Naisten Olohuono facebook-ryhmäläiset syytettynä

Re: Väärä otsikko

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.08.2018 20:24

Kaapo kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Sin' valehtelet kirjoituksissasi julkisesti ja jatkuvasti itsellesi.

Missä ja mistä????

Kaikkialla, vuodesta toiseen.

En todellakaan valehtele.
Osoita nyt jo vihdoinkin jokin valheeni, tai poista perättömät väitteesi!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 24.08.2018 20:30

Kyllästynyt kirjoitti:Ja edelleen, yleisesti ottaen, olen sitä mieltä, että jos käyttää samanlaista kieltä kuin mitä Risumies käytti, ei pidä hämmästyä jos vastaanotto on torjuva. Yllä oleva virke ei tarkoita sitä, että hyväksyisin kiusaamisen, mutta en minä hyväksy haistattelua tai V-kieltäkään.

Olet tehnyt hyvin selväksi, että et hyväksy haistattelua, mutta sitä et ole paheksunut kuin hyvin lievästi, että Risumies joutui kiusaamisen kohteeksi. Toki kiusaamisen paheksumisella ei enää ole merkitystä, mutta eipä ole merkitystä myöskään Risumiehen kielenkäytön arvostelulla.

Saanko minäkin sitten seuraavalla kerralla sanoa ääneen ilman että lynkkaat minut, kun tällä palstalla minun mielestäni ensin joku kaivaa verta nenästään ja sen jälkeen joutuu joukkokiusauksen uhriksi, että tyyppi on saamansa vastaanoton itse aiheuttanut.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.08.2018 20:45

Valkosiipi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ja edelleen, yleisesti ottaen, olen sitä mieltä, että jos käyttää samanlaista kieltä kuin mitä Risumies käytti, ei pidä hämmästyä jos vastaanotto on torjuva. Yllä oleva virke ei tarkoita sitä, että hyväksyisin kiusaamisen, mutta en minä hyväksy haistattelua tai V-kieltäkään.

Olet tehnyt hyvin selväksi, että et hyväksy haistattelua, mutta sitä et ole paheksunut kuin hyvin lievästi, että Risumies joutui kiusaamisen kohteeksi...

Mielestäni olen varsin selkeästi tuominnut kiusaamisen, mutta koen hurskasteluna sen, että ryhtyisin tuomitsemaan asiaa jota en edes tunne!
Valkosiipi kirjoitti:... Toki kiusaamisen paheksumisella ei enää ole merkitystä, mutta eipä ole merkitystä myöskään Risumiehen kielenkäytön arvostelulla...

Tietenkin on, koska asia on edelleen akuutti ja koskee muitakin kuin edesmennyttä Risumiestä.
Valkosiipi kirjoitti:... Saanko minäkin sitten seuraavalla kerralla sanoa ääneen ilman että lynkkaat minut, kun tällä palstalla minun mielestäni ensin joku kaivaa verta nenästään ja sen jälkeen joutuu joukkokiusauksen uhriksi, että tyyppi on saamansa vastaanoton itse aiheuttanut.

Ja sinä katselisit kiusaamista sivusta, muttet puuttuisi asiaan millään tavalla, koska asia ei mielestäsi sinulle kuulu - tai että sinun mielestäsi kirjoittaja on itse "ensin kaivanut verta nenästään".

Kuulostaa tutulta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 24.08.2018 20:57

Kyllästynyt, en ole huomannut sinun koskaan valehtelevan, vaikka muuten olet tosi hankala. Valkosiipi on ollut hyvinkin aikuinen kannanotoissaan, eikä ole puuttunut asioihin, joihin hänen mielipidettään ei ole kysytty erikseen. Sinä taas puutut kaikkiin huomaamiisi/kuvittelemiisi epäkohtiin jotenkin ihmeen tuomitsevaan ja ylimieliseen sävyyn ja sitä on vaikea sulattaa.
Katla

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 24.08.2018 21:08

Kyllästynyt kirjoitti:Mielestäni olen varsin selkeästi tuominnut kiusaamisen, mutta koen hurskasteluna sen, että ryhtyisin tuomitsemaan asiaa jota en edes tunne!

No saanko minäkin pitää hurskasteluna ajatusta että minun pitäisi puolustaa vaikkapa täällä ihmistä joka pintapuolisen ketjujen lukemisen perusteella minun mielestäni lähinnä itse aiheuttaa oman kiusaamisensa...
Valkosiipi

Re: Väärä otsikko [Risumies ym.]

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.08.2018 22:48

Kaapo kirjoitti:IHan niinku se akoholisoitunu laulajalorttokin jonka takia sian bannit viimeks.
Tekopyhaa hurskastelua.

Sinun bannisi ei tullut vain siitä, että nimitit Laila Kinnusta huoraksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.08.2018 23:06

Valkosiipi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mielestäni olen varsin selkeästi tuominnut kiusaamisen, mutta koen hurskasteluna sen, että ryhtyisin tuomitsemaan asiaa jota en edes tunne!

No saanko minäkin pitää hurskasteluna ajatusta että minun pitäisi puolustaa vaikkapa täällä ihmistä joka pintapuolisen ketjujen lukemisen perusteella minun mielestäni lähinnä itse aiheuttaa oman kiusaamisensa...

Sinä voit pitää mitä tahansa ihan minä itse haluat mutta se, että näkee kiusaamista, eikä siihen puutu, tai puuttuu kiusaamiseen vain silloin kun kiusattu ei hänen mielestään ole "kaivanut verta nenästää", se on ehdoton edellytys kaiken kiusaamisen jatkumiselle.

Minä en ole tiennyt mitään ko. risumiehestä, enkä ole ollut paikalla todistamassa kiusaamista. Niin ollen en katso olevani vastuussa hänen kiusatuksi joutumisestaan tai muutenkaan sitä edistänyt tai mahdollistanut.
Uskon hänen joutuneen kiusaamisen kohteeksi, eikä se tietenkään ole millään syyn tai verukkeen varjolla hyväksyttävää.

Mutta jos/kun ihminen käyttää kieltä jollaista risumies-videolta kuulimme, hänen on syytä varautua siihen, ettei hänen saamansa vastaukset ole kovin mairittelevaa laatua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja logia » 24.08.2018 23:10

Pieni varoituksen sana.
logia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.08.2018 00:49

Kaapo kirjoitti:Ompas tekopyhaa.

Ei "ompas" vaan "onpas".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 26.08.2018 08:34

Kyllästynyt kirjoitti:Mutta jos/kun ihminen käyttää kieltä jollaista risumies-videolta kuulimme, hänen on syytä varautua siihen, ettei hänen saamansa vastaukset ole kovin mairittelevaa laatua.

Muistakaamme kuitenkin, että risumiehen puheenvuoro oli vastaus vartijana / poliisina esiintyneen huuhaan ties miten pitkään jatkuneeseen ärsyttämiseen.

Näin kiusaajat toimivat. Ärsytetään kohdetta aikansa ja kun kohde menettää malttinsa, pannaan kamera päälle ja video nettiin.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja vibeke » 26.08.2018 08:44

Oletteko katsoneet tämän? https://areena.yle.fi/1-4424803
Some Deep Story
Muutama risu
12 min
pe 17.8.2018

Lenkkeilijä lataa YouTubeen videon iäkkäästä miehestä, joka jättää risuja lenkkipolun viereiseen risukasaan ja moittii kuvaajaa voimasanoin. Harmittomalta tuntunut video saa valtavat mittasuhteet. Ohjaus Sami Kieksi.
Linkit ja artikkelit

Some Deep Story 3 - kolme tarinaa nettikiusaamisesta
Jormasta tuli Risumies ja nettijulkkis tahtomattaan – mitä traagisessa jutussa tapahtui?
vibeke

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.08.2018 10:50

Kyllä. - Risumies kuoli 72-vuotiaana aortan repeämiseen. Syyttäjä oli syyttämässä häntä laittomasta uhkauksesta ja kunnianloukkauksesta. Kuvaaja sai 1700 e sakot.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Palle » 26.08.2018 11:40

Ei ole syyttäjäkään penaalin terävimpiä kyniä. Asianomistaja itse julkaisi kyseiset "loukkaukset", joita syytelly luuli kertovansa yksityisesti.

"Tekisi mieli ampua" ei ole mikään uhkaus. Ihmisillä voi olla monenlaisia mielitekoja, mutta ne eivät vielä ole rikoksia.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.08.2018 15:20

Palle kirjoitti:Muistakaamme kuitenkin, että risumiehen puheenvuoro oli vastaus vartijana / poliisina esiintyneen huuhaan ties miten pitkään jatkuneeseen ärsyttämiseen...

Muistakaamme sekin, että Pallen spekulaatiot ovat vain hänen omia luulojaan.
Mitään viitettä tai todisteita ei ole siitä, että kuvaaja olisi toiminut Pallen väittämällä tavalla.
Kyllästynyt

Re: Väärä otsikko [Risumies ym.]

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.08.2018 16:30

Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Väärä otsikko [Metsäketo/Risumies ym.]

ViestiKirjoittaja Palle » 26.08.2018 19:31

Kyllähän videosta selviää, että kyrvänsyylä soittaa suutaan ja komentelee risumiestä. Kyrvänsyylällä ei olisi ollut moiseen mitään oikeutta. Videosta voi päätellä, että kyrvänsyylä ja pulunnussija esiintyy vartijana ja poliisina.

Suuttumus on tuossa tilanteessa ihan normaali reaktio.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.08.2018 22:03

Palle kirjoitti:Kyllähän videosta selviää, että kyrvänsyylä soittaa suutaan ja komentelee risumiestä. Kyrvänsyylällä ei olisi ollut moiseen mitään oikeutta. Videosta voi päätellä, että kyrvänsyylä ja pulunnussija esiintyy vartijana ja poliisina.

Suuttumus on tuossa tilanteessa ihan normaali reaktio.

Ei käy ilmi mitään tuollaista.

Kenellä tahansa on oikeus sanallisesti puuttua asiaan jos näkee jotakin kiellettyä tapahtuvan eikä videossa ei ole mitään viitettä siihen, että kuvaaja väittäisi olevansa vartija tai poliisi.

Suuttumus voi olla normaali reaktio, mutta Risumiehen ja Pallen käyttämä kieli ei ole normaalia.

Miksi sinä Palle puhut täyttä paskaa ja väität perättömiä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.08.2018 22:11

Miten Palle voi käyttää tuollaisia sanoja? Eikö se ole kunnianloukkaus? (Kertokaa, kun en tiedä.)
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 26.08.2018 22:26

Ainakin se 'kikkelipatti' on tuossa videossa, risumies sättii kuvaajaa.
Katla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.08.2018 22:30

On niinkin, että aikuinen ihminen ei saisi noin menettää malttiaan julkisesti ja tosi noloa, kun noin toimii. Mutta ei saisi kuvatakaan. Tosi noloa sekin.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa