isla kirjoitti:All this talking about stabbing is getting me pretty sharp, if you know what I mean...
isla kirjoitti:All this talking about stabbing is getting me pretty sharp, if you know what I mean...
Psykopatologia kirjoitti:Otsikon tapahtumaa tarkoitan...
Psykopatologia kirjoitti:... ja viittaan uskovaisten "kovapäisyyteen".
18:21 Eli feminismin "uskovaiseen" siipeen.
Sievä Sigismund kirjoitti:Eli tässä tuli todistettua, että miehiin kohdistuva väkivalta on hyväksyttyä feministien keskuudessa.
Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Otsikon tapahtumaa tarkoitan...
Mutta otsikkohan ei kuvaa kyseistä tapahtumaa, vaan on vain tuorein esimerkki Sigismundin aloittamista naisvihamielisistä kiusaamisketjuista.Psykopatologia kirjoitti:... ja viittaan uskovaisten "kovapäisyyteen".
18:21 Eli feminismin "uskovaiseen" siipeen.
Feministeissä voi olla uskovaisia, mutta feminismi ei ole uskonto.
.Kissi kirjoitti:Siggen jutut on jo nähty ja nyt alkaa lahes yhtäpaljon ärsyttää tuo Kyllästyneen inttäminen ja kiukkumielinen kommentointi...
.Kissi kirjoitti:... Kerro Kyllästynyt nyt ihan selvin sanoin, mitä se Feminismi sinulle henkilökohtaisesti tarkoittaa...
Ryysy kirjoitti:Mitä etsit näillä joka ketjuun tungettavilla kolmekymmentäplussukupuolikannanotoilla?
Psykopatologia kirjoitti:23:26Ryysy kirjoitti:Mitä etsit näillä joka ketjuun tungettavilla kolmekymmentäplussukupuolikannanotoilla?
Osoitan feministien johtajien (Aro ym.) ajattelun tyhmyyttä. Aiempaan vastaavaan (feminismi-Perjantaissa) ei ainakaan kukaan feministi pukahtanut mitään.
.Kissi kirjoitti:Kyllästynyt"Feminismi on aate, joka pyrkii saamaan naisten oikeudet, aseman ja arvostuksen yhteiskunnassa samanarvoiseksi kuin miehillä on.
Ei se tuon kummempaa ole.
*
No minun käsittääkseni noin onkin jo täällä Suomessa.
Psykopatologia kirjoitti:Sievä Sigismund kirjoitti:Eli tässä tuli todistettua, että miehiin kohdistuva väkivalta on hyväksyttyä feministien keskuudessa.
Mikä oli sisältö oli korjaamattomalla viestillä tunteja ennen muutosta?
.Kissi kirjoitti:- -
*

Hilppa kirjoitti:.Kissi kirjoitti:- -
*
Ei vaan valitettavasti taida olla. Lisäksi kaikkinainen epätasa-arvoisuus on kasvanut. Syrjäytyminen on lisääntynyt ja yksilön mahdollisuudet muuttaa muodostunutta huonoa kehityssuuntaa ovat pienentyneet. Toisaalta esimerkiksi varsinainen nälänhätä on hävinnyt ongelmien joukosta.
Paljon on sellaisia ongelmia, jotka yksilötasolle osuessaan voivat muodostaa tragedian. Koulukiusaaminen, työpaikkakiusaaminen, kaikenlainen arkipäivän sadismi ja perheväkivalta ovat yksilöön kohdistuessaan hyvin vakavia epätasa-arvon ja vallankäytön ilmentymiä. Onko feminismi keino vähentää noita edellämainittuja väärän vallankäytön muotoja? Olen pohtinut haluanko olla feministi ja tullut siihen tulokseen, että haluan. En silti usko, että puuttuminen naisten kohtaamiin epäoikeudenmukaisuuksiin poistaisi kaikkea epäoikeudenmukaisuutta.
Maailmassa ja Suomessakin on suurta epätasa-arvoa seuraavien ihmisryhmien välillä: vanhukset (jota sanaa eivät jotkut edes siedä käytettävän) - aikuiset (tuottavassa iässä ja kyvyssä olevat aikuiset), mielenterveysongelmaiset - terveet, vammaiset - terveet toimintakykyiset, työttömät - työlliset, omistava luokka - työvoimareservi/työntekijät, poliittinen eliitti - rivikansalaiset. Naiseuden myötä tuleva epätasa-arvo hämärtyy monien eri epätasa-arvoa aiheuttavien tekijöiden alle. Nainen, jota on epätasa-arvoisesti kohdeltu, ei ehkä miellä kohtelun syyksi naiseutta. Voi tuntua, että muut epäoikeudenmukaisuudet ovat olleet isompia henkilökohtaisella tasolla kuin esimerkiksi se, että joku tuntematon on huudellut jotain asiatonta tai tuntematon ehdotellut sopimattomia. Mikä on sen huutelun merkitys ollut omalla arvoasteikollani? Ehkä yksittäisen huutelun merkitys ei ole ollut kovin suuri, mutta periaate, että tulisi olla nollatoleranssi tietyille sopimattomuuksien (=vallankäytön osoituksia) harjoittamiselle, on tärkeä.
Tämä aihe on vaikea. Jos pohdin henkilökohtaisella tasolla, varmasti niillä kokemuksilla, joita minulla tyttönä koulussa pojilta kohtaamastani sadismista on, oli merkitystä koko persoonani kehitykselle negatiivisesti. Mikä oli sen hinta minulle? Tietenkin olen päässyt noiden aikojen kokemusten ohitse ja kehittynyt ihmisenä, mutta mikä on sen haitan lopullinen saldo juuri minulle? Sen, että opettajat eivät puuttuneet, vaan sallivat loukkaavan väkivallan tapahtua (osin koska eivät tienneet ja seuranneet kaikkea tapahtunutta) ja koska sellainen vaan oli tuolloin "maan tapa". Feminismin tavoite on identifioida naisiin kohdistuva sadismi ja löytää keinoja sen lopettamiseksi yhteisössämme.
Sievä Sigismund kirjoitti:Sinun ongelmasi on, etteivät opettajat huomanneet. Entäs, kun naisopettaja johtaa ja yllyttää kiusaajien joukkoa?
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa