irmeli kirjoitti:Lopeta se viinan lipitys ja mene töihin.
Oliko hyvä neuvo?
Psykopatologia kirjoitti:Kyllähän psykoanalyysissäkin "vatvotaan" asioita 4x viikossa, mikä on yleensä eheyttävää.

Pinja kirjoitti:Psykoterapiassa, kun annetaan vähän vain tai ollenkaan neuvoja, niin niitä rupeaa ihan kaipaamaan ja sillä saa muutettua suhtautumistaan jos aikaisemmin neuvot ovat tuntuneet ikäviltä.
trisse kirjoitti:Mua saisi neuvoa. Ei kellään liikenisi mitään neuvoja minulle..?
Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kyllähän psykoanalyysissäkin "vatvotaan" asioita 4x viikossa, mikä on yleensä eheyttävää.
Ehkä tuossa Psykopatologian viestissä olisi hyvä neuvo niille, jotka joutuvat vatvomaan ja pyörittelemään asioitaan 'alitajunnan' pakottaessa heidät siihen esimerkiksi unien kautta.
Kannattaisi hakeutua sellaiseen hoitoon, jossa 'vatvominen' kuuluu hoitoon ja on sallittua; jopa toivottuakin.
Omien asioiden märehtiminen ei läheskään aina ole vapaaehtoista tai oma valinta, eikä se pyörittely myöskään välttämättä lisää masennusta, vaan päinvastoin epämääräinen 'alitajunnasta' nouseva märehtiminen helpottaa sitä mukaa kun tunnekokemuksia saadaan näkyviksi, tuntuviksi ja purettua. Syntyy eheytymistä ja voimavarojen lisääntymistä, ei entistä vaikeampaa masennusta.
Sateentekijä kirjoitti:Trisse.
Mielestäni sinä voisit irtautua tuosta "uhriutumis"-asenteestasi. alkaa tehdä itse jotain oman itsesi hyväksi sen sijaan, että odotat jonkun toisen tuovan kultatarjottimella eteesi kaiken, ilman, että itse laitat rikkaa ristiin.
Pinja kirjoitti:Kaikki neuvominen tuntui ikävältä. Nykyään olen oppinut suhtautumaan neuvoihin uudella tavalla, jos joku haluaa neuvoa minä annan neuvoa ja päätän sitten itse koenko hyväksi tehdä kuten on neuvottu, en lyttää heti vaan haluan kuunnella ja miettiä mikä on minulle hyväksi.
trisse kirjoitti:Varmaan. Töissä en kyllä ikinä pärjännyt hyvin enkä ole osannut hakeutua sellaisiin hommiin joista saisi edes rahaa mutta kaipa sitä voisi taas pitkästäaikaa hakeutua jonnekin kärsimään. Saispa ainakin kirjoittamisen aihetta päiväkirjaan..
trisse kirjoitti:Mulla on ainakin pyörittelyä enkä tosiaankaan ala sitä mitenkään lisäämään. Mikään pyörittely ei ole oloani ikinä parantanut. Mutta kiva että se eheyttää Mirriä ja ottaa voimavarat käyttöön. Milloin luulet eheytyväsi pyörittelystä työelämään asti?

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa