Hilppa kirjoitti:Neljäkymmentäseitsemänvuotias jotain. Lyhenteet eivät anna valaisua.
Psykopatologia kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Neljäkymmentäseitsemänvuotias jotain. Lyhenteet eivät anna valaisua.
Mitä tämä vastaus tarkoittaa?

Psykopatologia kirjoitti:Lyhenteet eivät anna valaisua. Mihin?
Mirri kirjoitti:(lihavointi minun)Kaapo kirjoitti:Kuka on Anniina Räsänen, joku ekaluokkalainen?
Mut hyvä oivallus.
Tässä jokunen päivä sitten kun istuttiin pojan kanssa (7v) ja keskusteltiin iästä niin poika tuumasi.
"Sitten kun sä olet 90 vuotias niin minä olen AK47. (hörönaurua)"
En usko että aukenee aivan kaikille hetkessä mitä poika sano.
Kirjoituksessasi olevan suoran lainauksen pitäisi olla näin:
Tässä jokunen päivä sitten kun istuttiin pojan kanssa (7v) ja keskusteltiin iästä, niin poika tuumasi: "Sitten kun sä olet 90 vuotias niin minä olen AK47.", (hörönaurua).
Suoran lainauksen eteen laitetaan kaksoispiste, ei missään tapauksessa pistettä. Tämän virheesi vuoksi muistutat toista täällä kirjoittanutta henkilöä, joten mutkattomasti kysyn, että oletkohan kirjoittanut aiemmin toisella nimimerkillä ja oletkohan peräti sama kirjoittaja. Kun se toinen kirjoittaja teki toistuvasti täsmälleen saman virheen: laittoi suorien lainausten edelle pisteen vaikka ehdottomasti olisi pitänyt käyttää kaksoispistettä.
Silloin en muistaakseni sanonut asiaan mitään, mutta nyt sama suuri virhe syöksyi silmille sinun tekemänäsi...
En tunne itseäni kielipoliisiksi vaikka nyt takerruinkin tähän; virhe ei oikeasti ole lukijan kannalta pieni.
Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Lyhenteet eivät anna valaisua. Mihin?
Vitsin ymmärtämiseen sellaiselle henkilölle, jonka normaalitietouteen eivät kuulu rynkyistä käytetyt lyhenteet. Kaapon kertoma esimerkki luovuudesta/nokkeluudesta ei aukene sellaiselle, joka ei ole perehtynyt rynkkyjen lyhenteisiin.
trisse kirjoitti:Kaapo on Gabriel jos se nyt jollekin on jotenkin epäselvää. (Sen sijaan tuo kiväärijuttu oli mulle epäselvä - kiva kun hilppa selitti).
trisse kirjoitti:Kaapo on Gabriel jos se nyt jollekin on jotenkin epäselvää...

Psykopatologia kirjoitti:trisse kirjoitti:Kaapo on Gabriel jos se nyt jollekin on jotenkin epäselvää. (Sen sijaan tuo kiväärijuttu oli mulle epäselvä - kiva kun hilppa selitti).
Asiahan tuli linkissä jo kohta esiin.
Mirri kirjoitti:Kysymys Psykopatologialle. Onko alla olevassa esimerkkivirkkeessä suoran lainauksen luku laitettu oikein vai väärin, ja millä perusteella?
Mummo sanoi: "Synnyin vuonna 1918".
En ole hakemallakaan löytänyt tietoa numeroiden kirjoittamisesta suoran lainauksen sisällä, kun kyseessä on puhutun kielen siteeraaminen, joten olisi kiva, jos joku laittaisi tänne perusteltua tietoa asiasta. Eihän kukaan sano näin tai noin ei mielestäni riitä perusteluksi, koska puheen ilmaiseminen suoraan lainattuna kirjoituksena sisältää paljon muutakin, jota kukaan ei sano puheessa. Kuten sanavälit, välimerkit, isot kirjaimet...
Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:trisse kirjoitti:Kaapo on Gabriel jos se nyt jollekin on jotenkin epäselvää. (Sen sijaan tuo kiväärijuttu oli mulle epäselvä - kiva kun hilppa selitti).
Asiahan tuli linkissä jo kohta esiin.
Korrelaatit sinulla epäselvät.
Minä postasin rynkyn/AK47:n selityslinkin ensimmäisenä. Halutessani varmentaa, että olin oikeassa, ettei hän (Kaapo) tarkoittanut jotain muuta lyhennettä jatkoin kysyvällä lauseella, johon jostain syystä Kaapo kuitenkin vastasi minulle tylysti "onko pointti taas hukassa?" tms. Miksi moinen?
Sateentekijä kirjoitti:Rynkky-asia lienee pohdittu läpikotaisin ja monelle on selvinnyt tämä merkillinen
numero-kirjain yhdistelmä.
Sen sijaan numeraalien ja kirjainen ilmaiseminen näyttää olevan yhä pohdinnan alla
Hilppa kirjoitti:
Minä postasin rynkyn/AK47:n selityslinkin ensimmäisenä. Halutessani varmentaa, että olin oikeassa, ettei hän (Kaapo) tarkoittanut jotain muuta lyhennettä jatkoin kysyvällä lauseella, johon jostain syystä Kaapo kuitenkin vastasi minulle tylysti "onko pointti taas hukassa?" tms. Miksi moinen?
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa