Kliinisen psykologian ensyklopedia kirjoitti:Anaalisessa vaiheessa katsotaan aggressioiden ja ambivalenssin olen erityisen painottuneita ja tämän vaiheen fiksaation/regression liittyvän varsinkin pakkoneuroosiin.
Sointu kirjoitti:Terapeuttini tapaa sanoa, että psykologiaa opiskelleista 69% on jymähtänyt oraalivaiheeseen, 69% anaalivaiheseen ja loput ovat laskutaidottomia.
Obelix kirjoitti:Alan asiantuntija oli Karl Abraham, joka menehtyi suhteellisen nuorena. Valitettavasti.
Obelix kirjoitti:Kaikki johtuu siitä, että peräaukkoa on mukava rapsutella, olipa se oma tai toisen.
Sointu kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Anaalisuus tuntuu poksahtavan esiin varsin usein psykologiasta puhuttaessa. Miksi?
Terapeuttini tapaa sanoa, että psykologiaa opiskelleista 69% on jymähtänyt oraalivaiheeseen, 69% anaalivaiheseen ja loput ovat laskutaidottomia. Hän itse on Turun fiksuin ja filmaattisin LT ja muistaa aika ajoin muistuttaa muitakin siitä tosiasiasta.
Psykopatologia kirjoitti:Sointu kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Anaalisuus tuntuu poksahtavan esiin varsin usein psykologiasta puhuttaessa. Miksi?
Terapeuttini tapaa sanoa, että psykologiaa opiskelleista 69% on jymähtänyt oraalivaiheeseen, 69% anaalivaiheseen ja loput ovat laskutaidottomia. Hän itse on Turun fiksuin ja filmaattisin LT ja muistaa aika ajoin muistuttaa muitakin siitä tosiasiasta.
Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Sointu kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Anaalisuus tuntuu poksahtavan esiin varsin usein psykologiasta puhuttaessa. Miksi?
Mysteerinen vastaus PatoPsykolta. Oma rivien välien lukutaito ja asiayhteyksien ymmärtämiskyky ei nyt riitä - rautalankaa on suotava käyttää minun tapauksessani siis ihan säälimättä.
Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Sointu kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Anaalisuus tuntuu poksahtavan esiin varsin usein psykologiasta puhuttaessa. Miksi?
Mysteerinen vastaus PatoPsykolta. Oma rivien välien lukutaito ja asiayhteyksien ymmärtämiskyky ei nyt riitä - rautalankaa on suotava käyttää minun tapauksessani siis ihan säälimättä.
Psykopatologia kirjoitti:Huonoa viestintää taas
Gyver kirjoitti:Kai luit tuon Psykopatologian viestin otsikon?Psykopatologia kirjoitti:Huonoa viestintää taas
Kahvi kirjoitti:Obelix kirjoitti:Alan asiantuntija oli Karl Abraham, joka menehtyi suhteellisen nuorena. Valitettavasti.
Saman kirjan mukaan Abraham jakoi anaalisen vaiheen kahteen vaiheeseen. Tapahtuma-
aika oli vuosi 1924, joten termistö lienee täsmentynyt ja/tai parantunut paremmin nykykieleen
ja -ymmärrykseen sopivaksi. Mitä sanoo tähän palstamme ne asiantuntijat, joiden kompentenssi
on keittiöpsykologiaa laajempi?
Riidankylväjä kirjoitti:Mutta anaalisuus tuntuu olevan hyvin keskeinen termi monissa ongelmissa.
Olenko oikeassa, vai olenko vain jotenkin fiksaantunut noihin anaalijuttuihin?
Obelix kirjoitti:Keskeistä se on ainoastaan pakkoneurooseissa.
Obelix kirjoitti:Eikös sillä ollut puhtaus vimma? Hyvä esimerkki.
Minä voisin sotata omalla sonnallani hyvillä mielin.
Riidankylväjä kirjoitti:Anaalisuus tuntuu poksahtavan esiin varsin usein psykologiasta puhuttaessa. Miksi?
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa