Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Ei kai vaihdevuodet itsessään ole vaiva?
Oireet ovat vaiva. Ei vaihdevuosia itsessään lääkitä. Jos oireet puuttuvat, on vain vaihdevuodet, ei vaivoja. Vaivainen aika voi olla yksilöllisesti eripituinen ja eritasoinen. Aivan kuten vanheneminen yleisesti. Ei kaikille tule nivelkulumia, sepelvaltimotautia, kakkostyypin diabetesta, verenpainetautia ym. vanhuuden vaivoja. Silti hekin vanhenevat.
niin, tottakai vanhenee jokainen omalla tavallaan ja ajallaan. Itse en halua olla ärtyinen, särkyinen ja hermostunut, saamaton ja vetelä. En halua jäädä sohvalle makaamaan ja valittamaan olojani. Minulla on vielä paljon vastuuta läheistä ja on onni että pystyn lääkityksen avulla pysymään hyväntuulisena ja kiinnostuneena elämästä. Jaksan ja olen kiinnostunut mukuloiden kanssa touhuumisesta, orjatyöstä Ry:ssä

kuljeskelusta ja ennekaikkea jaksan hoitaa itseäni, pysyäkseni mahdollisimman kauan virkeänä muksujen kanssa. Muksut haluaa, että mamma touhuu mukana, eikä kitise kipeyttään. Puolestaan penskat sitten myös pitävät minut kunnossa, kun alituiseen sählään niiden kanssa. Ja kun olen peruterve, niin lääkkeistä on enempi hyötyä, kuin haitta, siis minulle nimenomaan. nukun myös hyvin, se on kova juttu!