Okei, nyt tunnustan katsoneeni silloin tällöin aika lailla Ö-luokan amerikkalaista kakka-huumoria, mutta silläkin uhalla...
Olen aina kummastellut sitä, miten noissa em. kaltaisissa leffoissa väännetään usein vitsiä siitä, kun miestä ahdistellaan seksuaalisesti, tai mies raiskataan. Ahdistelija tai raiskaajaa on usein nainen, mutta joskus myös toinen mies, tai joskus jopa eläin. Mun on mahdotonta nauraa noille tilanteille, eikä miehenikään kyllä naura. Me ollaan puhuttukin aiheesta, ja hänestäkin tuollainen huumori on törkeää. Naisen ollessa kyseessä tuollainen vitsin vääntäminen tuomittaisiin ihan liian mauttomana juttuna. Joten miksi mies on vapaata riistaa tässä suhteessa? Halutaanko tuolla todistella jotakin sellaista typerää stereotypiaa, että mies muka on aina ja kaikkialla eläimellisen halukas seksiin, kenen tai minkä kanssa tahansa, kunhan saa seksiä. Ettei muka miehellä liittyisi seksuaalisuuteen jotain syvempiä tunteita, ettei muka miestä voisi haavoittaa silläkin alueella, ihan niin kuin naistakin.
Myös se mua välillä suorastaan hirvittää, kun niistäkin kohtauksista on yritetty tehdä vitsikkäitä, kun mies saa ihastuksensa kohteena olevalta naiselta pakit treffien päätteeksi, puhelimessa tms. Ei sellainen musta ole hauskaa. Sehän on hyvin surullista. Tiedän olevani aika feministinen joissain näkemyksissäni, mutta miksi hitossa miehistä annetaan tällaista kuvaa? Minusta se on törkeää.