Kyllästynyt kirjoitti:Flexi on kätevä, ja vaikka Psykopatologia väittikin flexin aiheuttavan vaaratilanteita pyöräilijöille, minun mielestäni se on päinvastoin; pyöräilijät aiheuttavat vaaratilanteita kiitäessään kiilto silmissä kulkuväylillä joilla liikkuu paitsi koiranulkoiluttajia, myös pieniä lapsia tai aivan tavallisia jalankulkijoita. Onko todellakin niin hirveän vaikeaa rimpauttaa sitä soittokelloa varoitukseksi hyvissä ajoin?

Mirri kirjoitti:Koiran omistaja on joka tapauksessa vastuussa fleksin päässä poukkoilevasta lemmikistään soittelevat pyöräilijät kelloa tai eivät...
Mirri kirjoitti:... Minä kuulun niihin pyöräilijöihin, jotka aika tavalla pelkäävät fleksin päässä kulkevia koiria - omistajan arvaamattomuuden vuoksi...

Kyllästynyt kirjoitti:- -
Soitatko kelloa kun pyöräilijänä lähestyt koiran kanssa kulkevaa ihmistä takaapäin?—
- -
Mirri kirjoitti:Tilanteen vaatiessa käytän kelloa oli jalankulkijalla koira matkassa tai ei. Kellon käyttäjä voi saada huutelua peräänsä, siinä yksi mättämisen aihe...
Ehkä ei ole laissa määrättyä velvollisuutta, mutta miksi et soittaisi? Etkö voisi sen verran uhrautua, että tekisit jotakin joka auttaa muita (sekä edistää myös omaa turvallisuuttasi) vaikka laki ei sinua siihen velvoittaisikaan? Kuluuko kello, vai mistä se on kiinni?Mirri kirjoitti:.. Niin tai näin, ei pyöräilijällä ole velvollisuutta ilmoitella lähestymisestään kelloa soittelemalla...
Mirri kirjoitti:... Koiran kuljettajalla taas on velvollisuus huolehtia, ettei koirasta flekseineen ole haittaa liikenteessä...
Hilppa kirjoitti:HILJENNÄN vauhtia ja soita kelloa hyvissä ajoin hiljaa. Lisäksi soitan vielä lähempänä.
Oikein muuta mahdollisuuttaan tuossa ei ole edetä...
Kyllästynyt kirjoitti:Hilppa kirjoitti:HILJENNÄN vauhtia ja soita kelloa hyvissä ajoin hiljaa. Lisäksi soitan vielä lähempänä.
Oikein muuta mahdollisuuttaan tuossa ei ole edetä...
Kiitos kun soitat kelloa!

Hilppa kirjoitti:Ei tämä keskustelu ole kellon soiton osalta ainakaan provosoivaa. On tärkeätä toimia pyöräillessä ja muutoinkin liikenteessä muut huomioiden. Jalankulkijoiden älypuhelimien käytön yleistyttyä tilanne on hieman muuttunut.

Katla kirjoitti:onks tää samaa rotua kuin Trasselihttps://www.facebook.com/watch/?v=2311791588864633
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Ei tämä keskustelu ole kellon soiton osalta ainakaan provosoivaa. On tärkeätä toimia pyöräillessä ja muutoinkin liikenteessä muut huomioiden. Jalankulkijoiden älypuhelimien käytön yleistyttyä tilanne on hieman muuttunut.
Millä ihmeen oikeudella sinä määrittelet, miten minä koen Kyllästyneen minulle osoittamat kysymykset?

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, jätän vastaamatta tivaaviin ja provosoiviksi tarkoitettuihin kysymyksiisi.
Psykopatologia kirjoitti:Olen hidastanut ja huutanut ("baritonisesti")!
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa