Kirjoittaja Ryysy » 30.11.2015 18:09
Anteeksi Pinja, kun kestää vastailussa. Koomasin (kuumeilin ja nukuin) koko eilisen. Tämä on jo toinen flunssa tässä lähiaikoina. Edellinen kesti pari viikkoa, mutta ei ollut kuumeoireita näin paljoa. Enemmän nuha ja köhä. Tämä on hieman erisorttia, kurkkukipuilulla alkoi viime viikon alussa. Molempiin liittyy sama ajoittainen viluilu ja toisaalta taas ajoittainen hikikin, kun kesken unien herää. Tämä päivä mennyt särkylääkkeiden voimin. Sinkkiä olen ottanut vain pullosta eli jokin Novellen vitamiinikivennäismakuvesi (mitä niitä nyt onkaan)... Siitä en ole sinkkimääriä takistanut, mutta hyvältä maistuu.
Sitäkään en tiedä mistä johtuu. Näitä on ollut aika usein. Lapsena kävin toistuvien flunssien takia jopa allergiatesteissä. Ei todettu kuin minimaalinen kissa-allergia (mikä ei ainakaan nyt selitä asiaan). Veikkaan huonoa ruokavaliota. Ehkä stressikin voi vaikuttaa. En myöskään ole mitään hygieniisimpää sorttia ts. en pelkää tarttuvia flunssia ja sen takia esim. välttele ihmisiä.
Siitä olen aina tyytyväinen, jos ei korvatulehdukseksi asti kehity. Silloin nimittäin alkaa mennä voimat, jos se kestää kauan ja jää tunnistamattomaksi (kerran oli kaksi eri sortin korvatulehdusta noin kaksi kk putkeen ennen kuin lääkäri tunnisti tilanteen - sitä ennen ohjasivat vain sairaanhoitajille pariin otteeseen. Nyt siellä tiedoissa kai lukee tuo korvatulehdusriski, niin osaavat sen huomioida).
Joulukortteja olen tehnyt ja jouluaskarteluja muutenkin. Pitäisi vain keksiä lisää ideoita (ja toivoa että flunssa lähtee, niin jaksaa paremmin). Itsenäisyyspäivää odottelen. Vasta nyt olen alkanut pohtia miksi sitä edes vietetään. Historian(kaan) tunneilla en ole ollut hereillä... Vietättekö muut itsenäisyyspäivää jollakin erityisellä tavalla? Itse en ole oikein koskaan osannut viettää sitä kuin korkeintaan hieman linnan juhlia vilkuillen.
Lisäys: joululahjoja olen jo vähän ostellut... vielä olisi paljon, mitä muille tahtoisin antaa. Vaikka näin vanhempana on alkanut enemmän arvostaa joulun tunnelmaa. Joulu on itselleni silti tärkeää ja mukavaa aikaa - ja lahjoja pitää olla, edes pieniä.