Tiedoksi, että näen valvojien hallintapaneelin

Re: Tiedoksi, että näen valvojien hallintapaneelin

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.04.2019 17:13

Kyllästynyt kirjoitti:Minä en tiedä mistä lähtien vibekelle on näkynyt ylläpidolle kuuluvat tiedot. Sen tiedän, että vibeke ilmoitti ongelmastaan, ettei hän pysty poistamaan omia viestejään omasta päiväkirjastaan ja tuota ongelmaa selvitettäessä on ilmeisesti sattunut virhe jonka seurauksena ylläpitäjän oikeudet ovat siirtyneet vibekelle.
Tuo virhe tapahtuu, jos tietoja tarkastellut ei huomaa/muista tietoja tarkasteltuaan rastittaa vaihtoehtoa "Palauta oikeudet".

Kyse on siis inhimillisestä virheestä, joka tietenkin on ikävää ja valitettavaa, mutta silti täysin tahaton erehdys.

Toisin sanoen et tiedä, milloin Vibeke kertoi siitä maaliskuussa ilmenneestä ongelmasta, josta foorumilla on oma ketjunsakin, ja jota silloin ihmeteltiin porukalla, koska kaikilla oli sama ongelma. Ymmärsinkö oikein?

Vibeke on itse kertonut tämän ketjun otsikossa mainitun ongelman ilmenneen 5.4. hänen päiväkirjansa poistamisen jälkeen, ei silloin maaliskussa, jolloin ongelmana oli 'rasti-näppäimen' toimimattomuus.

Annat ymmärtää Vibeken valehtelevan, tai puhuvan muunneltua totuutta, kuten ilmaisit asian. Sinun kerrontasi on kuitenkin sen verran sekavaa, että varmaan joku muuntelee tosiasioita, mutten usko syytöksesi kohteen tekevän niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 18:05

Mirri kirjoitti:Toisin sanoen et tiedä, milloin Vibeke kertoi siitä maaliskuussa ilmenneestä ongelmasta, josta foorumilla on oma ketjunsakin, ja jota silloin ihmeteltiin porukalla, koska kaikilla oli sama ongelma. Ymmärsinkö oikein?...

Ei, vaan niin kuin sanoin; minä en tiedä mistä lähtien vibekelle on näkynyt ylläpitäjän tietoon kuuluvat asiat.
Toisin sanoen, sinä ymmärsit väärin.
Mirri kirjoitti:... Vibeke on itse kertonut tämän ketjun otsikossa mainitun ongelman ilmenneen 5.4. hänen päiväkirjansa poistamisen jälkeen, ei silloin maaliskussa, jolloin ongelmana oli 'rasti-näppäimen' toimimattomuus...
vibeke on kertonut huomanneensa mainitun ongelman 5.4. hänen päiväkirjansa poistamisen jälkeen. Alla lainaus vibeken alkuperäisestä viestistä 8.4.2019 klo 8:41:
vibeke kirjoitti:Kyllästynyt poisti pyynnöstäni päiväkirjaketjuni 5.4.

Huomasin illalla 5.4., että näen tällä foorumilla valvojien hallintapaneelin...

Mirri kirjoitti:... Annat ymmärtää Vibeken valehtelevan, tai puhuvan muunneltua totuutta, kuten ilmaisit asian. Sinun kerrontasi on kuitenkin sen verran sekavaa, että varmaan joku muuntelee tosiasioita, mutten usko syytöksesi kohteen tekevän niin.

Väitätkö sinä nyt yllä olevalla lauseellasi minun muuntelevan tosiasioita???

Tässä keskustelussa on kolme pääosallistujaa; vibeke, sinä ja minä. Minä tiedän puhuvani totta ja minun sanojani tukevat kaikki esiin tulleet seikat (vibeken tekemä ilmoitus päiväkirjaviestien poisto-ongelmasta sekä Psykopatologian oma kertomus tapahtumista).

Eli jos jonkun kertoma ei pidä paikkaansa/on tarkoituksella muunnettua totuutta, sen on pakko olla joko vibeke tai sinä, koska minä se en ole.

En tiedä mitä sinä uskot ja mitä et, mutta minä tiedän ja näen vibeken 1. ilmoittaneen päiväkirjaviestejä koskevasta ongelmasta 2. ahdistuneensa siitä, että hänen tietojaan on tarkasteltu ennen kuin hän on ongelmasta ilmoittanut.
Nuo kaksi väitettä ovat ristiriidassa keskenään, mistä seuraa, että vibeken väitteet ovat kaiken kaikkiaan epätarkkoja ja epäluotettavia.

Näen myös (ja halutessasi sinäkin voit itse sen lukea), että vibeke ilmoittaa ettei edes lue/aio lukea minun vastaustani hänelle. On hyvin turhauttavaa yrittää selittää mitään sellaiselle henkilölle joka ei edes suostu lukemaan mitä hänelle sanotaan.

Kaikista yllä mainituista seikoista johtuen, en voi pitää luotettavana vibeken väitettä siitä, että hänen tietojaan on tarkasteltu ennen kuin hän on (mistään) ongelmasta ilmoittanut (kyse on siis kahdesta eri ongelmasta), enkä sitäkään, että viimeksi esiin tullut ongelma on ollut kytköksissä suorittamaani päiväkirjan poistoon.

En tiedä miten voin asian tämän selkeämmin sanoa, mutta yhteenvetona totean vielä kerran, ettei minulla tai tekemälläni päiväkirjan poistamisella ole mitään yhteyttä sen enempää vibeken virheellisiin käyttäjäoikeuksiin kuin mihinkään muuhunkaan vibeken (ja sinun) minun aiheuttamakseni väittämään ongelmaan.

Olisi kohtuullista, että sekä sinä että vibeke lakkaisitte syyttelemästä minua 1. ongelmista jotka eivät ole minun aiheuttamiani, 2. minun vääränlaisesta "suhtautumisestani" kyseisiin ongelmiin ja joiden ratkaisemiseen minulla ei ole mitään mahdollisuuksia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.04.2019 18:11

Kyllästynyt kirjoitti:Näen myös (ja halutessasi sinäkin voit itse sen lukea), että vibeke ilmoittaa ettei edes lue/aio lukea minun vastaustani hänelle. On hyvin turhauttavaa yrittää selittää mitään sellaiselle henkilölle joka ei edes suostu lukemaan mitä hänelle sanotaan.

Minä taas ajattelen, että voi olla ihan hyvä suojata itseä sinun pyörryksiin puhuvilta viesteiltäsi.

En käsitä edes sitä, miksi se maaliskuinen ja aikapäiviä sitten ratkaistu ongelma piti vetää tähän ketjuun, jonka aihe on aivan toinen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 18:23

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Näen myös (ja halutessasi sinäkin voit itse sen lukea), että vibeke ilmoittaa ettei edes lue/aio lukea minun vastaustani hänelle. On hyvin turhauttavaa yrittää selittää mitään sellaiselle henkilölle joka ei edes suostu lukemaan mitä hänelle sanotaan.

Minä taas ajattelen, että voi olla ihan hyvä suojata itseä sinun pyörryksiin puhuvilta viesteiltäsi...

Eli sinun mielestäsi on ihan ok ensin syyttää jotakuta vailla mitään todisteita tai perusteita - ja sitten kieltäytyä kuuntelemasta syytetyn vastausta?!?
Lainatakseni vibeken sanoja: Pöyristyttävää.
Mirri kirjoitti:... En käsitä edes sitä, miksi se maaliskuinen ja aikapäiviä sitten ratkaistu ongelma piti vetää tähän ketjuun, jonka aihe on aivan toinen.

Sen takia, koska se mitä ilmeisimmin on syy siihen erehdykseen jonka seurauksena vibeke sai virheelliset käyttäjäoikeudet!

Onko jokin vielä epäselvää?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.04.2019 18:43

Kyllästynyt kirjoitti:Sen takia, koska se mitä ilmeisimmin on syy siihen erehdykseen jonka seurauksena vibeke sai virheelliset käyttäjäoikeudet!

Sinä ilmeisesti vannot ja vakuutat, ettei 5.4. tapahtuneella päiväkirjan poistamisella ole mitään tekemistä tämän ketjun otsikossa mainitun ongelman kanssa, vaan että Vibekellä on ollut valvojien hallintapaneeli nähtävissään jo reippaasti maaliskuun puolelta lähtien.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 19:52

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sen takia, koska se mitä ilmeisimmin on syy siihen erehdykseen jonka seurauksena vibeke sai virheelliset käyttäjäoikeudet!

Sinä ilmeisesti vannot ja vakuutat, ettei 5.4. tapahtuneella päiväkirjan poistamisella ole mitään tekemistä tämän ketjun otsikossa mainitun ongelman kanssa, vaan että Vibekellä on ollut valvojien hallintapaneeli nähtävissään jo reippaasti maaliskuun puolelta lähtien.

Vielä kerran:
Minä en tiedä mistä päivämäärästä lähtien vibeken käyttäjäoikeudet ovat olleet virheelliset.
Sen tiedän, ettei tekemälläni päiväkirjan poistamisella ole mitään osuutta kyseiseen ongelmaan, eikä mihinkään muuhunkaan tapahtumaan tai virheeseen.

On sekä käytännössä että teoriassa täysin mahdotonta muuttaa kenenkään käyttäjäoikeuksia jonkin ketjun poistamisen yhteydessä tai sen seurauksena. Sellaista ei voi tapahtua edes erehdyksessä, koska kyseiset toiminnot tapahtuvat aivan eri osiossa ja ovat muutenkin täysin erillään toisistaan.

PS. "Jäätelö ei edelleenkään aiheuta hukkumisonnettomuuksia".

Onko vielä jotakin epäselvää?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.04.2019 20:25

Munfoorumi.comin ylläpitäjä kirjoittaa 6.4. näin:
Ylläpidon login perusteella sähköpostissasi mainitsemallesi käyttäjälle on annettu valvojan toimesta pääsy ja valvojan oikeudet kyseiselle alueelle. Koska kyseisellä henkilöllä on valvojan oikeuksia, näkyy hänelle myös valvojan hallintapaneeli.

https://tuki.munverkko.com/viewtopic.ph ... 3341#p3341

Ryhmä Valvojat näkyy foorumilla vihreällä värillä erotettuna.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 10.04.2019 20:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 20:28

Mirri kirjoitti:Munfoorumi.comin ylläpitäjä kirjoittaa 6.4. näin:
Ylläpidon login perusteella sähköpostissasi mainitsemallesi käyttäjälle on annettu valvojan toimesta pääsy ja valvojan oikeudet kyseiselle alueelle. Koska kyseisellä henkilöllä on valvojan oikeuksia, näkyy hänelle myös valvojan hallintapaneeli.

https://tuki.munverkko.com/viewtopic.ph ... 3341#p3341

Tuo ei pidä paikkaansa. Minä en ole antanut kenellekään valvojan oikeuksia. En vibekelle, enkä kenellekään muullekaan!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 20:35

Huom. Ylläpidon asetusosion otsikko on "Valvojien loki", eikä palstaformaatti tee titteleille "valvoja" tai "ylläpitäjä".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja eea » 10.04.2019 20:38

Psykopatologia kirjoitti:Pettis höpötti, että hänelle ei oikein kuuluisi tällainen muiden virheiden ilmainen korjaaminen. - Mutta eipä tuo itse kiittänyt siitä, että vibeken huomioiden pohjalta munfooruminen yleinen systeemi-virhe tuli esiin.

Myönsit sössineesi. Nyt on keskeiseksi kysymykseksi noussut sössitkö maalis- vai huhtikuussa. Kuinka on?
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja eea » 10.04.2019 21:05

Multakin puuttuu nyt ylläpitäjän palsta. Siis se ylin.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 21:22

eea kirjoitti:Multakin puuttuu nyt ylläpitäjän palsta. Siis se ylin.

Niin, koska "Pettis" ymmärsi väärin käsitteen "Ylläpitäjän palsta".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.04.2019 21:39

Jaa...? Minulla Ylläpitäjän palsta näkyy 'Pettiksen' väitetystä väärinkäsityksestä huolimatta.

En usko, että Munfoorumi.comin ylläpitäjä on käsittänyt jotakin väärin; päinvastoin uskon hänen tietävän tasan tarkkaan, mistä kirjoitti. Uskon myös, että kun hän kertoi, mitä ylläpitäjän lokissa näkyy, hän tarkoitti oman ylläpitäjä-lokinsa (siis Munfoorumi.comin ylläpitäjän lokin) sisältöä, ei yksittäisen foorumin (kuten Psykopatologian) ylläpitäjän lokia.

Lisäksi uskon, ettei Kyllästyneellä Psykopatologia-foorumin valvojana ole pääsyä Munfoorumi.comin ylläpitäjän alueelle näkemään ja tietämään sen sisältöä ja toimintoja. Niinpä pidän 'Pettiksen' antamaa tietoa oman lokinsa sisällöstä - kuten siitä, että Psykopatologia-foorumin valvoja on (ilmeisesti vahingossa) antanut yksittäiselle kirjoittajalle ylimääräisiä oikeuksia - aika luotettavana.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 22:08

Mirri kirjoitti:Jaa...? Minulla Ylläpitäjän palsta näkyy 'Pettiksen' väitetystä väärinkäsityksestä huolimatta...

Mielenkiintoista. Ehkä asia on korjattu.
Mirri kirjoitti:... En usko, että Munfoorumi.comin ylläpitäjä on käsittänyt jotakin väärin; päinvastoin uskon hänen tietävän tasan tarkkaan, mistä kirjoitti...

Sinun uskosi ei nytkään ole tiedon väärti.
Mirri kirjoitti:... Uskon myös, että kun hän kertoi, mitä ylläpitäjän lokissa näkyy, hän tarkoitti oman ylläpitäjä-lokinsa (siis Munfoorumi.comin ylläpitäjän lokin) sisältöä, ei yksittäisen foorumin (kuten Psykopatologian) ylläpitäjän lokia...

Todennäköisesti tarkoittikin. Mutta vaikka hän sanoo valvojan antaneen oikeudet, se ei tarkoita että minä olisin ne antanut. Loki kun ei näytä tekevän eroa ylläpitäjän ja valvojan titteleiden välillä.
Mirri kirjoitti:... Lisäksi uskon, ettei Kyllästyneellä Psykopatologia-foorumin valvojana ole pääsyä Munfoorumi.comin ylläpitäjän alueelle näkemään ja tietämään sen sisältöä ja toimintoja...

Ei ole, mutta loogista olisi, että sen käyttämät nimikkeet, toiminta ja termit olisivat samat kuin tälläkin palstalla on.
Mirri kirjoitti:... Niinpä pidän 'Pettiksen' antamaa tietoa oman lokinsa sisällöstä - kuten siitä, että Psykopatologia-foorumin valvoja on (ilmeisesti vahingossa) antanut yksittäiselle kirjoittajalle ylimääräisiä oikeuksia - aika luotettavana.

Usko nyt jo, että minä en ole antanut vibekelle, enkä kenellekään muullekaan, ylimääräisiä oikeuksia.

Vaikka sinä selvästikin haluatkin uskoa ja väittää minun olevan ongelman aiheuttaja, sinä olet haluinesi väärässä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 22:27

Mirri kirjoitti:Jaa...? Minulla Ylläpitäjän palsta näkyy 'Pettiksen' väitetystä väärinkäsityksestä huolimatta...

Kävin vertaamassa sinun ja mm. Hilpan oikeuksien nimiä. Hilpala, niin kuin useilla muillakin näyttää muillakin olevan oikeudet nimeltään "Ei määrättyä roolia". Jostain syystä sinulla Mirri kuitenkin lukee "Normaali pääsy".
Ilmeisesti jossain vaiheessa (ehkä silloin kun sinun porttikieltosi purettiin) on sinun oikeuksiesi nimike vaihtunut, ja vaikka sinulla eivät ylläpitäjän tiedot näykään, sinulla kuitenkin näkyy palsta jota eivät "Ei määrättyä roolia" -käyttäjät (tehdyn muutoksen takia?) tällä hetkellä näe.

Asian varmistamiseksi siirrän nyt sinunkin oikeutesi kategoriaan "Ei määrättyä roolia". Jos sinulta sen seurauksena katoaa pääsy osioon "Ylläpitäjän palsta", syy erilaiseen näkymään on löytynyt (olettaen, että Hilpalla ei kyseinen osio vieläkään näy).

Kerro sitten kuinka kävi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.04.2019 23:13

Ylläpitäjän palsta näkyy.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.04.2019 23:34

Mirri kirjoitti:Ylläpitäjän palsta näkyy.

Todella outoa.

Hilppa,
Näetkö sinä nyt ylläpitäjän palstan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.04.2019 00:28

Näyttäisi Kyllästynyt olevan kritiikin kohteena tietoturva-asiassa ym. Minusta tuo on merkillistä, sillä eihän hän ole mitään "väärää" tehnyt.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.04.2019 01:12

Paitsi syyttänyt Vibekeä muunnellun totuuden puhumisesta. Minulle ei vieläkään ole valjennut, mikä asia tarkalleen ottaen on Vibeken muuntelemaa totuutta.

Vibeken mukaan tämän ketjun ongelma ilmeni hänellä 5.4., eli hänen päiväkirjansa poistamisen päivänä, mutta Kyllästyneen (ja sinun?) mukaan ongelman on täytynyt syntyä jo maaliskuussa, jolloin setvitte toimimattoman rasti-painikkeen mysteeriä, ja jolloin sinä kävit tutkimassa Vibeken tietoja.

Psykopatologia, milloin tämä tapahtui?
Kyllästynyt ei ole syypää "tietovuotoon" vaan ilmeisesti minä, kun ennen Kyllästynyttä (ja YP Pettistä) menin katsomaan vibeken tietoja, Tällöin vibeke muuttui ylläpitäjäksi (minuksi) ja minä rivikirjoittaksi. Sain sitten kuitenkin palautetuksi omat oikeudet ylläpitäjäksi, mutta jostain syystä vibiken oikeudet "ylläpitäjänä" säilyivät.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 11.04.2019 05:41

vibeke kirjoitti:Logia, en ole nähnyt tietojasi. En ylipäätään kenenkään teidän sähköpostiosoitetta esimerkiksi. Oletan että näkemäni sähköpostiosoitteet olivat ainakin osa bottien ja viittasivat itärajan taakse.

Millaisessa ylläpitäjän hallintapaneelissa näkee vain bannatut ip-osoitteet ja sähköpostiosoitteet muttei paikalla olijoiden?
Minusta vibeke tässä asiassa valehtee ja on nähnyt kaikkien sähköpostit.

Eeltäkäsin anteeksi, jos nyt onkin tuolloinen hallintapaneeli olemassa.
ip-banni

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista