Laihiksella hurisee

Re: Laihiksella hurisee

ViestiKirjoittaja Pinja » 08.08.2015 21:56

Mulla oli aikoinaan kanssa raja, minkä yli en halunnut painon menevän, mutta tuli luistettua ja sitten ei tuntunut olevan enää väliä ja varsinainen lihominen alkoi siitä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 12.08.2015 15:46

Onko sinulla jokin kaloriraja päivälle / viikolle vai miten olet onnistunut? Vaikeintahan on se, että söisi vielä terveellisesti, niin että jaksaisi liikkuakin. Itsellä ainakin tällä löhökuurilla on kadonnut vain lihakset ja niiden tilalle tullut jotain epämiellyttävää. Tärkeintä kai on se, että viihtyy omassa kehossaan. Silloin kun oli vielä lihasta ja jaksamista eivät makkaratkaan haitanneet.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 12.08.2015 16:31

Olen onnistunut sillä tavoin, että olen laihduttanut hitaasti eli mulla on vaje päivässä -500 kcal kuutenä päivänä viikossa, yhdenä päivänä viikossa syön normaalin määrän kaloreita. -500 kalorin vajeella päivässä vauhdilla laihtuu n. puolikiloa viikossa vauhtia. Laihduttaminen ei ole tuntunut raskaalta, koska tuon puolikiloa viikossa vauhtia vielä jaksaa laihduttaa, kun joustan ruoka-ajoissa jonkin verran.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 13.08.2015 10:16

Perjantaina join alkoholina varmaan n. 1200 kaloria, lauantaina join n. 600 kaloria. Sunnuntaina alkoi olla jo hirveä nälkä, joten söin nuudeleita ja AHMIN (erissä) kuusi palaa leipää ja juustoa ja kananmunaa (ei tietoa kaloreista). Maanantaina söin kaloreita varmaan lähemmäs 1000, tiistaina ehkä 700. Sitten eilen söin kasviskeittoa ja leipää varmaan näiden jokaisen päivän edestä ja ostin vielä noin neljän euron säkin irokarkkeja (joita en kyllä kaikkea jaksanut syödä). Tässä tällaisessa 'epäterveellisessä laihduttamisessa' (saan kalorit alkoholista / en syö ja ahmin illalla) ei ole mitään järkeä. Lisäksi olen alkanut tuntea huonoa omaatuntoa syömisestä ja juomisesta, koska kaikki lihottaa. Kahvista (maidon kanssa tulleita kaloreita) en laske mukaan. Toivoisin, että pääsisin eroon edes näistä 'ylimääräisestä' kuudesta kilosta, vaikka sitten jouluun mennessä. Sipsejä ei ole onneksi tehnyt edes mieli. Niitä olen normaalisti syönyt varmaan noin. kerran - kaksi kertaa viikossa. Ja paljon.

Mistä kaikesta ette laske kaloreja? Lasketteko jostain ketsupistakin? Tai tomaattipyreestä? Minä en ainakaan tuosta kahvista ja (sinisestä) maidosta siinä. Enkä kunnolla kai tomaattimössöistäkään. (Enkä karkeista, en edes halua tietää paljonko niissä on.)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.08.2015 16:08

En laske kahvin kaloreita, maidon kalorit siihen lasken. En laske maustesuolan kaloreita enkä yrttien kaloreita. Muuten lasken kaiken muun kalorit. Lasken ketsupista ja tomaattipyreestäkin kalorit. Lasken herkkujenkin kalorit, koska ne jos mitkä vähentävät muun ruuan osuutta. Ehdotan sellaista, että karkkipäivänä söisit normaalinverran kaloreita esim. yksi päivä viikosta, silloin jos sulla on esim. -500 kcal vajetta muuten päivässä, voisit syödä karkkeja 500 kilokalorin edestä ja sulle jää sama määrä muihin ruokiin kuin laihdutuspäivänä, et vain kokisi pettymyksenä herkuttelua tällä tavoin. Käytätkö kaloreiden laskuohjelmaa?
Kaikki syöminen ja juominen ei lihota, vaan kaikki ylimääräinen syöminen ja juominen lihottaa.
Pinja

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet