Naisten hormonien käyttö yms.

Re: Naisten hormonien käyttö yms.

ViestiKirjoittaja trisse » 13.09.2017 20:30

Sievä Sigismund kirjoitti:
Rane kirjoitti:Voi siis olla hyvin paljon mahdollista, ettei terveyskeskuksesta hormonireseptiä saa. Voi olla, ettei saa edes varattua lääkäriaikaa, epäilen. Enpä aio testata.

Jos aikoo saada kunnon hoitoa, kannattaa mennä erikoislääkärille.

Et varmaan pahastu jos laitamme laskut sinulle?
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 13.09.2017 21:32

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ei kai vaihdevuodet itsessään ole vaiva?

Oireet ovat vaiva. Ei vaihdevuosia itsessään lääkitä. Jos oireet puuttuvat, on vain vaihdevuodet, ei vaivoja. Vaivainen aika voi olla yksilöllisesti eripituinen ja eritasoinen. Aivan kuten vanheneminen yleisesti. Ei kaikille tule nivelkulumia, sepelvaltimotautia, kakkostyypin diabetesta, verenpainetautia ym. vanhuuden vaivoja. Silti hekin vanhenevat.

niin, tottakai vanhenee jokainen omalla tavallaan ja ajallaan. Itse en halua olla ärtyinen, särkyinen ja hermostunut, saamaton ja vetelä. En halua jäädä sohvalle makaamaan ja valittamaan olojani. Minulla on vielä paljon vastuuta läheistä ja on onni että pystyn lääkityksen avulla pysymään hyväntuulisena ja kiinnostuneena elämästä. Jaksan ja olen kiinnostunut mukuloiden kanssa touhuumisesta, orjatyöstä Ry:ssä :) kuljeskelusta ja ennekaikkea jaksan hoitaa itseäni, pysyäkseni mahdollisimman kauan virkeänä muksujen kanssa. Muksut haluaa, että mamma touhuu mukana, eikä kitise kipeyttään. Puolestaan penskat sitten myös pitävät minut kunnossa, kun alituiseen sählään niiden kanssa. Ja kun olen peruterve, niin lääkkeistä on enempi hyötyä, kuin haitta, siis minulle nimenomaan. nukun myös hyvin, se on kova juttu!
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 13.09.2017 21:45

.Kissi kirjoitti:
"Ehkä sairastun rintasyöpään, mutta elän hyvää elämää, tarvitsen vähemmän lääkkeitä, pystyn harrastamaan liikuntaa, olen iloinen ja mieleni lentää kuin lintu."
Tämä oli sitä mitä minäkin haluan elämältä.
*
Tris kirjoitti:
Kyllä mutta on eri asia kirjoittaa noin jos ei ole juuri riskiä rintasyövästä kuin jos on ne kaikki riskit.
*
Vetäähäns itä viinaakin, pitääkseen hauskaa, vaikka suvussa on alkkisia ja myös riski saada haimatuledus.
Katla

ViestiKirjoittaja trisse » 22.09.2017 02:25

Ei meillä oo suvussa haimatulehduksia. Eikä ketään viinaan kuollutta. Tarkoitan vaan että itse mietin aikanaan tarkkaan otanko niitä hormoneja ja siinä vaa assa lähisukulaisten rintasyövät - menneet ja tulevat - painavat erittäin paljon.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 22.09.2017 21:49

mun iskä oli alkoholisoitunut ja kuoli viinaan. Sen aiheuttamaan sydämmen kammiovärinään ja sydän infraktiin.63vuotiaana.
Katla

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet