Kutsumusammatti.

Kutsumusammatti.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.11.2019 12:34

Kutsumusammatti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Kutsumusammatti.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.12.2019 10:41

Kansanradiossa nais-soittajan kanta oli, että mikä tahansa ammatti voi olla ns. kutsumusammatti, jos ao. duunari pitää ao. työstään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja logia » 04.12.2019 11:15

KUTSUMUSKONE

“Ihminen ei tarvitse tutkintoaan vastaavaa työtä,
vaan intohimoaan vastaavaa työtä.”

Selvitä Kutsumuskoneen avulla, 
mikä on sinun intohimoasi vastaava työ.

ALOITA TESTI:
https://monster.almamedia.fi/kutsumuskone/
logia

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 04.12.2019 13:41

Kun lapseni miettivät teini-ikäisenä tulevaa koulutustaan, minä paukutin heille, että työ on asennekysymys, ei se niin tarkkaa ole mitä lähdette opiskelemaan, jos koulutus edes vähän kiinnostaa. Jos pitää silmät auki, melkein millä tahansa koulutuksella saa viilattua ja lisäopiskeltua itselleen unelmatyön. Jos asenne taas on pielessä, mikään unelmakoulutus ei tuo mukanaan kiinnostavaa työtä. Minun oppini taisivat mennä perille tai sitten on kyseessä sattuma. Kumpikin jälkikasvustani on tehnyt paljon suoristusliikkeitä sekä työssä että koulutuksissaan ja tällä hetkellä kummallakin on itsensä arvioima unelmaduuni. Tavallaan kutsumusammatti, koska kumpikin tuntee että ovat löytäneet suoristusliikkeiden kautta oman, juuri itselleen sopivan ja itseä innostavan paikan työelämässä, josta sitten kehittävät itseään.

Minusta ammatti on kutsumusammatti vasta sitten kun ihminen on työtä tekemällä todennut että työ on juuri sitä mitä haluaa tällä hetkellä innostuneesti tehdä ja joka sopii itselle.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.12.2019 14:47

Valkosiipi kirjoitti:...
Minusta ammatti on kutsumusammatti vasta sitten kun ihminen on työtä tekemällä todennut että työ on juuri sitä mitä haluaa tällä hetkellä innostuneesti tehdä ja joka sopii itselle.

Olen kutakuinkin 25 vuotta toiminut kutsumusammatissani. Se on ammatti, johon ei oikeastaan koskaan tulla valmiiksi, vaan kouluttaudutaan koko ajan. Ja se ammatti minulla tulee olemaan elämäni loppuun asti. En enää uutta ammattia aio hankkia.
Hilppa

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa