helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Maria » 13.07.2011 21:24

Mirri kirjoitti:
Maria kirjoitti:Oletko Mirri aivan varma, että oma kirjoittelusi ei voisi olla hienovaraista sanan tarjoilua?

Mielenkiintoinen kysymys 'aivan varmuuksineen' - mitä 'aivan varmalla' mahdetaankaan tarkoittaa...

En tiedä miksi minun pitäisi edes yrittää olla aivan varma kysyjän esittämässä asiassa.

Etenkin viestisi jälkeisen keskustelun luettuani olen vakuuttunut, että sinä olet se henkilö,
jonka etenkin pitäisi tietää, mitä aivan varma tarkoittaa ja tietää, miksi sinun pitäisi edes
itse yrittää olla aivan varma.
Maria

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2011 21:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ahaa... Sinun vahva tarpeesi kuulosti minusta niin vahvalta, että siitä tuli mieleeni pakkomielle.

Sinun mieleesi voi tulla - ja ilmeisesti tuleekin - aivan mitä tahansa, mutta julkisesti sinun ei pidä kenellekään moisia "diagnooseja" asettaa.

Pakkomielle ei ole diagnoosi - ei edes lainausmerkeissä. Eikä vahvan tarpeen arveleminen pakkomielteeksi ole diagnosointia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2011 22:01

Maria kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Maria kirjoitti:Oletko Mirri aivan varma, että oma kirjoittelusi ei voisi olla hienovaraista sanan tarjoilua?

Mielenkiintoinen kysymys 'aivan varmuuksineen' - mitä 'aivan varmalla' mahdetaankaan tarkoittaa...

En tiedä miksi minun pitäisi edes yrittää olla aivan varma kysyjän esittämässä asiassa.

Etenkin viestisi jälkeisen keskustelun luettuani olen vakuuttunut, että sinä olet se henkilö,
jonka etenkin pitäisi tietää, mitä aivan varma tarkoittaa ja tietää, miksi sinun pitäisi edes

Maria, aikamoista sanojen pyörittelyä sinulla.
Kertoisitko mistä asiasta minun pitäisi edes itse yrittää olla aivan varma ?
Mirri

ViestiKirjoittaja Maria » 13.07.2011 22:19

Mirri kirjoitti:
Maria kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Mielenkiintoinen kysymys 'aivan varmuuksineen' - mitä 'aivan varmalla' mahdetaankaan tarkoittaa...

Maria, aikamoista sanojen pyörittelyä sinulla.
Kertoisitko mistä asiasta minun pitäisi edes itse yrittää olla aivan varma ?

Sinä Mirri itse aloitit pyörittelyn aivan varma:sta. Teeskenteletkö ymmärtämättömyyttä
vakavan asian yhteydessä? Sinun, jos jonkun, pitäisi olla tietoinen vastuustasi,
mikäli harjoitat mielenterveyspalstalla vertaistuen yhteydessä hienovaraista sanan tarjontaa.
Maria

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2011 22:51

Maria kirjoitti:Sinun, jos jonkun, pitäisi olla tietoinen vastuustasi, mikäli harjoitat mielenterveyspalstalla vertaistuen yhteydessä hienovaraista sanan tarjontaa.

Maria, harjoitanko minä sellaista?

Meidän välisemme 'keskustelu' alkoi tästä:
Oletko Mirri aivan varma, että oma kirjoittelusi ei voisi olla hienovaraista sanan tarjoilua?

Tämä vielä erikseen:
Teeskenteletkö ymmärtämättömyyttä
vakavan asian yhteydessä? Sinun, jos jonkun, pitäisi olla tietoinen vastuustasi,
mikäli harjoitat mielenterveyspalstalla vertaistuen yhteydessä hienovaraista sanan tarjontaa.

Usko pois; ymmärrän oikein hyvin mitä sinä luulet ja yrität väittää minun tekevän. Vielä uudelleen: harjoitanko minä sellaista?
Mirri

ViestiKirjoittaja Maria » 13.07.2011 22:59

Mirri kirjoitti:Tämä vielä erikseen:

Usko pois; ymmärrän oikein hyvin mitä sinä luulet ja yrität väittää minun tekevän. Vielä uudelleen: harjoitanko minä sellaista?

Sanoin mikäli.

Erittäin hyvä, jos et. Minä en voi tietää, koska en kirjoituksiisi muilla palstoilla ole perehtynyt.

Mirri: "Vielä uudelleen: harjoitanko minä sellaista?"

Se on asia, joka sinun itsesi pitää tietää, harjoitatko vai etkä harjoita.
Maria

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2011 23:04

Maria kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Tämä vielä erikseen:

Sanoin mikäli.

Erittäin hyvä, jos et. Minä en voi tietää, koska en kirjoituksiisi muilla palstoilla ole perehtynyt.

Mirri: "Vielä uudelleen: harjoitanko minä sellaista?"

Se on asia, joka sinun itsesi pitää tietää, harjoitatko vai etkä harjoita.

Maria, nimenomaan minun pitää tietää, sinun ei tarvitse. Siksi ihmettelenkin miksi sinä ryhdyit täällä kyselemään moista asiaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Maria » 13.07.2011 23:15

Mirri kirjoitti:Maria, nimenomaan minun pitää tietää, sinun ei tarvitse. Siksi ihmettelenkin miksi sinä ryhdyit täällä kyselemään moista asiaa.

Koska olen avoimuuden kannalla. Olen myös sitä mieltä, että asia kuuluu minullekin, koska olen mielestäni tasavertainen kirjoittaja täällä palstalla. Ja mielestäni on erittäin hyvä, että vertaistukeen, uskontoon ja palstojen linjauksiin liittyvät asiat näkyvät muillekin lukijoille.
Maria

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2011 23:41

Maria kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Maria, nimenomaan minun pitää tietää, sinun ei tarvitse. Siksi ihmettelenkin miksi sinä ryhdyit täällä kyselemään moista asiaa.

Koska olen avoimuuden kannalla. Olen myös sitä mieltä, että asia kuuluu minullekin, koska olen mielestäni tasavertainen kirjoittaja täällä palstalla. Ja mielestäni on erittäin hyvä, että vertaistukeen, uskontoon ja palstojen linjauksiin liittyvät asiat näkyvät muillekin lukijoille.

Ahaa...

Tässä vielä esittämäsi kysymys, jonka vastaus mielestäsi kuuluu sinullekin:
Oletko Mirri aivan varma, että oma kirjoittelusi ei voisi olla hienovaraista sanan tarjoilua?
Mirri

ViestiKirjoittaja Maria » 13.07.2011 23:59

Mirri kirjoitti:Ahaa...

Nimenomaan. Esittämällä epäröivän väitteen kysymykseeni ikään kuin en saisi kysyä sinulta, miten käsität oman toimintasi, osoitat oman epäröintisi, joka on jatkoa aivan varma-pyörittelyllesi aiemmassa viestissäsi.

Nimenomaan, miten itse miellät oman toimintasi muilla palstoilla, on kiinnostava kysymys myös tällä palstalla. Eikö sitä saisi esittää?
Maria

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.07.2011 09:20

Maria kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ahaa...

Nimenomaan. Esittämällä epäröivän väitteen kysymykseeni ikään kuin en saisi kysyä sinulta, miten käsität oman toimintasi, osoitat oman epäröintisi, joka on jatkoa aivan varma-pyörittelyllesi aiemmassa viestissäsi.

Nimenomaan, miten itse miellät oman toimintasi muilla palstoilla, on kiinnostava kysymys myös tällä palstalla. Eikö sitä saisi esittää?

Juu, kysy ihmeessä, olenko minä aivan varma, että oma kirjoitteluni ei voisi olla hienovaraista sanan tarjoilua - jos tuo kuulostaa sinusta hyvältä ja asialliselta kysymykseltä. Tai jos tämä kysymys kuulostaa mielestäsi paremmalta: miten itse miellät toimintasi muilla palstoilla, niin kysy sitten asiaa niin päin.

Minä en käsitä kummankaan kysymyksen aiheellisuutta tai perustelua, muttei sillä väliä - en edes yritä vastata. Sinulla näyttää lähtökohtana olevan epäilys, että jos vaikka kirjoitteluni/'toimintani' on hienovaraista sanan tarjoilua, (mitä mahdatkaan tarkoittaa 'sanan tarjoilulla'); mitäpä minä sinun epäilyksillesi (vai syytöksillesi?) mitään tekemään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.07.2011 10:34

Kyllästynyt, ehkä sinulla onkin uskonnon suhteen pakottava tarve.
Mirri

ViestiKirjoittaja Maria » 14.07.2011 11:12

Mirri kirjoitti:Minä en käsitä kummankaan kysymyksen aiheellisuutta tai perustelua, muttei sillä väliä - en edes yritä vastata. Sinulla näyttää lähtökohtana olevan epäilys, että jos vaikka kirjoitteluni/'toimintani' on hienovaraista sanan tarjoilua, (mitä mahdatkaan tarkoittaa 'sanan tarjoilulla'); mitäpä minä sinun epäilyksillesi (vai syytöksillesi?) mitään tekemään.

Tottakai sinulla on oikeus olla vastaamatta. On erittäin hyvä, että mielipiteesi ja myös vastaamatta jättämisesi tulevat näkyviin kaikille lukijoille.

Minulla ei ole lähtökohtana epäilyksiä enkä ole esittänyt syytöksiä, olen kysynyt mielipidettäsi heinovaraisesta sanan tarjoilusta ja näkemystäsi omasta toiminnastasi. Sinä olet väen vängällä yrittänyt kaivaa kysymyksestäni kaikkia mahdollisia vikoja ja omituisuuksia pyörittelemällä ensin aivan varmaa ja kysymällä vastakysymyksiä.

Minulla ei ole lähtökohtana epäilys vaan avoimuus. Sinä Mirri toimit monella palstalla ja lisäksi hallinnoit omaa palstaasi. Tuolloin erityisesti on erittäin tärkeätä, että sinulle voi avoimesti esittää kysymyksiä ja nimenomaan koskien myös näkemyksiäsi omasta toiminnastasi.

Lisäksi sinua tuntuu hämmentävän kysymyksen asettelussani Oletko aivan varma, että ...-rakenne. Olet itse usein käyttänyt kysymysasetelmia luuletko tosiaan, että…, eikö nyt voisi kuitenkin… eikö voisi mitenkään olla myös niin, että…jne. Ovat jo klassikkoja à la Mirri.

Lisäksi lähtökohtanani on tasa-arvo. Haluan esittää sinulle Mirri vielä kysymyksen: Ovatko kirjoittajat mielestäsi ja tuleeko heidän olla mielestäsi tasa-arvoisia kirjoittajia mielenterveysaiheisella vertaistukipalstalla?
Viimeksi muokannut Maria päivämäärä 14.07.2011 11:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Maria

ViestiKirjoittaja Maria » 14.07.2011 11:20

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ehkä sinulla onkin uskonnon suhteen pakottava tarve.

Kiintoisampaa on kuitenkin, miten sinä mahdat suhtautua hienovaraiseen sanan tarjoiluun.
Maria

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.07.2011 12:22

Maria kirjoitti:Tottakai sinulla on oikeus olla vastaamatta. On erittäin hyvä, että mielipiteesi ja myös vastaamatta jättämisesi tulevat näkyviin kaikille lukijoille.

Minulla ei ole lähtökohtana epäilyksiä enkä ole esittänyt syytöksiä, olen kysynyt mielipidettäsi heinovaraisesta sanan tarjoilusta ja näkemystäsi omasta toiminnastasi. Sinä olet väen vängällä yrittänyt kaivaa kysymyksestäni kaikkia mahdollisia vikoja ja omituisuuksia pyörittelemällä ensin aivan varmaa ja kysymällä vastakysymyksiä.

Kiva, että on oikeus olla vastaamatta sinulle. Olisi mukava tietää millainen näkemys sinulla on omasta 'toiminnastasi' (mitä mahdatkaan tarkoittaa toiminnasta puhuessasi), mutta mitäpä se asia minulle kuuluu. Et vielä ole kertonut mitä tarkoitat 'hienovaraisella sanan tarjoilulla'; ilmeisesti pidät itsestään selvyytenä, että ymmärrän mistä puhut. 'Vastakysymykset' ovat usein tarkentavia kysymyksiä, mutta sellaisia sinä et ilmeisesti hyväksy; minun pitäisi vain käsittää mitä sinä tarkoitat, ja sillä siisti.

Suoraan sanottuna; tässä keskustelussa kanssasi ei ole päätä eikä häntää, ei ainakaan niin kauan kuin sinä kieltäydyt vastaamasta tarkentaviin ja täsmentäviin kysymyksiin. Kun on muutakin mikä kaipaisi täsmennystä; kuten mitä tarkoitat puhuessasi toiminnasta, ja vieläpä toimimisesta monella palstalla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 14.07.2011 12:36

Haluatko sinä Mirri ex/leikki-psykologilta arvion/analyysin kaikista palstalaisista toimintoineen? Voin lähettää sinulle postissa totuuksia ja samalla vaikkapa ennustuksen tarot-korteista (saat ilmaiseksi, olethan ollut tukenakin). Pistä vaan osoite, niin laitan tulemaan. Muistapa kuitenkin, etten voi mainita edes nikkejä.

Lue googlesta mitä tarkoittaa: "toiminta", jos löytyy selitys.

Ps. Voin lähettää myös värianalyysin.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.07.2011 12:47

Biancaliina kirjoitti:Haluatko sinä Mirri ex/leikki-psykologilta arvion/analyysin kaikista palstalaisista toimintoineen? Voin lähettää sinulle postissa totuuksia ja samalla vaikkapa ennustuksen tarot-korteista (saat ilmaiseksi, olethan ollut tukenakin). Pistä vaan osoite, niin laitan tulemaan. Muistapa kuitenkin, etten voi mainita edes nikkejä.

Lue googlesta mitä tarkoittaa: "toiminta", jos löytyy selitys.

Ps. Voin lähettää myös värianalyysin.

En ole kiinnostunut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Maria » 14.07.2011 13:26

Muistelepa Mirri, missä yhteydessä alunperin tuon kysymyksen esitin sinulle. Sinä väitit Kyllästyneen asiallista kommenttia uskontojen vastaiseksi kiihkoiluksi. Tuossa yhteydessä esitetty kysymykseni sinulle on aivan aiheellinen eikä millään tavoin loukkaava. Lisäksi olet esittänyt Kyllästyneestä henkilökohtaisuuksiin meneviä arvioita. Kuuluvatko ne mielestäsi asiallisen vertaistuen henkeen?
Alla alkuperäinen lainaus.

Maria kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Mikä se uskontoon liittyvä vahva tarpeesi olikaan?

Estää mahdollisuuksien(i) mukaan sen, ettei ainakaan mielenterveyspotilaiden vertaistukeen tarkoitetulla palstalla tueta harhaisuutta saati jopa kalastella itsepetokseen perustuvalle harhaluulolle uusia uhreja.

Kuulostaa uskontojen vastaiselta kiihkoilulta.

Kysyn vielä uudelleen sinulta Mirri: Ovatko sinusta kirjoittajat tasa-arvoisia ja tuleeko heidän olla tasa-arvoisia toisilleen mielenterveysaiheisella vertaistukipalstalla?

Toistan vielä, että kaikki kysymykseni sinulle ovat olleet aiheellisia, koska sinä toimit usealla palstalla ja hallinnoit lisäksi omaa palstaasi.
Maria

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.07.2011 13:42

Maria kirjoitti:Sinä väitit Kyllästyneen asiallista kommenttia uskontojen vastaiseksi kiihkoiluksi.

Olet ilmeisesti käsittänyt väärin; tämä kommenttini liittyy toiseen palstaan (aivan kuten ketjun otsikko kertoo):
Kyllästynyt, jospa sinä kiihkoilit asiasi kanssa; halusit muokata toisten ajatuksia ja mielipiteitä oman mielesi mukaisiksi ponnekkain ottein.

Ehkä tämä keskustelu onkin älytön sen vuoksi, että se liittyy toisella palstalla tapahtuvaan keskusteluun; asiat on sanottu siellä. Siellä myös mennään (vahvan tarpeen pakottamana?) henkilökohtaisuuksiin kajoamalla kovalla otteella ihmisten erilaisiin vakaumuksiin ja pyrkimällä muuttamaan niitä. Sellaista minä sanon kiihkoiluksi; ei voi mitään. Myös tämä Kyllästyneen vahva tarve uskontojen suhteen nousi esille toisella foorumilla; sen vertaistukiosiossa olevassa ketjussa, johon Kyllästynyt kertomansa mukaan tunsi vahvaa tarvetta osallistua...

Maria, pidä rauhassa minuun kohdistamiasi kysymyksiä aiheellisina.
Mirri

ViestiKirjoittaja Maria » 14.07.2011 14:06

[
Mirri kirjoitti:
Maria kirjoitti:Sinä väitit Kyllästyneen asiallista kommenttia uskontojen vastaiseksi kiihkoiluksi.

Olet ilmeisesti käsittänyt väärin; tämä kommenttini liittyy toiseen palstaan (aivan kuten ketjun otsikko kertoo):
Kyllästynyt, jospa sinä kiihkoilit asiasi kanssa; halusit muokata toisten ajatuksia ja mielipiteitä oman mielesi mukaisiksi ponnekkain ottein.

Minäpä keskustelenkin tällä palstalla. Minä olen lukenut kommenttisi tällä palstalla ja käyty keskustelu, jota seuraan, perustuu tähän palstaan. Vai oletko sinä Mirri aivan eri ihminen tai eri tavoin käyttäytyvä ihminen eri palstoilla? Kyllästynyt voi ehkä ilmoittaa, olenko käsittänyt kaiken aivan väärin. Minä en ole mielestäni käsittänyt aivan väärin ja minulla on myös käsitys uskonnon ja mielenterveysaiheisen vertaistukipalstan yhteensopivuudesta.
Mirri kirjoitti:Ehkä tämä keskustelu onkin älytön sen vuoksi, että se liittyy toisella palstalla tapahtuvaan keskusteluun; asiat on sanottu siellä. Siellä myös mennään (vahvan tarpeen pakottamana?) henkilökohtaisuuksiin kajoamalla kovalla otteella ihmisten erilaisiin vakaumuksiin ja pyrkimällä muuttamaan niitä. Sellaista minä sanon kiihkoiluksi; ei voi mitään. Myös tämä Kyllästyneen vahva tarve uskontojen suhteen nousi esille toisella foorumilla; sen vertaistukiosiossa olevassa ketjussa, johon Kyllästynyt kertomansa mukaan tunsi vahvaa tarvetta osallistua...

Maria, pidä rauhassa minuun kohdistamiasi kysymyksiä aiheellisina.

Mirri sinäkö voit mielestäsi sanella, mitä asioiota saan pitää aiheellisina ja mitä en? Sinustako on viisasta haukkua itseä miellyttämätön keskusteluhaara älyttömäksi? Edelleen kysyn sinulta Mirri: Ovatko kirjoittajat mielestäsi tasa-arvoisia ja tuleeko heidän olla tasa-arvoisia mielenterveysaiheisella vertaistukipalstalla?

Minulla ei ole lähtökohtana epäilys vaan avoimuus. Sinä Mirri toimit monella palstalla ja lisäksi hallinnoit omaa palstaasi. Tuolloin erityisesti on erittäin tärkeätä, että sinulle voi avoimesti esittää kysymyksiä ja nimenomaan koskien myös näkemyksiäsi omasta toiminnastasi.
Maria

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista