Persoonallisuustestit rekrytoinnissa

Re: Persoonallisuustestit rekrytoinnissa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.09.2016 18:54

Sateentekijä kirjoitti:Minä olen samaa mieltä. PP.n paha tapa postata runsain miton lainausta jossa vilisee ammattimaista tms sanastoa, osoittaa ainoastaan yhden seikan. Sori vaan, mutta se on se pätemisen tarve. Edelleen , sinä ylläpidon ominaisuudessa paheksut pitkiä lainauksia
mutta itse lainaat sivutolkulla. Ei noita kukaan jaksa. Kiinnostus koko asiaa kohtaan latistuu viimeistään siinä vaiheessa kun lainattua tekstiä alkaa tulla sivukaupalla. Pelkkä linkki riittäisi . Ehkä pieni avaus mitä linkki sisältää. Minulle on sanottu, että kaikki osaavat googlata. Nyt minä sanon sen sinulle..

Asia , vaikka olisi kintoisakin, menettää merkityksensa tuontyylisessä viestinnässä.
Yhtä hyvin minä voisin postata tai siteerata jonkun perin lääketieleellisen, latinalaista lääketieteen sanastoa sisältävän artikkelin ainoastaan osoittaakseni että hallitsen lääketieteen sanaston, joka useimmiten on latinankielistä. Olisiko mukavaa?

Tämä ei ole käsittääkseni mikään tiedefoorumi eikä myöskään paikka, jossa pitää yrittää loistaa ja päteä muitten( rivikirjoittajien? ) yläpuolella. Itse asiassa emmehän me tiedä edes kanssakirjoittajiemme sivistystasoa eikä sillä ole täällä kirjoittamisen kanssa mitään tekemistä.
Minun arvostukseni ylläpitoa kohtaan ei ainakaan tuon tyyppisestä viestinnästä kohoa.

Taidat olla (miltei) anoa, joka on tuota mieltä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2016 20:10

Ainakaan Psykopatologian 'tiedepitoiset' kirjoitukset eivät ole keneltäkään pois eikä kukaan menetä niissä mitään. Viestejä voi lukea oman jaksamisensa ja kulloisenkin ymmärrys-/vastaanottokykynsä mukaisesti, ja voi myös jättää lukematta jos siltä tuntuu.

Noin ajattelen asian omalla kohdallani.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 20.09.2016 21:19

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Olet hölmö!

Olet kännissä!

No se nyt oli totta...
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.09.2016 21:30

Mirri kirjoitti:Ainakaan Psykopatologian 'tiedepitoiset' kirjoitukset eivät ole keneltäkään pois eikä kukaan menetä niissä mitään. Viestejä voi lukea oman jaksamisensa ja kulloisenkin ymmärrys-/vastaanottokykynsä mukaisesti, ja voi myös jättää lukematta jos siltä tuntuu.

Noin ajattelen asian omalla kohdallani.

Eiväthän ne keneltäkään ole pois se on totta ja sekin on oma valinta lukeeko niitä vai ei.Ehkä vika onkin omssa ymmärryskyvyssä, joka ei kaikin ajoin jaksa toimia täydellä teholla.
Aina ei jaksa olla yhta skarppi
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 21.09.2016 03:51

Psykopatologia kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Eli juuri se viesti mitä ounastelin.

Minusta ei. - .Kissille tuli keskustelusta hyvä mieli.

Minun mielestän kannattaisi miettiä tarkkaan tuota Kissin vastausta. Se nimitttäin kesti melkoisen pitkään.
Nytkin puhuu viestissään "päänsä kiinni" pitämisestä. Minulle taas tulee tunne, että hän on käyttänyt harkintaa ja tunnustellut yleistä ilmapiiriä josko joku palstauktoriteeteista puuttuu ja määrittää vastineensa sen mukaan. Nytkin vastine on itseään syyttävä ja syyllistävä, koska mahdollinen pelko "laiskan päälle" käymisestä.

Jos tekstiä ei muuten ymmärrä niin ei välttämättä pelkkien sanojen avaaminen riitä hahmottamaan kokonaisuutta.
Eli tekstin avaaminen ei välttämättä (kaikilta) pelkää sivistyssanakirjaa selaamalla onnistu.

Se että tuliko Kissille oikeasti "hyvä mieli" vai kielisikö hän aluksi välitömät tunteensa ja otti tunnustelupaussin, voi vain arvailla.
Hän tuskin enää tunnustaa, jos tilanne oliskin ollut päinvastainen. Minulle tulee nyt tästä osuudesta sellainen tunne, jossa lasta kuulustellaan vanhempien pahoinpitelyn takia. Lapsilla on taipumus puolustaa vanhempiaan vaikka he kohtelisivatkin lasta kaltoin. Kyseessä on vanhemman menettämisen pelko.
Palsta myös sanelee voimakkaasti hyväksyt tavat toimia ja nokkimisjärjestyksen. Heikommassa asemassa oleva yksilö ei voi eikä uskalla sitä uhmata. Vaikka palsta välillä "pahoinpitelisikin".

Tähän ei tarvitse kenenkään vastata. Kannattaa ehkä kuitenkin miettiä tätä toistakin vaihtoehtoa koska se näkyy täällä hyvin usein.
Vaimentaminen ja auktoriteettien paine toimii täällä.

Alkuperäisestä "tokaisustasi" sen verran, että en tietenkään voi tietää oliko se "jekku" vaiko vain ajattelematon vaiston varainen "huitaisu". Kuitenkin viimeisessä kommentissa puhuit "Kissin hyvästä mielestä". Eli menit kai itseesi ja ymmärsit mitä sanoit. Tuntuu siltä että sinulla on pientä selittelyn makua ja haluat sen kertoa itsellesikin parhain päin.

Toki vain minun urpon tulkintaa nimenomaisesta tilanteesta ja palstan yleisestä tilasta, koska sosiaalinen ymmärrykseni ja systeemiälykyytenihän on perseestä. (Tämä viimeinen siksi, että jos joku kuitenkin päättää kommentoida, niin totesin sen jo itse. Sitä ei tarvitse kiertelemällä yrittää kenenkään todistaa.)
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 21.09.2016 15:42

Olet väsyttävä.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 21.09.2016 19:34

( :D Urpo ?)
Kaapo ja Kissi
Kuva
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 21.09.2016 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 19:47

Kaapo Kaapo kovan onnen lapsi! Kirjoitat kyllä osittain asiaakin, mutta se hukkuu tuon sanapaljouden taakse. Minä tykkään suorasta lyhyestä ja ytimekkäästä tekstistä, vaikka
kyllä itsekkin omaan runsaan "satuilemisen" taidon!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 19:59

Persoonallinen keskiviikkokevennys, vaikkakin vähän ketjun ulkopuolelta, mutta suotakoon se miulle anteeksi!

D O N¨T W O R R Y ! B E H A P P Y!!

Kuva

Sori. En vaan voinut olla laittamatta tuota välikevennykseksi. Oli niin makee!
Eikä tää oo niin kuoleman vakavaa!
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 21.09.2016 20:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 20:05

Totta kai suodaan anteeksi, kun sie olet köyhä reppana.
Mielummin kyllä luen Kaapon pitkiä sepustuksia, kun katselen lehmiä jotka eivät mitenkään liity ketjuun.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 20:11

irmeli kirjoitti:Totta kai suodaan anteeksi, kun sie olet köyhä reppana.
Mielummin kyllä luen Kaapon pitkiä sepustuksia, kun katselen lehmiä jotka eivät mitenkään liity ketjuun.
Irmeli. säästä ilkeilysi niille ketkä niistä välittävät. Sinähän et osaa taaskaan muuta kuin länkyttää. Ja täysin epäasiallisesti kuten aina.
P.S. Sinun välihuomautuksesi eivät yleensä ottaen kuulu mihinkään ketjuun, mutta aina olet niitä tyrkyttämässä vaikkei kukaan ole niitä edes kaivannut. Huumoriakaan et tajua puupennin vertaa.Joten se siitä sinun väliintulostasi taas kerran.
Tässä ketjussahan asiaan liittyvä kommentointi tyrehtyi jo alkumetreillä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 20:15

Sateentekijä kirjoitti:Minä olen samaa mieltä. PP.n paha tapa postata runsain miton lainausta jossa vilisee ammattimaista tms sanastoa, osoittaa ainoastaan yhden seikan. Sori vaan, mutta se on se pätemisen tarve. Edelleen , sinä ylläpidon ominaisuudessa paheksut pitkiä lainauksia
mutta itse lainaat sivutolkulla. Ei noita kukaan jaksa. Kiinnostus koko asiaa kohtaan latistuu viimeistään siinä vaiheessa kun lainattua tekstiä alkaa tulla sivukaupalla. Pelkkä linkki riittäisi . Ehkä pieni avaus mitä linkki sisältää. Minulle on sanottu, että kaikki osaavat googlata. Nyt minä sanon sen sinulle..

Asia , vaikka olisi kintoisakin, menettää merkityksensa tuontyylisessä viestinnässä.
Yhtä hyvin minä voisin postata tai siteerata jonkun perin lääketieleellisen, latinalaista lääketieteen sanastoa sisältävän artikkelin ainoastaan osoittaakseni että hallitsen lääketieteen sanaston, joka useimmiten on latinankielistä. Olisiko mukavaa?

Tämä ei ole käsittääkseni mikään tiedefoorumi eikä myöskään paikka, jossa pitää yrittää loistaa ja päteä muitten( rivikirjoittajien? ) yläpuolella. Itse asiassa emmehän me tiedä edes kanssakirjoittajiemme sivistystasoa eikä sillä ole täällä kirjoittamisen kanssa mitään tekemistä.
Minun arvostukseni ylläpitoa kohtaan ei ainakaan tuon tyyppisestä viestinnästä kohoa.

Niin, aivan tähän taisi älyllinen keskustelu loppua tässä ketjussa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Katla » 21.09.2016 21:30

Mutta minua vasikat laitumella kuva piristi ja helpotti!
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 21.09.2016 21:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 21:30

Etkö sinä irmeli ihan aikusen oikeasti osaa muuta kuin kopioida minun kirjoituksiani? Mahtavat olla sinulle peräti merkityksellisiä kun pitää ne moneen kertaan tänne laittaa. :D
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 21.09.2016 21:31

.Kissi kirjoitti:Mutta minua vasikat laitumella kuva piristi ja helpotti!

Piristykseksi se oli tarkoitettukin_:) Hyvä jos näin kävi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 21:32

Sateentekijä kirjoitti:Etkö sinä irmeli ihan aikusen oikeasti osaa muuta kuin kopioida minun kirjoituksiani? Mahtavat olla sinulle peräti merkityksellisiä kun pitää ne moneen kertaan tänne laittaa. :D

En osaa lukea, kai sen tiedät.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 21:33

.Kissi kirjoitti:Mutta minua vasikat laitumella kuva piristi ja helpotti!

Lurps.
irmeli

ViestiKirjoittaja Katla » 21.09.2016 21:40

älä viitti Irmeli.
Katla

ViestiKirjoittaja irmeli » 21.09.2016 21:46

Mitenkä sie viittit tuota lässytystäsi.
Onneksi sateentekijä sinut kohta taas haukkuu, niin palaat normaaliksi tai siis normaali hulluksi.
irmeli

ViestiKirjoittaja trisse » 21.09.2016 22:19

Sateentekijä kirjoitti:Irmeli. säästä ilkeilysi niille ketkä niistä välittävät. Sinähän et osaa taaskaan muuta kuin länkyttää. Ja täysin epäasiallisesti kuten aina.
P.S. Sinun välihuomautuksesi eivät yleensä ottaen kuulu mihinkään ketjuun, mutta aina olet niitä tyrkyttämässä vaikkei kukaan ole niitä edes kaivannut.

LOPETA JO VITUSSA SE ITSESTÄSI PUHUMINEN KUNINKAALLISESSA MONIKOSSA TAI SAATANA PISTÄN KOHTA RANTTALIKSI MINÄKIN!
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa