Persoonan kehittyminen

Persoonan kehittyminen

ViestiKirjoittaja ellol » 28.03.2010 13:28

Laitan tännekin, kun täällä tuntuu olevan tuota asiantuntijuutta.

Mitä kehityskausia vaaditaan, ja millaisia rakennuspalikoita tarvitaan?

Paljon on varmaan vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia.
ellol

Re: Persoonan kehittyminen

ViestiKirjoittaja xxccz » 28.03.2010 13:51

-
Googlasin sanalla kehityskaari ja löytyi tällainen, jota ei kande hukata. Hauska, muttei varmaankaan tarkoittamasi. Samat vaiheet kuitenkin kaikessa havaittavissa.

http://www.saunalahti.fi/~myllma/mieskehitys.htm
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 28.03.2010 14:04

´
"kehitysteoria" ja "kehityspsykologia" hakusanalla: bing/google tuottaa varmasti sinulle sopivaa materiaalia?
-tutustu, lue ja tee tarkentavia kysymyksiä aiheesta tänne. Ihan aatamista lähtemiseen ei piisaa mulla puhti ainakaan.
xxccz

ViestiKirjoittaja ellol » 28.03.2010 14:11

okej, tack
ellol

ViestiKirjoittaja ve?e » 28.03.2010 20:07

Mulla on jonkinlainen oma teoria tästä asiasta. Ihan joltain muulta planeetalta.

Vauva on omalla tavallaan hirveän passiivinen olento. Vauva seuraa tarkkaan, mitä ympärillään tapahtuu, ja osaa ennustaa ihan paljon siitä, mitä seuraavana tapahtuu, jos tilanne on tuttu, mutta vauva ei oikein osaa itse laittaa mitään sosiaalista toimintaa alulle. Tai siis... kun vauva tekee jotain, niin sitten se on tavallaan niitten muitten reaktioitten omaan tekoonsa vastaanottaja taas pian kohta. Koko ajan vastaanottaja. Vaikka huutaisi hurjaa ahdistusta, niin on siihen liittyvien reaktioitten vastaanottaja sitten taas kohta.

Vauva huomaa omien tekojensa ja niitä seuraavien tekojen välisiä yhteyksiä, muttei vaan huomaa, että itsellä voisi olla mahdollisuus ohjata toista tekemään jotain sellaista mitä haluaa. Ei huomaa, että itse on olemassa, ja voi vaikuttaa. Niin siksi on vastanottaja. Ei ohjaa. Noh, ei tietäisi, minne ohjatakkaan. Ohhoijakkaa. Tämmöstä. Passiivinen.

Jossain vaiheessa pikkulapset oivaltaa, että ihmisten välillä vallitsee sopimuksia asioista. Isi sanoi, että ei oteta heppaa hyllyltä, niin ei oteta. Äsken kysyttiin, että haluanko marmelaadia vai juustoa, ja sanoin, että marmelaadia, niin sen ois sitten parempi olla marmelaadia! Jos ei ole, niin sitten minä nostan äläkän! Minä OLEN! HERRAN JESTAS! EI TÄÄLLÄ MITÄ TAHANSA TEHDÄ!

No mut sit joskus tulee kanssa aloitteiden aika. Omien halujen peliin laittaminen. No mut ei puhuta siitä.

No ei tällä ollut mitään tekemistä persoonan kehittymisen kanssa. Pitäsköhän poistaa vastaus sieltä toiselta foorumilta, en tiedä.
ve?e

ViestiKirjoittaja Trisse » 28.03.2010 20:13

Trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.03.2010 21:37

Paremmin persoonallisuuden kehttyminen. "Persoona" viittaa spesifimmin mm. Jungiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ellol » 28.03.2010 23:30

Aa, näinkö se meneekin. Kiitti paljon avusta ja tiedoista, kaverit!

Valvojan edit:
Lisätty puuttuvat isot alkukirjaimet.
ellol

ViestiKirjoittaja ve?e » 28.03.2010 23:33

ellol kirjoitti:aa, näinkö se meneekin. kiitti paljon avusta ja tiedoista, kaverit!

Eippä kestä

valvojan edit:
lisätty puuttuva iso alkukirjain
ve?e

ViestiKirjoittaja xxccz » 29.03.2010 16:45

Psykopatologia kirjoitti:Paremmin persoonallisuuden kehttyminen. "Persoona" viittaa spesifimmin mm. Jungiin.

Psykopatologia kirjoitti:Paremmin persoonallisuuden kehttyminen. "Persoona" viittaa spesifimmin mm. Jungiin.

-ja ne omat viestit vilisee kirjoitusvirheitä...
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 29.03.2010 16:49

ellol kirjoitti:Aa, näinkö se meneekin. Kiitti paljon avusta ja tiedoista, kaverit!

Valvojan edit:
Lisätty puuttuvat isot alkukirjaimet.

Mikä on pielessä?
Täällä on tarkat säännöt lainauksista ja niiden lain alaisuuksista. Osaatko käyttää hakukonetta? Sinulla on nyt vihjeet. Lue ja tutustu eri teorioihin.
- Vai mitä odotit?
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 29.03.2010 16:50

Kyllästynyt kirjoitti:
xxccz kirjoitti:

-ja ne omat viestit vilisee kirjoitusvirheitä...

Ja sinä sekoitat toisiinsa kaksi eri henkilöä...

Jaa. Sinäkö, Kyllästynyt jaksat oikoa noita äidinkielen kielioppimokia. Hmm. Mutta et Pertsan?
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 29.03.2010 20:46

Kyllästynyt kirjoitti:
xxccz kirjoitti:Jaa. Sinäkö, Kyllästynyt jaksat oikoa noita äidinkielen kielioppimokia. Hmm. Mutta et Pertsan?

Minä olen korjannut niin sinun kuin elloinkin kiusaamismielessä tekemiä kielioppi- ja kirjoitusvirheitä.

Alku oikein, mutta lauseen
"kiusaamismielessä"

on silkkaa pieleen mennyttä tulkintaa.
xxccz

ViestiKirjoittaja Miller » 29.03.2010 21:00

xxccz kirjoitti:
"kiusaamismielessä"

Ei, moderaattorin tulkinta on aina ehdottoman oikea.
Miller

ViestiKirjoittaja xxccz » 29.03.2010 21:04

Miller kirjoitti:
xxccz kirjoitti:
"kiusaamismielessä"

Silloinhan se tarkoittaisi sitä, että minä en ole tietoinen omista piilomotiiveistani, vaan sen tietää kukatahansa kyllästynyt. Pitänee pyrkiä mainosmiehen peratiaan?

Rohkenen kuitenkin olla sinunkin kanssasi eri mieltä aiheesta. <- piste
xxccz

ViestiKirjoittaja Miller » 29.03.2010 21:09

xxccz kirjoitti:
Miller kirjoitti:
xxccz kirjoitti:
"kiusaamismielessä"

Silloinhan se tarkoittaisi sitä, että minä en ole tietoinen omista piilomotiiveistani, vaan sen tietää kukatahansa kyllästynyt. Pitänee pyrkiä mainosmiehen peratiaan?

Rohkenen kuitenkin olla sinunkin kanssasi eri mieltä aiheesta. <- piste

Et vain ole sisällä "piireissä" -täällä nimittelykin on rääkkäämistä. Koetapa vain ko. tulkinta kyseenalaistaa.
Miller

ViestiKirjoittaja xxccz » 29.03.2010 21:42

Kyllästynyt kirjoitti:Vai onko niin, että sinun mielestäsi muita (tai ainakin minua) saa vaikka solvatakin, mutta hoitajien tai lääkärien toimintaa ei saa edes arvostella?

En ole Miller, etkä osoittanut kysymystäsi minulle, mutta vastaanpa silti: Ei suinkaan ketään saa solvata, eikä hoitohenkilökunta kasva arvostelematta.
xxccz

ViestiKirjoittaja ve?e » 29.03.2010 21:56

jahas... ja tämä ketju lähtee pian pois, niin jos olette kirjoittaneet tänne jotain, millä on itsellenne merkitystä, niin laittakaa kiireesti talteen, te kaikki... keitä nyt olittekaan...
ve?e

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 30.03.2010 10:26

Puhdasoppisilla taas on Suuri viikko.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja ve?e » 30.03.2010 12:22

Herra on vähän niinkuin sellainen fraktaalikuva. Hän ulottuu joka paikkaan pienine yksityskohtineen. Läheltä ja kaukaa, kaikkialla Herraa.
ve?e

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa