Olen vahtimassa kissaa kaverin luona kun tämä on matkoilla ja aika kuluu tosi hitaasti. Täällä on netti, televisio (monta tuumaa isompi kuin omani) ja kirjoja mutta tuntuu ettei ole tekemistä.
Kun viimeksi vahdin kissaa se oli vielä aika pentu, puolivuotias ja lämpeni nopeasti. Jo tunnin kuluttua tulemisestani istui sohvalla kehräämässä vieressäni. Nyt tuo on selkeästi ottaa enemmän hajurakoa. Stalkkaa eli jos nousen ja alan puuhailla jotain niin tarkkailee ja tuijottelee uteliaasti ja jos teen jotain poikkeuksellisen mielenkiintoista (kuten tyhjennän sen hiekkalaatikkoa) niin tulee pällistelemään oikein lähelle päätä kallistellen mutta eipä tule niin lähelle että antaisi rapsutella. Vetoleikkiä narulla leikkii mutta siinäkin pitää rajana että jos istun sohvalla ja vedän narua lattialla niin jahtaa sitä lattialle. Mutta jos laitan narun sohvalle niin että joutuisi hyppäämään viereeni jos mielisi saada sen kiinni niin yleensä tarkkailee narun liikettä mutta kieltäytyy kunniasta. Pari kertaa hyppäsi mutta meni nopeasti pois.
Ainoan kerran oma-aloitteisesti otti kontaktia kun olin koneella ja luin kuvausta kauhuelokuvasta ja tappajaklovnista niin tämä tuli odottamatta takapäin läppäsemään minua olkapäälle niin että olin saada sydärin - ja nopeasti karkuun! Tekisi mieli lähteä kotiin ja käydä vaan ruokkimassa kissa mutta kun asun 50 min päässä toisella puolella Helsinkiä noihin matkoihinkin menisi koko päivä.