Valkosiipi kirjoitti:trisse kirjoitti:Valkosiipi kirjoitti:
Jos ei tässä maailmassa mitään yritä, ei mitään myöskään saa. Turha olla yrittävälle kateellinen. Samat mahdollisuudet luopua hetken mielihyvästä, jotta saa sitä mielihyvää tuplasti tulevaisuudessa, on kaikilla. Ehkä kaikilla ei ole miestä, joka pystyy olemaan pomona taloprojektissa, mutta jokaisella on jotain, mistä voi saada ponnistelun jälkeen palkinnon.
Ja sinä olet ilmeisesti minun puolestani päättänyt että minulla se asia mistä voi ponnistelun jälkeen saada palkinnon on savitöiden tekeminen?
En usko että saat palkintoa varsinaisesti savitöistä, jos kerran inhoat savea. Etkä nappien lajittelusta. Eiköhän nuo hommat ole samaa lusimista kuin Kyllästyneen raksalla raataminen. Mutta jos lusit sinulle työnnetyt kuntoutukset ja muut kokeilut ja niiden aikana ilmenee, että et ole työkykyinen, palkintona voi olla haikailemasi eläke. Tai sitten ei. Riskejä on otettava.
trisse kirjoitti:Turha kuvitella että voisit manipuloida mua.
Unipoliklinikalla tutkitaan ja hoidetaan aikuisten uniapneaa (helsinkiläiset potilaat) sekä tutkitaan muita unenaikaisia hengityshäiriöitä. Uniapneaa epäiltäessä perustutkimukset tulee tehdä ensin perusterveydenhuollossa (terveyskeskus tai yksityissektori), ja jos siellä todetaan hoitoa edellyttävä uniapnea tai lisäselvitykset ovat tarpeellisia, tehdään lähete Unipoliklinikalle. Kts myös uniapnean hoitoketju.
Tavanomaiset potilasryhmät ovat vähintään keskivaikeaa uniapneaa sairastavat, joille harkitaan ylipaine (CPAP) -laitehoidon aloitusta. Erityisen vaativan ryhmän muodostavat päiväväsymyksestä kärsivät ja ammattinsa vuoksi erityisasemassa olevat potilaat.
Unipoliklinikalla tehdään diagnostisina selvityksinä suppeampia unirekisteröintejä sekä sairaalassa että kotona ja lisäksi laajempia unirekisteröintejä sekä sairaalassa että kotona. Unilaboratorio sijaitsee 1.8.2017 lähtien Kolmiosairaalassa Sydän- ja keuhkokeskuksessa, osastolla 6B. Unilaboratorion avulla on mahdollista usealla eri tavalla seurata ja rekisteröidä potilaan unta ja nukkumista ja mahdollistaa vaikeidenkin unihäiriöiden diagnostiikan.

trisse kirjoitti:No aina kun olen töissä ollut. Olen maksimissaan saanut sen siihen että nukun 02-08 eli ehdin töihin mahdollisesti ennen kymmentä ja olen koko ajan univelassa. Ei ole mitään lääkettä joka saisi mut nukahtamaan aikaisemmin. Nykyinen lääke on nykyiselläänkin maksimilla ja psykiatri mainitsi työkykytesteissä että se voi aiheuttaa hengenvaarallisen sydänvian jos sitä ottaa yhtään enempää. Ongelma on ettei noi lääkkeet tehoa muhun. Varsinkaan sitä lääkkeiden väsyttävää vaikutusta ei tule. (Eilenkään 9 diapamia ei väsyttänyt mua ollenkaan mutta rauhoittavien lisäksi myöskään väsyttävät masennuslääkkeet tai neuroleptit eivät juuri väsytä.) En saa keneltäkään sellaista lääkettä sellaisella annoksella että nukahtaisin ennen puolta yötä.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa