trisse (uusi) kirjoitti:No mä olen aina ahdistunut psykedeeleistä
Mutta sun kaltaisilla 17-23v pojilla on usein tuollainen vaihe. Menee ajastaan ohi.
Kuutar kirjoitti:Huumeet ovat laittomia, by the way. Itse en ole koskaan edes kokeillut mitään, enkä tahtoisikaan.
Hermes kirjoitti:Psykedeelit ovat kyllä mielenkiintoisia ja voivat antaa uusia näkökulmia elämään, mutta mielestäni käytännössä ainakin nykyisenlaisessa käytössä niiden hyödyt käytännön elämään jäävät vähäisiksi monilla niiden käyttäjillä ja monille niiden käytöstä voi olla myös haittaa, paljonkin haittaa, varsinkin jo ennestään esimerkiksi mielenterveydeltään ongelmaisille. En kuitenkaan missään nimessä demonisoi psykedeelejä ja pidän niitä edelleen hyvin mielenkiintoisina esimerkiksi aivojen ja mielen toiminnan kannalta.
Tohtori Perintö kirjoitti:trisse (uusi) kirjoitti:No mä olen aina ahdistunut psykedeeleistä
Niin minäkin, paitsi kerran. Minkälaisen annostuksen otit, millaisessa mielentilassa ja ympäristössä?
trisse (uusi) kirjoitti:Tohtori Perintö kirjoitti:trisse (uusi) kirjoitti:No mä olen aina ahdistunut psykedeeleistä
Niin minäkin, paitsi kerran. Minkälaisen annostuksen otit, millaisessa mielentilassa ja ympäristössä?
Lsd:tä ottaessa olin kieltämättä yksin ja vähän mälsällä tuulella. 2cb oli kaverin kanssa ja ihan ok. Hänellä oli ihan kivaa mutta minä epäilin pitkän aikaa kuolevani. Se fyysinen kiihtymys, kohonnut pulssi jne. tuntui huonolta ololta.
trisse (uusi) kirjoitti:Tohtori Perintö kirjoitti:trisse (uusi) kirjoitti:No mä olen aina ahdistunut psykedeeleistä
Lsd:tä ottaessa olin kieltämättä yksin ja vähän mälsällä tuulella. 2cb oli kaverin kanssa ja ihan ok. Hänellä oli ihan kivaa mutta minä epäilin pitkän aikaa kuolevani. Se fyysinen kiihtymys, kohonnut pulssi jne. tuntui huonolta ololta.
En ymmärrä, miksi ihmeessä jotkut haluavat käyttää huumeita, jotka aiheuttavat samankaltaisia oireita kuin mitä psykoosissa on.
Kuutar kirjoitti:trisse (uusi) kirjoitti:Tohtori Perintö kirjoitti:trisse (uusi) kirjoitti:No mä olen aina ahdistunut psykedeeleistä
Millaiset ne LSD:n vaikutukset muuten olivat? Eikö se ole hyvin voimakas psykedeeli? Näitkö jotain ns. visuaaleja?
trisse: Hämmästyttävää että käsiala - joka reagoi alkoholiinkin aina - ei muuttunut lainkaan vaan oli ihan tavallista käsialaani
Kuutar kirjoitti:trisse: Hämmästyttävää että käsiala - joka reagoi alkoholiinkin aina - ei muuttunut lainkaan vaan oli ihan tavallista käsialaani
Se on siis totta, että lääkkeiden tai päihteiden käyttö voi muuttaa käsialaa? Olen kuullut asiasta ennenkin.
Suomessa suunniteltiin 1960-luvulla Hesperian sairaalassa LSD-hoitoja psykoterapiaa lyhentämään pyrkivänä menetelmänä mutta ajatuksesta luovuttiin liian vaarallisena.[24].
Muutamat tutkijat jatkoivat psykedeelien hyödyntämistä terapiassa ilman virallista hyväksyntää. 1980-luvun jälkeen aiheesta on vähitellen uskallettu alkaa puhua ääneen tiedeyhteisössä. Tällä hetkellä tutkimus on enimmäkseen yksityisrahoitteista. Norjaa lukuun ottamatta[25] yksikään valtio ei tällä hetkellä tue psykedeelien terapiakäytön tutkimusta. Myöskään lääkeyhtiöt eivät ole innostuneet psykedeelitutkimuksen rahoittamisesta. Syyksi on esitetty ainakin sitä, etteivät psykedeelit tarjoa suurta mahdollisuutta rahalliseen hyötyyn koska niitä saatetaan terapian aikana käyttää vain muutamia kertoja, ja koska ne eivät ole patentoitavissa.
Kuutar kirjoitti:Miksi LSD:tä pitäisi käyttää terapian aikana, siis mikä idea tutkijoilla on ollut?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa