Hermiitti kertoo

Re: Hermiitti kertoo

ViestiKirjoittaja takaovi » 24.05.2012 12:52

Kyllästynyt kirjoitti:
Ja niin kuin jo tuolle 2.reiälle sanoin, sinun pitää palauttaa varastamasi linkki siihen samaan paikkaan mistä sen varastitkin.

Tarkoittaako Kyltsi minua tuolla 2.reiällä?

Pyydän heti anteeksi nimittelyäni, jos ei tarkoittanut.
takaovi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.05.2012 12:57

takaovi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Ja niin kuin jo tuolle 2.reiälle sanoin, sinun pitää palauttaa varastamasi linkki siihen samaan paikkaan mistä sen varastitkin.

Tarkoittaako Kyltsi minua tuolla 2.reiällä?

Pyydän heti anteeksi nimittelyäni, jos ei tarkoittanut.

Mutta mitä itse ajattelet Hermiitin produkteista?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja takaovi » 24.05.2012 13:04

Ensimmäisen olen lukenut ja menihän se, ei mikään suuri lukuelämys mutta eivät kaikki muutkaan kirjat sellaisia ole.
Toista en aio lukea, jos ei nyt sattumalta just osu käteen kirjastossa.
takaovi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.05.2012 13:05

Sinulla on paljon vapaa-aikaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 24.05.2012 13:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kieltämättä sanattomaksi vetää, kun kaksi aikuista ihmistä jaksaa riidellä vuosikaudet yhden linkin copypastaamisesta.

Riitelystä tässä ei kai oikein voida puhua; ainakin riitely on hyvin yksipuolista. Minä istun syytetyn penkillä - varkaudesta syytettynä. Ei kai puolustautumista ole tapana sanoa riitelyksi. Aina en onnistu ajattelemaan, että on pikkujuttu joutua vuodesta toiseen syytetyksi varastamisesta - olkoonkin, ettei syytös pidä paikkaansa ja se esitetään 'vain' netissä.

No puolustaudu sitten ja kerro miksi varastit minun esiin kaivamani linkin vastoin nimenomaista kieltoani - ja sitten vielä kehtasit vittuilla ottaneesi "hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta", sen sijaan että kiertelet, selittelet, väistelet ja vääntelet vuosi toisensa jälkeen miten sinulla muka oikeus ottaa se linkki (minun esiin kaivamani) omaan käyttöösi - ja että sinulla tietenkin oli myös lupa ja oikeus kiitoksen sijaan vittuilla minulle (joka tuollaisessa tapauksessa on puhdasta ja paljasta nettikiusaamista)?

Täytyykin muistaa jatkossa ennen jonkin satunnaisen linkin laittamista jollekin vielä satunnaisemmalle keskustelupalstalle tarkistaa ettei Kyllästynyt ole ennättänyt sitä samaista linkkiä jonnekin laittaa jotta voi anoa kaikki tarvittavat luvat ettei vain tule jälkeenpäin mitään sanomista.
Gyver

ViestiKirjoittaja Gyver » 24.05.2012 13:36

Kyllästynyt kirjoitti:
Gyver kirjoitti:Täytyykin muistaa jatkossa ennen jonkin satunnaisen linkin laittamista jollekin vielä satunnaisemmalle keskustelupalstalle tarkistaa ettei Kyllästynyt ole ennättänyt sitä samaista linkkiä jonnekin laittaa jotta voi anoa kaikki tarvittavat luvat ettei vain tule jälkeenpäin mitään sanomista.

Pelkosi on täysin aiheeton, mutta jos ehdottomasti haluat vittuilla, niin käyhän se noinkin.
Osoittaa kuitenkin vain sen, ettet ymmärrä mistä on kyse.

Olet oikeassa, en ymmärräkään. Tuota linkkiasiaa on taidettu puida useampaankin otteeseen vuosien saatossa, mutten muista että olisit missään vaiheessa selventänyt sitä minkä takia asia on sinulle noin tärkeä. Ja ei, en jaksa lähteä arvailemaan, siinä kun on useampiakin mahdollisia vaihtoehtoja.
Gyver

ViestiKirjoittaja takaovi » 24.05.2012 13:56

Psykopatologia kirjoitti:Sinulla on paljon vapaa-aikaa.

Ei laisinkaan ole mutten roiku netissä koko päivää ja nukun vähän.
Työ vähän haittaa lukemista.
takaovi

ViestiKirjoittaja takaovi » 24.05.2012 14:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Gyver kirjoitti:Olet oikeassa, en ymmärräkään. Tuota linkkiasiaa on taidettu puida useampaankin otteeseen vuosien saatossa, mutten muista että olisit missään vaiheessa selventänyt sitä minkä takia asia on sinulle noin tärkeä. Ja ei, en jaksa lähteä arvailemaan, siinä kun on useampiakin mahdollisia vaihtoehtoja.

Mirrin röyhkeyden, omahyväisyyden, kaksinaamaisuuden, tekopyhyyden sekä ylimielisyyden takia.

Minä luulin, että siksi olet pahastunut, kun Mirri varasti sinun työsi samalla, kun varasti sen linkin.
Mutta et sitten olekaan kai työtön? Eli ei Mirri työtäsi varastanut vaan ainoastaan sen linkin?
takaovi

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 16:31

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kieltämättä sanattomaksi vetää, kun kaksi aikuista ihmistä jaksaa riidellä vuosikaudet yhden linkin copypastaamisesta.

Riitelystä tässä ei kai oikein voida puhua; ainakin riitely on hyvin yksipuolista. Minä istun syytetyn penkillä - varkaudesta syytettynä. Ei kai puolustautumista ole tapana sanoa riitelyksi. Aina en onnistu ajattelemaan, että on pikkujuttu joutua vuodesta toiseen syytetyksi varastamisesta - olkoonkin, ettei syytös pidä paikkaansa ja se esitetään 'vain' netissä.

No puolustaudu sitten ja kerro miksi varastit minun esiin kaivamani linkin vastoin nimenomaista kieltoani - ja sitten vielä kehtasit vittuilla ottaneesi "hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta", sen sijaan että kiertelet, selittelet, väistelet ja vääntelet vuosi toisensa jälkeen miten sinulla muka oikeus ottaa se linkki (minun esiin kaivamani) omaan käyttöösi - ja että sinulla tietenkin oli myös lupa ja oikeus kiitoksen sijaan vittuilla minulle (joka tuollaisessa tapauksessa on puhdasta ja paljasta nettikiusaamista)?

Pattitilanne tässäkin asiassa - varastamissyytösten edessä.

Mahdollisia sikiötutkimusketjuihin liittyneitä vittuiluja kuitenkin pyydän anteeksi, ne ovat olleet minun kiukkuani aloitettuani ketjun, jossa kirjoittajat olisivat voineet kertoa omia aiheeseen liittyviä kokemuksiaan ja keskustella niistä - siis omista henk. koht. kokemuksistaan ja ajatuskistaan... Sen muistan, että olin hirmuisen kiukkuinen siitä, että Kyllästyneen 'asiantuntemus' oli niin suurta, ettei sellainen ketju ja keskustelu ollut mahdollista. Minua vitutti, niin sanotusti.
Eihän tuo tietysti mikään puolustus ole, mutta niin kuitenkin kävi. Joten, Kyllästynyt, pyydän anteeksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 17:04

Kyllästynyt kirjoitti:Kiistätkö senkin, että kielsit minua kirjoittamaan siihen ketjuun johon sinä veit minun työni tuloksen sanoen: "Sinä et tiedä asiasta mitään, eikä sinulla ole edellytyksiä oppiakaan, koska kannettu vesi ei kaivossa pysy"?

Väitätkö yhä vieläkin, että sinä osaat, tiedät, hallitset sekä tunnet sikiötutkimuksiin tai raskaudenkeskeytyksiin liittyvät faktat ja ongelmat paremmin kuin minä?

Pattitilanne...

Tämän kiistän:
Sinä et tiedä asiasta mitään, eikä sinulla ole edellytyksiä oppiakaan, koska kannettu vesi ei kaivossa pysy"?

En puhunut tietämisestä, vaan ymmärtämisestä.

Edelleen olen samaa mieltä; sinä et kyennyt ymmärtämään mistä siinä ketjussa oli kysymys. Niinpä kävit kirjoittajien kimppuun heidän kertoessaan kokemuksistaan, jotka sinun mielestäsi eivät kerta kaikkiaan voineet pitää paikkaansa - ei puhettakaan mistään ihmisten kokemusten kunnioittamisesta. Siinä ketjussa mitätöit toisten kokemuksia sen minkä kerkisit; jyräsit heidät allesi ja kävelit mennen tullen ylitse tietämykseesi vedoten - tietämykseen, jonka todenperäisyyttä kysyttäessä kieltäydyit antamasta asiasta mitään tyhjää parempaa selvitystä.

Etkä nyt vuosia myöhemminkään vielä kykene ymmärtämään ihmisten tarvetta kirjoittaa ja keskustella arkaan aiheeseen liittyvistä omakohtaisista kokemuksistaan. Mielestäni ymmärryskyvyssäsi on vakavia puutteita, eikä ihmisten kokemukset alleen jyräävään tietämykseenkään ole luottamista.
Silloin vuosia sitten pyysit minua selittämään sinulle asiat, joita sinä et mielestäni kykene ymmärtämään. Silloin totesin, ettei kannettu vesi kaivossa pysy... Niin se on; ymmärryskyky ei lisäänny selittämällä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 17:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Tämän kiistän:
Sinä et tiedä asiasta mitään, eikä sinulla ole edellytyksiä oppiakaan, koska kannettu vesi ei kaivossa pysy"?

En puhunut tietämisestä, vaan ymmärtämisestä...

Olet oikeassa, sinä sanoit "ymmärrä asiasta mitään", mutta muu lause on eksakti lainaus.

Mutta myönnätkö nyt, että varastit työni tuloksen?

Miksi 'myöntäisin' minuun kohdistuneen syytöksen, joka on epärealistinen ja vastoin järkeen käyviä tosiasioita? En varastanut sinulta yhtään mitään.

Pattitilanne; tuskin tälle on mitään tehtävissä minun kieltäytyessäni 'myöntämästä' minuun kohdistuvia epärealistisia väitteitä. Sinä sitten käyt kimppuuni ja syyttelet varkaudesta vaikka maailman tappiin - jos tunnet tarpeelliseksi tehdä niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 18:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Miksi 'myöntäisin' minuun kohdistuneen syytöksen, joka on epärealistinen ja vastoin järkeen käyviä tosiasioita?...

Mikä peruste sotii sitä tosiasiaa vastaan, että sinä varastit minun työni tuloksen?

:D
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 18:44

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Miksi 'myöntäisin' minuun kohdistuneen syytöksen, joka on epärealistinen ja vastoin järkeen käyviä tosiasioita?...

Mikä peruste sotii sitä tosiasiaa vastaan, että sinä varastit minun työni tuloksen?

:D

Eli koska et kykene sellaista osoittamaan, kieltäydyt vastaamasta.

Psykopatologia oli oikeassa, sinun kanssasi on mahdotonta keskustella.

Sinä et ymmärrä, vaikka miten väännettäisiin rautalangasta ja kerrottaisiin selkokielellä, ettei esittämäsi väite ole tosiasia. Ei tämä asia 'keskustelemalla' miksikään muutu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 24.05.2012 19:24

Obelix kirjoitti:Miten voi varastaa linkin? Käyttekö täysillä, ai niin tämähän on mielenterveyspalsta. Hullu saa olla, muttei tyhmä.

En minäkään kyllä tajua, onhan yleisenä käytäntönä ollut toisten linkkien ja niiden tekstienkin lainaaminen. Luettavaksi ja kommentoitavaksihan niitä linkkejä laitetaan.
Ellei Kyllästynyt ole itse kirjoittanut linkkiensä tekstejä, ei hänellä ole immateriaalioikeuksia niihin. Siinäkin tapauksessa lainaaminen on sallittua, kunhan laittaa tekstin lainauksiin ja mainitsee lähteen.

Myönnettäköön, että asiassa on se toinen puoli, että olisi kohteliasta mainita linkin antaja tyyliin " tässä Kyllästyneen linkissä kerrottiin", jos lainaa niitä linkkejä jotka toinen on juuri laittanut, ja linkittää niitä toiseen ketjuun.

Mirri toimi kerran noin minun antamien linkkien kohdalla, mainitsematta minua tai ketjua, mutta ei se haittaa, sillä ei ne linkit minun omaisuuttani olleet. Minusta on vain hyvä, jos linkkini innostaa toisia kirjoittamaan ja linkittämään niitä eteenpäin, mikäli niissä on tärkeää ja hyödyllistä asiaa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 24.05.2012 19:30

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Obelix kirjoitti:Miten voi varastaa linkin? Käyttekö täysillä, ai niin tämähän on mielenterveyspalsta. Hullu saa olla, muttei tyhmä.

En minäkään kyllä tajua, onhan yleisenä käytäntönä ollut toisten linkkien ja niiden tekstienkin lainaaminen. Luettavaksi ja kommentoitavaksihan niitä linkkejä laitetaan.
Ellei Kyllästynyt ole itse kirjoittanut linkkiensä tekstejä, ei hänellä ole immateriaalioikeuksia niihin. Siinäkin tapauksessa lainaaminen on sallittua, kunhan laittaa tekstin lainauksiin ja mainitsee lähteen.

Myönnettäköön, että asiassa on se toinen puoli, että olisi kohteliasta mainita linkin antaja tyyliin " tässä Kyllästyneen linkissä kerrottiin", jos lainaa niitä linkkejä jotka toinen on juuri laittanut, ja linkittää niitä toiseen ketjuun.

Mirri toimi kerran noin minun antamien linkkien kohdalla, mainitsematta minua tai ketjua, mutta ei se haittaa, sillä ei ne linkit minun omaisuuttani olleet. Minusta on vain hyvä, jos linkkini innostaa toisia kirjoittamaan ja linkittämään niitä eteenpäin, mikäli niissä on tärkeää ja hyödyllistä asiaa.

Voi pyhä yksinkertaisuus!

Kuten olen jo satoja kertoja sanonut, kyse ei ole linkin ottamisesta vaan tekemäni työn tuloksen varastamisesta!

Kyllä minäkin nään joskus paljon vaivaa linkkien etsimiseen, mutta minusta on positiivista, jos niitä luetaan ja linkitetään eteenpäin. Silloinhan se työ ei ole mennyt hukkaan.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 24.05.2012 19:52

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Kyllä minäkin nään joskus paljon vaivaa linkkien etsimiseen, mutta minusta on positiivista, jos niitä luetaan ja linkitetään eteenpäin. Silloinhan se työ ei ole mennyt hukkaan.

On täysin oma asiasi mitä sinä ajattelet siitä, että joku vie työsi tulokset - ja vielä vittuilee päälle.

Et kuitenkaan voi vaatia, että minun pitäisi tehdä ilmaista työtä Mirrille - ja tyytyä siihen, että Mirri vielä kehtaa vittuilla (kiitoksen sijaan).

Ehkä et tiedä sitäkään, että kirjoitin ensin tuossa Mirrin ketjussa, mutta Mirri kielsi minua kirjoittamasta siihen vaikka käyttäydyin ja kirjoitin täysin asiallisesti ja korrektisti. En tiedä oliko se Mirri joka valitti Tukiasema.net -palstan ylläpitäjälle vai lukiko ylläpitäjä itse ko. ketjua, mutta joka tapauksessa ylläpitäjä lähetti minulle viestin ja määräsi, etten saa Mirrin ketjussa kirjoittaa koska Mirri ei halua minun siihen kirjoittavan.
Tuo siis siitä huolimatta, että olin koko ajan käyttäytynyt täysin asiallisesti, kohteliaasti ja korrektisti - ja sen myös palstan ylläpitäjä myönsi.

Päätin sitten aloittaa samasta aiheesta oman ketjuni ja kaivoin, merkittävän vaivan nähden, lukuisten linkkien joukosta erityisen hyvän linkin ja liitin sen omaan ketjuuni.
Sitten ketjuuni tuli Mirri, kopioi ko. linkin viestistäni ja liitti sen omaan ketjuunsa (siis siihen johon minä en hänen vaatimuksestaan saanut kirjoittaa vaikka olin käyttänynyt moitteettomasti).
Pyysin useita kertoja Mirriä poistamaan linkin omasta ketjustaan ja vaikka googlettamaan itse saman hakusanan, mutta siitä Mirri ehdottomasti kieltäytyi ja väitti, että hän saa käyttää minun esiin kaivamaani linkkiä jos hän niin tahtoo.

Lienee sanomattakin selvää, että tuo röyhkeys sai minut suuttumaan ja vaadin Mirriä vastaamaan teostaan, poistamaan linkin omasta ketjustaan (vaikka hän 5 sekuntia sen jälkeen linkittäisikin sen siihen uudelleen), mutta Mirri ei suostunut vaan ainoastaan irvisteli vastaukseksi.

Minä jouduin sitten pitkään banniin, mutta Mirrille ei koitunut teostaan minkäänlaisia seuraamuksia tai sanktioita.

Tähän päivään mennessä Mirri ei ole myöntänyt varastaneensa minun työni tulosta, ei ole pyytänyt tekoaan anteeksi, hän ei ole milloinkaan kiittänyt, että etsin tuon hyvän linkin vaan päinvastoin on irvistellyt, vittuillut ja kysellyt, että mitä asiatonta tai kiellettyä hän muka on tehnyt.

OK, olen samaa mieltä siitä, että hänen olisi tuossa tilanteessa pitänyt mainita sinun nimesi linkin antajana. Jos hän todella nimitti ketjuasi kelvottomaksi, mutta kuitenkin kopioi sieltä linkin, olisi ollut reilua kirjoittaa vaikkapa " Tässä Kyllästyneen linkissä on kyllä tähdellistä asiaa", vaikka hän kuinka olisi muuten eri mieltä kanssasi.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 19:59

Kyllästynyt kirjoitti:Ehkä et tiedä sitäkään, että kirjoitin ensin tuossa Mirrin ketjussa, mutta Mirri kielsi minua kirjoittamasta siihen vaikka käyttäydyin ja kirjoitin täysin asiallisesti ja korrektisti.

Lyttäsit kovin ottein toisten kirjoittajien kokemuksia niiden ollessa erilaisia kuin sinun 'tietämyksesi'. Pyysin sinua pysymään poissa kyseisestä ketjusta, jos ja kun ymmärryksesi ei riitä käsittämään mistä ketjussa kokemusperäisine kertomuksineen on kysymys.

Mutta juu, 'asiallisesti ja korrektisti' kirjoitit - kunnes aloin kaipailla kokemusperäisiä kommentteja lyttäävän asiallisuuden ja korrektiuden sijaan ymmärrystä ja myötäelämiskykyä, sekä kirjoittajien 'avautumisen' huomioon ottamista vaikeassa asiassa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 20:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:OK, olen samaa mieltä siitä, että hänen olisi tuossa tilanteessa pitänyt mainita sinun nimesi linkin antajana. Jos hän todella nimitti ketjuasi kelvottomaksi, mutta kuitenkin kopioi sieltä linkin, olisi ollut reilua kirjoittaa vaikkapa " Tässä Kyllästyneen linkissä on kyllä tähdellistä asiaa", vaikka hän kuinka olisi muuten eri mieltä kanssasi.

Kyllä, Mirri todellakin sanatarkasti vittuili: "otin hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta".

Valehtelet.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 20:06

Kyllästynyt kirjoitti:En kirjoittanut ainoatakaan asiatonta tai muuten epäkelpoa viestiä. Tosiasia minkä myös Janne Pöyhtäri myönsi.

Ei ihmisten kokemusten lyttäämiseen ja mitätöimiseen tarvita asiattomia ja epäkelpoja viestejä. Ymmärrys- ja myötäelämiskyvyttömyys riittävät synnyttämään viestejä, jotka 'asiallisuudessaan' ja 'tietämyksessään' ovat toinen toistaan julmempia kanssakirjoittajia kohtaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.05.2012 20:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:OK, olen samaa mieltä siitä, että hänen olisi tuossa tilanteessa pitänyt mainita sinun nimesi linkin antajana. Jos hän todella nimitti ketjuasi kelvottomaksi, mutta kuitenkin kopioi sieltä linkin, olisi ollut reilua kirjoittaa vaikkapa " Tässä Kyllästyneen linkissä on kyllä tähdellistä asiaa", vaikka hän kuinka olisi muuten eri mieltä kanssasi.

Kyllä, Mirri todellakin sanatarkasti vittuili: "otin hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta".

Valehtelet.

En todellakaan valehtele. Tuo on sanatarkasti se mitä sinä kirjoitit - sanajärjestystä myöten.

Valehtelet taas.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista