helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 20:31

maanvaiva kirjoitti:Onkohan muuten naurettavuuden huippu, kun Kyltsi alias Kyllästynyt mäkättää siellä kuinka häntä ei saisi sanoa Kyltsiksi. Kun tälläKIN foorumille se yhdessä Luukkosen kanssa nimittelee toisia kirjoittajia jos millä nimimerkki väännöksillä?

Aivan. Samaa minäkin olen hämmästellyt huuli pyöreänä. Sitä paitsi Kyltsi on kätevä, ei voi mitään.

Muistan miten olen joskus jyrkästi kieltäytynyt käyttämästä nimimerkkiä Maanvaiva, vääntelin sen Taivaanlahjaksi - kuulosti niin paljon paremmalta... Kyltsi on parempi kuin Kyllästynyt; minkäs sillekään mahtaa. Eikä Kyltsi ole nimittelyä ollenkaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 20:36

Tämän ketjun otsikko on mielenkiintoinen...

Viime aikoina olen ihmetellyt saako 'helun palstalla' olla jotakin muuta mieltä kuin mitä Kyllästynyt on, ja saako siellä kirjoittaa asioista, joista Kyllästynyt ei halua puhuttavan siellä. Vertaistukiosiossa ollut, ja Kyllästyneen alas ajama 'uskovaisketju' yhtenä hyvänä esimerkkinä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 20:43

Kyllästynyt kirjoitti:Eikö sinua Mirri lainkaan häiritse se, että Tuuve saapuu tänne ja ensimmäinen viesti jonka hän palstalle postaa sisältää syytöksiä, perättömiä väitteitä ja solvauksia.

Ovatko sinun viestisi Tukiasemalla paljonkin parempia?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 20:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Tämän ketjun otsikko on mielenkiintoinen...

Viime aikoina olen ihmetellyt saako 'helun palstalla' olla jotakin muuta mieltä kuin mitä Kyllästynyt on, ja saako siellä kirjoittaa asioista, joista Kyllästynyt ei halua puhuttavan siellä. Vertaistukiosiossa ollut, ja Kyllästyneen alas ajama 'uskovaisketju' yhtenä hyvänä esimerkkinä.

Aina vain pahemmaksi menee; nyt sinä väität minun määräävän puheenaiheetkin - eikä edes tällä palstalla vaan jopa sen mistä helun palstalla puhutaan.
Älä viitsi Mirri puhua noin hirveän paljon paskaa, hengityksesikin alkaa haista pahalle.

Miten ihmeessä olen muka voinut ajaa alas uskovaisketjun kun minua on jyrkästi kielletty siihen kirjoittamasta?!?!?!?

Hyvin tiedät mitä yhdelle ketjulle tapahtui; sille, jonka ajoit alas.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 21:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Hyvin tiedät mitä yhdelle ketjulle tapahtui; sille, jonka ajoit alas.

Millä taikavoimilla minä muka voin "ajaa alas" ketjun jonne en saa edes kirjoittaa?

Sinulla näköjään menee valehtelun puolelle, jos jatketaan tästä - joten eipä jatketa. Kuten sanoin; sinä tiedät hyvin mistä on kysymys.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 21:29

Kirjoitit vertaistukiketjuun, jonka sotkit kommenteillasi. Ketjun aloittaja jossakin vaiheessa ketjun siivouksen jälkeen rohkeni aloittaa ketjun uudelleen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 21:34

Kyllästynyt kirjoitti:Miten minä muka voin "ajaa alas" ketjun johon en saa edes kirjoittaa?

Nyt en ymmärrä; mihin ketjuun et saa edes kirjoittaa? Kävin lukemassa vertaistukiosion 'uskovaisketjua', onhan siellä sinun viestejäsi.

Ketjun otsikossa sanotaan näin: Vertaistukea uskovaisille. Silti sinä olet työntynyt kirjoittamaan sinne. Mitä tarkoitat sanoessasi, ettet saa kirjoittaa siinä ketjussa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 22:52

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kirjoitit vertaistukiketjuun, jonka sotkit kommenteillasi. Ketjun aloittaja jossakin vaiheessa ketjun siivouksen jälkeen rohkeni aloittaa ketjun uudelleen.

En ole "sotkenut" mitään.
Viestejäni (lähes kaikki) ko. ketjusta poistettiin ja minua kiellettiin siihen kirjoittamasta. Millä lemmon eväillä olen muka "ajanut alas" sen ketjun?

Ok. Ketjun aloittaja ei näköjään suostunut yritykseesi ajaa alas kyseinen sinun näkövinkkelistäsi väärämielinen ketju; nitistämisyrityksesi jälkeen hän aloitti uudelleen.
Siinä ketjussa oltiin sinun mielestäsi 'väärää' mieltä, muttet saanut tahtoasi läpi yrittäessäsi nujertaa moisia 'väärämielisiä'.

Saadaanko 'helun palstalla' olla mieltä, jota sinä et hyväksy; sitä ihmettelen nyt, kun sinulla on siellä kirjoitusoikeus.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2011 23:21

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ok. Ketjun aloittaja ei näköjään suostunut yritykseesi ajaa alas kyseinen sinun näkövinkkelistäsi väärämielinen ketju; nitistämisyrityksesi jälkeen hän aloitti uudelleen...

Ensin sinä syytät minua ketjun "ajamisesta alas" - mutta sitten toteat, ettei sitä olekaan ajettu alas!?!? Eihän tuossa ole mitään logiikkaa.

Ketju, jonka ajoit alas, käynnistettiin uudelleen. Kuten hyvin tiedät.
Mirri

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 19.08.2011 12:06

Mirri kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:"uhriksi ajautuu helposti kiltti, alistuva ja imartelua kaipaava mies tai nainen. Jos sietää huonoa kohtelua, eikä osaa asettaa rajoja itselleen tai toiselle, narsisti saa otteen. Hyvä vastapari löytyy myös helposti syyllistyvästä ihmisestä. Täytin nämä kaikki kriteerit."

Ollako itse narsu vai narsun uhri. Voihan sitä olla molempiakin.

Nimenomaan noin; narsistin uhri useimmiten ja yleensä on itsekin narsistisesti häiriintynyt. Ei kuka tahansa ajaudu narsistiseen suhteeseen; se on valikoitunutta porukkaa, jonka kohdalle sellainen osuu. Valitettavasti.

Uhrin narsistinen häiriintyneisyys kuitenkin voi olla sikäli myönteisempää, että sitä pystytään hoitamaan - jos vain suinkin uhri tuntee tarvitsevansa ulkopuolista apua, ja kulkeutuu hoidon ulottuville. Muttei aina käy niin onnellisesti, vaan narsistin uhri jatkaa omaa narsistisesti häiriintynyttä toimintaansa - uhriuttavasta ihmissuhteesta toiseen uhriuttavaan suhteeseen...

Olisihan se helpompaa irtautua, jos joku "sinulle" kertoo, että suhde missä olet; on 100% varmuudella sairas (toisen narsistisen häiriintyneisyyden vuoksi, eikä toinen parane ja tulet tuhoutumaan lisää).

Mutta jos/kun ihmissuhteissa ei mennä diagnooseilla eteenpäin ja jos ei toimi muistikaan, eikä oma persoonallisuus ole ehyt; on joskus hyvin vaikeaa hahmottaa luonteita, suhdetta ja epävarmana voi olla vaikea päättää mihin luottaa...

Joskus jos luottaa itseensä, joutuu itkemään liikaa mutta kaippa se pillaus joskus loppuu.
-

Ja minä tarkoitin narsisti + narsisti tilannetta.
-

Jos jatketaan tuosta uhriudesta, niin ei uhri viimenään enää selviä ja eheydy, jos tuhoavia ihmissuhteita on paljon.
Olkoon miten omalla vastuulla, muttei ihminen kestä kaikkea ja joskus jää ikuiset jäljet. Sanopa tämä sadistille ja kuvaile kärsimysten määrää.
Itse itken, toiset hymyilee/nauraa.

On sellaisia pieniä(kin), vakavia hälytysmerkkejä, mitä kannattaa tarkkailla suhteissaan.
-

"Pelkästä" rajatilastakin paraneminen voi olla tuskaa. Tai epävakaudesta.
Nykyisin kai ajatellaan, että narsistejakin voidaan hoitaa, vaikka hoito useimmiten keskeytyy ja/tai epäonnistuu.

Joku voi ihmetellä; miksi tuskaa. No ei se toipuminen ole pelkkää onnenjuhlaa, jos kohtaa omankin käytöksensä ja tekonsa tunnetasolla.
Sisältää surua, ehkä vuosien menetyksiä, ymmärrystä "jäljistä" jne. Ehkä pelkoakin jne.

Jossain mättää, jos ihminen hajoaa jatkuvasti ja menettää yhteyden tunteisiinsa - toistuvasti.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 19.08.2011 15:35

Mirri

Narsismista. Onkohan esim. narsistien uhrien palstalla monikin "narsisti" saanut ihan oikean diagnoosin, ihan oikealta lääkäriltä, asianmukaisten testien ym. jälkeen.
Vai, onko suurin osa diagnooseista itse uhrien "keksimiä" eli heidän ketkä kys. palstalla ovat ns. uhreja, pääkirjoittajia.

Ehkei kannatakaan olla niin armoton itseään kohtaan. Nykypäivänä yksi jos toinenkin "diagnosoi", ilmeisesti jopa "narsistien uhrit".
Täytyy pitää mielessä, että narsisti voi pitää itseään uhrina, voi toki ollakin, kuten uhrikin voi luulla itseään narsistiksi.

Ehkä ed. mainitun palstan nimi voisi olla vähemmän raflaava, leimaava tai syrjivä. Vähemmän diagnoosikeskeinen (mikä on joistain suorastaan sietämätöntä).
Esim: "Vaikeat ihmissuhteet".

?
-

Helun palstalla en käy :) Onkos siellä narsistisia ongelmia?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja ve e » 23.08.2011 00:58

Harmin paikka.
ve e

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.08.2011 01:01

Luulen, että kyseessä on jonkinlainen ylennys, koska olet pyrkinyt auttamaan muita.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.08.2011 14:22

SInulla Urpo ei ole lupaa tai oikeutta levittää väitettä jonka mukaan minä muka olen esittänyt sinulle päättömiä kysymyksiä ja sinua koskevia typeriä väitteitä - koska en ole koskaan sellaista tehnyt!
(lihavointi minun)

Kyllästynyt, usko pois: Urpo tietää sinua paremmin ovatko häntä koskevat väitteet typeriä vai eivätkö ole. Vai oletko sitä mieltä, että sinä tiedät paremmin? Tai oletko peräti sitä mieltä, ettet ikinä ole mitään häneen liittyviä väitteitä esittänytkään?
Mirri

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista