaikka en edes ollut paikalla), en pidä kohtuullisena edellyttää, että minun pitäisi olla hiljaa silloin kun Tristan sitä haluaisi.
(lihavointi minun)

Mainitsemasi viestit lienevät tallella, joten laittaisitko luettaviksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2014 19:32

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

(lihavointi minun)

Odotan kommenttia Kyllästyneeltä ja hänen mainitsemiaan viestejä luettaviksi. Asia on tärkeä, koska sillä ilmeisesti on jotakin tekemistä Trissen saaman kohtuuttoman(?) kovan rangaistuksen kanssa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.09.2014 19:59

Ei välttämättä. trissen rangaistus oli myös pitempiaikaisesta piittaamattomuudesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2014 20:09

Psykopatologia kirjoitti:Ei välttämättä. trissen rangaistus oli myös pitempiaikaisesta piittaamattomuudesta.

Sinulla ylläpitäjänä tuli mitta täyteen jostakin mikä ei välttämättä valkene lukijalle (kuten minulle), ja siihen lisäksi se, että Kyllästynyt otti itseensä luullessaan Trissen viitanneen häneen ties miten monet kerrat - vai miten?

Välttämätöntä tai ei, Kyllästynyt esitti asian, syytöksen/väitteen, jolle mielestäni tarvittaisiin näyttöä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.09.2014 20:42

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei välttämättä. trissen rangaistus oli myös pitempiaikaisesta piittaamattomuudesta.

Sinulla ylläpitäjänä tuli mitta täyteen jostakin mikä ei välttämättä valkene lukijalle (kuten minulle), ja siihen lisäksi se, että Kyllästynyt otti itseensä luullessaan Trissen viitanneen häneen ties miten monet kerrat - vai miten?

Välttämätöntä tai ei, Kyllästynyt esitti asian, syytöksen/väitteen, jolle mielestäni tarvittaisiin näyttöä.

Miten niin "luullessaan Trissen viitanneen häneen"?

Voi itku sentään... Jos Tristan kirjoittaa minut viestissään nimimerkiltä mainiten, miten ihmeessä voisin luulla hänen puhuva jostakusta muusta???

Minkähän syytöksen/väitteen minä olen esittänyt?

Ei, viestit eivät ole enää palstalla, Psykopatologia poisti ne heti "uunituoreina".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2014 21:23

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

(lihavointi minun)

Kyllästyneen vastaus koosteena:
Voi itku sentään... Jos Tristan kirjoittaa minut viestissään nimimerkiltä mainiten, miten ihmeessä voisin luulla hänen puhuva jostakusta muusta???
Ei, viestit eivät ole enää palstalla, Psykopatologia poisti ne heti "uunituoreina".

Psykopatologia poisti viestit 'uunituoreina', muttei kuitenkaan niin tuoreina, etteivätkö ne olisi viikonlopun aikana sattuneet sinun silmiisi, vaikkeivät muut lukijat olekaan nähneet niitä - vai miten? Kertomasi mukaan et ole ollut paikalla, joten herää kysymys: miten tiedät viesteistä ja niiden uunituoreesta poistamisesta - valvojana olet nähnyt ja tiedät, vai kuinka?

Minun silmiini on menneenä viikonloppuna sattunut yksi ainokainen Trissen Kyllästyneelle osoittama viesti, kirjoitettu 20.09.2014 21:27:
Kyllästyneellä on takuulla ollut sormensa pelissä tuossa tutkimiksessa... on laskeskellut psykopatiapisteitäni

Kyllästynyt, asia on outo.
Ensinnäkin se, että viittaat menneeseen viikonloppuun ja aikaan, jolloin Trisse tai kukaan muukaan ei tiennyt hänelle langetettavasta porttikiellosta: Tristan oli edeltävien päivien ajan useita kertoja viitannut minuun (vaikka en edes ollut paikalla).
Toiseksi tämä; kerrot asiasta, josta näytät tietävän vaikket edes ollut paikalla: Ei, viestit eivät ole enää palstalla, Psykopatologia poisti ne heti "uunituoreina".
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 24.09.2014 21:52

Voi itku. höllätkää nyt henkseleitä itsekukin!
Kauluria ja pipoakin voisi venyttää.
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet