Väitös: Terveyskeskus & masennuspotilaat

Re: Väitös: Terveyskeskus & masennuspotilaat

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.04.2014 14:40

14:40
Et pyytänyt, ja saastaasi on foorumilla vieläkin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 03.04.2014 14:41

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ehkä noinkin. Mutta viittasin Trisin puutteelliseen kuvaukseen (tulkintaan) omasta tilanteestaan.

(Tris tuli bannin jälkeen foorumille mitenkään kommentoimatta bannia edeltäviä tapahtumia.
Hän on syyttänyt ylilyönneistään Kyllästyneen provosointia.)

Niin en osaa sanoa juuta-taikka-jaata tähän insidenssiin, kun olen kovin huonosti pystynyt viimeaikoina seuraamaan palstan tapahtumia. Sen nyt voinen sanoa useamman vuoden havainnoinnin perusteella, että varsin usein Kyllästyneen tapa ilmaista asiansa on ehkä sellainen, että se koetaan varsin yleisesti provosoivaksi. Ei mulla muuta tähän.

Ei sinulla ole tullut mieleen, että sinun tapasi puuttua kirjoituksiini jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassakin käänteessä on provosoivaa. Etenkin kun arvostelullasi ei välttämättä ole mitään tekemistä ketjun otsikon kanssa.

Eipä ollut sinunkaan vittuilullasi minulle...
tris

ViestiKirjoittaja tris » 03.04.2014 14:44

Psykopatologia kirjoitti:14:40
Et pyytänyt, ja saastaasi on foorumilla vieläkin.

Kysy Kyllästyneeltä pyysinkö. Siivoa sitten itse kun poistit nikkini niin en minä siihen pysty. Ellet halua antaa mode-oikeuksia? :P
tris

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.04.2014 14:48

Olennaista on responssi, ei stimulus.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.04.2014 14:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kuten lihavoimassasi kohdassa todetaan, niin uskonnnon harjoittamiseen meillä on täysi vapaus osallistua tai olla osallistumatta. En kuitenkaan usko, että esim kirkon perheneuvonnan tarjoama hoito olisi nimenomaisesti uskonnon harjoittamista.

Aivan. Jopa uskonnottomat helsinkiläiset ajattelevat noin jonottaessaan pääsyä Perheasiainneuvottelukeskukseen mieluummin kuin käyttäisivät kaupungin tarjoamia vastaavia palveluja, joihin ei kuulemma ole tunkua. Ilmeisesti pitävät kirkon perheneuvontaa laadukkaampana mahdollisuutena.

Se on heidän päätöksensä ja valintansa. Minun vakaumukseni vastaista tuollainen olisi, ja pidän laittomana tilannetta jossa potilaan pitäisi joko vastaanottaa aattellisen/uskonnollisen yhdistyksen tuottamaa hoitoa - tai jäädä kokonaan sitä ilman.

Joo, pidä vain.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.04.2014 15:18

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kuten lihavoimassasi kohdassa todetaan, niin uskonnnon harjoittamiseen meillä on täysi vapaus osallistua tai olla osallistumatta. En kuitenkaan usko, että esim kirkon perheneuvonnan tarjoama hoito olisi nimenomaisesti uskonnon harjoittamista.

Aivan. Jopa uskonnottomat helsinkiläiset ajattelevat noin jonottaessaan pääsyä Perheasiainneuvottelukeskukseen mieluummin kuin käyttäisivät kaupungin tarjoamia vastaavia palveluja, joihin ei kuulemma ole tunkua. Ilmeisesti pitävät kirkon perheneuvontaa laadukkaampana mahdollisuutena.

Se on heidän päätöksensä ja valintansa. Minun vakaumukseni vastaista tuollainen olisi, ja pidän laittomana tilannetta jossa potilaan pitäisi joko vastaanottaa aattellisen/uskonnollisen yhdistyksen tuottamaa hoitoa - tai jäädä kokonaan sitä ilman.

Joo, pidä vain.

En pidä mielipiteeni vähättelyä kovin rakentavana keskusteluna, koska uskon asian olevan virallisestikin niin kuin sanoin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.04.2014 15:44

sanoo rakentava keskustelija.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.04.2014 15:46

tris kirjoitti:
tris kirjoitti:Minua kohdeltiin saastaisena koska kieltäydyin ryhtymästä absolutistiksi ja avoimesti - olin tuolloin vähän arvostelukyvytön - kerroin lääkkeiden väärinkäytöstä.

Tästä on todisteena jo sekin että kävimme yksityiskohtaisesti sairaanhoitajan kanssa läpi tilanteeni vuosi kerrallaan. Session lopuksi hän totesi soimaavasti "Olipa aika paljon lääkkeiden väärinkäyttöä". Minä olin mielessäni että :shock: "Tuoko sinulle jäi käteen kaikesta mitä olin elämästäni kertonut (avioerot, isän alkoholismi, yksinäisyys, traumat, psykosomaattinen oireilu, massiivinen esiintymisjännitys, masennus jne.) että "olipa tuossa lääkkeidenväärinkäyttöä"!

Minusta tuollainen on sangen normaali responssi, mutta eihän sitä olisi tarvinnut sanoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.04.2014 18:57

Kyllästynyt kirjoitti:En pidä mielipiteeni vähättelyä kovin rakentavana keskusteluna, koska uskon asian olevan virallisestikin niin kuin sanoin.

Mahtaisivatko meidän näkemyksemme lähentyä toisiaan vaikka miten yrittäisimme keskustella aiheesta; en usko. Voisihan se olla mielipiteesi kunnioittamista, etten ryhdy vääntämään enkä kinastelemaan aiheesta, josta olemme erimielisiä. Tyyliin pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.04.2014 19:34

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En pidä mielipiteeni vähättelyä kovin rakentavana keskusteluna, koska uskon asian olevan virallisestikin niin kuin sanoin.

Mahtaisivatko meidän näkemyksemme lähentyä toisiaan vaikka miten yrittäisimme keskustella aiheesta; en usko. Voisihan se olla mielipiteesi kunnioittamista, etten ryhdy vääntämään enkä kinastelemaan aiheesta, josta olemme erimielisiä. Tyyliin pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.

Varsinkin kun keskustelu on ollut jo pitkään aivan naurettavaa, tulisi toistaa, mikä tarkasti on em. minun "mielipiteeni", jota perustellaan omalla uskolla!!
Eikö täällä joka toinen luule, että että hänen kantansa on se ainoa oikea?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 03.04.2014 20:30

Psykopatologia kirjoitti:
tris kirjoitti:
tris kirjoitti:Minua kohdeltiin saastaisena koska kieltäydyin ryhtymästä absolutistiksi ja avoimesti - olin tuolloin vähän arvostelukyvytön - kerroin lääkkeiden väärinkäytöstä.

Tästä on todisteena jo sekin että kävimme yksityiskohtaisesti sairaanhoitajan kanssa läpi tilanteeni vuosi kerrallaan. Session lopuksi hän totesi soimaavasti "Olipa aika paljon lääkkeiden väärinkäyttöä". Minä olin mielessäni että :shock: "Tuoko sinulle jäi käteen kaikesta mitä olin elämästäni kertonut (avioerot, isän alkoholismi, yksinäisyys, traumat, psykosomaattinen oireilu, massiivinen esiintymisjännitys, masennus jne.) että "olipa tuossa lääkkeidenväärinkäyttöä"!

Minusta tuollainen on sangen normaali responssi, mutta eihän sitä olisi tarvinnut sanoa.

Koin tulleeni vähätellyksi. Lääkkeiden väärinkäytön taustallahan oli ongelmat. Outoa huomioida väärinkäyttö huomioimatta ongelmia mitenkään.
tris

ViestiKirjoittaja tris » 03.04.2014 20:31

Mirri kirjoitti:

Varsinkin kun keskustelu on ollut jo pitkään aivan naurettavaa, tulisi toistaa, mikä tarkasti on em. minun "mielipiteeni", jota perustellaan omalla uskolla!!

Ainakin kumpikin mode...
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.04.2014 21:12

Mirri kirjoitti:

Mikä on sinun mielipiteesi; onko kirkon perheasiankeskuksen palvelut kirkkoon kytkettyä toimintaa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.04.2014 21:27

Tietysti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.04.2014 10:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Tunnut mielestäni käsittelevän termiä "laiton" varsin laajana tulkintana; itse pyrin rajaamaan omien juridisten termien käytön tiukasti olemassa olevaan lainsäädäntöön.

Kuten lihavoimassasi kohdassa todetaan, niin uskonnnon harjoittamiseen meillä on täysi vapaus osallistua tai olla osallistumatta. En kuitenkaan usko, että esim kirkon perheneuvonnan tarjoama hoito olisi nimenomaisesti uskonnon harjoittamista.

Kaikki kirkon toiminnat ovat kirkon toimintaa - ja siihen osallistumalla joko tukee tai ainakin osallistuu uskonnollisen yhteisön toimintaan.

Toki on kirkon toimintaa, mutta itse en miellä kirkon perheneuvonnan hoitoa nimenomaisesti lakipykälän tarkoittamaksi uskonnon h a r j o i t t a m i s e k s i.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.04.2014 10:26

tris kirjoitti:

Joo tämä on jotenkin noloa nimenomaan ammattilaisen suusta kuultuna. Kun tosiaan tuollainen väärinkäyttö yms on käytännössä aina oire niistä varsinaisista vaivoista, joihin tietysti olettaisi ammattilaisen kiinnittävän päähuomionsa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.04.2014 10:41

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Tunnut mielestäni käsittelevän termiä "laiton" varsin laajana tulkintana; itse pyrin rajaamaan omien juridisten termien käytön tiukasti olemassa olevaan lainsäädäntöön.

Kuten lihavoimassasi kohdassa todetaan, niin uskonnnon harjoittamiseen meillä on täysi vapaus osallistua tai olla osallistumatta. En kuitenkaan usko, että esim kirkon perheneuvonnan tarjoama hoito olisi nimenomaisesti uskonnon harjoittamista.

Kaikki kirkon toiminnat ovat kirkon toimintaa - ja siihen osallistumalla joko tukee tai ainakin osallistuu uskonnollisen yhteisön toimintaan.

Toki on kirkon toimintaa, mutta itse en miellä kirkon perheneuvonnan hoitoa nimenomaisesti lakipykälän tarkoittamaksi uskonnon h a r j o i t t a m i s e k s i.

Kaikki kirkon toimintaan liittyvä on osallistumista uskonnon harjoittamiseen, sen levittämiseen ja/tai sen tukemiseen. Kirkko on avoimesti ja tunnetusti uskonnollinen yhdistys eikä sen toiminnalla ole muuta pohjaa tai päämäärää kuin uskonnon harjoittaminen, sen levittäminen ja uskon nimissä ja "seurauksena" tapahtuva diakonia- ym. työ.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.04.2014 10:42

tris kuvaa vain osan kokonaisuudesta ja etsii nimen omaan "todisteita" yms.

Ei tällaisista kirjoituksista voi mitään päätelmiä tehdä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 04.04.2014 11:42

No en minä saanut testauksia jotka olisivat kuuluneet juttuun, minulle ei toivotettu edes hyvää jatkoa ja loppupalaveri oli sellainen ettei kaikki työntekijät tulleet sinne tai aikaa käytetty niin paljon kun oli luvattu. Lausunto oli ihme sillisalaattia eikä siinä puhuttu muuta kuin niistä lääkkeistä. Onneksi ne on jätetty jo pois uusista lausunnoista.
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.04.2014 13:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Toki on kirkon toimintaa, mutta itse en miellä kirkon perheneuvonnan hoitoa nimenomaisesti lakipykälän tarkoittamaksi uskonnon h a r j o i t t a m i s e k s i.

Kaikki kirkon toimintaan liittyvä on osallistumista uskonnon harjoittamiseen, sen levittämiseen ja/tai sen tukemiseen. Kirkko on avoimesti ja tunnetusti uskonnollinen yhdistys eikä sen toiminnalla ole muuta pohjaa tai päämäärää kuin uskonnon harjoittaminen, sen levittäminen ja uskon nimissä ja "seurauksena" tapahtuva diakonia- ym. työ.

Ymmärrän kyllä tuon ajatusmallin, mutta epäilen kuitenkin että virallinen juridiikka ei tulkitse kaikkea kirkon toimintaa (ml perheneuvonta ym) Perustuslain 11§ tarkoittamaksi uskonnon harjoittamiseksi.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa