Kirjoittaja Biancaliina » 02.10.2010 15:33
Vs: Miten vältät loukatuksi tulemista?
Viesti Lette Tänään kello 12:26
"Ihmisen ja eläimen suhde on myös rakkaussuhde. Mielenkiintoista on lapsen ja nuoren eläimen
suhde, siis "kahden lapsen rakkaus". Se on hellyyttä, pyyteettömyyttä jota ihminen kaipaa kaiken ikäisenä. Sitä täytyy vaalia. Hellyyden puute aiheuttaa tunteettomuutta, joka näkyy esim. välinpitämättömyytenä toisen kärsimykselle jopa kiusaamiseen asti.
Luulen, että rakkauden tarpeesi on pitkälti hellyyden tarvetta. Kehityt koko ajan.
Muistui mieleeni runoilija Matti Paavilaisen sanat kirjassaan "Unohduksen huvilat":
"Hellyyden tarve oli suuri, varastimme omenoita omista puista."
Toivon saavani tekstin P.Luukkosen foorumille. Kiitos!
-
Rakkauden tarve; perustarve, kivaa tykätä etenkin tietyistä (tutuista) ja kiva kun tykkäävät minusta.
Hellyydestä ei pahemmin ole puutetta, on läheiset halanneet jne. kun itken.
Välillä ikävöin erästä läheistä, kenestä olen jälleen kerran huolissani. Hänkin minusta.
En pidä kärsimyksestä/kiusaamisesta. Joskus en hallitse ja hillitse itseäni (outoja kohtauksia).
En halua rekisteröityä "psykologia-foorumille", joten sanon nyt täällä, etten pidä lainkaan siitä, että Anni Huttilaa/Raatelulammasta haukutaan tuolla tavoin ketjussa: "Yasun joutava vainoaminen".
Ymmärrän, että voi olla paha mieli, mikäli hän on loukannut mutta miksi hyökätä joukolla kimppuun.
Jotkut asiat voi ratkaista ihan vaan keskustelemalla.
Monet on minulle sanoneet: "Onko sulla varaa sanoa, mietippä mitä olet itse tehnyt". Sitähän voi miettiä itse kukin mutta johan saisin olla tuppisuuna koko elämäni, mikäli riitojen/rumien sanojen vuoksi minulla ei olisi varaa puhua "mistään mitään". Eli on varaa.