Gabriel kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:
Sanat "akka", "muija", "eukko", "ämmä" jne. ovat halventavia ja loukkaavia nimityksiä.
Voi ne tietysti olla jos on tahdistunut kuuntelemaan "feministisen lähetyksen häiriöaluetta".
Muutoin ne kyllä ovat ihan normaaleja sanoja sekä riippu aiheyhteydestä ja sävystä kuinka niitä käytetään.
Mitä tarkoittaa feministisen lähetyksen häiriöaluetta? En ymmärrä tällaisia erikoisilmaisuja aina kovin helposti (paitsi omiani).
Kyselytiedusteluni on osoittanut, että feminismistä mitään (?) tietämättömien lähipiirin miesten sekä naisten mielestä yllä mainitut sanat ovat loukkaavia. Edes naiset eivät käytä toisistaan tällaisia ilmaisuja kuin silloin, jos asiayhteys on "vttu mikä ämmä"-tyyppinen. Myös julkkiksia ja muita televisiossa esiintyviä ihmisiä saatetaan sanoa ikään kuin vahingossa akoiksi, koskaan ilman mitään positiivista sävyä kuitenkin. Kukaan ei esimerkiksi sano "voi että olen ihastunut siihen akkaaan" tai että "en ole koskaan tavannut noin mukavaa akkaa".
Jotkut puhuvat myös muijista sekä emännistä. Mutta jos ihminen ei halua, että häntä sanotaan emännäksi, eikä toinen sitä kunnioita, niin kyllä siinä ero äkkiä tulee. Joku voi tykätä, että parisuhteen mäntä kutsuu häntä emännäksi, mutta silloin se on heidän yhteinen sopimuksensa. Jos mieheni sanoisi minua akaksi tai emännäksi, vaikka juntti olenkin, niin se saisi kyllä kuulla siitä niin paljon, että tajuaisi, että niin ei saa sanoa. Eksäni ei sitäkään tajunnut, joten heivasin sen mäkeen.
Kyllä miehille on vaikka mitä hienoja nimityksiä, kuten äijä, sekin on positiivisesti latautunut termi. "On kyllä aika äijä!"... Nainenkin voi olla "äijä" ja se on jee-jee-hienoa, mutta miehiä ei kyllä koskaan ämmitellä positiiviseen sävyyn.
Turha selostaa jostain ukoista ja akoista... Ukkokin on melkein arvonimi akkaan verrattuna. Isännästä puhumattakaan. Onhan se nyt hienoa olla talon isäntä, mutta emäntänä olo on (minun mielestäni) aika perseestä.
Ehkäpä kohtukateus oireilee näin?!
Sitten SADElle tiedoksi, että sain tässä vähän aika sitten kuulla, että en ansaitse saada lapsia, koska tulotasoni on niin huono. Sanoin, että kyllä minä pystyn lapseni ja itseni elättämään, mutta tuskin miestäni. Sanoin, että nyt en ole töissä, mutta olin ja etsin. Sitten se nauroi, koska tienasin niin saakelin vähän silloin kun olin töissä. Sitten sain kuulla, että silti "TEIDÄN EI KANNATA HANKKIA LAPSIA". Vittu, ei sitten kannata, saatana, käyn paistamassa tuon sivistyneen "tienaanviistonniakuussa"-paskaläjän oikein rasvasella paistinpannulla. ETTÄ SIKSI VITUTTAA SAAKELIN LOWER CLASS ja WHITE TRÄÄSH-paska. Henkilö ei kuitenkaan tiennyt edes mt-ongelmistani, että mikähän hulabaloo sitten olisi noussut. En ole vähään aika vihannut ketään näin kauaa, niin siksi oireilen täällä lower class-kommenteista. Tällainen huutelu foorumeilla menee ihan mukiin jne., mutta että mieheni kaveri, entinen ystävänsä voi sanoa näin, voi vittu. NOIN EI VAIN KUULU SANOA, vaikka mikä helkutin megakoulutettu paskaläjä sanoja olisikin.
Vai näinkö kohtukateus oireilee?!
Vieläkö haluatte tänne ketjuun jotain yhtä asiaankuuluvaa?!
Terapeuttisia hahmoja täällä tänään! Gabrielin paras anti on ollut itselleni täällä se, että olen tajunnut vielä konkreettisemmin kuinka ärsyttävää jatkuva uteliaisuuteni voi muiden mielestä olla.
Turha tulla jankkaamaan, että tämä on päiväkirjakamaa, minulla on vaikeuksia siirtymässä päiväkirjaosastolta julkiselle osastolle. En tiedä mikä siinä on, mutta on vain.
Sori, vtuttaa aika multimaksimaalisesti.