Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, niin se on, että virheellinen siteeraaminen tuntuu inhottavalta silloin, jos itse sattuu joutumaan sen kohteeksi. Toinen tunkee suuhun sanoja ja oikein lainausmerkkien kera; sellaisia, joita itse ei tiedä sanoneensa. Muistelen joskus virheellisten siteerausten kohteena keskustelleeni kanssasi tästä asiasta - virheellisistä ja vääristä siteerauksista.
Minäkin muistan varsin hyvin kyseiset siteerauskeskustelut. Onko kyse tästä ketjusta ja näistä lainauksista:
Re: Tukari
ViestiKirjoittaja Mirri » 31.01.2013 23:42
Kyllästynyt kirjoitti:
Edellisen kerran kun sinä syytit minua väärästä sitaatista olin toden totta lainannut väärin. Olin siteerannut sinun sanojasi näin "Oletko oikeasti noin tyhmä vai oletko käynyt siihen jonkun kurssin" kun oikea muoto oli "Oletko oikeasti noin tyhmä vai oletko käynyt jonkun kurssin".
Onko nyt kyse samanlaisesta, yhtä huutavan ja kirkuvan väärästä siteerauksesta?
Huutava ja kirkuva vääryys oli siinä, että minä siteerasin Kahvia, ja sinä väitit käyttämääni siteerausta minun tuottamakseni tekstiksi. Ei siteeraajalla ole oikeutta omia toisen luomaa tekstiä itselleen; ei myöskään minulla ollut oikeutta omia käyttämääni (Kahvin kirjoittamaa) siteerausta itselleni - minun sanoikseni.
Siteeraamani sanat eivät olleet minun sanojani; sitä asiaa sinä et kyennyt käsittämään. Ei auttanut, vaikka miten yritin selittää ja vääntää rautalangasta.
ja
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Etsin vielä noita Mirrin lauseita, mutta tämä tuli ensimmäisenä vastaan.
Tuo kuuluu niihin samoihin paskapuheisiin joita Mirri ei usko kirjoittaneensa:
Mirri kirjoitti:... Jos olisit täysissä järjissäsi (tai edes jotakin sinne päin?), olisit ymmärtänyt olla vetämättä keskustelukumppanisi henkilökohtaista elämää nettifoorumia koskevaan nettikeskusteluun muka 'taustatietona' keskustelukumppanistasi. Mutta sinä tuskin olet täysijärkinen ja täysijärkisyyden mukaisesti harkintakykyinen, joten armo käyköön oikeuden edestä; vastaat järkevästi, jos osaat, tai sitten jätät vastaamatta.
Lihavointi minun.
Mikä tuossa on paskapuhetta ja millä perusteella?
viewtopic.php?f=16&t=8200&hilit=sitaatit&start=150 Ainakin nuo ovat viestejä joissa sinä olet syyttänyt minua väärästä siteeraamisesta.
Olet kiistänyt kirjoittaneesi sellaista jota olen sanonut sinun kirjoittaneen ja olet vaatinut minua todistamaan siteeraukseni oikeiksi. Valitettavasti en ole niin kyennyt tekemään, koska kyseiset viestit eivät enää ole saatavissa.
Kysyn kuitenkin taas tässä yhteydessä sinulta taas uudelleen:
Jos lainaamani lauseet ovat väärin siteerattuja, minkälaisia olisivat oikeat muodot olleet. Tuohon kysymykseen sinä et ole suostunut vastaamaan vaan vedonnut siihen, että on minun velvollisuuteni todistaa siteeraukseni oikeiksi.
No, niinhän se tietenkin onkin, mutta koska kyseinen palsta on lopetettu eikä sen sisältöön ole enää vuosiin päässyt käsiksi, sinäkin tiedät voivasi turvallisesti väittää vääräksi mitä tahansa siteerausta, koska minulla ei ole mitään keinoa todistaa niiden olevan sanatarkasti oikein.
----
Gabrielin siteeraukset ovat oleellisesti harhaanjohtavia - sinun kohdallasi Mirri oli kyse yhdestä puuttuvasta "siihen" sanasta.