Tuomioja: Suomi jakaantuu jetsettiin ja luusereihin

Re: Tuomioja: Suomi jakaantuu jetsettiin ja luusereihin

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 01:35

Kyllästynyt, sinä olit sitä mieltä, ettei politiikasta ja uskonnosta kirjoittamista pitäisi palstalla sallia, mutta totesit, ettei kielto kuitenkaan tehoaisi. Olit sitä mieltä, että verotuksesta puhuminen on ulkoaopeteltua vanhaa liturgiaa ja jankkausta, huun verkkosukkakommentin ja Tuomiojan ryhtiä koskevan kommentin ilmeisesti hyväksyit, koska et niihin puuttunut.

Minä voisin nyt puolestani todeta, että tämä keskustelu alkaa todella mennä turhan jankkaukseksi. Hyvä kuitenkin, että tässä ketjussa on pysytelty kutakuinkin, huun kommentteja lukuunottamatta, ketjun otsikon aiheessa eikä ole palattu joihinkin pankkikortteja ym. käsitteleviin, ilmeisesti aika tuoreisiin erimielisyyksiin.
minätäällä

ViestiKirjoittaja huu » 23.02.2011 10:55

nimätäällä: Onko aivan mahdotonta, että lukisit mitä muuta kirjoittavat?

Eki-sedän ulkonäkö ja hänen puolueensa puheenjohtajan esiintyminen verkkosukissa ovat symboli SDP:n tilalle ja päämäärättömyydelle.

Menisikö jakeluun?

Jos olet sitä mieltä, että vasemmisto ei ole päämäärätön, kerro se ja lakkaa jankuttamasta ET:n ulknäöstä ja Urpilaisen sukista muka irrallisina heittoinani.
huu

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 14:03

Totesin jo, että odotetaan sitä 40-sivuisen ohjelman uutisointia, muutakin siis kuin otsikot. Vasemmistoliitolla on minusta aina olleet selkeät periaatteet ja kannanotot.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.02.2011 14:23

Kyllästyneeltä voi odottaa mitä vaan:
Hän kieltää muilta sipulin synnin ! ja
käskee syömään sateenvarjoja !

Foorumi on kohta täynnä Kyllästyneen
kieltoja ja määräyksiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 14:35

No tulihan se sittenkin sieltä: tämä pankki- ja maksukorttiteema, joka leviää taudin tavoin jokaiseen ketjuun aivan aiheesta riippumatta.
Minusta se on sitä jankkaamista, jos mikä. Ja liturgiaa, jota toistetaan samanlaisena ulkoaopittuna pötkönä, on kenties toistettu jo vuosia. Itse olen hypännyt yli kun ketju saastuu tuolla jankkauksella. Tee sinäkin niin, kun puhutaan verotuksesta, niin pääset huomattavasti vähemmällä kuin ruotimalla aina edellisen viestin lause lauseelta. Minä en jaksaisi. Oletko ajatellut, että sen sijaan voisi vain kommentoida edellisen viestin tärkeintä uutta pointtia?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.02.2011 14:38

"tämä pankki- ja maksukorttiteema" raikastaa kummasti tylsänkin ketjun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 23.02.2011 14:43

Minä olen sitä mieltä, että Mirri hallitsee maksukortit.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 23.02.2011 14:52

Minä olen sitä mieltä, että ketju ei ole tylsä.
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.02.2011 14:59

Ei toki tämä ketku, mutta em. raikastaa tätäkin entisestään!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 23.02.2011 15:15

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 28.02.2011 13:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja huu » 23.02.2011 15:37

minätäällä kirjoitti:.... Oletko ajatellut, että sen sijaan voisi vain kommentoida edellisen viestin tärkeintä uutta pointtia?

Onko keskustelussa ollut uusiakin pointteja?
huu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.02.2011 15:52

On. Esitin, että pers on liberaalein.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.02.2011 16:03

Vieläpä äärimmäisen korkean tasoista sarkasmia; siihen eivät kaikki pysty!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 16:25

Minusta tämän ketjun yhteydessä voisi vilkaista tuota "Lukea oikein" -ketjuakin. Sanoit, Kyllästynyt, että minun kanssani sinun on vaikea keskustella. En ihmettele ollenkaan. Keskustelemme eri tyyleillä: sinä pikkutarkkana, sinnikkäänä puurtajana ruodit kaiken rivi riviltä sanatarkasti lainaten. Minä en. Kommentoin mielenkiintoisinta asiaa. Se vie keskustelua eteenpäin siihen suuntaan, joka minua kiinnostaa. Sinä ilmeisesti odotat, että jatkan väittelyä sinun tyylilläsi ja olet pettynyt, kun niin ei käy.

Joskus on kiva vähän tarkoituksella "ylitulkita" kirjoittajan "perimmäistä tarkoitusta" ja kärjistää, ihan vaan väittelyn ilosta. Ei siihen ole PAKKO takertua: Näithän, kuinka jätin huun kommentin tyystin huomiotta tuossa edellä, eikä käynyt kuinkaan! Kyllä niin VOI tehdä (sarkasmia).
minätäällä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 17:16

Valitan, Kyllästynyt, olen edelleen sitä mieltä, että sinun sanomasi perimmäinen tulkinta osui oikeaan. Minusta on merkityksettömiin detaljeihin takertumista, jos sinä puhut musiikkiharrastuksista ja minä käytän niistä yhtenä ESIMERKKINÄ vaikkapa vauvamuskaria. Minusta on suoraan sanoen vähän tylsää jankkaamista toistaa sanatarkasti jokaikinen edellisen viestin lause. Keskustelu etenee paljon hitaammin.

Huomaan kyllä, että linkittämissäsi vanhoissa ketjuissa olit ulkonäön kommentoinnista samaa mieltä kuin minäkin. Mistä minä sen voin tietää, ennenkuin kerrot. En suinkaan lue kaikkia ketjuja. Panin nyt vain TÄSSÄ ketjussa merkille, ettet puuttunut poliitikkojen ulkonäön kommentointiin, mutta puutuit sen sijaan verotuksesta puhumiseen. Kai tuosta saa tehdä omat johtopäätöksensä ja kertoa ne, ja jos ne ovat sinun mielestäsi vääriä, niin oikaiset ne sitten tietysti. Minusta päätelmäni tämän ketjun todisteiden valossa oli ihan mahdollinen. Onko tuossa nyt sen kummempaa?

Minä en ole perillä vuosientakaisista väittelyistä enkä edes tällä palstalla käydyistä, koska en jaksa lukea niitä. Minun kannanottoni puoleen jos toiseenkaan ei varmasti ratkaisisi ja lopettaisi riitaa. Minusta on näyttänyt siltä, että sinä ainakin pärjäät väittelyissä vallan mainiosti ilman, että minä sotkeutuisin asiaan. En usko sinun sitä kaivanneenkaan. Tiedän Mirrin myös pärjäävän omillaan.
minätäällä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 19:30

Tuo viimeinen kappale, puolustukseni sille, etten ole ottanut kantaa riitoihin, johtuu siitä, että toisessa ketjussa PL kirjoitti, että
netissä kiusattu saa kiusaajan lisäksi niskaansa muitakin, kun hän elävässä elämässä saa osakseen myötätuntoa.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että minun pitäisi asettua kiusatun puolelle. En vain ole jaksanut seurata näitä väittelyitä niin, että voisin ottaa niihin kantaa ja minusta kaikki väittelijät ovat näyttäneet pärjäävän omillaan mainiosti.

Tämän päivän Hesarissa oli linkki Taloussanomien uutiseen, jossa kerrottiin, että useista ammateista saa palkkana kokopäivätyöstä niin vähän, että se on juuri tuolla köyhyysrajalla, 60% keskitulosta. Noita ammatteja olivat esimerkiksi myyjät, siivoojat, varastomiehet ja kokit. Useat heistä joutuvat lisäksi pakosta tekemään vain osa-aikatyötä, koska tarvitaan vain työvoimareserviä tilapäisiin tarpeisiin. Tuo tuli mieleen, kun puhutaan siitä, että työkyvyttömyyseläkeläisille ei ole tarjolla osa-aikaista työtä ratkaisuna köyhyyteen.

Itse olen sitä mieltä, ettei sitä työkyvyttömyyseläkettä ole perusteetta eikä työkykyisille myönnetty. Jos on työkyvytön, niin sitten on. Pelottaa myös se, että eläkkeen maksu voidaan keskeyttää ja eläkettä periä taannehtivasti takaisin kenties silloinkin, kun satunnaiset ja tilapäiset ansiot saattaisivat mennä joskus lähelle noita 40%:n ja 60%:n rajoja aiemmista ansioista. Ne ovat ehtona koko- ja osatyökyvyttömyyseläkkeen maksulle. Eläkeläineen voitaisiin velvoittaa uudelleen työkykyselvityksiin ym. jos tulojen perusteella epäiltäisiin, että työkyky on parantunut osittain tai kokonaan. Ei tee mieli joutua uudelleen monen vuoden selvittelyprosessiin ja elämään kenties ilman eläkettä koko sen ajan.
minätäällä

ViestiKirjoittaja huu » 23.02.2011 20:23

minätäällä kirjoitti: Näithän, kuinka jätin huun kommentin tyystin huomiotta tuossa edellä, eikä käynyt kuinkaan! Kyllä niin VOI tehdä (sarkasmia).

Voi, voi, kuinka koskee.
huu

ViestiKirjoittaja minätäällä » 23.02.2011 20:54

Ei siihen voi olla törmäämättä, kun se alkaa milloin minkäkinlaista aihetta koskevassa ketjussa. Varsinainen aiheesta keskustelu loppuu siihen, enkä sitten enää seuraa ketjua. Minusta tuo liittyy aina samasta vanhasta asiasta jankkaamiseen, josta sinä huomautit minua.
minätäällä

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista