Luovuus ja mielenterveyslääkitys

Re: Luovuus ja mielenterveyslääkitys

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.09.2016 21:01

Tuollaista (Sateeentekijän) tavallista tai arkipäivän luovuutta tarkoitin aiemmin; vastakohtana olisi luova lahjakkuus (esimerkiksi Gauss).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 21:02

Härkis ei sovi keliaatikolle ja siksi siinä onkin varoitus viljoista.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 21:05

irmeli kirjoitti:Ei sovi keliaatikolle ja siksi siinä onkin varoitus.

Kyllähän minä nyt tiedän että sopii koska poikani voi sitä
syödä. Pienet määrät viljajäämiä saattavat aiheuttaa keliaatikolle oireita, joten varovaisesti hän on tuota syönyt eikä ole saanut oireita.Maininta mahdollisista viljajäämistä pitää olla tuoteselosteessa vaikkei tuote niitä sisältäisikään. Esimerkiksi jos tuote valmistuksen jossain vaiheessa on mahdollisesti ollut kosketuksissa viljoihin, on se mainittava.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 10.09.2016 21:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 21:07

Vitut sun pojastasi.
Mutta yleisesti se ei kyllä sovi keliaatikolle ja siksi siinä lukee varoitus.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 21:15

irmeli kirjoitti:Vitut sun pojastasi.
Mutta yleisesti se ei kyllä sovi keliaatikolle ja siksi siinä lukee varoitus.

Älä nyt taas ala vänkyttää kun minä satun nämä asiat tietämään. Maininta mahdollisuudesta, että tuote saattaa sisältää jäämiä viljoista täytyy olla tuoteselosteessa vaikkei niistä oireita tulisikaan. Vaikeanlaatuinen keliakia saattaa oirehtia pelkistä vehnäleivän murusistakin.
Joo, vitut vaan pojastani. Hän tietää keliakiasta suht kaiken saatavissa olevan, joten älä viitsi tulla jakelemaan noita neuvojasi.

Samoinhan joissakin suklaissa on maininta-saattaa sisältää jäämiä pähkinöistä-, koska pahkinälle allerginen saattaa saada jäämistä oireita. NMämä seikat on mainittava tuoteselosteessa kaiken varalta.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 10.09.2016 21:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 21:23

Minä en olekaan koskaan tuntenut sellaista keliaakikko... joka voisi silloin tällöin syödä viljoja, kun ei vaan syö niitä joka päivä.
Tietenkin sun poikasi oli epätavallinen keliaakikko...

muoks. kirj.virhe
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 10.09.2016 21:28, muokattu yhteensä 1 kerran
irmeli

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.09.2016 21:25

Sana on keliaakikko...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 21:26

Sateentekijä kirjoitti:No niin, minä käytin omaa luovuuttani ja ostin huomiselle riisi-kasvispakasteen sekä maissia vesikastanjoita ja tuota ihanaa Härkistä, joka siis on vegaaninen ja gluteeniton härkäpapuvalmiste.!

Hoks, viisaammille. Härkistä ei mainosteta ja myydä gluteenittomana.

Vaikka kuinka olisi luova, voisi pysyä tosiasioissa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 21:28

irmeli kirjoitti:Minä en olekaan koskaan tuntenut sellaista keliaatikkoa joka voisi silloin tällöin syödä viljoja, kun ei vaan syö niitä joka päivä.
Tietenkin sun poikasi oli epätavallinen keliaatikko.

Ihan ninkuin et ymmärtäisi kirjoitettua tekstiä, Lue se nyt muutaman kerran uudestaan että tajuat. Ei tuossa ole kyse viljojen syönnistä vaan maininta siitä että tuote saattaa sisältää jäämiä viljoista se on vähän eri asia.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 21:28

Juu ei tarvi lukea uudelleen.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 21:29

irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:No niin, minä käytin omaa luovuuttani ja ostin huomiselle riisi-kasvispakasteen sekä maissia vesikastanjoita ja tuota ihanaa Härkistä, joka siis on vegaaninen ja gluteeniton härkäpapuvalmiste.!

Kerrohan nyt mitä totuuden vastaista minä tässä olen sanonut?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 21:30

Saattaa sisältää jäämiä, ei edes tarkoita, että niitä tuotteessa on . Tuoteselosteeseen täytyy laittaa. jos tuollainen mahdollisuus on Tuota sinä irmeli et näytä käsittävän. Onneksi minun ei tarvitse kysyä sinulta neuvoja näissä asioissa.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 10.09.2016 21:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 10.09.2016 21:33

Helmenkalastaja kirjoitti:Sana on keliaakikko...

Tai kelilaatikko jouluaikaan laatikkoruokia nautiskellessaan...
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 21:35

trisse kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Sana on keliaakikko...

Tai kelilaatikko jouluaikaan laatikkoruokia nautiskellessaan...

Oliko ihan aiheellista tulla viisastelemaan?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 10.09.2016 21:36

Sateentekijä kirjoitti: Saattaa sisältää jäämiä, ei edes tarkoita, että niitä tuotteessa on . Tuoteselosteeseen täytyy laittaa. jos tuollainen mahdollisuus on Tuota sinä irmeli et näytä käsittävän. Onneksi minun ei tarvitse kysyä sinulta neuvoja näissä asioissa.

Hyvä ottaa välillä pikkuriskejä - pähkinäallergikkojen ja muidenkin. Tekee elämästä jännempää!
trisse

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 21:37

Kerropa miksei Verso Härkis-tuotteessa lue gluteeniton vaikka siinä lukee " kasvisperäinen, laktoositon, soijaton"?
Kukaan oikea!!!! keliaakikko ei osta tuollaista tuotetta.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 21:38

trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti: Saattaa sisältää jäämiä, ei edes tarkoita, että niitä tuotteessa on . Tuoteselosteeseen täytyy laittaa. jos tuollainen mahdollisuus on Tuota sinä irmeli et näytä käsittävän. Onneksi minun ei tarvitse kysyä sinulta neuvoja näissä asioissa.

Hyvä ottaa välillä pikkuriskejä - pähkinäallergikkojen ja muidenkin. Tekee elämästä jännempää!

Mukava äiti, kun ottaa riskin oman lapsen kanssa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 21:44

Minä joka tapauksessa tarjoan härkistä riisi-kasvispadassa pojalleni, koska hän voi sitä syödä ja on sitä kokeillut.Siihen ei vaikuta pätkääkään se mitä irmeli yrittää todistaa.
Irmeli, mikä ihme sinua vaivaa kun kuvittelet tämänkin asian muka tietäväsi paremmin kuin asianomaiset itse? Saman asian olen kirjoittanut monta kertaa, sinä vaan pässität.
Pitääkö sinulle rautalangasta taivuttaa, että menisi jakeluun? Sinun pässittämisesi el tätä asiaa muuta, joten jollei ole mitään järkevää asiaan liittyvää, pidä mölyt mahassasi.
Sanoin että poikani on syönyt Härkistä eikä ole saanut oireita. Se ei siitä miksikään muutu vaikka kuinka väännät.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.09.2016 21:46

irmeli kirjoitti:
Kukaan oikea!!!! keliaakikko ei osta tuollaista tuotetta.

Onko sinulla keliakia?
Tai oletko kenties diagnosoinut poikani keliakian?
Mien kuvittelet tietäväsi edes mitään keliakiasta?
Sori- että piti melkein mennä hermo tuon yhden takia, Kun ei mene jakeluun niin ei mene. pitäisihän se tietää, aina kumminkin meinaan revetä...
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 10.09.2016 21:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 10.09.2016 21:49

irmeli kirjoitti:

Riehu ihan rauhassa.
Mutta Verso Härkis ei ole gluteeniton ja sellaisena ei pidä sitä täällä mainostaa.
irmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet